Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 hvor mange timer bruger i?
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 19:13

hej heste-nettet.

 

jeg har fået en ny hest, hun er en 5-årige dressur hest. og da jeg er vandt til spring heste er det her nyt.

 

så jeg vil gerne høre jer:

 

hvor mange timer træner i jeres dressur heste.

både inddørs og udedørs? da vi både har ridehal og ridebane.

hvis i har spørgesmål må i gerne skrive :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dressurheste
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 22:33

Jeg har også en 5 års dressurhest, så måske du kan sammenligne lidt med mig :)

Jeg rider i gennemsnit 5 gange om ugen. Den ene af gangene er en form for springning - enten under rytter eller løsspring. Ikke fordi jeg har ambitioner om at lave min dressurhest om til en springhest, men for afvekslingens skyld :)

De andre fire dagen om ugen bliver desværre ofte her om vinteren til dressur i ridehuset. Om sommeren er jeg på skridttur en dag hver uge, og så er der 3 dage med dressur (både i ridehus og udenfor). Men her om vinteren er der altså fire dage med dressur. Jeg forsøger at variere mit dressurarbejde, så ikke alle dage er med træning af nye og svære øvelser, så vi har dage hvor vi bare gør ting vi er gode til. Jeg forsøger også at skridte af i skoven når muligheden byder sig og en enkelt bom kan også sagtens give afveksling for min hest :)

 

Jeg har også tidligere redet og ejet flere heste med springafstamning, og den store forskel jeg har oplevet, er lysten til at gå rundt i ridehuset. Springhestene har hurtigt kedet sig, og har ikke gider dressur flere dage i træk. Min lille dressurmusse derimod viser stor gålyst i dressuren - hver evig eneste dag! Hun kører ikke træt i det på sammen måde, og er altid glad for arbejdet :)


- Louise med den dejlige Lo'moone!

0
1
Svar på denne tråd
 
 tak for svaret
Forfatter: 
Dato:  24-12-2014 00:39

tusind tak for dit svar,

det tror jeg, jeg vil prøve af med min hest

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ungheste......
Forfatter: 
Dato:  25-12-2014 13:06

Jeg har selv dressurheste, men min veninde og hendes kæreste har unge springheste, som går i Herning/M-niveau/sælges til internationale ryttere.

 

Da mine ungheste er på samme alder, så er det jo sjovt at se, hvordan vi træner "forskelligt" alt efter om det er dressur eller spring.

 

Jeg har oplevet, at der ligges knap så megen sidebevægelser ind på springhestene, som jeg gør på mine dressurheste. Selvfølgelig skal de svare for schenklerne, også for den sideførende hjælp - men jeg ligger meget hurtig øvelser som versader, renversader og schenkelvigning ind som "øvelse", hvor jeg har oplevet at springhestene oftest er blevet bedt om at vige for schenklen i volter. Så begge ryttere ønsker at træne de sideførende bevægelser, men som dressurrytter rider jeg mod at skulle udfører en specifik øvelse.

 

Tempoveksel, aksept af biddet og al anden grundridning er ens. Dog trænes springhestene mere i galop end i trav. Og de er også bedre til at træne specifikt kondition ifht mig.

 

Men i bund og grund er der ikke forskel på grundtræningen af unghestene. Dressurheste har jo også godt af at løsspring/springe, samt gå skovture :-)

 

Jeg har to meget typemæssigt forskellige heste, så den ene hest var "længere fremme" som 5 års end den anden. Og det skyldtes at den ene er mere balanceret/kvadratisk end den anden langbenede hest.

Så den ene blev redet 5 gange om ugen som 5 års, ca 45-60 min ad gang. Gerne 1 gang om ugen på skovtur. Lidt løsspring ind imellem.

Den langbenede ufærdige unghest blev kun redet 4 gange om ugen i 30-45 min som 5 års. 1 gang om ugen i skoven, og lidt løsspring.

De går i ridehal/på udendørsbane som jeg nu gider alt efter vind/vejr - men som stævneheste skal de jo være vant til at gå på både udendørsbaner og i ridehaller.

 

mvh Charlotte

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svaret
Forfatter: 
Dato:  26-12-2014 16:25

tusind tak for dit svar også, jeg løs spring også min hest en gang om ugen, men jeg tager hende med på en aften tur to gange om ugen, da det kan passe med min anden hest.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider