Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Underlag krøller???
Forfatter: 
Dato:  11-12-2014 22:08

Mit underlag kryber bagud og krøller helt vildt, hvad er der galt?

Sadlen er helt ny,

Billede

 

det samme er underlaget


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffff
Forfatter: 
Dato:  12-12-2014 08:29

Du må prøve en anden slags underlag - fra andre mærker.

 

Glider sadlen også tilbage?


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  12-12-2014 09:08

Det har jeg også prøvet med et underlag. Jeg holdt op med at bruge det.


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxx...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2014 16:07

Tænker, at i stropperne indvendigt skal du sætte dem, så langt frem som muligt, så underlaget ikke kan rutsje tilbage, plus vigtigt at der er en "rem" til gjorden, som den kan sættes i.

(flere moderne underlag har hverken stropper foroven eller v. gjorden, ergo vil de fra tid til anden rutsje tilbage)

 

Måske er det bare mig...?

(godt gammeldags sadel-formet underlag er bare optimalt, det har stropper både v. gjord-stropper foroven og forneden)

 

Jeg har altid været tilhænger af, sadel-formet underlag, har aldrig forstået pointen med "store underlag" som varmer om sommeren på hesten og ingen gavn gør, ud over reklame (dvs. navn/logo) på underlaget.

 

Et sadel-underlag skal vel have sin funktion ifht. sadlen.

(ikke nødvendigvis se fint ud)

 

1
2
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxx...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2014 16:29

 

 

Billede

 

Et eks. på et sadel-formet underlag, som bliver hvor det er lagt, altid.

 

Min erfaring med de moderne underlag, er at de er for tykke, et underlag skal ikke fungere som stødpude, men ganske enkelt i bogstavligste forstand, være et underlag mellem sadel og hesteryg og intet andet.

 

2
2
Svar på denne tråd
 
 Enig med....
Forfatter: 
Dato:  12-12-2014 22:16

... 000 - dit underlag er sikkert for tykt. Det er i hvert fald en rigtig dårlig ide med quiltning i de dér store felter, for pladevat vil "cykle rundt" hvis der ikke er hold på det med en syning.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hest og underlag
Forfatter: 
Dato:  13-12-2014 19:19

Hej.

Jeg har oplevet det samme med min nye hest, hvor både dem med stropper og dem uden skjøter rundt og er sgu næsten bange for de "forsvinder" under en træning, eller får lavet trykninger.

Det sjove er at sadlen bliver liggende, den glider ingen steder.

Min gamle hest gik med de selv samme underlag og de gled aldrig nogen steder ;-)

Jeg har lagt et på med stropper og spændt det rigtig godt. Det virker indil videre som den bedste løsning :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske.
Forfatter: 
Dato:  14-12-2014 12:54

Det sker også med det fra DV, altså et rimeligt tyndt underlag, jeg har sat det så stropperne sidder så det ikke kan glide tilbage foran, der hvor det glider tilbage er faktisk imellem stropperne foroven, og stropperne forneden.

Underlaget er ikke vildt tykt, det er bare nyt og lidt stift i det.

Nå jeg prøver en anden model og ser om det løser sig, men tænker det er fordi der er Y ophæng hvor den ene strop går igennem sadlen så sadelklappen er ubevægelig??


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Underlag
Forfatter: 
Dato:  15-12-2014 13:00

man kan få underlag med 'klodser' foran, de kan ikke glide.

 

jeg har aldrig selv haft problemet hverken med tykt eller tyndt underlag. Bruger aldrig stropperne på underlagene og køber helst underlag uden stropper.

 

Tænker der må være noget der ikke sidder som det skal, enten rytter eller sadel.

 

jeg måtte ty til klodserne i en periode hvor både mig og hesten var skæve, men nu hvor hesten er rettet går det fint igen med alle underlag.

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 1111111111111
Forfatter: 
Dato:  16-12-2014 13:26

Jeg har haft samme problem....Sadlen er godkendt af sadelmager og den glider heller ingen steder...men underlag glider bagud....

Har løst problemet ved at kassere alle de gamle underlag og udelukkende ride med RBH....de bliver hvor de skal...:)


Diva..)))

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider