Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hvor stor bliver hun?
Forfatter: 
Dato:  13-10-2014 19:21

Jeg overvejer at købe en 2 års hoppe, der nu er ca 150- 155cm, men stadig høj bagtil. Hende mor var 170-175 cm og dansk varmblod og far er ukendt.

Hvor stor tror i hun kan gå hen og blive? Er 165 cm urealistisk at håbe på?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 smile...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 01:39
Det er min erfaring at slut højde på heste er rigtig svære at forud sige med sikkerhed.
Men hvis plagen er 150 cm som 2 års, tror jeg altså at 165 cm udvokset, er alt for meget at håbe på.
Jeg kender ihvert tilfælde ikke til en eneste hest, der er vokset 15 cm fra 2 til 4 år.
Men hvis den er tætter på de 155 cm, er det måske ikke helt umuligt, at den kan ende tæt på de ønskede 165 cm.

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 højde er
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 11:32

simpelthen så svær at spå om.

men hvis plagen kun er 150 nu så tror jeg bare du skal være glad hvis den ryger over de 160 i stg.

jeg har en plag på 2½ og hun er ikke mere end 158 hun ser meget færdig ud og hun tager hendes vækst i små ryk så man næste ikke kan se dem. så med hende bliver jeg bare glad hvis hun bliver de 163-164 i stg.

 

men alt har meget at sige, hvad bliver den fodre med nu. hvor høj er den bagtil i forhold til fortil. hvor meget er den ude, osv. osv.

 

så hvis du ønsker dig en stor hest, så er det nok ikke den du skal gå efter, men hvis ønsket er en hest på de 158-165 i stg så er den et fint bud.

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vanskeligt..
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 14:57

Hej,

 

Jeg købte en 2½ års vallak på ca. 155 cm. Hans far var ca. 160 cm, hans mor ca. det samme. Dyret voksede dæleme til han var 6 og endte på 172 (men lignede grangivelig en på 180). Så man ved aldrig helt... Måske skulle du få en rutineret avler med ud at kigge og give et bud. Sådan en, der er vant til at kigge på de unge.

 

Jeg ved i øvrigt heller ikke, hvor holdbar en hest er, der vokser så meget og så sent som min gjorde, for han var bestemt ikke særligt holdbar i leddene senere hen. Men det kan også sagtens skyldes dårlig fodring og andre ikke så gode faktorer, før jeg fik ham.

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 min plag
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 01:15

Min plag måler lige nu 150 cm. hendes mor er 163 og far er 164. krydser og håber på at min 2 års bare når de 163, men må ærlig og sige at jeg tvivler på hun bliver over 160.

det er virkelig ikke altid til at spå med.

 

havde en anden unghest der var 170 som 2 års, og nu som 4 års er han 176. så det er jo ikke synderligt han er voksen efter de 2 år.

de vokser så forskelligt og det er rigtig svært at regne med.


Mvh Ingemann

 

Avl af knabstruppere.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 højde..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 21:42

Det med højde er rigtig svært. Har en hoppe der til kåring som 3 års målte 170cm. Da jeg forsjov målte hende som ca 10 års var hun 173.

Nogle sige også at man skal måle dem som 1 års og så ligge 10% til. Men det mål passer heller ikke helt, jo måske som 3 års men ikke som udvokset. I følge denne måde skulle min unghest ende på 163,9cm. Men nu som 4½ årig er den 167,5.


Hilsen

Lonni


The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now


Med hestene

Claire e. Churchill

Landianos-ø e. Tailormade Lancelot


www.EnggaardenMorum.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider