Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Træning af ældre hest
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 09:48

Jeg har en ældre hest, som har gigt i bagbenene men som stadig kan bruges på hyggeplan.
Lige i øjeblikket står han for det meste og kigger, da jeg ikke har haft tid. Men nu er tiden ikke et problem for mig længere.

Den lille hest skal trænes op igen
MEN TÆNK LIGE PÅ HANS BEN.

Han kan lave diverse behændighedsvelser- de skal bare lige opfriskes.
Han skal trænes i grime og tov. muligvis en hjæpe pisk.
Jeg vil helst være uafhængig af udstyr!!

Har i evt. nogle idéer?
Han kan stadig rides i skridt og trav. (men traven bruges ikke så meget)
Fra Jorden må han gerne trave!
Tricks kan han også få lært.

Håber i har nogle idéer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gåture ....
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 11:54

Du kan gå lange ture med ham, gerne i skov, forskelligt underlagt, bakker (his de findes hos dig), gennem vandpytter osv.

 

Du kan køre ham i liner, enten med eller uden en gjord til linerne. Du kan køre ham på vejene med liner eller du kan lave en bane, slalom, bomme han skal mellem, et L osv. Man kan også bakke hesten i liner, det kræver lidt øvelse, navnlig når det er baglæns gennem et L ;)


Mvh. Sanne

 

Lånehest søges for 1 år, se præs.

 

Crosstræner sælges, se præs.

 

Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet.

Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år

0
0
Svar på denne tråd
 
 træning ældre heste
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 17:02

Min hest har også slidgigt i det ene hovled som følge af gammel skade. Da jeg også selv har brug for motion - netop fordi jeg ikke kan ride hende så meget mere - synes jeg det er dejligt at gå en tur med hende op i skoven, hvor jeg på et bestemt stykke løber lidt, og hun løber med ved siden af i ca. arbejdstrav. På den måde får vi begge motioneret os og det giver en god kemi at løbe sammen med sin hest synes jeg - lidt ligesom folk der løber med deres hunde. For det meste sidder jeg dog på hende og skridter turen.

 

Det var træning af kroppen. Træning af hjernen foregår mere på banen fra jorden eller på ryggen, hvor jeg bl.a. arbejder med at hun skal lære at veksle mellem at tage helt små listeskridt fremad og skridte energisk fri skridt. Men der er jo 1000 øvelser at lave fra jorden for at få den til at tænke og koncentrere sig.

 

Nogen aftener er det bare for mørktog jeg er for træt, så går vi ind i hallen og løber - begge to - nogle omgange :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  11-09-2012 12:30

Tak for jeres svar, dem vil jeg se lidt nærmere på :-)


Mvh. Nikoline

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider