Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hænger på bid
Forfatter: 
Dato:  19-04-2012 19:24

HJÆLP.... Min hest hænger på bidet.

Jeg er virkelig løbet panden mod muren. Min hest har i perioder tendens til, at hænge på bidet. Det er mest når han ikke har været så meget igang, så syntes han det er hårdt, og vil gerne "bæres"

Han har nu også fundet på, at smide med hovedet, og småløbe. Virker det ikke, bliver han ekstremt dyb, og er svær at få frem.

Han har nogle ulvetænder, der ikke er gået igennem gummen, som ´min tandlæge anbefaler, at vi får fjernet. Han er undersøgt keopraktisk, og der er ikke noget at komme efter.

Jeg forsøger for så vidt muligt, at lave mange forskellige øvelser med ham, samtidig med løsspringning og longe arbejde.

Er der nogen der har prøvet noget tilsvarende, og i så fald hvad har i gjort for at afhjælpe

På forhånd tak

Helle

KONGESKOV

0
0
Svar på denne tråd

hænger på biddet
Forfatter: 
Dato:  19-04-2012 22:33

en hest kan ikke hænge på biddet hvis der ikke er en til at holde i den anden ende, sådsan sagde en klog mand til mig engang.

Du skal lære din hest at biddet er "dit" og det bestemmer du over.

Når din hest lægger sig på biddet skal du tage imod og slippe, du starter med en let anholdning og giver efter, bliver hesten på liggende på biddet må du gentage øvelsen, men med en lidt fastere anholdning og på den måde forstærker du til du får den ønskede reaktion. Det skal lige påpeges at du naturligvis ikke skal "hakke" hesten i munden, men du kan i starten godt komme ud for at du måske kan komme til at skulle bruge et solidt tag i tøjlen, men det skal du ikke være urolig for, det vil ikke gøre hesten hård i munden, men det vil et vedholdende blidere tag faktisk gøre.

Du skal heller ikke give efter inden du har lavet din anholdning, for eftergivning i tøjlen skal være ros for hesten, så rosen skal falde når den gør hvad du beder den om.

Michael Moesby-

med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.

0
0
Svar på denne tråd

hænger
Forfatter: 
Dato:  19-04-2012 23:25

Jeg kan kun give Michael ret. Hesten kan kun hænge på biddet, hvis der er noget at "hænge fast i".

Måske du skal sætte kravene til holdning ned et stykke tid, lade hesten gå lavere i nakken med mere strakt hals og fokusere på ryg og bagpart istedet. Ifølge min erfaring kommer letheden på biddet af sig selv, hvis hesten fungerer over ryg og bagpart....

Nu med Painters Aleks!

RIP

Another Decor

15/5-91 - 12/1-10

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Holdning
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 00:12

Jeg kan ikke være andet end enig med de 2 foregående indlæg....

Tror ikke du skal fokusere så meget på hesten holdning, men mere på at bagpart og ryg fungerer korrekt, så skal forparten nok kommer af sig selv bagefter.

Og så vil jeg også lige indskyde, at du skal være opmærksom på, at det også kan være tegn på noget fysisk. Enten tænder, sadelproblemer eller noget helt andet.

Min egen hoppe blev lige i starten af det nye år rigtig tung og træls foran, men det viste sig at være en kombination af, at hun var vokset ud af min sadel og der skulle en bredere model til, og så havde hun slået bækken og korsben skævt på den frosne fold. Så ny sadel, massør og 2 fysbehandlinger har givet mig en ny hest, som er dejlig let på tøjlen, laver sidebevægelser og changementer uden besvær igen :-)

Rambo Original Heavy med 3 leg arches str. 145 sælges

Nyvasket 1200 incl. porto

Ikke vasket (brugt 2 uger i frostvejr = ingen mudder) 1100 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider