Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 HJÆLP MED TILRIDNIG AF UNGHEST
Forfatter: 
Dato:  23-07-2009 09:15

hejsa jeg har en fjordhoppe hun er rigtig sød og rar.

har været oppe på hende et par gange i 5 minutters tid bare at skridte rundt på hende hun har aldrig gjordt noget mit spørsmål er bare er det for tidligt at sætte sig op hver dag eller næsten hver dag og skridte rundt i 5-10 minutter??

hvad er bedst at ride med på en unghest bid løst eller med bid??


hvordan ville i gøre med undervisning? tilridningen?

hvilken sadel,hovdtøj vil i bruge?


ville gerne jeg fik den helt store forklaring da jeg er meget usikker på det jeg gør med alt!!


eller om i har nogen gode råd til hvad jeg skal gøre og om jeg overhovedt kan bruge hende til noget nu hun jo kun er 3 år


håber der er nogen der kan hjælpe mig på forhånd mange tak!!


og god dag!! ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Om en...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2009 09:22

... unghest ligefrem tager "skade" af at blive skridtet dagligt 5-10 min. ved jeg ikke, men jeg ville ikke selv gøre det. Hveranden dag vil jeg mene er mere passende.


Ang. om du skal bruge bidløst eller bid, må være lidt op til dig selv, og hvad du har tænkt dig at bruge hesten til. Vil du ride alm. dressur/spring, ville jeg helt sikkert starte ud med bid. For at vænne den til det, fra starten. Men vil du ride "alternativt", så ser jeg ingen problemer i at du rider med bidløst.


Ang. undervisning, så syntes jeg helt klart at du skal få hjælp af en erfaren person. Især fordi at du virker uerfaren inden for tilridning af ungheste, og lidt usikker (ikke negativt ment, vi har alle været der).

Det kunne måske også være en god ide at sende den i tilridnig, for at få den proff tilredet, så du får en hest tilbage, som du ikek selv skal lære alt for meget grundlæggende.

Ang. sadel, så er der jo op til dig. Hvad befinder du dig bedst i? Nogle tilrider i springsadler, andre i dressur. Det kommer an på hvad man har det bedst med.

Jeg ville bruge et alm. trense med et muffebid eller alm. trensebid.


Har du flere spørgsmål, så skriv endelig. Evt. på pb eller mail. Hjælper gerne. Har efterhånden tilredet pænt mange ungheste, og det er da gået godt med dem alle.


** Trine **
Nu som frue!!!


Ejer af: Nydam's Mr. Milan - Keglehesten.

Ejet af: Frosti - Hustyrannen.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider