Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Træning på asfalt
Forfatter: 
Dato:  15-06-2013 13:18

Inde på HG kom er en diskution igang ang træning/løb på asfalt pga det med de sigøjner på kanal 4 igår hvor de havde 2 heste til at løbe for fuld knad på asfalt.
Her var der så en der mente at her hjemme blev traver trænet på asfalt for at styrke deres sener.

I de år jeg arbejde på JVB har jeg aldrig hørt om det. Nu skal jeg høre jer her inde, kan de passe at de træner på asfalt?????

 

Det var hendes smed som var travmand i skive der havde fortalt at man trænede på asfalt.


Nu med 4 Maine Coon killinger som er klar til at flytte.

 

Og 10 smukke hvalpe som er klar midt i dec. ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 asfalt
Forfatter: 
Dato:  16-06-2013 16:54

Nej det ved gud grød vi ikke gør

Har man et "proffesionelt" underlag så består det af stenmel, men langt de fleste træner i sand eller lignende derhjemme. Som en ridebanebund har der også været eksperimenteret med muslingeskaller og træflis, men aldrig asfalt.

Tror virkelig ikke at der er nogen som helst heste-ben der kan holde til hård træning på asfalt.

 

MVH Tine

1
0
Svar på denne tråd
 
 Træning på asfalt
Forfatter: 
Dato:  16-06-2013 20:34

Ja det er også min erfaring at der trænes på stenmel, fibersand og det dybe sand også i skoven. Ja man kan trave på asfalt til og fra stalden eller skoven, men det er jo ikke træning. Så jeg syntes også at det lød vild underligt at de nu var begyndt at træne på asfalt for at forbedre bene på hestene for det ville jeg mene havde den modsatte virkning.

 

Men tak fordi du bekræftede mig i at træning ikke har ændrede sig SÅ meget siden Bent Madsen stoppede. ;)

1
0
Svar på denne tråd
 
 youtube
Forfatter: 
Dato:  16-06-2013 20:40

Jeg aner ikke hvad man gør herhjemme, men går man på youtube kan man finde en del videoer, bl.a. fra England, hvor der trænes på asfalt i ret højt tempo. Hvor langt o hvor længe de ræser derudaf på asfalt skal jeg ikke kunne sige, klippene er jo typisk kun et par minutter lange.

 



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-06-2013 17:51

dem der kører med travere/traverlignende heste i england er ofte pikeys, og det er ikke nødvendigvis holdbarhed og hestevelfærd der står øverst på deres tjekliste


1
1
Svar på denne tråd
 
 pinpoynter
Forfatter: 
Dato:  18-06-2013 00:19

Se det ved jeg så slet ingenting om. Jeg har jo intet med travere at gøre, har bare set nogle af de videoer og læst i beskrivelsen at der var tale om træning af travheste

 

Generelt giver det jo ikke meget mening at blæse derudaf i max-tempo på asfalt i flere km om dagen. HVIS det (mod forventning) skulle have en styrkende effekt på senerne, er den skadelige effekt det har på leddene vel grund nok til alligevel at droppe det.

 

Men de der træner på den måde, har vel en teori om hvad det gør godt for... går jeg da udfra(?)

 



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider