Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 udmugning før og efter fødsel
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 09:03

Godmorgen tøser


Ja nu nærmer tiden sig for min termin (4½ uge).

Hvor længe skal jeg regne med jeg selv kan muge ud endnu? indtil videre gør jeg det hver dag uden problemer overhovedet.


Og hvad så når jeg har født? Jeg regner bestemt med en helt normal fødsel, men hvornår var i klar til at muge igen?


Håber i kan hjælpe mig lidt, så kan advare pigerne i stalden om hvor længe de skal tage over


Nina

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalala
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 10:01

Jeg mugede lige op til fødslen... Jeg havde det fint nemlig.

Bagefter ja det var en anden snak, men det afhænger jo af folk og fødslen... her tog det 3 uger før jeg sådan rigtig kunne udfodre mig selv med en længere gåtur... avs


Mange hilsener Ann-Rikka :-)


Nu som frue og mor til:

Snorre 28/6-2007

Englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie. Hel havre købes, Vestsjælland

0
0
Svar på denne tråd
 
 op til fødslen.. næsten
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 10:21

jeg mugede stille og roligt ud ved en boks og to spiltove op til ca. et par uger før jeg fødte, for ligeså snart vejret blev ok kom de på sommergræs (midt i april). jeg havde det fint men tog det med ro.. efter fødslen var der ingen mugen dejligt.. men jeg mener rent faktisk de siger du ikke må lave tunge løft en 4-8 uger efter fødslen.. snak evt. med jordemoderen... man må heller ikke ride før efter 8 uger.. men det kender jeg ikke noget til.. efter 1. barn var jeg oppe igen efter 4 uger.. andet barn 6 uger...

lyt til kroppen hvad den siger.. men husk især at passe på kroppen EFTER fødslen

0
0
Svar på denne tråd
 
 indtil på selve dagen
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 11:37

Jeg har muget hele min graviditet hos hest og pony hver dag.

Longerede hesten og mugede ud på dagen med veer... De var ikke så slemme.


Fik at vide af sundhedsplejerske at jeg skulle passe lidt på bagefter, men efter en uge var jeg igang igen. Tog dog hensyn - kørte flere gange istedet for at få et for tungt læs.


Håber alt går godt for dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 takker
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 11:59

mange tak for jeres svar


Så vil jeg lige overveje om han skal stå på bund eller om jeg skal smile sødt til pigerne i stalden og kæresten så der kan blive muget ud. indtil videre fortsætter jeg som nu.


ang ridning, kommer jeg nok først igang til marts/april, da jeg har en unghest der holder vokse pause og frosten skal lige væk først. så det passer nok meget godt.


Nina, der snart gerne vil se hvem der bumler rundt i maven.





0
0
Svar på denne tråd
 
 mugning
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 13:58

Jeg mugede næsten helt indtil jeg fødte, men ventede dog med det fysiske arbejde til 6 uger efter, men jeg røg også på hospitalet igen 1½ uge efter fødslen, hvor jeg pludselig tabte 1½-2 liter blod på en nat!


Men du er heldig, at du har en hest, der bare kan gå og hygge sig så længe :-) Så har du god tid til at tage den med ro og ikke bekymre dig om hestens motion osv.



Mette


Isabella Molly - 15. juni 2007


Jeg skal giftes 12/7-08


pænt, tæt, 133 liters akvarium til salg - Kbh Ø


Star Shine søger (spring?) part - tirsdag, fredag og søndag - bor i Lynge - skriv for info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tirsdag
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 15:14

Jeg har termin om 4 dage og muger stadig ud under hestene.


Det går bare lidt langsommere end vanligt


God arbejdslyst..


/Mia.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen ferie
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 21:51

Første gang mugede jeg til dagen inden jeg fødte - jeg gik i stalden med plukveer, kan jeg huske. Tre dage efter fødslen var jeg klar til at lukke ud og ind, og min datter var vel en uges tid, da jeg kunne muge selv, men det var også kun klatter, jeg skulle tage. Jeg var blevet syet en smule.


Med min søn, som er 7 uger nu, mugede jeg til 2 dage før, men denne gang var plukveerne værre, så der trådte min mand til dagen inden. Jeg var klar til at muge igen ca. en uges tid efter fødslen. Altså forsigtigt, og mine heste står på tørv, så det er ikke så meget, jeg skal tage ud. Der er 4 alm. bokse og en foleboks med hoppe + føl, så 5 heste i alt. Denne gang slap jeg med et par sting, så det var meget lidt, jeg blev syet.


Mvh


Julie





EPONA.tv

Bliv klogere på din hest

Tv for hestenørder

-se trailer her




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 14:04

Mugede lige op til fødslen, men pas på bagefter, snakker af erfaring.


Da jeg havde født mugede jeg 4 dage efter, hvilke desværre resulterede i at min forvæg og bagvæg i underlivet er faldet ned og jeg skal opereres for at det kommer på plads igen. Ta det stille og roligt få hjælp til det hvis det er muligt..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider