Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 få baby til at sove
Forfatter: 
Dato:  25-06-2013 11:50

Hej derude.

 

Jeg efter hånden ved at være godt brugt og mangler seriøst nogle gode indput og ideer til hvad vi skal gøre.

 

Sagen er min søn på knapt 10 mdr har store problemer med at falde i søvn, det tager på en god dag 1½-2 timer at putte ham og på en dårlig dag 4-? timer at putte ham, så som i nok kan regne ud sover han ikke før tidsligst 21.30 (igen så er vi heldige) som regl er det først kl 23-00 han falder i søvn han har sovet igennem 1 uge nu (00-6)

 

jeg syntes virkelig vi har prøvet alt, han starter i dagpleje på mandag så det kan selfølgelig være det hjælper.

 

Jeg vil ikke bruge metoder der gør han skal skrige sig selv i søvn (godnat og sov godt, bla) tager virkelig afstand fra den slags.

 

det skal nok nævnes at min søn er født 2 mdr for tidligt og er høj sensitiv..

 

håber i kan komme med nogle nye indput og vinkler på problemet.

 

hilsen

en ret træt og desperat mor der virkelig savner noget tid sammen med kæresten


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

Nu på prinssesse hesten Pandora <3

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste lille dreng <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Protac kugledyne
Forfatter: 
Dato:  25-06-2013 14:32

Kære trætte mor,

 

jeg forstår dig så godt for vi har været i samme situation med vores 9 måneder gamle datter indtil i fredags. Hun var umulig at putte - både i barnevogn og i tremmesengen - og vågnede efter 20 minutter første gang og så en 3-4 gange i løbet af luren/natten. Og jeg nægter også at bruge 'skrig-dig-i-søvn' metoden da jeg er overbevidst om at barnet kun holder op med at skrige fordi mor eller far alligevel ikke gider hjælpe det med at sove.

 

Vi fik anbefalet en kugledyne af vores nye og fantastiske sundhedsplejerske. Bestilte den i babyudgaven (bruges indtil barnet er 12 måneder) hos Protac i onsdags og den kom i fredags. Vi har valgt at leje den i 3 måneder - både for at prøve om den virker og fordi at hun så bliver 12 måneder og skal op i en juniorstørrelse. De første 14 dage er 'gratis' prøvetid, hvor du kun skal betale adm. gebyr og fragt.

 

Hun startede med at bruge den i weekenden. Allerede lørdag lagde hun sig bare roligt til at sove i barnevognen uden skrig og skrål og uden at ville rejse sig op til siddende position hver gang søvnen ændrer karakter. Hun vågnede dog stadig efter 20 min og måtte vippes i søvn igen, men sov fint efterfølgende.

 

Om natten vågnede hun kun een gang ved 4-tiden efter at have sovet non-stop siden kl. 20, blev ammet og sov videre til kl. 7.

 

I går (mandag) snorkboblede hun i barnevognen uden opvågninger og var i sååååå meget bedre humør hele dagen end det vi er vant til. Og i nat har hun sovet i næsten 11 timer. Helt fantastisk! :-)

 

Det er ligesomom dynens tyngde giver barnet ro i kroppen og en langt bedre søvn. Du kan læse nogle cases på protacs hjemmeside. Den bliver også brugt til børn med ADHD. Jeg har ingen erfaring med sensitive børn. Vores datter er født 2 uger over tiden og har så vidt vi ved ingen sensitive træk. Hun sover bare mega dårligt og det har hun gjort fra dag 1.

 

Håber du har fået ny inspiration til bedre søvn :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  25-06-2013 15:26

tusind tak for råd

 

det må prøves :)

 

hvor bestiller man sådan en henne?


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

Nu på prinssesse hesten Pandora <3

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste lille dreng <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kugledyne
Forfatter: 
Dato:  25-06-2013 16:58
www.protac.dk

Du kan evt ringe til og få nogle råd. De var meget søde at snakke med og hurtig levering :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-06-2013 17:31

Lyder som en god ide med kugledyne til ham. Ellers så prøv at svøbe ham i dynen så han ikke kan rode rundt med arme og ben. Det giver en ro der gør at de meget nemmere kan falde i søvn. Lig evt et tæppe udenpå igen så han ikke kan vikle sig ud af det. Det kan du tage af igen når han sover så han ikke bliver for varm...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt for meget erfaring...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2013 18:26

Det har jeg ALT for meget erfaring i. Kugledynen er en rigtig god ide, og hvis den ikke virker, kan du afprøve en kædedyne i stedet for. I en del kommuner kan du låne den og prøve den i et par uger eller en måned for at se, om den virker. Det gør den ikke på alle børn, og heller ikke på mine. Det, der virker her, er:

 

- Dybe tryk og ledkompression

- Skære ned på input i løbet af dagen.

- Pauser i løbet af dagen. Enten putte hos mor eller en stille aktivitet, der ikke giver nye stimuli, som en kendt bog eller en lille film, der er set 100 gange før. Eller en rolig tur på sansegyngen.

- Pauser kan også bestå i at gå ud og glo på noget græs eller nogle myrer et sted, hvor der ellers er roligt. Intet er så terapeutisk beroligende som naturen (med mindre man naturligvis har vundet i lotteriet med et barn, der bliver vildt overstimuleret af at være ude :-))

- Svøbe. Jeg brugte stofbleer til om sommeren, men kan ikke huske, om de var for små i den alder. Ellers kan man prøve med et børnelagen eller dynebetræk.

- Tjek ører. Her var eneste symptom på ørebøvl, at barylerne blev "lidt trælse at putte". Lidt svært at få en tid hos en ørelæge med, men "heldigvis" plejede trommhinderne at springe efter nogle dage. I dag har de begge dræn i, og det er super!

- Tjek om han er låst i nakken / kroppen hos kiropraktor eller kranisakralterapeut. (Frederik var en pyllerrøv med putning, indtil han var blevet låst op)

 

That's my 5 cents :-) Spørg endelig, hvis du har brug for uddybning.

 

mvh. tina


Barylere rule!
2
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar, hvor er i gode
Forfatter: 
Dato:  25-06-2013 22:40

randijesen

 

super, tusind tak :)

 

 

Tante

 

dynen virkede rigtig godt da han var lille, men desværre er han for stor og stærk nu til jeg kan svøbe ham (så skal jeg ihvertfald frem med både reb og gafffa tape) men ellers godt bud :)

 

tina

 

Må lige undersøge omkring kæde dyne, den lyder ganske fornuftigt :) håber min kommune er en af dem der udlåner (XXXX)

 

jeg tror ikke helt han er gammel nok til vi som sådan kan kigge på myre osv, (tror egentlig bare han vil forsøge at tage fat i dem og putte dem i munden) og så må man sige jeg i aller højeste grad har vundet i lotteriet for han kan blive over stimuleret af noget så simpelt som et billed han har set 100 vis af gange, det kan nogen gange gøre ham helt ulykkelig og det samme gælder desværre naturen :(

 

pt for jeg en masse mortion får jeg går minimum 1 time hver aften for at få det væreste uro ud, og herefter forsætter kampen, på nuværende tidspunkt ligger min kæreste/hans far inde ved ham og det ser ikke ud til der kommer ro forløbig.

 

kiropraktor var/er alt for voldsomt for min dreng han går i stedet til fys og zone terapeut og jeg tror ikke der er noget låsninger lige pt. men spørger hende lige i morgen :)

 

han har lige været til øre/næse/hals læge pga hans spise problemer og det eneste han sagde var at han danner en del ørevoks, men det kunne da være jeg skulle prøve at bestille en tid mere, tror dog ikke der er noget for min dreng har været sådan fra fødslen af..


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

Nu på prinssesse hesten Pandora <3

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste lille dreng <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 lidt mere...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2013 23:41

Åh! Lille pus da, han er hårdt ramt. Hvordan ser hans værelse ud? Er det et typisk børneværelse med masser af legetøj? Kan I skabe ro i det - rydde alt ind i skabe, fjerne billeder mm, så han ikke bliver forstyrret, når han skal sove? Sådan et værelse kan I måske også bruge som pause-rum i løbet af dagen? Jeg har også hørt, at nogle sensitive børn reagerer godt på at være i et mørkt rum, hvor der sker ingenting (lidt svært på denne årstid, I know).

 

Link til tråd om samme problematik, bare med lidt ældre barn her: www.heste-nettet.dk/forum/27/169343/ 169230/ Der bliver blandt andet foreslået sovepose, det kunne også være en ide?

 

Der blev jeg også foreslået at melde mig ind i facebook-gruppen "signalstærke børn". Det er nok et af de bedste forslag, jeg har fået, for hvis nogen ved noget om søvnproblemer og overstimulering, så er det de forældre, der er i den gruppe!

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 takker for råd og svar
Forfatter: 
Dato:  25-06-2013 23:50

Han sover i vores værelse, uden legetøj, billeder osv. det hele er pillet ned, og der er skærmet godt ved hans seng så han ikke bliver over stimuleret :)

 

en sove pose, kunne måske være en ide, det må jeg lige tænke over, han er en ret varm dreng der gerne skal ligge med bennet oppe ad noget så ved ikke om han ville vågne og blive hidsig over han ikke kan få foden op

 

uuh elsker face grupper, der skal klart søges igennem :)

 

vil også læse dit link, håber der snart kommer en løsning og lille manden sover ikke endnu, der er dog mere ro end før :)


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

Nu på prinssesse hesten Pandora <3

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste lille dreng <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 kender det...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2013 00:19

Håber at han snart finder ind i drømmeland :-)

 

Sender en masse sove-tanker i jeres retning, så de voksne også kan få lov til at lukke øjnene. Hvilket minder mig om... ja, I har sikkert prøvet, men nu nævner jeg det alligevel ... har I prøvet at lægge ham i jeres seng og ligge sammen med ham? Her virkede det fortrinligt på ungen... men desværre også på moren, som jo altså ikke lige fik lavet praktiske ting om aftenen så :-D

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  26-06-2013 00:30

og nu sover han :)

så jeg vil næsten løbe ind i seng!

 

 

han falder oftest i søvn op af en af os i vores seng - så jep den er prøvet og det er den vi har størst succes med pt :) han ligger på siden op af os og bliver vugget (og ja den kan bare være farlig! et par gange er det sket at moren faldt i søvn før bebs ) men desværre kan det første lade sig gøre når han er kørt helt død for energi, ellers ender vi mere i en form for slås kamp, hvor han møfler rundt, skriger, slår og hiver mig i håret og kravler sin vej..


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

Nu på prinssesse hesten Pandora <3

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste lille dreng <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2013 22:34

Hvad med kraniesakralterapi?

 

Hvilke spiseproblemer har han? Spørger fordi vi lige er startet op på udredning af den ældste, hvis problemer viser sig at være større, end vi har vidst

 

Tina: Kan du tilføje mig i gruppen for signalstærke børn?


Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

 

Mor til 4 vidunderlige børn

 

Frederik født 280908

Kristian født 030811

Anna født 030811

Sofie født 050313

0
0
Svar på denne tråd
 
 Marcipangris
Forfatter: 
Dato:  26-06-2013 22:40

Ja... hvis du fortæller mig hvordan :-) Jeg er ikke ret facebook-nørdet...

 

Jeg kan ikke lide den smiley der... er det spiseproblemer?

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  26-06-2013 22:49

Marcipangris

 

Det er prøvet, må indrømme vi får noget mere ud af den model der kører nu med fys og zone terapi :)

 

Ja kan godt fortælle om det, han ville kun spise flaske og kunne ikke spise andet end erstatning, han spiste hver 2 time døgnet rundt og vågnet ihvertfald 1 gang i timen (=møg træt mor og overtræt barn)

 

Vi tog ham derfor til ostopat (staves?) og hun fandt spændinger i ganen og ved kæbe ledet, han blev derfor løsnet og efter det har han gerne ville spise, han er bare meget sensitiv og kan derfor ikke rumme alle dage at spise mad, han kan simpelthen ikke samle sig om det :(

 

Hvad mistænker i der er galt med jeres? det lyder ikke rart


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

Nu på prinssesse hesten Pandora <3

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste lille dreng <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2013 22:59

Han er sensitiv og sansesart. Dertil er han en pleaser, så vi har i den grad overskredet hans grænser i årevis uden at vide det, fordi han ikke siger fra og er meget svær at læse. Så føler man sig lige som en dårlig mor....

 

Han har voldsomme spiseproblemer og er begyndt at vælge nærmest al mad fra. Han fylder maven med vand i stedet og har ingen fornemmelse af sult. Han har kunnet opretholde en ok vægt, fordi han har spist for at please os. Nu skal han i gang med at spise selvstændigt uden styring fra os. Vi har spisekonsulent på.

 

Han er perfektionistisk. Fx vil han ikke tegne fordi han ikke mener han er dygtig nok.... Han har alt for meget indre kontrol og er meget hård ved sig selv og yderst selvkritisk.

 

Og så han han OCD-lignende træk.

 

Vi har lige taget hul på det i mandags, så det fylder rigtig meget i mit hoved lige for tiden.

 

Tina: Jeg tror du skal gå ind i gruppen og så plejer der være et punkt, der hedder tilføj venner eller noget i den retning.


Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

 

Mor til 4 vidunderlige børn

 

Frederik født 280908

Kristian født 030811

Anna født 030811

Sofie født 050313

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  26-06-2013 23:06

pua :(

 

det lyder godt nok hårdt, lille pus da..

 

jeg ønsker jer alt det bedste, og kan virkelig godt forstå det fylder :(

 

stort cyper kram!


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

Nu på prinssesse hesten Pandora <3

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste lille dreng <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2013 23:09

Forskning viser at mellem 4-6% af børn med spiseproblemer er så hårdt ramt, at de dør af sult, hvis de udelukkende præsenteres for mad, de ikke kender og er bange for. Vores søn hører til i den kategori og det er bare skrækkeligt at vide, at han hellere vil dø af sult end spise pasta fx.


Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

 

Mor til 4 vidunderlige børn

 

Frederik født 280908

Kristian født 030811

Anna født 030811

Sofie født 050313

0
0
Svar på denne tråd
 
 marcipangris
Forfatter: 
Dato:  26-06-2013 23:49

Jeg har tilføjet dig, der er vist noget godkendelse først. Med det du skriver - så skal du være i den gruppe. Det er lige præcis nogle af de ting, folk slås med der.

 

Og hvor er det bare noget MØG!!!!!!!! Jeg kan godt forstå, at du er ked af det og føler dig som en dårlig mor. Men det er du altså IKKE! Der er nogle ting, man bare ikke kan vide, og du er jo en mor, der er enormt lyttende over for dine børn - og det ved jeg, fordi jeg har modtaget 100 gode råd fra dig, der netop går ud på det. Han har ikke talt for døve øren - men han har talt så lavt, at selv du, der ellers er enormt lyttende, ikke har haft mulighed for at høre det. Og hvor er det godt, at I trods alt har fundet ud af det nu. Hvordan er I kommet frem til det?

 

Med hensyn til de OCD-lignende træk, så tror jeg ikke, det er unormalt, at sensitive børn bruger nogle greb for at skabe tryghed for sig selv. Min frederik har en prik med overgangsobjekter. Når han har skiftet tøj, slæber han alt det beskidte makrel-indsmurte tøj med i børnehave, det er noget med at tage noget gammelt og kendt og trygt med sig, når han skal ud i noget, som han sikkert opfatter som nyt og uoverskueligt (han har aldrig været god til overgangssituationer).

 

Jeg har også læst om børn, der går med stramme bælter og stramme sko eller noget andet for at mærke sig selv, men som jeg forstår det, er det en strategi for at komme til at mærke sig selv. For de fleste går det over, når de lærer andre strategier, og dem skal du nok lære din dreng at mestre :-)

 

Sender dig en kæmpe-kæmpe krammer! :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 ny plan, hvad siger i til den?
Forfatter: 
Dato:  27-06-2013 11:25

Nu forsøgte jeg en anden metode igår, til dels for at få mere ro på og han ikke bliver så hysterisk og for at stresse ned, både mig og ham :)

 

1. kl 19 får et karbad

2. sidde på skødet af mig med dyne og en kop kamilie the (se tegnefilm eller kigge i en bog)

3. komme ind i seng og ligge når han blunder på mig.

 

Hvad siger i til den plan? har vågner kl 3 og græder i øjeblikket, men det løser vi ved han kommer op i sengen, jeg kan dog ikke finde ud af om det er ved at blive en dårlig vane`, er det noget i har oplevet?


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

Nu på prinssesse hesten Pandora <3

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste lille dreng <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 varmblod...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2013 19:06

Det vigtigste er næsten, at du ikke bliver stresset. Jeg oplever, at når jeg bliver hylet ud af den, så hidser barylerne sig også op :-)

 

Jeg synes, det lyder som en god plan. Virkede den i går? Her oplever jeg, at noget virker et stykke tid, og så virker det ikke mere. Så prøver jeg noget nyt, indtil det ikke virker og så fremdeles. Behovene ændrer sig jo også engang imellem, efterhånden som de bliver ældre og oplever forskellige ting.

 

I det hele taget er jeg ret vild med DDV-metoden, altså Det Der Virker. Hvis det fungerer for jer, og I får en god dag og en god nat ud af det, så pyt med om det lige præcis er sådan "eksperterne" synes, det skal være.

 

Det med at han vågner klokken tre og kommer over til jer... jeg tænker, at det lyder jo som om, han har en periode, der er svær for ham. Der synes jeg ikke, at man skal være så bekymret for, om noget bliver til en dårlig vane. Det lyder som om, han har brug for alt det nærvær og ro, han kan få, og hvis det lige nu er klokken tre om natten, ja så er det jo der, han skal have det :-)

 

He, men jeg har også barylere i soveværelset (puttes i egen seng) og vågner op med en i hver arm næsten hver morgen. For os giver det tryghed og ro at sove sammen.

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvordan vil de udvikle sig...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2013 20:01

Hej

 

Er der nogle af Jer, som ved hvordan ungerne vil udvikle sig siden hen ? Ja, måske er I ikke spåkoner, men det virker som om at I har sadt Jer godt ind i denne ploblematik.

 

Jeg er nemlig selv særlig følsom, og det har jeg altid været. Jeg føler så ikke at jeg blev set som barn, som I fortæller at I gør med Jeres børn.


Venlig hilsen Hanne




_________________
Livet er som en stor bavianrøv... Farverig og fuld af lort

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-06-2013 20:33

Varmblod: Jeg tror, du giver ham tryghed ved, at han får lov til at sove videre i jeres seng. Hvis I alle trives med det, skal I gøre det.

 

Hanne: Jeg er også sensitiv, men det blev der ikke taget hensyn til, da jeg var barn. Jeg er god til at skjule det og noget af en pleaser - ligesom min ældste søn. Det resulterede i en depression og angst, som jeg har døjet med siden slutningen af 98. Jeg er for nyligt kommet ud på den anden side.

 

Forskning viser, at hvis ikke sensitive børn mødes og forståes, har de højere risiko for at udvikle psykiske lidelser som depressioner end andre.


Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

 

Mor til 4 vidunderlige børn

 

Frederik født 280908

Kristian født 030811

Anna født 030811

Sofie født 050313

0
0
Svar på denne tråd
 
 MARCIPANGRIS
Forfatter: 
Dato:  27-06-2013 21:52

Jeg lider nemlig også af dep. angst osv.

Godt at I tager hånd om Jeres børn

 


Venlig hilsen Hanne




_________________
Livet er som en stor bavianrøv... Farverig og fuld af lort

0
0
Svar på denne tråd
 
 klikkejjj
Forfatter: 
Dato:  27-06-2013 22:22
Tina

I går virkede det, i dag kæmper vi, men det tror jeg er rutinen der skal indøves :-) min dreng har temperament og engang imellem stiger det ham altså til hovedet :-(

Det har alle dage været sådan at noget fungerer en periode for så at stoppe med at virke igen.

Det er også det jeg tænker, at han har brug for mig om natten og det nok til skade mere end gavne at jeg tvinger ham til at blive i sengen, jeg kan fint leve med han ligger hos os, han fylder en del men sådan er det :-D
Marcipangris

Det er også det jeg tanker, er bare bange en at gøre ham en bjørnetjeneste..

Hanne
Jeg tager tingene som de kommer, så skulle han få det svært som voksen er vi der selfølgelig for ham og ellers tager vi tingene hen af vejen :-)

Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

Nu på prinssesse hesten Pandora <3

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste lille dreng <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Få baby til at sove
Forfatter: 
Dato:  27-06-2013 23:04

 

Åh jeg føler med dig.

Har selv en pige på 9,5 måned, som også er noget sensitiv (og temperamentsfuld i visse situationer).

 

Vi har også bøvlet med søvn, og hvad der måske har virket en måned, virker måske pludselig ikke fra den ene dag til den anden.

 

Vi har et fast aftenritual med natble, nattøj mv. I starten fik hun nattøj på i soveværelset (hun sover i vores værelse), men det fandt hun lynhurtigt ud af, og blev fuldstændig hysterisk så snart hun kom derind, så nu foregår det i stuen ;-)

 

Hun får en flaske mens hun er i vores arme i soveværelset. Når hun har drukket færdigt, får hun sutten og puttebamsen, og så bliver hun lagt og falder for det meste i søvn (dog er der tigerspring der jævnlig driller og ødelægger rutinerne).

Hvis hun begynder at "møffe" har det i perioder hjulpet lynhurtigt at sætte vuggevise på (der er musik på vores babyalarm) - den det skal være inden hun "møffer" for meget.

Det hjælper også at have en hånd på hende, og selv trække vejret dybt og afslappet - det er som det smitter lidt.

 

Hun smed også altid dynen (og så ville hun ikek sove), så vi fandt ud af, at en sovepose der blev snøret lidt ind var guld værd (før det måtte vi svøbe hende hver aften, og gå hende i søvn).

Pt har vi dog ikke brugt den i en periode (det blev for varmt), men istedet havde vi ved skift til dyne en hånd i hendes seng, hvor vi holdt forsigtigt fast i dynen, så hun ikke sparkede den af. Og siden har det ikke været et problem.

Hun vågner stadig en del gange om natten, og græder helt vildt, hvis der ikke hurtigt kommer en flaske med mælk (intet andet kan trøste hende). Her er vi dog igang med at forsøge, at trappe hende ud/ned på mælk om natten, i håb om, at hun vil spise mere i løbet af dagen.

 

Det blev vist ret langt.

Men har i prøvet med stille vuggevise - eller at snakke meget afslappet og roligt mens i har en hånd på ham ?

Bliver han træt når han får flaske ? Så var det måske en mulighed at prøve at give ham det, mens han ligger i sin seng ?

 

Håber snart i kan få noget mere søvn :-)

 


- Yuki


Med salathesten Rigola

 

Flytbar rundbuehal sælges. 6 x 5 m. Skriv for info.

 

FOLEALARM UDLEjES. SIDDER I GRIMEN. RINGER OP TIL MOBIL VED ALARM

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  28-06-2013 09:24

Yuki

 

gode råd :) desværre er det alt sammen prøvet og er pt uden effekt :(

han er lige stoppet med erstatning om natten så den kamp kender jeg desværre alt til.

 

De kan bare kræve meget de små, jeg håber det bliver bedre når han starter dp :)


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

Nu på prinssesse hesten Pandora <3

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste lille dreng <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-06-2013 23:01

Min pige er ikke sensitiv og har et godt sovehjerte. Men en del af mit putteritual har siden hun var 3 mdr. bestået i at putteamning/læsning/godnatsang foregår inde på værelset i meget lidt lys eller mørke for at få noget ro på. Jeg synes det hjælper.

 

Derudover bøvlede vi også lidt med putningen da hun var omkring 9-10 mdr. Det virker som om, at det at de begynder at kunne komme lidt mere omkring og får bedre kropskontrol gør at de i en periode får svært ved at finde ro - også børn der ikke er sensitive.

 

Og alle tankerne om at gøre ham en bjørnetjeneste. Glem det - når bare han er tryg så gider han ikke lige i jeres seng til evig tid. Som Tina siger DDV!

 

Nå, det var ikke så meget jeg kunne byde ind med, men vil krydse fingre for at det hele snart bliver lidt lettere for den lille mand.

 

VH Line

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  29-06-2013 09:48

Schellen

 

desværre er dine råd forsøgt også, men gode tanker :)

jeg er klar over ikke sensible børn også har problemer omkring 9-10 mdrs aldren problemet er jo bare det ikke er opstået nu men har været sådan fra han var spæd og vi ved dele af de skyldtes sensibilitet :(

 

og nu spørger jeg dumt, men hvad er DDV`? det er næppe de danske vægt konsulenter :D.

 

jo tak :) lidt har også sin ret


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

Nu på prinssesse hesten Pandora <3

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste lille dreng <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-06-2013 19:48

DDV=det der virker


Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

 

Mor til 4 vidunderlige børn

 

Frederik født 280908

Kristian født 030811

Anna født 030811

Sofie født 050313

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  29-06-2013 20:34

når okay :)

tak


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

Nu på prinssesse hesten Pandora <3

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste lille dreng <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lang historie
Forfatter: 
Dato:  01-07-2013 10:45

orker ik at beskrive vores historie fra start til slut - dele af den prøver jeg egentlig osse på bare at glemme.

 

Men en opsummering kort er.

 

Spisevægringsbarn

 

Nystagmus (flakkende øjne, og medfødt synsfejl, der ik spiller ind endnu)

 

Væske i ørerne

 

Meget ørevoks, så meget at det siver (har han fra sin far)

 

Psykomotorisk retardering (den er der dog ? ved, men når først man har en diagnose slettes den aldrig!)

 

Bagud på alle punkter- sprog, motorisk osv)

 

Taktil sky (der ud fra spisevægring), angst for visse lyde, berøringer, larm, maskiner mm.

 

Sensitiv

 

HN/signalstærk (ik en diagnose, men et personlighedstræk såvel som sensitiv er det - mange kender ik til emnet, og derfor kan man stå i store diskutioner med kloge folk, med uddannelse der mener man er en hysterisk mor der ik vil sit barn det bedste desværre!)

 

Ingen effekt af kugle, el kæde dyne, da begge er for varme, og kugledynen osse for tung for ham (vækker ham fordi han ik kan vende sig eks) Han er en meget varm dreng.

 

En del af det er der langt mere styr på nu - noget er ovre, noget er ik helt væk.

 

 

Han er nu 3,5 år - vi er der hvor han ved han skal falde i søvn i egen seng (pt endnu uden problemer, efter han fik sin nye junior seng). Og han har tryghed i at vide, at når mor går i seng (når jeg i baby alarmen kan høre at han roder så meget rundt at jeg skal gå op, fordi han ellers vækker sig selv), så tager jeg ham med ind i min seng og sove til næste dag.

 

Han er dog lidt modsat andre- for han sov fint alm lure, og faldt fint i søvn som baby mm. Dog måtte han svøbes da han ragede sutten ud, fordi han var så urolig (er han stadig, og derfor vækker han sig selv.

 

Facebook siden kan anbefales. Du var tilføjet derinde?

 


 


RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

Og Katho vaps 14/7 2011 - 19/9 2012

 

Jeg savner og elsker jer

 

 

Nordjysk dyreredning v/ Sysser

0
0
Svar på denne tråd
 
 tra la la lalulalej
Forfatter: 
Dato:  01-07-2013 11:00

hold da op, i er hårdt ramt :(

 

nej ikke endnu, jeg har haft lidt meget om ørene så har ikke lige fået det gjort


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

Nu på prinssesse hesten Pandora <3

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste lille dreng <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det har
Forfatter: 
Dato:  01-07-2013 11:44

trukket tænder ud Men når man kigger på det lækre fjæs, så elsker man ham jo bare, og glemmer lidt alt det hårde i et minuts tid ik


 


RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

Og Katho vaps 14/7 2011 - 19/9 2012

 

Jeg savner og elsker jer

 

 

Nordjysk dyreredning v/ Sysser

1
0
Svar på denne tråd
 
 Guide til børn ang. kugledyner
Forfatter: 
Dato:  26-10-2022 15:07

Hej :D

 

Jeg har fundet en ret god løsning ift. urolige børn - kugledyner fungerer utrolig godt.

Jeg fandt denne guide i samme ombæring - god læsning (anbefales ihvertfald herfra).

 

Kugledyner til børn.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider