Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Erfaringer kugle/kæde dyne?
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 07:52

Jeg fik i går fra Thommysminde en kugledyne med hjem - han var oprindeligt sat til at få kædedynen, men denne har de kun i str voksen hvilket han ik kan sove med i sin seng.

 

Nu var det selvfølgelig første nat han sov med kugle dynen - men for det første svedte han meget, fordi den er for varm for ham - han er en varm dreng jo.

 

For det andet er den så tung at han ik kan vende sig om på siden. Dette resulterer i en dreng der selvfølgelig vågner, og så må jeg hjælpe ham for at han kan vende sig... Det sker jo nogle gange og forbedrer jo hverken hans el min søvn så desværre.

 

Så tænkte jeg om vi i stedet skulle prøve kædedynen alligevel, og finde en løsning i sengen på en el anden måde, for det andet dur jo ik rigtigt hvis det blir ved.

 

men hvad er jeres erfaringer med kæde og kugledyne - specielt til små børn på ca 2 år???

 

I sidste ende må jeg jo abre selv købe en kædedyne i str junior, hvis ik vi kan låne en derude i den str el på legeteket selvom de koster kassen.



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

www.lykkepiller.info

 

tina@lykkepiller.info

 

Graviditet og SSRI på facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 dyne...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 08:35

jeg kender ikke kædedynen, men på mit arbejde har vi et par børn der bruger kugledyne. De børn vi har brugt den til, har haft god glæde af den. Måske du lige skulle give den en uges tid før du skrotter den helt.


Hilsen Tenna

 

Tremmeseng sælges med madras. 400 kr.

Mor til Sarah 01.08.07

og Mikkel 30.05.10


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tung...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 09:13

Lige umiddelbart mindes jeg at kædedynen er lige så tung som kugledynen, men at de lidt bedre kan vende sig under den.
Men de kan jo fåes i forskellige vægtklasser, man kan også få kugledyner med mindre kugler, sådan en har jeg ihvertfald stået med til en beboer.
Lige nu har jeg en der bruger den store kugle dyne, og de er altså også tunge for et voksent menneske, så jeg kan roligt forestille mig den er svær for et barn.
Men det kan jo være det bare er tilvænning.

 


Rikke - nu med Fellini ( Nynne og kresten)


Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM


Heste.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 11:59

Nu er min dreng jo lidt ældre end din, han er 10 år og autist.

 

Men han bruger kugledynene hvis han har perioder hvor han sover dårligt, for den giver tryghed når den er så tung og ligger godt ned omkring ham.

Men som en skriver ovenover, så kan man få den med forskellige kugler (mindre vægt)Så måske du kan låne en med mindre kugler:o)

 

Men man skal jo husk hvad formålet er med den?

 

Vi bruger den jo også ved urolige demente personer, til at få bedre søvn.

 

Mvh katrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 de har ikke andre
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 19:11

end de to som jeg har forstået - det er derfor jeg skriver jeg er villig til selv at købe en om nødvendigt. Så det er jo heller ik fordi jeg mener jeg vil skrotte det efter en nat overhovedet!

 

Da jeg snakkedem ed hende den anden om det for tre uger siden sagde hun deh avde en med store og en med små kugler - vi diskuterede hvilken der er varmest da han er en varm dreng.

 

Da så jeg spørger denne gang (en anden) - om hvordan det ser ud med hvornår vi kan få den, spørger hun hvilken str dyne han sover med. Jamen han sover jo med en junior - nåh men det var fordi han var skrevet op til den store dyne, som osse er en kædedyne. Altså er den ik med mindre kugler alligevel, men kædedyne som er mindre varm.

 

Så i førse omgang er jeg misinformeret desværre.

 

Hvor om alting er - så ville jeg ellers sige at en dyne der "holder lidt på ham" ville være en god ting da han kan kaste sig rundt (næsten!) når han sover. Men HVIS han fortsat vågner sådan her fordi han ik kan vende sig overhovedet, er vi jo lige vidt.

 

Det er som end hårdt nok at køre på over 2 år uden ordentlig søvn nogen nætter - så det skal ik gerne forværres!!



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

www.lykkepiller.info

 

tina@lykkepiller.info

 

Graviditet og SSRI på facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 19:31

Hej :)

Nu har jeg godt nok ikke selv børn, eller bruger nogle af dynerne, men har erfaringer med dem begge fra mit job som SSH.

Vi oplever at kugledynerne med små kugler er køligere end de med store kugler.

En pårørende der kommer, har købt en kugledyne med små kugler til et barn, så mon ikk du også kan få det ?


Hilsen
Annecathrine
&
Store Mads Kirk

- Fjordhesten kan og vil!

0
0
Svar på denne tråd
 
 jo jeg ved
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 20:05

bare ik lige hvor endnu - men har isinde at tjekke nettet. Tør bar ik tænke på hva de koster*FNIS*

 

Men egentlig ville jeg osse gerne lidt høre hva fordele og ulemper ved kugle dyne vs. kædedyne er?

 

Kædedynen opfører sig så vidt jeg ved anderledes - er ik nær så "tæt" om kroppen?

 

Andet??



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

www.lykkepiller.info

 

tina@lykkepiller.info

 

Graviditet og SSRI på facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tænker..
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 20:58

Jeg tænker at kædedynen "bare" er tung, altså bliver liggende, og ligger tungt over kroppen så man kan mærke den er der.

 

En kugledyne former sig nok lidt mere omkring en, når man lige har bevæget sig lidt - jeg har selv prøvet at ligge med en på et kursus, og jeg syntes godt nok ikke det var behageligt, men jeg har jo så heller ikke behov for omslutningen af den.

 

Kunne man ikke have mulighed for at sende retur på en eller anden måde, jeg tror hurtigt du kan fornemme om små kugler er bedre end store kugler, og det samme med en kæde dyne.

Jeg kan lige prøve at tjekke hvor store kuglerne er i den vi pt har en beboer der har ude ved os, jeg tror nemlig de er små, og hun har haft en med store inden jeg gik på barsel, høre lige en ergo derude om hvorfor de har byttet den ud med små kugler, skal jeg det?

 


Rikke - nu med Fellini ( Nynne og kresten)


Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM


Heste.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det må
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 21:16

du gerne...

 

Jamen i bund og grund har du ret ud fra min egen viden. Kædedynen omslutter, osse tungt, men ik nær så detaljeret på de punkter der er så at sige.

 

MEN nu kan jeg jo heller ik vide om han har brug for det- el bare så at sige - det at være omsluttet tæt!

 

MEN at være omsluttet tæt, er bare heller ik ski*de nemt når man er så varm som han er! Nu er der praktisk talt ingen varme på oppe på værelset, og han sover i en uldbody, uden noget på benene. Det skulle undre mig meget om ik han sveder alligevel!

 

Mht kuglerne i hans nuværende lånedyne, ved jeg ik hvor store de er - men jeg har forstået at det er de store.

 

De dynerj eg kan finde i junior er dog med maks 38 mm kugler - og osse minimum for den sags skyld. Baby/præmature er med 25 mm kugler. Og til voksne 45-55mm menerj eg der står. Så er der bar forskel på kg, altså hvor mange der er i.

 

Jeg kunne så se at man osse kan få med delvist polystyren/ alm kugler, el helt med polystyren kugler.

 

Jeg forestillerm ig at disse små har lidt ala kædedynens effekt, selvom det er kugler, da de er så små de mest omslutter tæt osse? Måske bare varmere end den??

 

Kugledyner: www.protac.dk/dyne_typer.aspx?ID=8

 

Kædedyne: http://www.zibo.dk/om-kaededynen

 

 

Der er jo meget i det kan man sige - specielt når ik man ved om ens barn har andre grunde til at reagerero m natten som han gør - end man jo ved.

 

Det jeg tænker på der det taktile, motorisk uro, drømmene, neurologiske, generelt sanseforstyrrelser, evt angst, fornemmelsen for egen krop og dens begrænsninger, afslapningen osv osv. Der er ski*de mange ting i det. Ting jeg kender til - og ting jeg gætterm ig til måske påvirker ham ect.



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

www.lykkepiller.info

 

tina@lykkepiller.info

 

Graviditet og SSRI på facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 Her....
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 21:20

De koster 5000 - 6500 for en voksendyne.

 

www.protac.dk/Default.aspx?ID=74

 

Jeg har været tæt på at købe en til min 5 årige, men er pt lidt afventende. Er ikke i tvivl om deres gavnlige virkning dog.

 

Har hørt fra flere at de er varme dog. Kender en som er opoe og vende dynen flere gange hos en 2 årig også.


Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd
 
 kædedyne
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 21:30

Da min datter var lige omkring et år prøvede vi en kædedyne i et par uger da hun sov (sover) meget uroligt, og derfor vækkede sig selv og var ked af det mellem 10 og 15 gange om natten.

 

Jeg oplevede at den ligger tungt, men ikke decideret tæt om kroppen. Hvorvidt den er varm er svært at sige, da den ikke fungerede for vores datter. Hun fandt ikke ro under den, og fik den bøvlet af i løbet af nul komma fem.

 

Vores løsning er, at hun sover i sovepose nu. Det fungerer for hende .

Så min erfaring kan du måske ikke bruge... Men vil lige tilføje at vi lånte den gennem vores sundhedsplejerske, og havde den til låns i en måned. En rigtig god løsning, da det jo er en dyr investering .

 

Pøj pøj med det. Håber I finder den rette løsning for din søn .


Mange hilsner
Mette
:-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 dyner test
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 21:35

hejsa,

 

vores erfaring er kædedynen er tungere end kugledynen. Men der finder jo også kastanjedynen. Den har vi herhjemme og er rigtig glad for den.

 

Umiddelbart virker den ikke så varm som både kugle- og kæde dynen. Men det er kun egen erfaring.

 

Den fåes her: www.handicstore.dk/ shop.asp?ID=203&gclid=...JS3sq4CFQ1- mAodRkZuQg

 

Hilsen

Katarina

 




Mor til de dejligeste børn

Beatrice som er hjertebarn (HLHS)

og Laurits


www.duclos-julsdorf.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Anja1420
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 21:37

som du kan sei mit forrige indlæg, så har jeg været derinde og kigge.

 

Børne dynerne koster knapt så meget som de voksne - og kugledynerne mener jeg var en 3500 kr på den anden side jeg satte ind ca.

 

Mette: Jeg har den nuværende kugledyne i 3 uger ude fra træningsstedet, og kan så osse låne en på legeteket - der har de kugle og kædedynerne. Jeg vil osse prøve en til mig selv. Der ved jeg bare ik om kæde el kugle er bedst - jeg er dog ik sikker på jeg vil kunne sove med den med de store kugler selv heller! Hellere de små tror jeg.

 

Må indrømme jeg godt kan forstå nogle ik kan, for sys det virker ubehageligt.

 

Sovepose er prøvet - men det har heller ik en bedre effekt end alt andet. ALT er prøvet - tæpper, dyner, soveposer og nu kugledyne...



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

www.lykkepiller.info

 

tina@lykkepiller.info

 

Graviditet og SSRI på facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 sådan en
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 21:41

med små kugler- som jo egentlig bar ligger tæt om en ala kædedynen, kan man vel reelt osse lave selv, hvis man afvejer kuglerne.

 

Kan man ik bruge sækkestole kugler - er det ik osse sådan nogle??



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

www.lykkepiller.info

 

tina@lykkepiller.info

 

Graviditet og SSRI på facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 kugledyne og kædedyne
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 21:53

Gennem mit arbejde har jeg oplevet at både kugledyne og kædedyne er noget mange børn er glade for, men der er også nogle der ikke kan fordrave dem. Må indrømme jeg har mest erfaring med kugledynen, både dem med de små (a la sækkestol indhold) og de større kugler, og synes det er meget forskeligt hvilkne børnene er glade for, så tror man må prøve sig frem. Og lidt sjovt her hvor jeg arbejder nu synes mange de er for varme, men hvor jeg var tidligere (voksne) havde de ofte et tæppe over da de frøs.


Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder)

Nasi frá Dánjalstrøð (islænder)

Tranegildes Lakrids (shetlænder)

Beer's sir Malthe (irish cob)


RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 jo det kan
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 21:54

man godt - nu skal han lige vænne sig til den her, el en der er knap så varm om det kan lade sig gøre at finde. Og så må jeg jo ellers se om vi skal låne den kædedyne - om jeg evt selv skal lave den med de små kugler el lig.

 

Det er i hvert fald den jeg osse gerne selv vil prøve - og der gider jeg ski ik betale det den koster - det er spild af penge for en der blot havde fået en kugle for panden om hun var en hest*FNIS* Så den kan jeg ski selv kreerer en del billigere!



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

www.lykkepiller.info

 

tina@lykkepiller.info

 

Graviditet og SSRI på facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stute...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 22:05

Ja beklager. Men vores indlæg er skrevet så tæt, at jeg ikke havde set dit, da jeg sendte link.


Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er i
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 07:58

orden - det kan jo ske



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

www.lykkepiller.info

 

tina@lykkepiller.info

 

Graviditet og SSRI på facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 over and out
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 08:54

Jamen mange tak ..


Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan du ikke låne
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 09:55

hos Protac?

 

Jeg havde da baby-kugledynen på prøve i to uger... det mener jeg, at man kan med alle deres produkter. Så kan du prøve kæde-dynen inden du investerer. Jeg kan også anbefale at ringe og snakke med deres konsulenter - de er ofte fysser med speciale i børn.

 

(beklager hvis det er skrevet før, men jeg læste meget hurtigt gennem de andre indlæg)


Louise


Alexander: 2. maj 2011


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 18:28

så vidt jeg ved er det ikke Protac der laver kædedynen


Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder)

Nasi frá Dánjalstrøð (islænder)

Tranegildes Lakrids (shetlænder)

Beer's sir Malthe (irish cob)


RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar:..
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 21:47

Katarina: NØJ jeg er træt af jeg ik erm illionær. Er du vimmer, de har sygt mange gode ting man kunne burge til sit barn!!! Ja og en selv - LÆKRE sager!

 

Nej kædedynen er lavet af Zibo... kugle dynerne af Protac



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

www.lykkepiller.info

 

tina@lykkepiller.info

 

Graviditet og SSRI på facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 kæde/kugledyner
Forfatter: 
Dato:  26-02-2012 23:28

Hejsa

HAr ikke læst alle indlæg, så beklagwer hvis jeg gentager nogen/noget!

Jeg har gennem mit arbejde (ergo - arbejder med børn i kommunen) været med til at afprøve kugle og kædedyne på flere børn. Kædedynen er relativ ny, så ikke så mange erfaringer endnu.

Der er dog flere, som foretrækker kædedynen, da den ikke er lige så varm og den larmer ikke så meget. Nogle børn, som er meget sensitive, bliver meget forstyrret af kuglernes "larm", når de vender sig!

Synes det lyder som om kugledynen er for tung, når din dreng ikke kan vende sig om selv. Men måske det drejer sig om nogle dages tilvænning.....

HAr selv sovet med en kædedyne i et par uger, men opnåede ikke den ønskede effekt, så droppede den igen.

 

Protacs konsulenter plejer at være super gode til at vejlede - om str på kugler/dynen mv, så ring evt. til dem.

MAn kan leje en dyne ved dem, og vælger man at købe dynen, indenfor en fastsat tid, så refunderes lejen.

Helt hvordan det fungerer ved Zbo husker jeg ikke.

Og endelig vil jeg sige, at nogle børn har mulighed for at få bevilliget en kæde/kugledyne! - Værd at undersøge, da de som sagt er dyre!

- De bevilliges efter hvilken effekt man opnår, fx et barn der hurtigere falder i søvn, sover godt om naten og derfor kan være med i hverdagen i institutionen/skole uden ekstra ressourcer. De bevilliges ikke udfra hvilken evt. diagnose man har. - Sådan er det ihvertfald i den kommune jeg arbejder. - Der er familier, der tror, at får deres barn fx en ADHD diagnose, så er de samtidig sikret en sådan dyne, men den afprøves altså først og så vurderes der på effekten - hvilket gælder alle børn.

Kh Trine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Trine
Forfatter: 
Dato:  27-02-2012 08:02

tak for svar. Ok så er vi altså enige om den virker for tung. Han kan stadig ik vende sig med mindre man sørger for han har den på således der ik ligger ret mange kugler for oven - men gør der ik det ja så får man jo heller ik den korrekte effekt.

 

Det må kunne sammenlignes med man vågner fordi man decideret holdes fast - for det er jo sådan set det den gør ved ham!

 

Derfor tror jeg stadig jeg vil afprøve kædedynen fra legeteket. Jeg får jo ik at se om kugledynen har den effekt den måske kan ha hvis han jo netop osse hele tiden vågner fordi han ik kan vende sig!

 

Nu må vi se - jeg vil gerne afprøve kædedynen først og så se... Virker den så bedre i den forstand, jamen så køber jeg en til ham!

 

Kugledynen gør a han falder hurtigere i søvn. MEN det kan jo osse være fordi han bare opgiver pga den er så tung.



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

www.lykkepiller.info

 

tina@lykkepiller.info

 

Graviditet og SSRI på facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 kugledyne
Forfatter: 
Dato:  27-02-2012 19:37

 

Jeg har ikke selv erfaring med brug af kugle eller kædedyner.

Men jeg har læst at nogen samler gamle deodoranter "roll-on", dem smadrer de så og gemmer kuglerne.

Når de har nok af dem laver de selv en kugledyne.

Det kræver jo så et netværk af folk der gider samle kuglerne til dem, da der jo skal bruges en del.

Men på den måde kan der laves en meget billig kugledyne.


 

 

Husk, at for hvert minut du er vred,

mister du 60 sekunders lykke.

- Waldo Emerson

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja ideen
Forfatter: 
Dato:  27-02-2012 21:45

er der jo som end intet gal i! Men jeg får vist aldrig samlet så mange kugler ha ha... Tror osse den ville blive for tung med dem, når den er med de her...

 

Jeg går dog stadig med tanken om at hjemme konstruerer noget, der vejer mindre- ved bar ik helt hva el hvordan endnu.

 

Og i mellemtiden vil jeg prøve kædedynen af om muligt, og se resultatet af den osse



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

www.lykkepiller.info

 

tina@lykkepiller.info

 

Graviditet og SSRI på facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 Endelig...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 21:41

Et lidt forsinket svar, vores ergo havde ferie - og vores fys er på barsel :D :D

 

Men, jeg var lige idag nede ved en af vores nyere beboere der er kommet mens jeg har været på barsel, og bemærkede han havde en dyne med sækkestole kugler i.
Jeg stak lige hånden ind under dynen og kildede ham lidt på ryggen da han skulle op fra hans middagslur, og den virker som som den ligger rigtig godt rundt og ned om ham, og den er tilpas tung ( og svær at skifte sengetøj på ) Men jeg er i tvivl om, om den er tung nok hvis det bliver en junior udegave?

 

Nå men ergo siger, du snildt kan få med små kugler, og hvis hun umiddelbart skulle vælge ud fra hendes erfaringer, så ville hun tro en tyk krøyerdyne eller en kugle dyne med små kugler ville være bedst, kædedynen omslutter rigtig godt, og kan sagtens være en succes for jer, men hun syntes ikke folk falder lige så meget til ro under den som under en kugledyne, for den ikke falder ned omkring på samme måde som fx krøyer dynen den gør.

 

Kan du ikke prøve at melde tilbage hvis du prøver den kædedyne, den er jeg faktisk lidt interesseret i, vi har nemlig en HCer der har kugledyne, men vedkommende får det simpelthen alt for varm under den.

 

 


Rikke - nu med Fellini ( Nynne og kresten)


Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM


Heste.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sparky
Forfatter: 
Dato:  02-03-2012 08:07

jeg glemmer det nok - men jeg skal hente kædedynen på torsdag, og tænker at så kan du jo evt lige sende mig en pb el skrive her i tråden. Så opdager jeg jo at du lige giver mig en reminder som jeg naturligvis svarer på.

 

Mht en dyne med krøyer kugler harj eg overvejet det. Men sådan en giderj eg ik købe, for det erm eget billigere selv at lave den.

 

jeg tror dog osse det blir for varmt for ham.

 

mindre kugler kan jeg ik leje hverken derude el på legeteket da de kun ahr den str jeg har nu så vidt jeg kan finde ud af.

 

Jeg har dog overvejet at købe de plastic kugler til de der hoppeborge - de er ik så tunge som de andre. Og måske heller ik så varme (kan jo så selv varier til det evt passer) - så kan det osse afprøve (må jo prøve det jeg kan til jeg finder noget der måske virker netop for ham). Osse selvom det kræver hjemme arbejde for mig*FNIS*

 

Lige nu sidderj eg så og tænker hva så når det blir bare en kende varmere end nu - der går ik ret lang tid før han ik kan bruge NOGEN som helst dyne fordi de er for varme. Han sover det meste af året kun med et tæppe fordi han får det for varmt ellers...



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

www.lykkepiller.info

 

tina@lykkepiller.info

 

Graviditet og SSRI på facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 kugledyne
Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 10:06

 

Der er også nogen der har forsøgt sig med tørrede kastanjer, ved så ikke om det blev en succes.


 

 

Husk, at for hvert minut du er vred,

mister du 60 sekunders lykke.

- Waldo Emerson

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 kugledyne
Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 21:09

Jeg er en af dem der bruger en kugledyne, pga dårlig nattesøvn. Min dyne er med store kugler, det kræver noget tid at vende sig til at ligge med den, og til at startede med havde jeg altid en ekstra dyne liggende i sengen, fordi det simplethen kunne bliver for voldsom en fornemmelse at ligge med kugledynen hele natten.

 

Personligt har jeg det også meget varmt om natten, men for mig hænger det også meget samme med at de nætter jeg sover dårligt, bevæger jeg mig meget rundt i sengen, og får varmen derved, efter jeg vendet mig til kugledyene og har fundet noget betræk der passer til, for det er nemlig heller ikke lige meget hvad man kommer på, så fungerer den rigtig godt, jeg har haft min i 1,5år nu og har en meget bedre søvn.

 

Jeg har selv købt min, da jeg må indrømme, jeg ikke orkerede at skulle igennem kommunen for at tildelt en.

 

Mvh Anja



Man skal ikke kaset med Sten, hvis man selv bor i glashus, eller hvis Sten er rocker og ved hvor du bor.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anja-M
Forfatter: 
Dato:  05-03-2012 09:44

det er da osse fair nok du betaler selv fordi du ik orker det. Jeg forstår dig som end til fulde!

 

Jeg låner på legeteket til jeg ved om jeg har noget der virker - og ellers prøver jeg at lave selv. Eks med krøyer kugler- de er jo helleri k billige. Og her kan man så selv prøve med hvor meget der eks skal i for den bedste effekt (hvis noget af det virker). Det eri k alle der overhovedet kan med det.

 

Jeg kender en adhd`er hvor det havde modsat effekt eks.

 

Nu skal jeg hente kædedynen torsdag - så er jeg spændt på den!

 

Jeg tror umiddelbart den er bedre på alle måder. Om end jeg har mine tvivl om hvor vidt den osse dur.

 

Der går ik længe nu heller, før han ik kan sove med dyne mere pga han har det alt for varmt... Hva gør man egentlig så? Tænkerp å hvis det virker godt - men det så er alt for varmt? Det er jo den mindste del af året han sover med en hel dyne...



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

www.lykkepiller.info

 

tina@lykkepiller.info

 

Graviditet og SSRI på facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fundet en god guide på kugledyner
Forfatter: 
Dato:  26-10-2022 15:05

Hej,

Hvis nogen i fremtiden finder denne post, så har jeg fundet en guide, som er ret så relevant.
Der bliver forklaret hvad forskellen er på kugledyner / tyngdedyner (og vægtdyner) + der bliver forslået nogle forhandlere.
Så helt klart et tip værd. :-)

Links er her: Guide: Kugledyne / Tyngdedyne

Alternativt har de også guide til børn på kugledyner / tyngdedyner her.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider