Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Manipulerer jeres børn?
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 21:21

Barylerne er knap to år, og de har skam allerede lært, hvordan de både afleder og manipulerer deres mor! Her den anden dag sad jeg med frederik og sang klappekage-sangen, og så sagde jeg til ham, at nu skulle jeg op og lave med. GRAMMER! sagde ungen og kastede sig om halsen på mig, mulede mig i brystet med ansigtet, moslede sig rundt den ene og den anden vej, og vupti, sad han igen med ryggen til mig og havde fat i mine hænder, som han fik til at klappe.

Se den slags kan jeg jo slet ikke stå for, og jeg synes det er SÅ sympatisk, når børn kan finde ud af at overtale de voksne (og andre børn for den sags skyld) til noget uden skrig og skrål, og så klappede vi lidt mere. Og fem minutter efter sagde jeg til den unge herre, at nu skulle jeg altså op og lave noget mad, så vi kunne få noget at spise. Ahem... ja... gæt hvad? Jeps, en halv time senere rejste moren sig fra gulvet og gik i gang med at lave mad :-D

Åh, det er sikkert frygteligt upædagogisk og forkert, men det er altså også bare så HYGGELIGT at blive manipuleret på den måde :-D

Bliver I også kørt rundt om jeres ungers lillefingre??

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Helt sikkert
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 21:43

Jeg bliver også blød om hjertet når Magnus vil putte, hygge el. lign...

Børn er nogle skønne skabninger...

Mvh. Gitte

StaldOlsen.dk

GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz

Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

0
0
Svar på denne tråd

Absolut
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 21:53

Jeg var nær ikke kommet på arbejde den anden morgen. Sofia havde sovet i vores seng om natten, og da jeg ville stå op om morgenen, klappede hun på puden og sagde mor, mor - og så ualmindelig sød og artig ud.

Det er nu rart, når de vil lokke med charme frem for vrede...

mvh Stine

Hestebokse sælges. To fronter, to sider, 3x3 meter - 4000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

De er udspekuleret...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 21:54

Min mindste manipulerer også med krammer, møsser og næse-møsser, og hvad han ellers kan finde på... Det gjorde den store også i den alder, men nu er han altså blevet lidt mere udspekuleret - og kan faktisk godt tage røven på sin mor... og det er knapt så kært...

Men ja, det er super-kært når de er små, men det aftager med alderen, skal jeg hilse at sige...

Hilsen Gitte

<3 Tuttenas maj 2007 - Skrupsak maj 2010 <3

0
0
Svar på denne tråd

ikke mor, men pædagog...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2012 18:32

Jeg er pædagog, i en vuggestue.. og jeg vil bare sige at jeres børn får en kedelig overraskelse når de kommer ud og bliver passet hvis de ikke er vandt til grænser;) Vi har rigtig mange søde skønne børn, der prøver at manipulere og få deres vilje ved at skrue charmen på.. Desværre hjælper det jo ikke et sted hvor så mange børn er samlet, så vi har nogle gevaldige konflikter fordi barnet ikke ved hvordan det skal forholde sig til et nej..

Jeg bliver sikkert "klogere" når jeg selv får børn, men jeg HÅBER for mig selv og de voksne der skal omgås mine børn at jeg lærer dem at når mor har sagt A, så står hun fast..

Hvis alle havde det sådan ville det ihvertfald blive meget lettere at være pædagog;)

Nu som ejer af Tennessee walker hingsten

Beechs Smokin' Royal

0
0
Svar på denne tråd

Merete
Forfatter: 
Dato:  19-04-2012 20:09

Jamen, hvad skal børnene så gøre for at få deres meninger igennem? Forestil dig at leve i en verden, hvor alle andre i den grad bestemmer over dig. Du skal bare makke ret, for ellers synes dine pædagoger, du er møgirriterende. Hvis du skaber dig, får du skæld ud. Hvis du er snu nok til at forsøge alternative overtalelsesevner, så er den sandelig også gal.

Jeg synes, det er positivt, at børnene ikke bare er nikkedukker, som ikke forsøger at få deres egen vilje igennem. Og jeg ved skam godt, hvordan det kan være, for jeg er lærer.

Når det så er sagt, så kender mange børn jo godt forskel på at plage hjemme og ude. Heldigvis er de fleste børn jo stadig sødere over for fremmede end over for deres forældre.

mvh Stine

0
0
Svar på denne tråd

Stine..
Forfatter: 
Dato:  19-04-2012 20:14

Jeg mener skam ikke at børn bare skal makke ret;) Jeg er jo pædagog fordi jeg holder af dem.. Jeg mener bare at det der med at de kan manipulere sig til et ja hele tiden er et skråplan. Selvfølgelig skal man ikke bestemme alt, nogle ting må da gerne være til diskussion, og børn skal også have lidt medbestemmelse. Men har man sagt A, så skal mam i min bog også holde fast. ikke for alt i verden, men som hovedregel..

Nu som ejer af Tennessee walker hingsten

Beechs Smokin' Royal

0
0
Svar på denne tråd

forskel
Forfatter: 
Dato:  19-04-2012 20:20
Nu er der jo også en gevaldig forskel på, om man lader sig manipulere til alt eller en gang imellem ved mindre vigtige ting.... Jeg synes det er hammervigtigt, at børn også lærer, hvordan man får det som man ønsker uden at behøve at blive kropumulige, det får de god gavn af senere i livet. Og derudover er jeg helt enig med Stine!

I øvrigt kan jeg se, at mine børn på knap to år er udmærket i stand til at skelne imellem de forskellige regler der er, når jeg har dem og når mormor passer. Børn er enormt gode til at tilpasse sig, tror jeg, hvis man undgår at spolere dem helt.

Mvh tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Merete
Forfatter: 
Dato:  19-04-2012 20:22

Jeg tænkte nok, det var sådan, du mente Men du lød sådan lidt firkantet, og så synes jeg lige, den skulle have et tilsvarende modspil!

Held og lykke med at holde fast i dit A, når det gælder dine egne børn - det er langt sværere end med andres

mvh Stine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider