Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

jer med børnehave børn
Forfatter: 
Dato:  27-01-2012 22:14

det der med udendørstøj til de kære børnehave børn???

marcus skal starte på onsdag den 1 februar, og der skal han jo bare have en flyverdragt, nogle gode vinterstøvler, hue og vanter, nemt nok og ellers en vinterjakke og et par andre sko af en slags, det har vi styr på... men nu bliver det jo nok snart forår, og hertil skal der jo noget tøj til men hvilket til børnehave???

han har:

termotøj

tyk og tynd elefant hue

vanter

hans vinterstøvler indtil det bliver varmere

kondisko

gummistøvler uden foer

jeg tænker han skal have:

- regntøj, men med eller uden seler?? det der tykke gummiagtige noget eller det tynde???

- en forårsjakke, softshell/fleece/eller måske bruge vinterjakke indtil sommeren???

- er det nødvendigt med en tynd sommerjakke??? eller vil det være fint med den han har i foråret???

- ville i købe en forår/sommerjakke han kunne bruge til lidt pænere???

vi er af den mening at vi ikke vil købe unødvendigt ind, dvs. han skal ikke feks have 3 jakker på en gang, det får han alligevel ikke brugt..

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

overskryf
Forfatter: 
Dato:  27-01-2012 22:33

Regntøj MED seler og det tykke gummiagtige har vi været gladest for (y) (y) (y) Vi er ydermere sprunget direkte fra vinterjakke til sommerjakke. Men tidligt, dvs når vinterjakken er for varm og sommerjakken for kold, så smider vi bare en fleece indenunder eller bare en lidt tykkere trøje/bluse.

Det dér med at købe jakker til 'pænere' brug, det hoppede vi på i starten men fik det aldrig brugt. SÅ beskidte bliver de altså heller ikke og hvis man bare kan finde ud af at vaske det i ny og næ, så er det rigeligt med én :)

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

Fotografering tilbydes:

www.bonniejensen.dk / foto@bonniejensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-01-2012 22:43

jeg ville jo nok også mene en jakke burde være nok, det har det da været indtil nu, men synes jo bare så tit man hører dem der køber 2-3-4 jakker som om det er livs nødvendigt ;o)

men hvis nu feks jeg køber en softshell jakke til ham, kan den så bruges forår/sommer/efterår eller er den for varm i sommeren???

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

I vores børnehave
Forfatter: 
Dato:  27-01-2012 23:06

... bruger de fleste af ungerne regntøj i den del af sæsonen, hvor en flyverdragt er for varm men vejret stadig er vådt i det.

Emma havde sidste år en fleecejakke og en skaljakke fra Everest. I kombination var de bare supergode til både at holde hende varm og tør. Jeg tror, at hun skal have en noget lignende kombi i år, på den led kan man nemlig altid tage et lag af eller på alt efter vejret.

0
0
Svar på denne tråd

Regntøj...
Forfatter: 
Dato:  28-01-2012 07:34

Hos os bruger de også regntøjet når vintertøjet bliver for varmt - Men husk at købe det stort nok, så der kan klemmes termotøj under;) Det gør de meget i hos os, og det virker upåklageligt!

Vi har også det gummiagtige regntøj (2 sæt) med seler i bukserne. Vi har 2 af alt, da min søn går i skovbørnehave, og er MØG beskidt hver dag jeg henter ham..

De er dog også altid ude fra kl. 10 til de bliver hentet - Også i regnvejr;)

Desuden har børnehaven ikke et varmeskab, så det er bare nødvendigt!

0
0
Svar på denne tråd

tøj at tage på
Forfatter: 
Dato:  28-01-2012 08:51

Hej - nu er det godt nok en vuggestue jeg lige har arbejdet i ...men vi har da også børn på tre år ;-)

Her i vinter perioden har de flyverdragt, en god trøje indenunder, vinterstøvler, gummistøvler, tykke stømper ( nogle af dem ), elefanthue og vanter.

Til foråret forslår jeg regnbukser (gerne med strop - det holder altså bedre, når de leger mudderkager og hopper i vandpytter ), en god trøje/fleece trøje, en tyndere elefant hue og stadig lidt tyndere vanter. Er der varmt i vejret, så smides regnjakken og den varme trøje er så stadig på.

Og så selvfølgelig nogle VANDTÆTTE gummistøvler - hold da op, hvor er der mange børn der har Uvandtætte gummistøvler Der går mange strømper på det

Det var bare mit besyv :-)

<3 med katten Dixie <3

Rip Apopka - 15.06.2011

Du er savnet!

Unge med høreproblemer - se her!

0
0
Svar på denne tråd

rasmus modsat.
Forfatter: 
Dato:  28-01-2012 09:32

Jeg er så i overgangen til det bløde, men gode regntøj (eks bilkas lidt dyrere model, købt på tilbud), og uden seler og diverser i bukserne. = nemmere besøg på toilet. Denne kombi giver stor bevægelsesfrihed. - vi forsætter også med termo/vinter-støvlerne her. Tyndere elefanthue som en skriver og tyndere vanter.

Indenunder har de i overgangsperioden termo tøj.

Mine piger havde to jakker sidste sæson, men fordi vi brugte det. (hestetøser). Vent og se om I har behovet. Dette enten i sommerjakke+termotrøje, eller i efterårs/forårs jakke (der kan jeg bedst lide de første.

Nusk navn i ALT.

Kilden

Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08

0
0
Svar på denne tråd

I overgangs perioden
Forfatter: 
Dato:  29-01-2012 14:10

I overgangs perioden benytter vi, anbefalet af børnehaven.

• Gummistøvler uden foer, evt kombineret med en uldsål/tyk strømpe.
  • Kondisko.
  • Regntøj uden fleece foer. Bukserne uden seler så er de mere selvhjulpne.
  • Termotøj. Kombineret med regntøjet virker det rigtigt godt.
  • Strik luffer. Lidt ældre børn kan bruge strik fingerhandsker. Gerne flere par så der er til hele dagen.
  • Hue. Elefant enkelt evt dobbelt lag i bomuld.

Hvis du så er uheldig at have et barn som ofte har uheld. Så kan et ekstra sæt termo/regnbukser være et must. Støvlerne/skoen kan klares med en pose i hvis de bliver våde indvendigt.

Der ud over kommer jo det sædvanlige med bukser, bluser, strømper osv...

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider