Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 DNA udtagning
Forfatter: 
Dato:  02-09-2010 11:00

Er det noget som sker hel automatisk ved en fødsel eller er det noget, som man skal bede om eller sker det kun ved fx. faderskabssager?

Fortæl mig om dine oplevelser eller viden omkring dette!


www.123hjemmeside.dk/stald-frost

Ægte Gravhunde hvalpe sælges!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 det sker
Forfatter: 
Dato:  02-09-2010 13:57

...i hvert fald ikke automatisk. Hvorfor vil du have taget DNA?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tror kun det er
Forfatter: 
Dato:  02-09-2010 15:15

tror da kun det er faderskabs sager, min bror betvivlede faderskab på hans store pige der blev taget DNA på dem begge .. og sørme jow det var hans .



Avl af Welsh Sec B - F og DSP


Stutteri Friis



0
0
Svar på denne tråd
 
 dna udtagning...
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 08:28

Grunden til jeg spørger er at jeg kender et par, som fik udtaget dna prøve da barnet blev født. I mine øjne er det ikke noget som sker normalt med mindre man er i tvivl fra den ene eller den anden side. Altså utroskab... og derved beder om at få det gjort!

Jeg har selv 2 drenge og ved ingen af deres fødsler er der blevet taget dna prøver... Men kunne godt se en god ide i, at det blev fortaget med det samme ved fødsel, da der derfor ikke kan herske nogen tvivl om hvem, som er far og mor til barnet. Og man derved undgår at større børn skal ind 2 gange og have taget smertefulde og ubehagelige blodprøver!


www.123hjemmeside.dk/stald-frost

Ægte Gravhunde hvalpe sælges!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalulalej
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 10:38

Ved ikke hvem der tager dine blodprøver, men jeg har endnu til gode at prøve at få lavet en smertefuld en,ubehageligt ja meeen ... vil sige en vaccination er noget værre, selv der siger mine unger ik rigtigt noget ud over det lige sviger lidt



ved nogle får taget stamceller ved fødslen og gemt til eventuelt senere brug



Avl af Welsh Sec B - F og DSP


Stutteri Friis



0
0
Svar på denne tråd
 
 stamceller
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 12:20

Tror du ikke det er stamceller de har fået taget? Dette er blod fra navlestrengen.


DNA er jo ikke noget man kan udtage, men er blot noget man kan få viden om i en alm. blodprøve...


Maria

Mor til Silje 30.05.07

og William 11.06.10


0
0
Svar på denne tråd
 
 ja jeg tænkte
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 22:24

... også om du mente stamceller...


Dernæst kan en DNA-prøve jo også tages fra hår eller spyt, så skulle det ske, at det blev nødvendigt, er det ikke nødvendigt at blive stukket i.


Men DNA-prøver af dyre at lave, så derfor er det jo ikke noget man gør automatisk.


0
0
Svar på denne tråd
 
 DNA prøver
Forfatter: 
Dato:  04-09-2010 21:23

er utrolig dyre at lave og meget resourcekrævende at lave. Er man i et ægteskab, må man gå ud fra at ungen er fremstillet mellem ægtefællerne, det går kirken ud fra. Er man i et samlivsforhold skal man underskrive denne attest at barnet er undfanget mellem de to samlevende (det skulle jeg for min bror og hans kæreste dengang for 9 år siden). Jeg ved ikke om dokumentet fortsat eksisterer.


DNA prøver, det er nok med en celleskrab fra mundhulen med en vatpind. Ingen blodprøver.


Blodprøver bruges ved udredning af familiesammenføring da man laver andre tests der som blodtype, genotyping mm.


Beagle.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider