Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Født meget for tidligt
Forfatter: 
Dato:  28-08-2010 20:25

hej

jeg sad og tænkte på hvor mange som egenligt er her på hestenettet har født for tidligt

jeg selv blev mor i feb til en pige født i uge 28+6

hun vejede 1135 g og var 37,5 lang, så hun var et lille pus


hvis der er nogen kunne jeg godt tænke mig at høre om jeres forløb hvis i altså har lyst til at fortælle den altså



Minni




Pinto Hingsteføl sælges født 09


Den 14/9-2006

Kom der den flotteste stjerne på himlen som kigger ned på denne jord med det flotteste klare skær


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu har jeg ikke selv født...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 10:37

... Men har en søster der er født for tidligt. Planlagt termin: 21 januar. Fødselsdag: 11 oktober.


Hun vejede 725 gram da hun kom til verden. Tabte sig til 560 gram dagen efter. Længden husker jeg ikke.


Min stedmor havde et ganske almindeligt graviditetsforløb.


Den 9 oktober får hun ondt i maven og lægger sig ind for at hvile. Det fortsætter så til d. 11, hvor de bliver enige om at tage på sygehuset. Hun har så haft veer, men har ikke troet det var det, i og med hun ikke var længere henne. De forsøger at stoppe fødslen, men uden held. Så min søster bliver taget ved kejsersnit og akut overflyttet fra Holbæk sygehus til Rigshospitalet.


Her stopper hun med at trække vejret tre gange, får en blødning i hjernet og meget vand i hovedet.


De bliver udskrevet d. 21 januar.


I dag har jeg sund og rask lillesøster der bliver 6 år snart. Hun har absolut ingen mén efter den for tidlige ankomst til verden.



Det er fantastisk hvad lægerne kan gøre i dag :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 naddie har nu her i går
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 12:25


diskuterer helst kun med mig selv- så er der ingen der siger mig imod


RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 født for tidligt
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 12:57

Jeg har født en dreng i uge 26+4. Han vejede 1009g og var 35 cm lang. Han tabte sig ned til 854g.

I dag er han 7 år og en stor dreng , der er helt med fremme både i højden, men også i skolen fx. Vi mærker ikke at han er for tidlig født.


Hilsen Anne


Ejer af :

Møgelvangs Centaine

Stald Valhallas Thrym

Stald Elmehøjs Sol

Stald Elmehøjs Stjerne

Låne hoppen Go To Fortunen xx

og hingsteføl født 24/4

0
0
Svar på denne tråd
 
 født for tidligt
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 21:47

Fødte min lille dreng i uge 28+1, 1220g, 37cm og var lige nede at runde 1kg han er snart et år og fuld af liv og følger fint med.


Havde en hård graviditet med mange plukveer og blev indlagt dagen før han kom, fik lidt små veer om natten, dog uden de store smerter og ud af ingenting kom der presseveer og han blev født på kun 13min, lidt ala naddie -tæt på at blive født ude på fødegangen fordi det gik lidt stærkt. Lå 6½ uge på neo men kom heldigvis hjem med en sund og stærk dreng som havde et meget let indlæggelsesforløb (så let som det nu kan være når man er i sådan en "underlig" situation -som det nu engang er at blive mor 12uger før forventet) '


0
0
Svar på denne tråd
 
 billed at oliver
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 21:54

Et lille billed af Oliver, ca 4 dage gammel


0
0
Svar på denne tråd
 
 takker
Forfatter: 
Dato:  02-09-2010 15:17

tusind for alle jerses historier, dejligt at læse man ikke er alene i verden.


hvordan har jeres familier taget det? her tænker med de hensyn man nu engang evt tager osv.


jeg får meget tit afvide at jeg er pylret af familien, men som Ouh og sundhedsplejsken siger er det jo netop derfor vi har en velafbalnceret datter nu, hun er meget sensitiv så det tager vi hensyn til osv


men famlien kan kun se hun ser jo sund og rask ud, men 3 mdr før sin tid kræver jo lidt.


plus jeg har også haft det svært, da farmand ikke nåde at komme med til fødslen da jeg fødte på 39 min,vi fik afvide han sagtens kunne tage hjem og sove og komme næste morgen da der var gået ro og ikke ville ske noget, og da vi har dyr derhjemme osv valgte vi det, han var dog på vej da jeg ringede og sagde nu er det nu, ja selv jordmoder havde ikke troet det da hun tjekkede mig, så så stærkt kan det gå



Minni




Pinto Hingsteføl sælges født 09


Den 14/9-2006

Kom der den flotteste stjerne på himlen som kigger ned på denne jord med det flotteste klare skær


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tror
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 22:28

... det er svært for folk at forstå at et tilsyneladende rask barn stadig kan være mærket af at være for tidligt født, for eksempel i form af støjfølsomhed.


Du må lade deres snak gå ind af det ene øre og ud af det andet. Du er moren og har ret til - og god grund til - at være "pylret".

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider