Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Crashtests af autostole?
Forfatter: 
Dato:  26-06-2010 22:16

Hejsa


Ved i hvor man kan finde gennemgående tests af autostole?

fra 15kg. og op.


Har tidligere hørt kritik af f.eks. Ferrari - men vil gerne se/sammenligne hvis det er muligt.


Kan se at Fleggaard pt. sælger 3 af udgaver af Ferrari til kun 499,- - det er dæleme godt nok billigt?!

Men måske også FOR billigt, test-sikkerhedsmæssigt?


Hvad mener du og hvorfor?




0
0
Svar på denne tråd
 
 det kan du
Forfatter: 
Dato:  27-06-2010 08:31

på fdms hjemmeside



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010


Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ren sikkerhed
Forfatter: 
Dato:  27-06-2010 11:01

For et stykke tid siden (indenfor et par måneder) var der en herinde der henviste til en side hvor man kunne finde test hvor det var ren sikkerhed der blev testet, men jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad siden hedder!


Forskelen er at alle de andre tests, fdm, tænk osv. de også tager højde for pris, hvor nem den er at montere osv.

F.eks. dem fra Bilka der er kåret bedst i test hos tænk, de er ikke nødvendigvis de sikreste, men de scorer højt fordi de er billige!


Maria

Mor til Silje 30.05.07

og William 11.06.10


Væghængt puslebord købes - skriv pb hvis du har et du vil sælge til rimelig pris!

0
0
Svar på denne tråd
 
 sikkerhed
Forfatter: 
Dato:  27-06-2010 11:08

Søgte lige lidt og fandt ud af at de hedder ADAC, dem der tester ren sikkerhed - det var ManEater der fortalte om dem i en tidligere tråd.


Jeg kan desværre ikke finde en hjemmeside hvor man kan læse testene...


Maria

Mor til Silje 30.05.07

og William 11.06.10


Væghængt puslebord købes - skriv pb hvis du har et du vil sælge til rimelig pris!

0
0
Svar på denne tråd
 
 amirglory
Forfatter: 
Dato:  27-06-2010 11:15

Men hvis man går ind på FDM test, så deler de det jo op, så man får karakterende for forbrugervenlighed m.m. individuelt, så det burde jo ikke snyde...

0
0
Svar på denne tråd
 
 stineP
Forfatter: 
Dato:  27-06-2010 12:11

Netop



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010


Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  27-06-2010 12:17

http://www.fdm.dk/test-autostole


Du kan finde flere tests med flere/andre stole derinde osse- de ter ikke kun dem de har vist lige netop her.



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010


Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 test i tænk
Forfatter: 
Dato:  27-06-2010 16:13

Tænk tester også, men jeg tror det er samme test som dem FDM har, og Bilkas Kiddy stole vinder altså ikke på grund af prisen, men på grund af sikkerheden, de klarer sig lige så godt, eller lidt bedre end de tilsvarende bedste dyre stole, og så bliver de naturligvis bedst i test, når man også tager prisen i betragtning.


Det samme gør sig IKKE gældende for ferrari stolene, sidst jeg så en test af dem blev de direkte frarådet, fordi de simpelthen gik totalt i stykker ved kollisioner over 50 km/t. En stol skal kun testes ved 50 km/t for at blive godkendt, hvor tænk, FDM og ADAC tester ved højere hastigheder. Det er i øvrigt sandsynligvis samme test, de alle 3 får deres resultater fra, da det er dyrt at teste den slags, og de plejer at lave fælles europæiske tests.


Merete

0
0
Svar på denne tråd
 
 Test...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2010 18:24

Nu er jeg desværre sygemeldt, så jeg har ikke lige de nyeste tests i hånden hver dag, hvilket jeg ellers normalt har i kraft af mit arbejde.. :) ..


Her er nogle af stolene fra ADAC 2010 testen, men Ferrari stolen er desværre ikke med og jeg kan ikke komme ind og vise den med points, som privatperson..


www1.adac.de/Tests/Kindersicherung/ Kindersitze/ ergebnistabelle_suchma...h=aktuelle


Men ja, Ferrari stolene dumper desværre fælt i ADAC's tests, som en anden skriver, går stolen faktisk fra hinanden..


På den seneste test jeg har set, fik Ferrari stolen i klassen 15-36 kg 18 points... (Her testes på en skala fra 0-100 med 100 som det optimale sikkerhed) ...


Til sammenligning lå Rømer Kid Plus, Maxi Cosi Rodi og Cybex Solution på 74/75 points..


Autostole er dyre, men jeg vil nu altid råde til at man får hjælp til at købe stolen i en specialforretning med forstand på både stole og børn.. Ikke alle børn passer lige godt sammen med alle stole - og ikke alle stole passer i alle biler ...



MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?


Bryllup 20.02.10


Termin 07.08.10


2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider