Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Allergisk overfor myggestik?
Forfatter: 
Dato:  25-06-2010 11:39

Hejsa


Prøv se dette billede af min datters ben.

Hun blev stukket af myg den 5. juni da vi var til Rock i parken i Brædstrup.


Det er derfor jeg er sikker på at det var her det skete.

Dagen efter så hun ud som "normale mennesker" 3 stik fordelt på og under knæet.


Men prøv se hende nu - det er da helt vildt at de ikke snart forsvinder??

Igår var de oven i købet hævede også.


Hun klør jævnligt i dem også - mest om natten.

Dog smørrer jeg hende med noget anti-kløe-middel som hjælper herpå.


Men øøøh hvornår har de tænkt sig at forsvinde???

Kan man gøre noget?

Skal man gøre noget?


Jeg har købt noget "gå væk myg/tæge" agtigt noget som hun bliver smurt ind i når det er myggetide - som forebyggelse.

Men hvad med de eksisterende?



Min far er voldsomt allergisk overfor bier og hvepse.

Det har jeg heldigvis ikke arvet, og Emma har endnu ikke haft "fornøjelsen" af disse! (7-9-13)


Myggestik derimod har jeg ingen problemer med, de rører mig aldrig og jeg får kun et mikro stik om året cirka.


Michael der imod er allergisk overfor myggestik på den måde at han hæver voldsomt op - men de bliver altså ikke i over 14 dage med irritation!


Min lillesøster er også allergisk overfor myggestik - hæver på samme måde som Michael.

Men dem her på Emma?


Skal de tjekkes eller??


0
0
Svar på denne tråd
 
 tra la la
Forfatter: 
Dato:  25-06-2010 11:45

Jeg var selv engang meget allergisk overfor myggestik, men er det på mystisk vis ikke længere. Men når jeg fik et myggestik hævede det vildt op. Det så meget værre ud end det du viser.


Som forebyggelse tog jeg b-vitaminer. Det gør at myggene ikke stikker dig. Det må jo ændre noget i blodet el. lign. Men det er ikke noget der virker lige med det samme. Det skal tages i en længere periode og man skal helst begynde noget tid før myggene kommer frem.


Jeg fik også piller ved lægen jeg kunne tage som tog hævelsen hvis jeg blev stukket af en myg.


Men umiddelbart synes jeg Emmas myggestik ser meget normale ud. Det er normalt at de kan blive røde og en smule hævede når man klør i dem - og det er jo svært at lade være med. Jeg tror ikke du skal gøre mere end du gør nu. De skal nok forsvinde selv.


Føler du dig alligevel meget bekymret, så ring og spør lægen. De kan sikkert svare dig over tlf.


Hilsen Fie.




Landejendom sælges. Se her:


www.kj-fast-ejendom.dk/ sag.asp?sagsnr=093203L...=670&DID=2


Ponyer sælges! Se præsentation...

0
0
Svar på denne tråd
 
 nogenlunde
Forfatter: 
Dato:  25-06-2010 12:03

sådan der kommer jeg osse til at se ud, og der går en del tid før det går væk- men efter en 14 dages tid plejer det være ved at gå væk trods alt.


Om jeg er allergisk aner jeg ikke.



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010


Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Samme her
Forfatter: 
Dato:  25-06-2010 12:46

Sådan har mygstik altid set ud på mig. Kæmpestore, røde, hævede, kløende plamager, selvom der ikke på noget tidspunkt bliver kløet i dem. Mepyramin (creme, håndkøb på apoteket), tager bedst kløen her-og-nu ved mine mygstik, mens antihistaminer gør det muligt at sove for kløe.


Indtagelse af B-vitaminer og andre forebyggende og velmenende husråd, har ikke på noget tidspunkt hjulpet mig. Mepyramin og antihistaminer. Af den ikke-sløvende slags.





Salvia


Ledige bokse i dejlig stald i Lynge.
Gode folde og meget foldtid.
Rolige omgivelser.
Bus til døren.
Fair priser.


Har du et mønster på nordbokjolen som jeg må låne/købe/få?

Størrelsen er ligegyldig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 duu skal holde
Forfatter: 
Dato:  25-06-2010 13:00

øje med selve stedet stikket et. Altså at der ikke kommer infektion eller lignende.


derudover kan jeg anefale dig xylocain (håndkøb), fra apoteket. Det virker smertestillende og lokalbedøvende.

Har selv anvendt det (med lægens accept) til min veninden søn, der havde skoldkopper. selv her havde det en rigtig god virkning.


Fjordhest er bedst.


Mor til Naia født d 4-1-06


0
0
Svar på denne tråd
 
 almindeligt
Forfatter: 
Dato:  25-06-2010 20:45

Hold da op, har ALDRDIG set myggestik se sådan ud før eller så længe??


Men i siger det ser almindeligt ud - vildt!

Så er jeg dæleme glad for at de ikke kan lide mig!


Xylocain er også det jeg smørrer med, det er genialt og virker mod al slags kløe og irritation.


Selve stik-stedet er der ikke noget specielt ved syntes jeg ikke - det er mere det at de er så store og at de fortsat er der, nu snart 20 dage senere...


Vi væbner os med tålmodighed, og så håber vi at vi kan holde myggene på afstand vha. det der gå-væk-myg-og-tæge-noget som jeg har købt på spray.


0
0
Svar på denne tråd
 
 aloevera
Forfatter: 
Dato:  25-06-2010 23:37

jeg kan også få myggestik, der kommer til at se sådan ud Og jeg plejer ud over at smøre med mepyramin når det klør for meget, også at smøre med aloe vera, det køler, og det skulle hjælpe helingsprocessen.


god bedring med stikkene


Merete

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  26-06-2010 01:47

Min datter hæver også rigtig meget op, så lige nu render hun rundt med noget der ligner en STOR bums i panden, dog uden det gule snask indeni ;)

Men når hun får dem i hårbunden, så klør hun som en gal og jeg dobbelttjekker hvergang om det måske er lus der er kommet, men neejda det er bare endnu en bule på pigebarnet :)


Jeg er også meget bange for, om hun så også er allergisk mod bistik, og er lidt bange for, at vente med at finde ud af det, til den dag hun bliver stukket, for det kan jo gå galt rimelig hurtigt hvis man virkelig er allergisk :(


Mvh. Pia



If the world didn't suck, we'd all fall off :)


Weekend i Norge, se linken ;)

www.heste-nettet.dk/forum/9/217231/ 217231/

0
0
Svar på denne tråd
 
 galanti
Forfatter: 
Dato:  26-06-2010 09:51

Ja, kender det med at man ikke ved om man er allergisk over for bien/hvepsen.


Min far er netop voldsomt allergisk overfor disse, men jeg selv måtte vente helt som 19 årig med at blive stukket første gang af en hveps!


Heldigvis hævede jeg ikke mere op end normalen og ikke mere ubehag end normalen. Så dér er jeg heldigvis sluppet.


Mht. Emmas myggestik - så hæver hun ikke specielt meget op.

Det jeg som sagt undrer mig mest over er at de er der endnu + deres "misfarvning".


0
0
Svar på denne tråd
 
 Myggestik
Forfatter: 
Dato:  26-06-2010 11:12

Sådan der ser Kalle også ud ved stik ,jeg selv ser værre ud.


jeg tager benadryl når jeg bliver stukket det tager det væreste af hævelsen,


Og ellers tager jeg Vialerg 10 mg, hver dag i den periode hvor myggene er værst og det har holdt det nede .. ikke stikkende men hævelserne



Avl af Welsh Sec B - F og DSP


Stutteri Friis



0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-06-2010 09:24

Min store søn som nu er næsetn 15 år har også haft en slags allergi overfor myggestik. Han hævede i den grad op. Overalt. Når han fik stik i ansigtet lignede han en hvis ansigt havde været brugt til boksebold. Jeg har sågår været på skadestuen på grund af en meget hævet arm.

Nå men han fik noget flydende som han skulle drikke. Han skulle starte med at drikke det før myggetiden begyndte og så hen over hele sommeren. Dette gjorde han i 2 år. Og siden har han aldrig reageret på myggestik andet end det normale.

Men nu kan jeg jo selvfølgelig ikke lige huske hvad det stads hedder men det virker og er er receptpligtig


Min verden fyldes af 4 dejlige pletheste og mit hjerte af 4 sorgfulde tab. Jeg savner jer...


R.i.p Sally 8. Oktober 2008

R.i.p.Silja 23. Februar 2009

R.i.p.Tarzan 9. Juni 2009

R.i.p.Hope 26. April 2010

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider