Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Sadelmager Sydjylland
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 08:04

Da jeg har en Islænder, som er ved at blive gjort ryttervant, vil jeg gerne være helt sikker på, at sadlen passer som den skal og vil derfor have en sadelmager ud.

Jeg ved godt nok selv en hel del om sadler, da jeg har haft store heste, som var ret så besværlige med sadler, men selvom jeg umiddelbart synes min sadel ser ud til at ligge ok og hesten går fint med den (den smule han nu går med den pt) plus at andre, mere erfarne islænderfolk, ikke mener den er for lang, så er jeg altså alligevel selv lidt i tvivl om den måske er en anelse for lang. Det er en 16½" sadel med anlægsflade på 45-46 cm og der hvor jeg købte ham, som var et rimeligt prof. sted, hvor han var i kommision og skulle tilrides (jeg købte ham dog før der havde nået at være rytter på ham) der ville de tilride med en sadel der var 49-50 cm i anlægsfladen, hvilket jeg bestemt mener ville have været alt for lang til ham. Han hører godt nok til de lidt større Islændere og har et ret godt sadelleje, men det er alligevel lidt til den korte side.

 

Jeg kender godt de fleste "almindelige" sadelmagere, men dem af dem, som jeg har tillid til, kender ikke så forfærdeligt meget til de forskellige mærker af Islænder sadler og jeg vil gerne have en ud, der kender til mærker som Karlslund, Topreiter, Hrimnir osv og som også kan have en masse forskellige sadler med til at prøve på hesten.

De/han/hun skal køre ud i Holsted eller Fredericia området,(flytter i december) være dygtige og være mere interesserede i at finde den sadel, der passer hesten bedst, uanset mærke, fremfor at ville sælge et bestemt mærke fremfor andre.

 

Håber i kan komme med nogle forslag, så min lille bamse kan have en sadel der bare passer på alle områder og jeg kan have ro i sindet

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider