Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Kordi fra kirkjubæ-
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 19:09

Hej ..


Jeg vil gerne vide om der er nogle der kender heste efter Kordi fra kirkjubæ.

Hvis der er det, hvordan er hestenes sind, og måde at være på?




: )
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har en hoppe efter ham
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 20:05

Jeg har en hoppe, 8 år, efter ham. Jeg har fået hende kåret, 8 i alle gangarter osv på nær pas (5). Hun har med andre ord rigtigt fine bevægelser.

Af sind er hun lidt spøjs. Ikke sådan direkte svær, men hun er ret reserveret. Hun skal nærmest lirkes/overtales, går man meget kontant til hende, bliver hun tvær og fornærmet. Men bare man ved hvordan hun skal rides, så er hun en meget behagelig og stabil ridehest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kordi...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 22:41

Se denne tråd fra Joras:


www.joras.dk/MySql/for...?TID=13822

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trøller sez
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 14:54
Min veninde har et kanon lækker vallak efter kordi. Han har et rigtig dejligt sind, og meget vilje. Han er stor, 144, og har store, rumlige gangarter - Kort sagt en super skøn hest :D

:-* Born to be wild :-*

And theres nothing wrong with me

this is how I'm supposed to be


Trøller

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres henvendelse!!
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 17:08

Okay..


Tak for jeres henvendelser.

Jeg er glad for i skriver, for jeg har et afkom efter kodi. Og man kan ikke sige det går helt godt.



MVH Ninna


: )
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har mødt tre
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 19:55

Jeg har mødt 3 afkom efter Kordi og de var alle 3 skøre i låget.

De var alle 3 meget reserverede og nervøse, og den ene er opgivet da den var livsfarlig ar ride på.

Rasmus Møller Jensen havde forsøgt sig og erklæret den uridelig.

De andre 2 er så vidt jeg ved så småt begyndt med tilridning men er er MEGET vansklige og har et underligt sind.

Jeg ville aldrig købe en efter Kordi!

Jeg har hørt om ´få afkom der er velfungerende efter ham, men der er selvfølgelig nogle der får sindet efter hoppen.

Ninna, hvordan mener du med at det ikke går godt med dit kordi afkom?

Vil du være sød og fortælle os om problemerne med den?

Med venlig hilsen Karina.



Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilridningen
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 15:03

Det jeg mener er: at det ikke går godt med hendes tilridnig. Jeg prøvede selv at rilride hende, men det gik ikke så godt, nu har jeg sendt hende hen til en dyktig tilrider jeg ved ikke om i kender hende men hun hedder Hanne fra holstebro.

Det går nu bedre end da hun kom, men i starten stejlide hun og var bare varm hele tiden.

Hun har kun være der i en måned, men almindeligt skulle hanne jo have været oppe på hende ikke?

Nu får hun bare en masse træning fra jorden, med longe og at lyste på tøjlen.




: )
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig vallak
Forfatter: 
Dato:  15-10-2006 18:03

Hej Ninna

Jeg har en vallak på 7 år efter Kordi. Han er den dejligste hest jeg nogensinde har haft, godmodig og kærlig. Han er meget rolig (han er min begynderislænder) men vil også gerne fremad. Jeg har lige været på ridekursus, her fik han meget ros for at være en god stabil og stærk hest (altså psykisk). Jeg har dog hørt at hans søster (hel eller halv vides ikke) er faldet ud til det stik modsatte. Er der mon nogen der har et billede af Kordi så kunne jeg da godt tænke mig at se det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 20:44
...som jeg skriver inde på joras, har jeg heller ikke positivt at berette om Kordis afkoms sind; man fristes til at sige, at det er et held, at han er død. Han har ikke bidraget med ret meget godt til dansk avl.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kordi :)
Forfatter: 
Dato:  01-09-2014 10:21

Hej Hej. Det er ved at være en 8 Årige gammel tråd men jeg vil høre om nogen af jer har billeder af den kære kordi !?

Måske video ? Eller billeder hvor han er i tølt eller trav eller bare stilstands billede ?

Jeg har søgt og søgt men kan intet finde ...

Mvh Lene


Mister du Penge mister du lidt, mister du kærlighed mister du noget, mister du venner, mister du meget, men mister du håbet mister du ALT!


Det der ikke slår dig ihjel, gør dig kun stærkere!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider