Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Ledsmerter/gigt/SLE
Forfatter: 
Dato:  19-01-2015 20:05

Hej alle HN'er

 

Som SLE patient (SLE/lupus -immunforsvaret går til angreb på mine egen krop) bøvler jeg en del med ledsmerter og -hævelser. Som så mange andre gigt og bindevævslidelser er tilstanden kronisk.

Jeg bliver medicineret, men det stopper ikke smerterne helt.

 

Hvordan lindrer I, som også lever med ledsmerter i hverdagen, på anden måde end smertestillende medicin?

Jeg har prøvet div. magnet armbånd og hjertet. Kosttilskud i form af fiskeolie og urtevitamin piller.

Varmepuden er en god kær ven.

 

Men hvad synes I hjælper jer?

 

Venlig hilsen

Mia F.


Do not corner something that you know is meaner than you.

...

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  19-01-2015 21:17

Jeg er bare lidt stiv i leddene efterhånden. Men jeg synes det hjælper at tage Glukosamin. Så nu er det sjældent jeg har ømme fingre og tæer om morgenen. Og så giver det lige lidt mere generelt velvære og energi.

 

Hunden får også (pulver, som smager ad H.... til) men det har også lige skruet lidt op for hans energi og lyst til at springe rundt. Han er 11-12 år


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-01-2015 14:03

jeg har en variation af SLE- hvor især led i fingre og arme angribes.

 

jeg er med i et forsøg på rheumatologisk afdeling, hvor jeg gennem faste regulere mine symptomer. Kort og godt går det ud på, at jeg nøjes med at spise hver anden dag, kun drikker alkohol og spiser kød i weekender og i små mængder.

 

Igennem de sidste 6 måneder har jeg ingen INGEN symptomer haft....og er droppet ud af al medicin.

 

jeg skal deltage i to år, men kan allerede nu sige, at dette har gjort mit liv til et helt andet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende
Forfatter: 
Dato:  20-01-2015 20:10

Sanne -Glukosamin har også været på min overvejelses liste.

 

Leonidas - Meget spændende. Jeg har selv haft en mistanke om oksekød og vildt sætter gang i mine led. Skal du holde dig til bestemte fødevare grupper? Eller hvordan fungerer det?

Men at faste bliver et no-go herfra. Så ligner jeg sådan ca sådan en...

www.youtube.com/watch?v=d2bhoIpwb88

 

 

Venlig hilsen

 

Mia F.


Do not corner something that you know is meaner than you.

...

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 10:11

nu er jeg ikke lære, men som jeg kan forstå på teorien, så har fasten to formål:

1. den så at sige starter kroppen op i fejlsikret tilstand, dvs når man har sygdomme hvor kroppen reagerer på sig selv, så "nulstiller" fasten den reaktion, da kroppen åbenbart beslutter sig for at at bruge kræfter på at holde sig i live, til trods for et lavt kalorieforbrug.

2. den er smertedeæmpene, da fasten udløser beroligende og smertedæmpende stoffer i blodet- det er derfor folk desværre kan have anoreksi uden at føle sig syge.

 

 

bortset fra Alkohol og store mængder kød, spiser jeg helt normalt på mine spise dage. man skal dig huske at spise godt med fibre ellers går maven helt i skuddermudder.

 

Min kost på en fastedag:

 

lidt ymer, dampede grønsager, vand, kaffe ( ikek meget) the og mere vand.

 

på alm dage:

 

ymer/yogurth naturel m. havregryn, mandler og tørret frugt.

 

frokost: børnner/linser m grønsager, gerne ost, pesto, frugt, æg eller en bolle.

 

aftensmad: almindelig aftensmad: fisk, kartofler, pasta, bælgfrugter, masser af grønt ( grønsager/salat er obligatorisk)

 

jeg spiser får, ged, gris og okse, da det er de dyr vi har.

 

jeg spiser stort set aldrig: Chokolade, slik, sodavand, kage- men det er fordi jeg er kræsen og ikke kan lide søde ting.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6tegn...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 23:59

Jeg har gigt og en immunsforvars sygdom - og har været meget syg, men har ændret hele min livsstil, så er faktisk smertefri nu. Tager dog min medicin

Men, jeg tager glucosamin hver dag, også spiser jeg hyben på min morgenmad hver morgen. Tager også 2 fiskeolie tabletter om dagen - kan tydeligt mærke, hvis jeg ikke tager de 3 ting. Tager også noget C og D vitamin, men det er fordi, at jeg har været meget syg i løbet af vinteren med infektioner.

 

Derudover så drikker jeg absolut intet alkohol. Spiser magert kød, ingen slik, sodavand og andet i den stil, også spiser jeg næsten intet stivelse eller mælkeprodukter. Det hjælper altså rigtigt meget.

 

Nu ved jeg ikke hvor syg du er, men Rigshospitalet siger altid til mig, at det er godt at træne, hvis man kan klare det - det behøver ikke være 10 km. løb om dagen, bodybuildning etc., men en tur i fitness eller en gåtur med varmt tøj, gør også en del. Jeg går og løber rigtigt meget, og bruger meget tid med min border collie, så jeg er meget aktiv - og det har også hjulpet mig, fordi mine led ikke bliver stive og lige så sarte. - men der er patienter jo forskellige, nogle får jo endnu mere ondt af det.

 

Jeg tager absolut intet smertestillende, og var faktisk medicinfri sidste forår og sommer, da jeg var i bedring - bl.a. pga. kosten. Desværre fik jeg kyssesyge og blev meget syg igen - så kan ikke klare mig uden medicinen, men kosten gør, at jeg slipper for smertestillende, hvilket har været mit mål

 

Håber du finder en måde at få smerterne lindret! Det er rigtigt træls at have ondt.


Med Venlig Hilsen

 

Kathrine Nielsen

 

R.I.P. Redwood Mickey Mouse <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ....
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 17:10

Jeg har diagnosen Fibromyalgi, hvilket er led og muskel smerter, som er kroniske. Jeg kan som sådan ikke smerte dæmpes. men har fundet ud af at kost gør rigtig meget, jeg har droppet al stivelse, hvedemel, ris pasta og kartofler..

Det har hjulpet lidt.
så spiser jeg dagligt. D-C- B vitamin, ingefær, fiskeolie, magnesium,calsium, multivitaminer, jern...
Fiskeolie får jeg 2000mg og ca 1000 mg ingefær. Beggedele er med til at smertedæmpe og smøre ledene.
Jeg synes det hjælper.
og så er jeg begyndt at gå minimum 3 km hverdag.. Motion er rigtig godt for muskler og led smerter...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider