Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Jeg vil prøve noget nyt i år....
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 22:45

I år har min mor inviteret til julefrokost i juledagene. Det er noget nyt - eller i hvert fald er det en hel del år siden hun gjorde det sidst :-) Jeg har besluttet mig til også at prøve noget nyt. I år får mine hel-, halv- og bonus-søskende et solidt håndtryk, et hjerteligt smil og et par venlige ord, i stedet for det ækle, slatne, mindre-end-halvt-hjertede krammere, vi plejer at benytte os af ("entusiasmen" er totalt gensidig ;-) )

 

Det skal måske tilføjes, at jeg ikke er vokset op med mine søskende, og vi render ikke hinanden på dørene - jeg har talt med / set en af dem i løbet af de sidste 3-4 år, og det er udelukkende på grund af min fars sygdom. Og jeg elsker at kramme mennesker, jeg har et tæt forhold til - men har et virkelig dårligt forhold til de der pligt-kram.... bwuuuaaaarrdrrrwr.....

 

Jeg er spændt på at se, hvad den nye tilgang fører med sig :-)

 

Hår I andre spændende planer om at gøre ting anderledes til jul? Stort som småt ;-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
11
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende
Forfatter: 
Dato:  20-12-2014 00:19

jeg synes det lyder som en helt igennem fantastisk ide. Jeg er en ikke-krammer, gift ind i en kramme familie. Min svigerfar har forstået at jeg ikke sætter pris på et kra, mens min svigermor krammer de goddag og farvel. Og vi ses immervæk rimelig ofte, idet de bor 3 km væk. Både min mand og svigerfar står og smågriner, når de ser hvordan jeg snor mig. Men jeg lever med det. Held med dit projekt. Tror jeg ville skræmme livet af svigermor hvis jeg forsøgte mig med det.

 

Bortset fra det,så er jeg klar over at jeg har lidt berøringsangst, og krammer mine børn til døde, så de ikke overtager den fra mig

9
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-12-2014 08:29

Jeg forstår fuldt ud hvad du mener Taina. Pligtkram er frygtelige og ekstremt akavede.

 

Selv når ser et af de der hjælp til selvhjælps programmer(luksusfælden osv) i tv og de krammer så krummer jeg tæer.

 


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

5
0
Svar på denne tråd
 
 Krammeri
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 16:37

Hvad sker der også for det der krammeri altid?! Det er bare blevet sådan noget man gør... altid... BUT WHY?! ;)

 

Jeg er meget lidt "touchyfeely" og jeg synes det er så træls med alt det krammeri, især når man skal på familievisit og man så skal stå og kramme alt og alle og jeg kan ved gud ikke ha' det!

 

Hvorfor kan man ikke bare sige "HEJ!" :P

 

Åh er endnu værre når man så ikke ved hvad der forventes - højre, venstre, klapper man lidt på skulderen? Hvor rammer man med hånden og hvor må man ramme? Hvor længe bør det vare? Huskede jeg at ta' deo på eller forgifter jeg nu nogen hvis jeg løfter armene? Hvad ER det for en deo den anden har på? Jeg kvæles! :P

 

Jeg håber projekt kramme-fri-hilsen lykkes! Jeg er stærk modstander af pligt-krammerier, giv et ordentligt velment håndtryk i stedet - hvilket så flytter fokus over i en anden grøft, nemlig dem der giver de der slatne vådkluds-agtige håndtryk så man får totalt gåsehud af at folk bare kan slaske sådan en slatten hånd op!

 

(Jeg SAGDE jeg var meget lidt touchyfeely!)


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

7
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 17:09

Jeg har en del udenlandske venner fra kulturer hvor kram og kindkys er helt normalt. Jeg elsker de der kindkys hilsner!

 

Men jeg synes man skal gøre som man har det bedst med.

1
0
Svar på denne tråd
 
 ikke alene....
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 22:44

Næh, hvor er jeg da egentlig glad for at høre, at jeg ikke er den eneste, der har det mystisk med alt det krammeri :-) Men det, jeg har det værst med, er sjovt nok ikke, at der bliver krammet. Men mere det, at vi er to deltagere, hvor det er tydeligt, at INGEN af os egentlig gider.

 

Franske kindkys, hvor der vist er regler for hvor mange gange man kysser hvem og hvorfor, synes jeg faktisk er helt ok. Og det sker også, at jeg bliver indfanget i en krammer af nogen, som jeg ikke kender ret godt, men hvor det er ok, fordi den anden krammer mig, fordi h*n har lyst. Det er bare noget HELT andet :-)

 

Og ja, slatne håndtryk.... gyyyyys. Men dog bedre end slatne krammere... :-p

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 23:16

Slatne håndtryk... Don't get me startet :/


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

2
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kommer
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 09:38

Jeg kommer fra en familie, hvor man ikke gik og krammede i flæng. Faktisk gjorde man det aldrig (og jeg kan da heller ikke huske at jeg nogensinde har fået et af min mor - men jeg har besluttet at det skal min søn i det mindste ikke kunne sige senere i livet)

 

Så jeg finder også situationen ganske akavet, når nogle lægger an til krammehilsner.

 

Angående de slatne håndtryk, så er der en person i familien, som altid uddeler sådan nogen, mens hun kigger væk eller er på vej videre. Så hende er jeg begyndt at holde fast i, sige hendes navn og slipper først når hun kigger tilbage.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 15:14

Åh, I feel you.

 

Forestil jer mig, lille introverte pige, hvor far flytter til England og så skal jeg jo derover i ferierne.

 

NØJ jeg hadede det, for der krammer de og giver kindkys! Det var lille, danske introverte mig SLET ikke indstillet på!

Jeg hadede at få kindkys af fremmede mænd og kvinder (fars venner), men det var jo kotymen altså. Puuuh.

Da jeg blev teenager skulle man jo til at være lidt voksen, og så lærte jeg efterhånden at gøre det. Men jeg fattede ALDRIG hvornår man gav ét kindkys og hvornår man gav to!

 

Jeg har fået mange akavede situationer, hvor jeg har kørt hovedet over til at give kindkys nummer 2, men hvor modtageren ikke lige var klar på det, for der skulle åbenbart kun have været ét! Så akavet at jeg sidder og krummer tæer. Puuh nej!

Jeg har stadig ikke lært reglen, til trods for mine efterhånden 23 år ;) det er jo altså bare ikke noget der praktiseres i Danmark.

 

Kram elsker jeg til gengæld, for det meste. Jeg er jo 90'er-barn, og det var i vores spæde teenageundgom at alt krammeriet blev "smart", så der krammede man til højre og venstre.

 

Jeg har det semi fint nok hvis det i det mindste er nogen jeg har set før. Men fremmede mennesker, ej det kan jeg heller ikke..

Det er altså et overgreb mod folk med bare en smule intimsfære, som undertegnede ;)

 

Et godt håndtryk kan jeg godt lide, det er høfligt men kan stadig være varmt, hvis man ser hinanden i øjnene og smiler og er varm i sit udtryk. Hader også de der karklud-håndtryk.

Og det modsatte; især ældre mænd har tendens til at knuse knogler nogle gange.. Men et godt fast håndtryk, det er bedre end de der akavede jeg-kender-dig-ikke-og-vil-ikke-SÅ- tæt-på-dig-kram.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ogsaa
Forfatter: 
Dato:  24-12-2014 13:48

meget begraenset, hvem jeg har lyst til at modtage og give kram og kys til/fra. Boede i Frankrig i et par aar og havde mest tyske venner og bekendte - og de havde gud hjaelpe mig adopteret alt det kysseri fra de lokale. Aaaah, jeg syntes, at det er saa akavet at komme saa taet paa folk - isaer dem, der laegger kinden helt taet ind til ens egen. Og ja - et eller to eller flere kys (i Frankrig afhaenger det af, hvilket omraade man bor i).

 

Saadan er jeg saa beroeringsforskraekket Jeg kommer fra en skoen og dejlig familie, der altid er der for hinanden. Men kram og den slags husker jeg kun fra efter, at jeg er flyttet hjemmefra - naar jeg kommer hjem og tager afsted igen, giver vi nu et knus. Og det har jeg det fint med Min morfar og min onkel giver altid haand til alle, og det er ogsaa helt naturligt for mig - det betyder ikke, at jeg ikke holder af folk


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

2
0
Svar på denne tråd
 
 godt initiativ
Forfatter: 
Dato:  25-12-2014 19:31
Hvor har du ret i at det er svært det der... og det er jo nok ikke kun dig der føler den mindre end halvhjertede krammesituation som akavet og ubehagelig. Den er sikkert ligså så akavet for dine søskende. Jeg tror at det bliver en lettelse for dem at du viser et tydeligt og målrettet initiativ til noget andet.

Det værste jeg ved er faktisk når jeg ikke kan aflæse tydeligt på den anden om de vil kramme, trykke hånd eller noget andet.
Jeg krammer gerne, med jeg hader de der situationer hvor jeg ikke kan se om den anden vil kramme eller trykke hånd eller bare sige hej.

Så hurra for at du tager et tydeligt initiativ og viser hvad du vil :-)
Hvis bare der var flere der var så tydelige, det kunne være rart.... hvis i ikke vil kramme folkens, så stik lappen frem....

Jeg er også fan af mellemmulighederne, fx at tage om den andens hånd med begge hænder... det gør også et kram umuligt fordi man ikke længere har en åben side, men det er stadig en varm hilsen.


Held og lykke fra en tidligere kontaktsky person. :-)


"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jep, i aften
Forfatter: 
Dato:  25-12-2014 22:21

ramlede jeg saa ind i situationen igen - blev praesenteret for en ven af min svoger, og vi giver haand og laegger BEGGE an til et kram, men stopper halvvejs, da vi ikke registrerer, at den anden part var paa vej. Aaaah saa akavet... Soed pige ellers, viste sig, at vi havde en del andet til faelles end rodede velkomsthilsner


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

3
0
Svar på denne tråd
 
 krammefri zone...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2014 00:30

Det var noget akavet, da vi sagde goddag, da modparterne jo lagde an til klammekrammeriet Jeg brugte faktisk det med at give begge hænder, det var helt godt til at holde afstand med og signalere, at varmere blev det altså ikke herfra.

 

Da vi sagde farvel, fik jeg et solidt håndtryk hele vejen rundt. Uden tøven eller nuller-naller. Og det var rigtig rart :-) Jeg kan godt lide den nye stil :-)

 

Samtidig havde jeg besluttet mig til, at når jeg nu havde tænkt mig at fortsætte med at kramme min mor og hendes mand (det er lige så rædselsfuldt, men vi er i en proces, som handler om at prøve på at kommunikere og forstå hinanden, og jeg er rigtig glad for at mærke, at de giver meget mere af sig selv, end jeg havde forventet), nå, men så måtte jeg altså mene det og gøre det ordentligt. Så det gjorde jeg også. Og det gjorde næsten ikke ondt ;-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
8
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er en krammer
Forfatter: 
Dato:  02-01-2015 16:33

Og jeg elsker det ?

 

de eneste der slipper er børn jeg ikke kender eller teens der synes det er meeegaaa nedtursagtigt ?

 

alle andre får, vi krammer meget i familien/vennekredsen.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
4
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2015 00:29

Uha, I kommer til at hade mig :-P

 

Jeg er en krammer! Så meget en krammer! Jeg elsker at give kram, til alle! Jeg er faktisk lidt en prostitueret krammer ;-D

 

Ej, for at være seriøs, så får mennesker jeg ikke har mødt før, et fast håndtryk første gang og efterfølgende er jeg på krammeren.

 

Min fars svigermor hader at kramme - hun tager hovedet hen til en og holder en væk om hofterne, hende kan man ikke give et ordentligt kram :-P Men jeg er stædig, jeg insisterer på at kramme

 

Apropos det med hilsner. Min mor har haft en del skiftende kærester (faktisk dobbelt så mange som mig fra jeg fik min første kæreste som 14 årig og nu 7 år frem :-D) og så var vi til noget familie-tam-tam, hvor den nye kæreste skulle præsenteres og min fætter på 11 sidder med sin iPhone og spiller. Så siger min moster "Andreas, rejs dig op og sig pænt hej til X". Så kigger han opgivende op på sin mor og siger "Nej, det gider jeg altså ikke, det har jeg gjort så mange gange før" Mangler en smiley, der triller rundt på jorden af grin ;-D Han er vidst hverken en krammer eller en håndtrykker :-P


- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

6
0
Svar på denne tråd
 
 krammeri...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2015 12:47

Jamen Golda Showers og Sascha - jeg er ret sikker på, at jeg godt gad at kramme med jer :-) :-) :-) Jeg synes, at et rigtigt kram, et kram som man mener, er rigtig dejligt. Men et høfligt kram er r*v og nøgler

 

Sjovt nok har krammeriet for mig ikke så meget at gøre med, hvor godt jeg kender folk og i hvor lang tid. Nogle mennesker kan jeg have kendt i 100 år plus en smule, og alligevel føles det helt forkert at komme så tæt på, som til et kram. Andre mennesker kan være helt nye og føles helt rigtige at få så tæt på.

 

Nogle gange hænger det fysiske og psykiske nærvær sammen - hvis jeg ikke føler mig tæt på folk, har jeg heller ikke lyst til at have dem fysisk tæt på. Nogle gange er det omvendt, jeg kender mennesker, som er så tæt på mig psykisk, at jeg ikke også kan have dem tæt på fysisk, for så er de jo nærmest flyttet ind

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror da også godt
Forfatter: 
Dato:  03-01-2015 15:35

 

lige jeg kunne overleve en enkelt krammer af Sascha - efter at have checket hendes præsentation

Jeg krammer ikke ret meget, men det er fordi parfumeforbruget er blevet til et socialt våbenkapløb, og jeg orker ikke at mit eget tøj lugter af det resten af dagen

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Taina:
Forfatter: 
Dato:  03-01-2015 23:49

Jeg elsker også at høfligheds kramme, det siger rigtig meget om folk. Men det bedste er nu selvfølgelig de der dybe kærlige lange kram, fra folk man holder af

 

8u61: er der noget specielt ved den, der gør det? :-D fik den lige opdateret, jeg er jo startet på uddannelse siden da!


- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

1
1
Svar på denne tråd
 
 I could tell you,
Forfatter: 
Dato:  04-01-2015 19:06

 

but then I would have to kram you

 

Næ, ikke noget specielt, nærmere helhedsindtrykket.

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 8u61..
Forfatter: 
Dato:  05-01-2015 21:36

Så kom da! Kom! Kram mig så!


- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

2
1
Svar på denne tråd
 
 Ja, jo,
Forfatter: 
Dato:  06-01-2015 20:13

 

jeg skal nok, jeg skal nok Er det farligt?

 

Ifølge google tager det altså næsten 27 1/2 time og 20 sekunder c",)

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 8u61...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2015 22:19

Så skal du nok få et kram på 28 timer :-D hvordan pokker har du tænkt dig at komme herhen?! Kravle?

 

Kunne være jeg skulle starte en Lær-HN-at-kramme-kursus ;-D


- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

0
1
Svar på denne tråd
 
 Altså, det er jo fordi
Forfatter: 
Dato:  08-01-2015 19:18

 

jeg også havde regnet med at skulle hjem igen, så jeg har ganget tallet med to

 

Hvis du skal holde kurser, skal du jo certificeres først, hvem skal stå for det?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 8u61..
Forfatter: 
Dato:  09-01-2015 17:28

Mon ikke der findes sådan en, ligesom dem der afholder latter kurser? Ja, den slags gør jeg mig ikke, jeg er jo ikke mærkelig .... vel :-P


- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

0
0
Svar på denne tråd
 
 bimbambusse
Forfatter: 
Dato:  10-01-2015 20:38

Jeg er også en krammer! Venner og familie finder sig som regel pænt i det, eller også bærer de over med mig

 

Men her efter jul fandt jeg mig selv i færd med at blive krammet af en kollega, hvor jeg tænkte - næh det var sgu godt nok lige tæt nok på. Faktisk blev jeg så overrasket over at blive krammet, at det vist endte som sådan en stiv *giderikkekramme* krammer, som bare ikke er særlig fed


Hilsen Heidi

1
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er jeg jo tilfældigvis
Forfatter: 
Dato:  11-01-2015 17:27

 

selv en mærkelig, selv-certificeret underkramviser, Frk Fame, så jo, de findes skam. Tager du ud, eller foregår undervisningen kun lokalt?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 8u61..
Forfatter: 
Dato:  11-01-2015 21:26

Altså, vi kan godt aftale at jeg kører ud, hvis du samler hold af minimum 5 og så med 3 kr pr kørt kilometer Og Fame?! Jeg tror ikke I vil krammes af Fame


- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg prøver om jeg
Forfatter: 
Dato:  13-01-2015 18:18

 

kan finde 4 (andre) tosser der er med på idéen, så. Selv om det bliver lidt pebret. Men må lige vide lidt for at kunne sælge konceptet:

Skal deltagerne alle være på et samme niveau, f.eks. totalt blanke, almindeligt basiskrammede, eller erfarne eksperter? Evt. andre krav (højde, armlængde)?

Bruger du sporer, indspændingstøjler og lignende hjælpemidler?

Er der nogen bestemt stilart/kendt læremester jeg kan henvise til?

Skal der aflægges afsluttende prøve?

 

På forhånd tak

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 8u61..
Forfatter: 
Dato:  15-01-2015 22:44

Jeg er typen, der tror på sidemandsoplæring - dvs alle niveauer samlet på ét sted! De mindre øvede kan lære ved at observere, hvordan de øvede krammer - højre eller venstre med hovedet, tætheden, tiden og hvordan man afslutter et godt kram. Der er ingen krav til højde - vi har masser af stole Til at starte med kan en såkaldt krammetøjle være god til at lære de vanskelige nybegyndere, som ikke helt forstår hvor de skal føres hen - perfekt guidning indtil de selv søger krammet :-P Dog klarer de fleste nybegyndere det uden den, men enkelte elever har vi været nød til at bruge krammetøjlen med.

Afsluttende prøve vil være mundtligt til eksaminator samt en praksisprøve på hidtil ukendte testpersoner, som eksaminator vil evaluere følgende punkter med:

 

Indledning til krammet

Højre-venstre orientering (spejl, spejl, skulder)

Krammets kvalitet og oprigtighed

Afslutning af krammet

 

Derefter får du en mundtlig tilbagemelding samt et Kramme-certifikat


- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

6
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-01-2015 21:26

"Højre-venstre orientering (spejl, spejl, skulder)"

 

HAHAHHAHHAHA

 

Jeg vil gerne på kursus! Og jeg vil også gerne have et kram af Fame! Eller.. Altså jeg vil gerne kramme Fame, ikke omvendt, helst. Hun er lidt stor


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sophie, du behøver ikke
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 19:59

 

bekymre dig om Fame's størrelse. Hvis den ikke passer, sætter hun dig bare op på en stol inden hun krammer dig. Heste er ikke så hjælpeløse som vi gerne vil gøre dem til

 

 

Men iøvrigt synes jeg det begynder at lyde møij kompliceret, må hellere smugtræne lidt.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Paradise:
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 12:33

Vi kan sagtens lave et how to hug a horse, men der er ekstra gebyr på.

Her er Fame en rigtig god læremester - først vil hun gerne indlede krammet med en god omgang massage især af skuldre for at afspænde kursisten mest muligt (her anbefales det at tage regntøj eller andet let vaskeligt tøj på, da Fame bliver så salig over massagen og selskabet at hun ofte udleder kropsvæsker oralt :-P) når Fame er færdig med massagen indledes det egentlige kram - som kan være meget svært at slippe, især for de urutinerede!


- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider