Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Spiral
Forfatter: 
Dato:  29-09-2013 20:34
Må jeg høre om jeres (altså dem der er bruger) erfaring med hormonspiral :)
Hvordan forløb den første tid, efter i fik den lagt op? Smerter, blødninger osv...
Har fået lagt en op for ca. 3 uger siden. Og har nu haft min mens i 14 dage :(






www.dphorses.com



D.S.P

Dansk Sports Pony Avl


***Ridning/salg/kommison***

OPSTALDNING TILBYDES

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-09-2013 21:40

hej

 

jeg fik min lagt op i onsdags har endnu ikke blødt men lægen anbefalte mig også at tage p-piller den første månede så har kun haft nogle mave kramper som nogle dage er meget slemme

 


Hilsen

Brita


Nu med tinker dyret Nico(koen)

Kicki højer R.I.P

Maxime de chazelle R.I.P 17-01-2008

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tror nu det..
Forfatter: 
Dato:  30-09-2013 08:55

er ret normalt..

 

Min mor fik spiral for efterhånden mange år siden og hun blødte i 4-5 uger..

 

Men så forsvandt det total i 4,5 år, så fik hun den skiftet og vupti var mens væk igen..

 

Så væben dig med lidt tålmodighed, hvis du er heldig.. Slipper du helt for mens fremover..

 


 

Prima hø i minibig sælges

Befinder sig i 7330, Brande

0
0
Svar på denne tråd
 
 spiral
Forfatter: 
Dato:  02-10-2013 21:26

Jeg fik at vide at man godt kunne bløde kraftigere og længere da spiralen godt kan sidde og genere kroppen lidt til at starte med :-)



Nynne med Grumse

 

- RIP Celeste Liva

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blødte i starten
Forfatter: 
Dato:  08-10-2013 10:24

Jeg blødte også de første 4-5 uger. Jeg fik min lagt i april. Siden har jeg blødt en lille bitte smule en gang om måneden - måske går der endda mere end en måned imellem. Det er i hvert fald ikke noget at tale om.

 

Jeg er super glad for den, men jeg var også lidt utålmodig i starten og syntes bare at jeg blev ved og ved med at bløde.

 

Mvh Jean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spiral..
Forfatter: 
Dato:  08-10-2013 22:08

Nu har jeg haft hormonspiral i lidt over 1 år og et eller andet sted, så er jeg sgu ved at være godt og grundig træt af min.. Jeg har faktisk aldrig haft smerter og min blødningsperiode har kunne ligge på et enkelt trusseindlæg. Min læge synes dog efter min fødsel, at jeg skulle have spiralen og tænkte, smart nok... Men men men.. Jeg var ved at besvime af smerte da den blev sat op og jeg var syg i 4 dage med meget kraftige underlivssmerter. Blev på 3. dagen sendt til gynækolog for at tjekke op, om det hele sad som det skulle - det gjorde det. Derefter har jeg ondt i maven 2 gange om måneden af 3-5 dages varighed. Jeg bløder i ca. 4 dage og nu er jeg den heldige vinder, af at kunne mærke hvornår jeg har ægløsning (ironi er vist nok brugt).

 

Hvorfor har jeg ikke fået den fjernet, fordi min læge mener at det er den mindst skadelige og at jeg stadig håber på, at jeg vil blive glad for den..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-10-2013 19:45

Har man ægløsning på en hormonspral? Jeg troede den virkede ligesom p-piller, bare med mindre hormon.

 

Jeg har netop i dag fået lagt en kobberspiral op. Jeg var nervøs til jeg rystede, og det var da også ret ubehageligt at få den op. Og efterfølgende nu nogle timer efter har jeg af og til lidt ondt, nogle lange perioder mærker jeg den slet ikke, også pludselig gør det ondt som om jeg har enormt kraftige mens smerter. Men jeg håber det bliver bedre om et par dage.

Jeg fik faktisk slet ikke hørt hvornår jeg måtte stoppe med p-pillerne, overvejet at stoppe her om et par dage hvor jeg normalt vis skulle stoppe med dem...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg havde
Forfatter: 
Dato:  11-10-2013 04:08

totalt fedtet teenagehud og hår de første 7 måneder....

Havde ondt on/off den første måneds tid, men blødte næsten ikke.

Nu har jeg haft den i 1½ år, og mens er begrænset til en lille bitte smule mørkt udflåd hver anden måned...

Så er alt i alt rigtig glad for min :-)


www.t-horse.dk

Only the best for your horse

Kvalitets-rideudstyr til den kræsne rytter.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 efter en fødsel.
Forfatter: 
Dato:  31-10-2013 21:25

Jeg fik lagt min efter en fødsel, for jeg fik min mens igen. Det fortrød jeg. Jeg kunne godt have brugt gummi, og nydt tiden uden blødning. Jeg blødre on and off i op til 3 måneder.

 

Men DET VAR DET VÆRD!

 

Jeg skal aldrig, ALDRIG, aldrig af med min hormonspiral, undtaget når den skal skiftes og jeg imod alt forventning skal have flere børn.

 

Jeg har haft den 4,5 år og jeg har pletblødt et trusseindlæg få gange (det kan også have været en lille rift efter... ).

 

Hold ud. Det ender godt.

 



Kilden

~Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08

 

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider