Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Slimsæk i skulder.
Forfatter: 
Dato:  06-10-2012 22:34

Er der nogen som har bøvlet med en betændt slimsæk i skulder og er du/i kommet over det igen? Det er nu over et år siden det begyndte og jeg har fået lagt en blokade, men desværre uden virkning. Jeg har været hos fys, men han kunne heller ikke hjælpe.

 

Nogen der har prøvet det samme.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja jeg har .....
Forfatter: 
Dato:  07-10-2012 00:33

Er du ikke blevet røntgenfotograferet på en ortopædkirugisk afdeling, så man kan se årsagen til den betændte slimsæk ?

 

Årsagen i min skulder var kalkaflejring inde i skulderen, så nerver og slimsække blev klemt, når jeg løftede armen.

Jeg skal da lige hilse og sige, jeg havde ondt og åd mange piller i ventetiden (2 mdr. i alt) fra jeg var hos læge, blev indkaldt til forundersøgelse og så opereret.

 

Jeg blev kikkertoperet d. 20. august og efter den første uge var gået, kunne jeg helt klart mærke, at nu var der plads igen i skulderen og nu er det igen den arm, der bliver rakt op på øveste hylde efter ting og sager.

Jeg kan sove igen på min højre skulder igen, det er skønt.

 

Ved ikke lige hvor i landet du bor, men er det i Jylland, så vil jeg varmt anbefale Friklinikken på Give Sygehus, de er eksperter i den slags operationer.

 

 


Keld Sheik kom lige forbi og gav mig en signatur ........ fordi jeg fortjente det

0
0
Svar på denne tråd
 
 slimsæk
Forfatter: 
Dato:  07-10-2012 14:50

Jeg har selv døjet med det siden 2007, har fået smertestillende med betændelses hæmmende i. Har været hos 2 forskellige fysioterapeuter. Har været hos rheumatolog og blevet videresendt til operation på Fakse Sygehus hvor kirurgen blot afviste mig og sagde at det skulle trænes væk!!!!! Jeg har fået så mange blokader at jeg har været hyper allergisk overfor småting som myggestik, hestebremse bid og den slags. Jeg har måtte få allergi medicin som jeg normalt ikke har brug for og hele forløbet har været en farce og jeg har siddet med en fornemmelse af at jeg var til grin og at ingen troede på at jeg havde så ondt. Blev sygemeldt fra arbejdet og fyret(anden årsag) og har siden været på kontanthjælp. På nuværende tidspunkt er det gået nogenlunde i sig selv, dog er der dage hvor jeg kan mærke at skulderen ikke er 100% men det er efterhånden sjældent. Jeg har IKKE trænet det væk, blot brugt min skulder i det omfang jeg har kunnet. Og det ER blevet bedre, men jeg har nu fået samme symptomer i mine hofter men jeg magter ikke at rende til lægen mere, deres første indskydelse er at give en blokade og dem kan jeg ikke have flere af. Jeg har fået nok binyrebarkhormon i min krop.

 

Håber du får hjælp til at komme over dine symptomer/sygdom og at du får bedre behandling end jeg gjorde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slimsæk i skulder
Forfatter: 
Dato:  07-10-2012 22:17

Skaden er opstået efter et uheld med to heste jeg skulle have på fold. Jeg ved godt det er dumt at trække afsted med to på en gang og fortryder også i dag jeg var så dum. Bedst som vi har sat kursen mod folden bliver den ene bange og springer voldsom afsted mens den anden bliver stående - Av Av. Bedre bliver det ikke da jeg et par måneder senere falder ned af en trappe og får samme arm i gelænderet.

 

Jeg fik at vide af min læge det godt kunne tage noget tid inden armen ville blive god igen og at den bare skulle have lidt ro. Ca. 5 måneder senere opsøger jeg min læge igen da smerterne kun er taget til og jeg næsten ikke kan sove om natten for den. Jeg får en henvisning til fys og efter ca. 5 behandlinger anbefaler fys undersøgelse hos en skulderlæge. Her bliver jeg røntgenundersøgt og ultralydsscannet, som viser en betændt slimsæk. Jeg får en blokade og skal se hvordan den virker.

 

Det er så her jeg er i dag. Blokaden har ikke haft nogen virkning og jeg skal til tjek igen her sidst i oktober. Jeg synes bare jeg er ved at miste modet lidt, for hver gang jeg har brugt armen til noget fysisk er der kontant afregning nogen timer senere. Der er mange ting i hverdagen der er meget besværligt, når jeg ikke kan bruge min højre arm.

 

Tak for jeres erfaring med en betændt slimsæk. Dejligt for dig Lisbeth at operationen var løsningen på dit problem - Det giver lidt håb

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 operation
Forfatter: 
Dato:  08-10-2012 13:06

blev det til her.. min spassede ud efter et super-woman-moment-gone-wrong i trænings centeret ;) .. at jeg så havde statisk arbejde på da værende tidspunkt hjalp bestemt ikke..

 

jeg røg ind til en kikkert op efter ca 1 år uden forbedring.. det har hjulpet en del, men kan stadig mærke det hvis jeg laver noget hvor skulderen skal ud og op..

 

men ellers er det kun ro ro ro og lidt mere ro der kan hjælpe på min..

 

 

 


" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "

citat Garfield

0
0
Svar på denne tråd
 
 hømopati
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 23:08

Ja her hos mig, var det nok at få at vide at der var noget der hedder BLOKADER (av Av )1 md med uden søvn og ulidelige smerter...fik 3 slags dråber..ca 3 uger pist væk og skulder og arm, uden smerter. Hvis jeg ikke selv havde prøvet det ville jeg tro det var lyv..MEN det virker

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slimsæk
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 12:53

Jeg har problemer med slimsækken i venstre skulder, og ja også i højre nu, men klart værst i venstre.

 

Som du beskriver, så var det også et akut træk fra en hest der udløste det for mig. Jeg tænkte når ja, det går over igen, men efter nogen måneder gik jeg forbi lægen, faktisk for at få en henvisning til en scanning af skulderen, da mit sygeforsikring igennem arbejdet, mente at det kunne vi lige så godt gøre med det samme.

 

Jeg kom ikke ind til min sædvanlige læge, men en anden, og den skulder fejlede ikke noget særligt, og jeg fik en henvisning til en fysioterapeut.

 

Hun kiggede på den engang, og nægtede at røre ved den, før den var scannet, for i følge hende var den ikke god. Som sagt så gjort, og jeg blev scannet hos Alleris i Esbjerg, og kom herefter til landets førende skulderkirug Inge Hvass.

 

Her viste det sig at slimsækken var betændt, senen flosset og ødelagt, der var alt for lidt plads i min skulder, så der kom en afklemning af senen, og derved også slimsækken. Ikke af forkalkninger eller noget, men sådan er jeg desværre bare bygget. Kort sagt, sagde hun at min skulder lignede det de så på murearbejdsmænd der var 15-20 år ældre end mig. Hmmm

 

Hendes vurdering var at jeg i løbet af nogen år ville have fået problemer med skulderen, også selvom jeg ikke havde fået det træk, men at det ligesom fremprovokerede det tidligere.

 

Hun startede med en blokade, for hendes erfaring er at virker en blokade ikke, så virker operation sjældent også. Det gjorde vanvittig ondt de første par uger, men derefter havde jeg ca 4-6 uger, hvor det var klart bedre. Herefter fik jeg en mere, som desværre ikke virkede nær så godt, eller så længe.

 

Det sagde hun så var ganske normalt, og jeg blev indstillet til operation. Plane var at "rense" ledet og fjerne slimsækken, men desværre viste det sig at være endnu dårlige i ledet da hun fik det at se, end på scanningerne, så hun skar også noget af noget knogleværk, for at prøve at skabe mere plads.

 

Herefter havde jeg en periode med forbedringer, og begyndte langsomt at arbejde mere og mere. I april/maj måned, som jeg er opereret i januar, var jeg oppe på fuldtid, men begyndte også langsomt at få problemerne til at tage til igen. I juni bliver jeg sat ned på ca 28 timer af lægen, og i december på ca 20 timer incl. pauser, for at se om vi kunne komme til et nivau, hvor det ikke tog til igen. I marts året efter, besluttede vi en ugentlig fridag om onsdagen, og siden da har jeg kunne holde det rimeligt stabilt, dog ikke smertefrit overhoved.

 

Det skal siges, at fra den første dag ved Inge, der fik jeg fuldt stop til at muge ud, tunge løft og i den dur.

 

Når man er sådan et forløb igennem, så kommer man jo desværre også til at få bekendtskab med det offentlige, da jeg jo blev deltidssygemeldt. Det skal sige jeg har en super arbejdsgiver, og i starten betalte de ALT ved min sygemelding, det er først i juni 2010, hvor jeg bliver deltidssygemeldt, at kommunen kommer ind over.


Det har været en sej lang kamp, hvor læger, fys og massør allerede sagde til mig i 2010, du kommer ikke til at arbejde fuldtid igen. Det tog mig lang tid selv at accepterer, rigtig lang tid, men når man så har kommunen ved siden af, som vælger at tolke lægepapir, også deres egen lægekonsulentspapir, modsat, så er det op af bakke ind i mellem :-)

 

Kort summeret op, så er jeg scannet igen her i foråret, hvor det viser sig at den nye slimsæk, de gendanner sig jo, også igen er ødelagt, plus der også er startende de samme ting i højre skulder.

 

Jeg har her i sommers fået tildelt fleksjob, men det er virkelig pga. et super lægeteam, fys, massør, Danica forsikring, min arbejdsgiver, en privat konsulent, samt min familie.

 

Jeg har restraktioner med jeg ikke må løfte mere en 3-5 kg væk fra kroppen, jeg kan godt men det gør ondt. Desværre har jeg en god evne, til at ignorerer smerter, så jeg glemmer til tider hvad jeg må og ikke må, men straffen kommer bagefter :-) Men jeg kan f.eks. ikke løfte 10-12 kg op på køkkenbordet, det er fysisk umuligt med venstre arm (har prøvet fornyligt, det skulle lige prøves :-) )

 

70-80 % af alle indeklemningsproblemer bliver afhjulpet med en pladsgivende operation, det er et fåtal som får vedvarende problemer, og dem der gør, er gerne pga. der simpelthen ikke medfødt er nok plads i skulderen.

 

Mit forslag til dig, er at få foretaget en scanning, der kan de se meget mere end på røngent, og så prøv at forlang en meget erfaren skulder kirug til at kigge på dig.

 

Der er desværre stor forskel på læger, og deres specialle. Jeg blev bla. i forbindelse med en undersøgelse i foråret, sendt til en læge, som selv havde meldt sig på banen til Danica som ekspert i skulder, og han skrev lige ud at min skulder ikke fejlede noget, og scanningerne ikke viste noget unormalt.

 

Heldigvis var jeg tilknyttet to andre desideret skulder eksperter og forsikringseksperter, og på nøjagtig de samme scanninger og undersøgelser, sagde de begge enstemmigt det samme som Inge, nemlig at mine skuldre var ødelagte, og der ikke kan gøres mere, og den højre skal jeg forvente bliver ligesom den venstre med tiden.

 

Ikke engang en simpelt ting som om jeg holder hoved lige, var de enige om, de tre læger, jo de to eksperter var enige. Det viste sig, at ham som mente anderledes var knæekspert. Men han får jo penge af Danica for at lave en undersøgelse :-)

 

Jeg får en del hjælp af fysioterapeut og massør behandlinger, og har også øvelser jeg skal, samt tænke over holdning. Med tiden er det nemlig ikke kun ledet, men en del muskler og sener omkring der får problemer, og skulderen er desværre et meget komplekst led, der gør at den influerer mange steder.

 

Jeg spiser ikke meget smertestillende, da jeg for det første ikke kan tåle det. Det er en anden ting du skal huske, blokader er jo binyrebakhormon de sprøjter ind, og det kan forøge chancen for mavesår. Sammen med inflamationshæmmende smertestillende som f.eks. Ibumetin, så øger du chancen for problemer med maven meget.

 

Jeg kan ikke tåle det, ikke engang almindelig Ipren mere, og får faktisk mavesårsmedicin idag. Plus at med tiden, så er det kun stærkere og stærkere produkter der virker, som morfin lignende ting, og det vil jeg ikke på, man ødelægger sig selv.

 

Smerter har meget med at lære at håndterer dem, og man kan mentalt gøre meget selv :-)

 

Undskyld det lange indlæg, og sikkert også rodet. Men det er min erfaring med problemer med slimsækken i skulderen

 

 

Annette


Kvalitets avl af springheste


Se flere salgsheste på hjemmesiden


12 års DH hoppe sælges. Spring/Military hest


Super dressur hoppeføl sælges


www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Av av!!!!
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 22:25

Linda 8: Hvad er det for nogen dråber og hvor finder jeg mere om dem henne?

 

Annete: Hvor er du blevet undersøgt af Kirsten Hvass??

 

Jeg er blevet røntgenfotograferet, ultralysscannet og behandlet på Grindsted sygehus.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Inge Hvass
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 08:53

På privatsygehuset Alleris i Esbjerg, men jeg ved hun ikke er der mere, de har nu en der hedder Klaus, som også er ret dygtig.

 

Men jeg mener stadig Inge er tilknyttet Esbjerg almindelige hospital, som jo hører sammen med Grindsted.

 

 

Annette


Kvalitets avl af springheste


Se flere salgsheste på hjemmesiden


12 års DH hoppe sælges. Spring/Military hest


Super dressur hoppeføl sælges


www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hømopati
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 17:08

Det er lidt triki at finde noget om hømopati på nettet.

Du kan evt. prøve at ringe til mig..(61797600) eller, tage kontakt til en hømopat...der er også en side side der er god at se på Alma.dk

du skal være medlem for at se. lægeleksikon..og så bagefter bestille det du skal bruge i en helsam, eller matas butik eller finde en forhandler

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 slimsække
Forfatter: 
Dato:  14-10-2012 16:37

Min stedfar blev opereret (kikkert) for netop denne "lidelse" :)

 

Dog desværre først 14 dage efter han mistede sit job...

 

Han blev så opereret på privathospital (hamlet tror jeg??) og det var bestemt en succes!!! Super god behandling, og nøj hvor går tingene dog bare noget mere smurt end hos det offentlige...

 

 

 



Én gang Bas, altid Bas <3

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slimsæk
Forfatter: 
Dato:  19-01-2013 09:26

Jeg har nu være i en MR- scanner, som viste væskeansamling og hævelse omkring mit kravebensled. Jeg er blevet tilbudt en operation, hvor de vil fjerne yderst del af kravebenet for at skaffe plads under selve skulderloftet.

 

Jeg skal først tale med lægen d. 13.feb. Så jeg er lidt nysgerrig for om at finde ud af, hvornår jeg skal kunne forvente at bruge armen igen efter operationen. Det er jo ikke ligefrem let at undvære sin højre arm i det daglige.

 

Er der nogen der har prøvet noget ligende og ikke mindst hvordan er resultatet blevet?

0
0
Svar på denne tråd
 
 ups sa da
Forfatter: 
Dato:  19-01-2013 15:37

Jeg skal på friklinik i Give om 2 uger og undersøgt min skulder. Faldt af hesten i julen og har ondt i skulder og arm lige som i andre har beskrevet..hmm ku jo godt lyde som om det ender med en anden diagnose end jeg regnede med. øv for katten da. Så jeg følger lige lidt med(:

 

vh lotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indlæg
Forfatter: 
Dato:  19-01-2013 18:28

Jeg har også fået foretaget en pladsforøgende operation i min ene skulder, som jeg også nævner længere oppe. Jeg mener der gik små seks uger, med armen i slynge, og så derefter en periode, hvor det var efter behov.

 

De første par dage får du ret sikkert sådan en medicinpumpe om halsen, som så pumper smertestillende ind i ledet, den tager man så selv ud, eller rettere får nogen til det efter 48 timer.

Jeg mener det er 70-80 procent af pladsforbedrende operationer, hvor at folk bliver symptomfrie, og ikke får problemer med skulderen igen.

Desværre er der jo så de resterende, hvor det ikke giver nok plads, selvom man gør det her, og jeg er så, trælst nok, i den gruppe.

Jeg var til nye scanninger her i forsommeren sidste år, og her viste det sig at den nye slimsæk, som jo er den der beskytter senen, også var "ødelagt" allerede.

 

Desuden så har jeg også fået flere og flere problemer med højre skulder, og i forbindelse med en forsikringsundersøgelse, hvor jeg kom til en forsikringsekspert indenfor skulderområdet, så fik jeg afvide, at han faktisk uden at scanne min højre skulder, kunne garanterer for de samme pladsproblemer der inde, og det bare ville gå samme vej med højre, som med venstre.

 

Fortryder jeg min operation ?? Nej det gør jeg ikke. Det skulle prøves, og i perioden efter der havde jeg det faktisk godt, indtil jeg ligesom startede op på fuld tryk igen.

Vil jeg gøre det med højre ?? Ikke hvis det kan undgåes.

Du kommer hurtig til at lære at klarer dig med en arm. Jeg kørte selv bil efter en god måned, kun små ture. Så tog det bare lang tid når jeg skulle dreje, for højre arm, skulle klarer både at dreje og skifte gear :-)

Det som du skal passe på, hvis jeg kan sige det sådan, i et godt stykke tid efter, er slag eller hurtig pludselig bevægelser. Der var is og sne da jeg blev opereret, og jeg var ved at glide en dag, og så tog jeg jo af refleks fat i det nærmeste, det gjorde knagme ondt.

I Herning, godt halvanden måned efter, der gik der en person ind i mig, selvom jeg faktisk havde slynge på, så jeg fik et slag direkte på skulderen, der må jeg også indrømme at der blev talt til lidt mere end ti og øjene blev lidt våde, og jeg er ellers ikke pivet :-)

Held og lykke :-)


Annette


Kvalitets avl af springheste


Se flere salgsheste på hjemmesiden


12 års DH hoppe sælges. Spring/Military hest


Super dressur hoppeføl sælges


www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 AC-ledsresektion
Forfatter: 
Dato:  19-01-2013 22:18

Hej Macilla,

 

Det de har tilbudt dig er en AC ledsresektion (fjernelse af AC leddet) Den operation fik jeg lavet på Herlev Hospital tirsdag i sidste uge i venstre skulder. Fik problemer første gang i 2005, fik et par blokader og så var der ro på indtil 2010 der vendte det tilbage med masser af smerter on and off, jeg fik ultralydsskannet den igen, fik en diagnose, blokader, men efter 3 blokader sagde lægen stop, den blev mr skannet, jeg blev beordret fysioterapi, flere smerter,jeg har i 2 år haft konstante smerter, 3 fingre som sov og ondt i albuen, heldigvis kom jeg endelig i hænderne på en super læge på Herlev som fixede skulderen i sidste uge. Han startede med en artroskopi (3 huller)men måtte åbne rigtig op, så har 2 huller og et 7 cm langt ar. Han fjernede ACleddet, slimsækken, rensede for andre små ting, bl.a. lidt forkalkninger, jeg blev opereret kl. 12 og var hjemme kl 17, har siden operationen kun fået ibumetin og panodil 4 gange dagligt uden problemer, har lidt problemer med at finde en rigtig hvilestilling om natten, men ellers går det fint, har ikke de gamle smerter længere, albuen er fin, har lidt summende i fingrene engang imellem. Jeg er startet hjemmetræning, bruger kun slynge når jeg går på gaden eller hvis min skulder er meget træt. starter arbejde på deltid i uge 5 (altså efter 3 ugers sygemelding. Kunne ikke finde på at køre bil før jeg kan bruge min arm rigtigt (det er også et forsikringsspørgsmål, hvis der sker noget)

Jeg er heldigvis højrehåndet, så mit midlertidige handicap er til at have med at gøre, da min primær hånd er brugbar. Jeg mærker en fremgang efter operationen og tror på det bliver rigtig godt.

 

Held og lykke med din skulder

 

Hilsen

 

Søs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uha!!!
Forfatter: 
Dato:  19-01-2013 22:23

Gisp!!! Jeg troede man kunne køre bil igen efter ca. en uge

 

Anette: Selve operationen var det i narkose eller kunne du nøjes med en lokalbedøvelse??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krydset!!
Forfatter: 
Dato:  19-01-2013 23:26

Kari 1: Din operation var den i lokalbedøvelse??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bedøvelse
Forfatter: 
Dato:  19-01-2013 23:31

 

Den blevet foretaget i fuld narkose, det tog 1-1,5 time, jeg var vågen, da jeg forlod operationsstuen. ;o)

Er en kylling, så ville aldrig tage imod tilbud om lokalbedøvelse, ved faktisk ikke om de laver den operation i lokalbedøvelse.

 

Glæder mig til at få fjernet stingene på mandag, det klør og trækker i dem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indlæg
Forfatter: 
Dato:  20-01-2013 11:18

Jeg var også i fuld narkose.

Jeg ved ikke hvad det er for en operation du skal igennem, da jeg hverken kan fremstille dianoser, hverken gennem HN eller andre steder, eller for den sags skyld læse tanker :-)

Men jeg ved der forskel på hvordan de kan lave plads i ledet, for da jeg var til scanning sidste år, der snakkede de nemlig om, der evt. var en mulighed mere, for at øge pladsen i ledet. Men det viste sig bare ikke at være muligt i min situation. Derfor kan jeg, modsat andre, ikke sige på stående fod, om det er samme slags operation du skal igennem.

 

Jeg troede også jeg var klar igen på arbejdet i løbet af tre uger, men fik strenge krav om at overholde de seks uger. Jeg måtte heller ikke gå i stalden de første fjorten dage, pga. infektionsfaren. Om det så er specielt, det ved jeg ikke. Jeg har nemlig altid haft nemt ved at rede blodforgiftninger og betændelser til mig.

Jeg var til kontrol ved Inge Hvass efter fire uger, og fik der grønt lys til at starte til genoptræning ved min fysioterapeut.

Vedr. at kører bil, jamen så skal du nok ikke kører rundt midt inde i København eller Aarhus, men hvis du ligesom jeg bor langt ude på landet og kan kører stille og roligt, og bare skal et smut op til den nærmeste by eller veninde, og du har styr på det, så kan jeg ikke se et problem i det.

Jeg blev simpelthen bims af at gå her hjemme, og være afhængig af hvornår Bendt havde tid til at kører mig, og omvendt. Når jeg skulle til Esbjerg til kontrol og sådan, der kørte han.

Hvor og hvem skal operere dig, hvis jeg må spørge ??

 

 

Annette


Kvalitets avl af springheste


Se flere salgsheste på hjemmesiden


12 års DH hoppe sælges. Spring/Military hest


Super dressur hoppeføl sælges


www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rolig nu Anette
Forfatter: 
Dato:  20-01-2013 12:02

Jeg gør mig ikke klog på hvilken pladsgørende operation de vil lave, det har jeg ikke forstand på, men Macilla skriver hun har fået tilbudt en operation hvor de fjerner yderste del af kravebenet, den operation hedder en AC ledsresektion, hvad de vil gøre derud over har jeg ikke gjort mig klog på, men fortalt hvad mine meget friske erfaringer er med sådan en operation.

 

Du skal være meget forsigtig med bilkørsel, min reaktionsevne er bestemt ikke som den var før operationen i sidste uge, da der er stillinger min arm ikke kan være i uden smerter, og sker der noget med bilen eller andre kan der blive problemer med forsikringsdækningen, det var den besked jeg fik fra Herlev Hospital.

 

 

Macilla, jeg ønsker dig alt mulig held og lykke og håber de kan hjælpe dig, jeg er rigtig glad for min operation, kan allerede mærke betydelig forskel.

 

hilsen

 

Søs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slimsæk
Forfatter: 
Dato:  03-02-2013 08:59

Hejsa

 

Ikke for at tage modet fra dig, men du er nødt til at finde årsagen til at du bliver ved med at have en betændt slimsæk. Derfor vil jeg lige fortælle min historie.

 

Jeg lavede et stunt på ski i 1997, hvor mine ski krydsede pga. nogle isknolde og jeg vitterlig stod på hovedet, jeg landede på venstre skulder og trykkede albuen ind i ribbene. Resultatet blev en godt og grundigt forstrukken skulder og et par trykkede ribben. Der gik en måned inden jeg kunne bruge venstre arm igen. 5 År senere var jeg på skiferie med min nye kæreste og vi var også liiige ved at gå fra hinanden igen, for på et langt glidestykke skete det samme igen og samme resultat, en godt og grundig forstrukken skulder og et par trykkede ribben. Dette var i starten af ugen, men jeg kørte alligevel, jeg kørte bare uden stave og ikke så hurtigt, for det gør afsindig ondt at spænde mavemusklerne og det gør man faktisk en del, når man skal kompensere de ujævne pister, min kæreste syntes det var lidt pjat for jeg havde jo ingen blå mærker eller noget, og jeg var tosset over at det var enormt synd for vennens kæreste at hun havde fået et ´par små vabler, mens jeg bare "skabte" mig.

 

Min skulder "voksede" dog også sammmen igen efter en go måneds tid og der var intet og mærke i flere år. Men så får ca. 7 år siden begyndte jeg og få ondt i skulderen og få indskrænket bevægelighed og mistede kræfter i bestemte stillinger, mest når jeg havde armen for langt fra kroppen eller over hovedet. Jeg har rendt til alverdens undersøgelser siden. Først blev jeg røntgenfotograferet, de fandt intet, så blev jeg scannet, intet, røntgen igen, intet, så scannede min fys mig og fandt et ordentligt hak i mit kuglehoved (som et øksehak), men det mente specialisterne ikke havde nogen betydning. Så blev jeg Mr-scannet, intet, så blev jeg Mr-scannet med kontrastvæske, stadig intet.

Så fik jeg blokader med binyrebarkhormon for de ku godt se en betændelsestilstand i ledet (slimsækken), dette hjalp, men kun en måned og lægen syntes det var lige voldsomt nok at give mig den en gang i måneden, den skulle helst virke min. et år. Så han indstillede mig til operation, denne læge er skulderspecialist og også ham der operede mig. Hans teori var at ledkapslen var vokset forkert sammen efter mit ski-stunt.

Jeg skulle have været opereret for i januar sidste år, men den operation blev aflyst og flyttet yderligere 3 gange pga ferier og sammenlægninger af afdelinger. Det skal siges det har forstyret min nattesøvn i en del år efterhånden og til sidst ku jeg knap ride for havde ingen kræfter i min arm og slet ikke når jeg fik armen bare 15-20 cm væk fra kroppen.

I november blev jeg endelig opereret i fuld narkose og det og fuld bedøvelse af hele venstre arm, så noget specielt og vågne op og være midlertidigt lammet. Samtidig fik lægen sig også en overraskelse og måtte lægge sine planer om, for ledkapslen og ledlæben så rigtig fine ud, det gjorde mine t bicepssener dog ikke. Den ene havde jeg rykket 3/4 dele over, den anden var næsten rykket helt over og hang kun i en meget tynd tråd, den lå lige der hvor jeg havde lavet et ordentligt hak i skulderen og blev nappet og flosset, hver gang jeg brugte armen. Så sidstnævnte sene klippede han over og syede fast andet steds med et lille anker. slimsækken fjernede han og rensede ud i ledet (slimsækken vokser ud igen forklarede han)

Yderligere er jeg hypermobil i begge mine skuldre, så skal altid passe på og træne mine muskler, så de er med til at holde ledet mere stabilt. Jeg får aldrig fuld bevægelighed i venstre skulder igen, men det gør ingenting, den bliver bedre og bedre dag for dag og jeg kan mærke at den er stærkere end før, musklerne og senerne skal bare lige trænes op igen.

 

Håber du kan bruge min historie til noget, for der var en lidt alvorlig årsag til at min slimsæk blev ved med at være betændt og havde jeg ikke blevet ved med at insistere på der var noget galt, så havde de ikke opdaget det og jeg havde spunget den ene bicepssene helt og så havde de ikke ku sy den på igen og jeg havde fået en grim "dropmuskel". Men det er en sej omgang i næsten 7 år at rende til læge og ikke mindst sluge en masse smertestillende og få sin nattesøvn forstyret. Skal lige siges at jeg døjer med højre skulder også hvor jeg har en arbejdsskade (skide heldigt ha-ha), dette tog ca. 5-6 år før de tog mig alvorligt og sendte mig til specialister, ellers sagde de bare du skal gå til fys! Det var først da jeg blev rigtig gal og sagde, nu har jeg ædt mellem 12-20 Ipren hver dag et halvt år for at ku holde til mit arbejde, jeg ar det sidste halve år gået ned på halv tid for at se om det hjalp, jeg har gået til fys i flere år og jeg har efterhånden kronisk kvalme og hovedpine af at ha ondt. Så blev jeg sendt til specialister og abejdsmedicinsk klinik og der gik ikke et år før jeg havde fået tilkendt revalidering. Så man skal åbenbart skrue bissen lidt på nogle gange:o)

 

Kh. Søs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slimsæk skulder
Forfatter: 
Dato:  28-04-2013 11:31

Jeg har i over et år haft smerter i min skulder på bagsiden, altså under skulderbladet, hvor man åbenbart også har en slimsæk. Begyndte at tage menbrasin mod udtørrede slimhinder og efter 14 dag har min skulder det meget bedre. Måske kunne det hjælpe også ? kan købes i Matas

Har fået massage mod problemet i et helt år og nogen gange har det hjulpet og andre gange er det blevet forværret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Operation
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 13:14

Nu har jeg fået en tid til operation d. 5/6 i Esbjerg hos Klaus ( kan ikke huske efternavn) Så håber jeg bare min hoppe når at fole inden. Jeg havde først sagt nej tak til en operation, men her på det sidste har smerterne bare slet ikke været til at holde ud.

 

Jeg har nu prøvet flere forskellige ting og hver gang jeg synes det var ved at blive bedre, fik jeg lavet et eller andet som bare gjorde at smerterne blev tog til igen.

 

Endnu engang tak fordi i har ville dele jeres erfaringer omkring en betændt slimsæk i skulderen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Operation rykket
Forfatter: 
Dato:  22-10-2013 20:46

Som tidligere skrevet, havde jeg fået en tid i sommers. Min arbejdsgiver ville dog fyre mig, hvis jeg ikke kunne vente til september - suk!!

 

Så har først været under kniven d. 25/9. Det er nu ved at være 4 uger side og er så småt ved at kunne bruge armen lidt igen.

 

Jeg har fået fjernet et stykke af kravebenet og der er lavet mere plads under skulderloftet samt der er fjernet noget som jeg ikke er helt klar over hvad er. Desuden havde jeg nogen ostofytter og noget betændelse. ( jeg har ikke selv snakket med lægen og skal først til kontrol 3 måneder efter operationen)

 

Jeg synes dog stadigvæk det er svært at flytte overarmen væk fra kroppen og får stadigvæk jagende smerter i den. På nuværende tidspunkt synes jeg overhovedet ikke jeg kan fornemme nogen forbedring af skulderen. Smerterne er lidt det samme og bevæligheden er langt fra så god som før.

 

Hvor lang tid gik der for jer inden i kunne mærke operationen havde hjulpet. ( jeg ved godt det nok er alt for tidligt at dømme resultatet, men jeg havde nok forventet at selve de smerter jeg havde før operationen var væk og blot afløst af smerter/ ømhed efter selve operationen)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider