Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Merkonom moduler
Forfatter: 
Dato:  30-01-2012 15:34

Hej

Jeg har kigget lidt på merkonom modulerne Erhvervsøkonomi og Økonomistyring.

Jeg vil gerne høre om andres erfaringer med de 2 moduler, hvor meget tid I brugte, om I 'fik noget ud af det', hvad koster bøgerne ca. osv.

Jeg regner med at læse det om aftenen.

Jeg vil gerne vide mere om merkonom som generel efteruddanelse, lige nu ved jeg ikke hvad jeg præcist går efter.

Mvh. Sanne

Jeg synes skimler er smukke - og har en fuks

Jeg vil gerne ride ud på ture - jeg har en KYLLING!

Jeg vil gerne have en lidt kraftig hest med noget hovskæg - jeg har en lille DV hopppe

Hm ....

0
0
Svar på denne tråd

har en merkonom
Forfatter: 
Dato:  30-01-2012 21:00

med erkversøkonomi, økonomistyring, organisation og ledelse i praksis.

Ledelse bruger jeg konstant, til hverdag, på alle jeg kender. Det vil jeg slet ikke være foruden.

Organisation har givet en forståelse for hvorfor firmaer har så mange led, og hvordan systemet hiarkiet fungere.

Erhversøkonomi er jeg rigtig glad for og bruger det lidt her og lidt der.

Økonomistyring har givet mig en forståelse for hvordan priser regnes ud, hvordan man gør og hvordan det bruges. Men i praksis er det nok meget begrænset hvad jeg kommer til at bruge det. Nogen gange hænger teori og praksis ikke sammen.

Jeg er indenfor landbrug.

Jeg har valgt en merkonom fordi jeg tror på at landbrug skal drives mer som en almindelig virksomhed, og hvis nu jeg en dag vil gå en anden vej. Er det en utrolig alsidig "uddannelse".

Dertil sagt, du skal have en god egenkontrol. Der er meget hjem arbejde og mange frivillige (dum at lade være) afleveringer. Undervisning en gang i ugen og minimum 3-4 timers lektier hver gang. Ofte mer, alt efter hvor meget man går op i det og hvor nemt det falder en.

Jeg vil anbefale at man tager et fag af gangen.

Jeg tog merkonomen i samarbejde med anden uddannelse, så pris ved jeg ikke præcist men inkl. bøger, osm du selv bestiller. Så en 4000 kr pr fag. vil jeg tro.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 21:44

Livingday > tak for svar.Det bekræfter mig i at det er det rigtige jeg går igang med nu ;o)

Mvh. Sanne

Jeg vil gerne have en lidt kraftig hest med noget hovskæg - jeg har en lille DV hopppe

Hm ....

0
0
Svar på denne tråd

Merkonom
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 11:57

Hejsa

Jeg har læst min merkonom over NETAU. Dog lidt andre fag end dem du påtænker, da min merkonom er indenfor logistik og indkøb.

Har været rigtig glad for at læse den, men jeg vil også råde dig til ét fag ad gangen, med mindre du ikke har andet i din hverdag.

Jeg har læst samtidig med arbejde og der var et fag ad gangen fint.

Jeg oplevede at det specielt var forberedelse til eksamenerne der tog tid for mig. Det hjalp mig rigtig meget at se en masse gamle opgaver igennem, for at vide hvordan de vil have man skal svare på div. spørgsmål.

Jeg læste Logistik(SCM), indkøb, erhvervsjura og transportjura. De to sidste fag var klart dem der var mest krævende.

www.mia-haugsted.dk

Dale Chavez Showsadel sælges. En sadel som alle drømmer om! Masser af sølv og flot tooling. galleri.mia-haugsted.dk/#13.0

Småballer havre/hvedehalm købes. Max 15 km. fra Mørkøv

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 12:16

Mia > Tak for dit bidrag. Jeg har overvejet om logistik skulle indgå, jeg har arbejdet med ITsystemer for lager/logistik i en del år, så der har jeg lidt praktiske erfaringer at trække på.

Godt ip mht. eksamen, det er skrevet bag øret

Jeg lægger ud med erhversvøkonomi, 1 modul ad gangen, og så må jeg se hvad det udvikler sig til :)

Mvh. Sanne

Hm ....

0
0
Svar på denne tråd

Merkonom - eller Akademimerkonom...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 20:30

Priserne svinger alt efter hvilket fag og hvilken skole, og det samme med udgifter til bøger.

Jeg læser Akademimerkonom i Ledelse sideløbende med mit arbejde. Da jeg har 2 små børn går jeg på dagskole, og har undervisning 8 timer på en dag hver 14 dag. Der er 8 undervisningsgange.

Mit første fag var Organisation (med et ledelsesmæssigt perspektiv), og der var meget forberedelse til hver undervisningsgang. Det var ikke altid, at jeg fik læst alt hvad jeg skulle - men så var vores lærer heldigvis så god, at man sammen med hans undervisning og dias, kunne få et fornuftigt sammenhæng. Eksamensopgaven var også omfattende - og den tog tid. Eksamen var mundtlig.

Faget kostede lige over 4.000 kr, og bøgerne stod i 800 kr. Det næste fag jeg skal have er "Ledelse i praksis", og det koster det samme. Bøgerne et så knapt så dyre. Jeg skal heldigvis ikke selv betale for noget af det - det gør min arbejdsplads.

Nu læser jeg så Akademimerkonom, og det er egentlig en merkonom plus et speciale og et eksamensprojekt. Da jeg har planer om at fortsætte med en diplomudd. i Ledelse, er en Akademimerkonom nødvendig, da en merkonom ikke giver adgang til diplomen.

Jeg ender med at have fagene "Organisation", "Ledelse i praksis", "Ledelse" og "HR" - og er færdig om ca. 1½ år med dem. Derefter kommer specialet og eksamensprojektet. Det er 2 større opgaver (50+ sider) skrevet over længere tid, som man skal til eksamen i.

Hilsen Gitte

<3 Tuttenas maj 2007 - Skrupsak maj 2010 <3

0
0
Svar på denne tråd

Merkonom
Forfatter: 
Dato:  02-02-2012 11:23

Jeg har merkonom i organisation, ledelse i praksis, afsætning, Global økonomi, erhvervsøkonomi og økonomistyring. (+ Begynder på Statistik i morgen)

Jeg tog Erhvervsøkonomi og Økonomistyring samtidig, dvs Erhvervsøkonomi om mandagen og økonomistyring om onsdagen. De var begge aftenhold og kostede ca. 4000 kr.

Det var hårde 14 uger, og jeg vil kun råde andre til det hvis de har tid til det. + Man skal være sikker på man får en lærer som KAN lære en alle tingene.

Jeg læser pt til AU (afslutter til sommer) så kan desværre ikke svare dig på hvordan det skal bruges i hverdagen.

3-års hingst efter Sunset-Hit/ Heslegård´s Louis sælges

0
0
Svar på denne tråd

Jeg endte med
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 07:44

Jeg endte med at melde mig til erhvervsøkonomi og projektstyring, begge på aftenhold.

Økonomi er nyt for mig, så der må jeg knokle, jeg har en del erfaring med projektledelse, så det er mest for at få samlet og og 'få papir' på hvad jeg ved.

Tak for jeres svar, dejligt at I ville dele :)

Mvh. Sanne

Hm ....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider