med erkversøkonomi, økonomistyring, organisation og ledelse i praksis.
Ledelse bruger jeg konstant, til hverdag, på alle jeg kender. Det vil jeg slet ikke være foruden.
Organisation har givet en forståelse for hvorfor firmaer har så mange led, og hvordan systemet hiarkiet fungere.
Erhversøkonomi er jeg rigtig glad for og bruger det lidt her og lidt der.
Økonomistyring har givet mig en forståelse for hvordan priser regnes ud, hvordan man gør og hvordan det bruges. Men i praksis er det nok meget begrænset hvad jeg kommer til at bruge det. Nogen gange hænger teori og praksis ikke sammen.
Jeg er indenfor landbrug.
Jeg har valgt en merkonom fordi jeg tror på at landbrug skal drives mer som en almindelig virksomhed, og hvis nu jeg en dag vil gå en anden vej. Er det en utrolig alsidig "uddannelse".
Dertil sagt, du skal have en god egenkontrol. Der er meget hjem arbejde og mange frivillige (dum at lade være) afleveringer. Undervisning en gang i ugen og minimum 3-4 timers lektier hver gang. Ofte mer, alt efter hvor meget man går op i det og hvor nemt det falder en.
Jeg vil anbefale at man tager et fag af gangen.
Jeg tog merkonomen i samarbejde med anden uddannelse, så pris ved jeg ikke præcist men inkl. bøger, osm du selv bestiller. Så en 4000 kr pr fag. vil jeg tro.