|
|
| Sygedagpenge stop - klage |
|
|
Jeg har modtaget et brev om sygedagpenge stop og agter at klage over afgørelsen. Er der nogen herinde der har prøvet at klage over sådan en afgørelse?, hvad var resultatet og hvad lagde du vægt på i din klage?. Jeg er lidt nysgerrig efter at vide om det er ligeså omsonst at klage til kommunen som det feks. er at klage over en dyrlæge.  Nogen der vil dele deres erfaringer?, evt. i pb hvis du ikke ønsker at skrive offentligt.
- håndsyet og special designet læder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jep har prøvet det, men hvis jeg var dig ville jeg gå ind på http://www.k10.dk og bede dem om hjæl. Opret en anonym bruger derinde (et ugenkendeligt navn) og skriv så hele sagen ind. Din klage skal jo indeholde hvad der er sket i sagen, hvorfor stoppet er givet osv, og det måske ikke det fedeste at lægge ud på hn 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for tippet |
|
|
Jeg har nu skrevet et indlæg der inde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ooOOOOoo |
|
|
Ja det har jeg og jeg har nogle ret vigtige erfaringe som jeg gerne vil dele - måske det kan hjælpe til at du ikke ender i samme situation som jeg gjorde! Jeg går udfra at der sammen med dit brev om afgørelsen var en masse papirer. Måske har der været nogle fejl i den måde tingene er gjort på mens du har været syg, en udtalelse fra kommunens læge o.a. Sæt dig ned og læs det hele igennem en masse gange. Det er tit en rodet affære man får fra kommunen og det kan virke uoverskueligt, men det er vigtigt at du får så meget som muligt med. Så skriver du op på et stykke papir, hvorfor du mener du skal fortsætte på sygedagpenge og hvad der ligger til grund for det i papirerne. Udfra det skrive du dit klagebrev. Og NU kommer det ALLERVIGTIGSTE. Regn med at få afslag. Når dit afslag kommer, står der i brevet at du har mulighed for at anke afgørelsen. Det ENESTE du skal gøre for at anke er at ringe til den person der står øverst på det første stykke papir i dit afslag og sige til hende/ham "jeg vil gerne anke det afslag i har sendt mig". Da mine sygedagpenge blev stoppet,skrev jeg 8 sider til kommunen. Da jeg fik afslag, var det i en periode hvor jeg havde det rigtig dårigt og da jeg troede jeg skulle til at sidde og skrive et langt brev IGEN og sende det hvorhen? fik jeg det ikke gjort. Jeg kom så ind til en ny på kommunen gangen efter og hun var helt grædefærdig over jeg ikke havde fået anket, da der havde været gode muligheder for at jeg havde fået medhold. Grunden til det er at man klager over afgørelsen til de samme folk som har skrevet den, men anker til nogen som ser sagen i et helt nyt lys. Krydser fingre for dig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som udgangspunkt |
| Forfatter:  |
low ♣rider♣ |
| Dato:  |
09-02-2012 07:36 |
|
skal man altid klage hvis man ikke er ening i en afgørelse. Og indenfor 4 uger! - meget vigtigt... Klagen ryger så ind til den sagsbehandler som har truffet en afgørelse og hvis sagsbehandleren fastholder sin afgørelse (afslaget), så skal sagsbehandleren sende alle akter og afgørelsen ind til nævnet, så de kan vurdere om kommunen har fulgt loven, reglerne, praksis m.m. Det er også vigtigt at man som klager modtager et kvitteringsbrev fra sagsbehandleren, om at de har modtaget klagen. Man skal påregne en del sagsbehandlingstid i nævnet, noget i stil med 4-6 mdr. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en klage |
|
|
Jeg har også klaget over en afgørelse engang...eller dvs min far stod for det hele da jeg var for syg... Vi klagede over den behandlig vi havde fået fra min sagsbehandler og at hun havde sygemeldt mig for en ny ting uden at jeg vidste det og det betød at jeg mistede 4 måneders sygedagpenge (der er stor økonomisk forskel på sygedagpenge og kontanthjælp) Jeg fik afslag og gæt hvem der havde behandlet sagen og underskrevet - hende som klagen omhandlede!
Lille rytter på max 40 kg søges til ridning, træning og generel pasning af to små ponyer. Ponyerne står ved Søften. Kontakt på 21826381.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
Orka |
11-02-2012 18:44 |
|
...det er sgu utroligt som folk kommer i klemme i systemet - og særlig når det omhandler mennesker der er syge. Det er en ganske ulige kamp, men jeg kan anbefale, at du melder dig ind i en af de mange grupper der er på FB - der er mulighed for at få masser af hjælp, af folk som har været i systemet i et utal af år. Der er sikkert en i det område du bor i ellers så start med syg i systemet - så kommer en masse grupper frem. Er selv fanget i systemet efter 3½år, som følger af en arbejdsskade - håber på en afklaring i løbet af foråret, men mistede selv mine sygedagpenge for 1år siden - og min sag har stort set stået stille siden :/ Vh Liselotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvis du ikke kan få sygepenge mere er det vel fordi du er vuderet til at være for rask... Som jeg ser det bruger du rigtig meget tid her inde og tænker du kan søge skåne job eller flex, det ser ud for mig som om at du godt kan plotte oplysninger ind i en pc 2-3 timer 5 dage om ugen... Det er ikke for at være personlig, men fordi du har sådan lidt travlt med andre, så er det vel ok at også du skal bidrage til samfundet, som vi andre gør... Når sygedagpengene stopper er for det meste fordi en læge ikke mener at der er baggrund for en sygemelding, hvis det er fordi du har været der i 52 uger, ja så skulle du have været ude lidt før, og kæmpet for en fast løsning, der har jeg været, men det er jo ikke en hemmelighed at man kun kan være der i 52 uger, det er der da en del om i tv og aviser... Hvis du forsat er så syg at du ikke kan holde til noget, så er det vel din læge... Staten har masser af folk at forsørge, så hvis du kan arbejde bare de timer du bruger her inde på at genere andre, ja så er min mening at du skal søge skåne eller flex job... Mvh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Melissa.. |
|
|
Jeg er målløs, hvor er det lige jeg generere andre herinde??????? Jeg vil ihvertfald gerne have link til alle de tråde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad sker der lige der. |
|
|
Melissa der er da noget du har misforstået, man kan da godt bruge 3 timer dagligt og skrive indlæg på hestenettet selvom man er syg det har jo intet at gøre med arbejdsevne. Selvom man er syg har man da ret til at lave nogen ting. Synes at du er lidt grov og det kan undre mig hvis du selv har været syg at du ikke har mere empati.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så når du er syg |
Pinny ♥Fyn♥ |
12-02-2012 19:31 |
|
Må du ikke skrive på diverse fora. Det er da en interessant tankegang, men hvad begrunder du den i?! Rent fysisk er jeg et vrag, jeg kan derimod gå på nettet, så jeg har sikkert ikke krav på min pension?! Eller hvad?! Men du må sku da gerne komme hjem til mig og tage opvasken, feje, støvsuge og vaske gulv- og tømme kattebakkerne. Hopla! Hvor vi lever! (Jeg har daglige smerter, hører som en dør og er halvblind på det ene øje) Jeg ville ønske folk, der skriver den slags bavl, kunne låne min ryg og arme- bare et par timer. Eller at de tager en klap for øjet og propper vat i begge øren. Jeg HAR høreapparter- men ikke når jeg sover, jeg kan ikke høre vækkeuret, telefonen, røgalarmen- og jeg bliver dødsens forskrækket, hvis en kat eller min mand rører mig, og jeg ikke har set dem. Der ER hjælpemidler- hvis man gider vente 5-6 måneder i det offentlige system. Sidst jeg forsøgte gik samtalen: Jamen vi skal tage en høreprøve! Ego: Jamen, jeg har lige fået taget denne ved speciallægen, kan I ikke bruge den? Næh nej. Jeg HADER høreprøver, de høje toner starter min tinnitus ("Kimen for ørene"), det er sindssvagt ubehageligt!
Mvh Pinny "En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting." Rune T. Kidde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sygedagpenge. |
|
|
Er du under udredning,? Har du fået forlænget dine sygedagpenge? Din sagsbehandler har mulighed for at forlænge 2 x 13 uger, er dette ikke nok, kan de sætte dig på revaliderings ydelse. De må ikke stoppe dine sygedagpenge uden en begrundelse. Du kan altid tage i din fagforening og få hjælp der.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fatter det ikke |
|
|
Jeg fatter simpelthen ikke melissas indlæg, jeg svarer netop altid folk pænt i trådene, men er da spændt på at se link til de tråde hvor jeg overfalder andre.... jeg synes du er meget personlig og at du i den grad mangler empati, kan da fortælle at jeg har været så uheldig at rage flere diagnoser til mig men en af dem er en hjerne svulst, og ja det giver nogle bivirkninger du slet ikke kan sætte dig ind i også arbejdsmæssig. du lyder som om alle bare vil nasse på systemet, min mands kollega har fået konstateret uhelbredelig cancer og er derfor sygemeldt fra job, alligevel bliver hun indkaldt til samtale ved sagsbehandler hvor denne forslår hun skal i noget aktivering, hun siger så ´´ du ved godt jeg kun har 3 måneder tilbage at leve i ikk´´, han mumler ´´alle har jo godt af at lave noget´´ det system du tror alle nasser på er der ingen gang for dem der har det ene ben i graven - det kræver ressourcer at klare sig igennem og det er netop hvad vi syge ikke har - selv om vi kan sidde hjemme og skrive bag en computer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har sendt dette |
|
|
til melissa i dag. Du har skrevet en besked til mig i min tråd ´´´sygedagpenge stop - klage´´,du kommer med nogle mindre skønne påstande mod mig, jeg har svaret dig i tråden samt stillet spørgsmål og jeg synes faktisk du skylder mig et svar i selve tråden. jeg sætter også denne besked ind i tråden. Mvh.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej med dig. |
|
|
Lad da være med at tage melissa seriøst, hun aner ikke en brik om systemet , hvordan det fungere eller hvordan det er at være syg. Jeg kan utrolig nok, trods min kroniske sygdom, godt sidde i sofaen, med et tæppe over benene og min bærbare i skødet og følge med på diverse forum... Dette er ikke ens betydende med at jeg har en arbejds evne... Er er mennesker som såre en med deres dumme udtalelser, men med tiden lære man at ignorere det, og det synes jeg du skal gøre i dette tilfællede.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måske ved Melissa |
|
|
Hvordan systemet fungereR fra den anden side.. Den side hvor man står op hver morgen, går på arbejde, prøver at få det hele til at hænge sammen med 30-37 timer på job, tjener penge til de faste udgifter - og ikke mindst afleverer en god del til SKAT.. Det er også en side af systemet - en side som en del herinde en gang i mellem lyder som om de springer op og falder ned på.. At de penge nogen kæmper for at få udbetalt er penge som ANDRE har knoklet hjem.. Jeg går ind for et SOLIDARISK samfund - men solidaritet er tovejs, hvis den ene part sidder og kræver ind så kan jeg godt forstå hvis den ydende part bliver lidt tvær.. Specielt hvis det drejer sig om mennesker, der ikke kan klare så meget som en skånejob men sagtens kan holde til at have heste.. Og så kan man snakke nok så meget om hvor stor en hjælp hestene er.. Til syvende og sidst er det fysisk krævende at have hest og man kunne kanalisere den brugte energi ud på arbejdsmarkedet - OG finde glæde ved det.. - og jo, jeg mener da efter to sygemeldinger pga depressioner, en til tider invaliderende migræne, et job der hænger i en tynd tråd som følge af førnævnte og en uddannelse som sygeplejerske at jeg har fået en ganske god indsigt i hvordan systemet fungerer.
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I guder |
|
|
Som om vi andre ikke har kendskab til arb. markedet. jeg har været på arb. markedet i 20 år, og i de ti som færdig uddannet så skulle nok mene jeg er ganske kompetent i det også.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I guder selv |
|
|
Det var bare et eksempel og ikke specielt myntet på dig.. Lad dog være med at skrive herinde hvis ikke du vil have en debat.. Det er muligt at du kun efterspurgte gode råd men det her ER altså et debatforum.. Gå på K10 eller hvad den hedder hvis du vil have tudekiks og varm mælk!!! 
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Læder mor |
Assisi |
13-02-2012 22:57 |
|
Hvis din sygdom er stationær - altså der ikke ikke er udsigter til forbedring, så er der ikke hjemmel i loven til at få sygedagpenge. Jeg kender ikke din sag, så ved selvfølgelig ikke hvordan det forholder sig. Som en anden skriver, så skal du sende din klage til den forvaltning som har din sag, giver de dig ikke medhold, bliver sagen sendt videre til styrelsen. Det er den socialrådgiver som har din sag, der revurderer din sag. Hvis du ikke har fået sendt en klagevejledning med dit afslag på sygedagpenge kan du få sådan en hos din kommune.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ooOOOoo |
|
|
MaggieMay: Du er da NÆSTEN lige som dum og uvidende at høre på som Melissa - men også kun næsten for hun slår da vist alt! Jeg har læst TS indlæg igen og jeg kan sjovt nok IKKE læse nogen steder at hun søger medlidenhed eller ynker sig selv! Det er da vist noget der sker oppe i dit hoved - men der lyder også til at være god plads... TS spørger om hvordan hun skal stille sig ifth. klage over stop af sygedagpenge. Vi får i indlægget INTET at vide om HVAD TS fejler eller hvordan sagen er forløbet. Jeg synes det er ekstremt usympatisk hvordan I 2 dømmer folk I ikke kender. Men det er meget typisk herinde, at der ALTID sidder sådan nogle. Og ja - det er et debatforum, men der blev stillet et SIMPELT spørgsmål! Hvis det er så svært for Jer at svare på det og I kun trænger til at svine nogen til, så bliv dog væk... Jeg går selv sygemeldt. Min største drøm er at komme ud og arbejde med den uddannelse jeg KÆMPEDE mig til. Jeg er ikke udredt endnu, systemet er meget mangelfuldt og man skal kæmpe rigtig meget for tingene hvilket kan være svært når man er syg. Og ja, jeg har også heste. Og det piner mig hver dag at jeg ikke bare kan gå ud til dem, sadle én op og ride 1 times dressur. At jeg ikke selv magter at få dem alle på den gode fold. At det mange gange virker helt uoverskueligt bare at gå ud og fodre om morgenen. Osv osv... Vi flyttede på landet for 1 år siden. Og det er VIRKELIG hårdt for mig, for her er jeg TVUNGET til at bevæge mig. Der hvor vi boede før behøvede jeg ikke. Når man har kroniske smerter vælger man ofte et meget inaktivt liv, fordi de fleste ganske almindelige bevægelser er smertefulde og trættende. Og sådan var mit liv før. Og det betød at det KUN gik tilbage, for ingen aktivitet = ingen muskelmasse. Og ja - jeg kunne da BARE tage i fitnesscenter! Men når man knap nok kan komme ud af sengen om morgenen, ikke orker at spise noget og bare er SÅ træt, er det umuligt at komme ud af døren til sådan noget. Og DERFOR flyttede vi på landet. DERFOR har jeg heste. FORDI at hvis jeg ikke havde et ansvar for noget, fik jeg aldrig bevæget mig. Og for mig er det en sejr hver gang jeg overvinder mig selv og mine smerter og bare får en smule fra hånden. Og så mener du at jeg skal opgive det for at tage et fuldtidsjob. Hvor latterligt! For det første kan jeg ikke lave noget i mere end en halv time uden at jeg skal hvile mig i en time. Jeg får hold i nakken flere gange om ugen, går til behandlinger konstant. Jeg sover meget dårligt, er for det meste sindsygt træt, har uforklarlige smerter rigtig tit og hvis jeg har haft kræfter til en ridetur ud i det blå, har jeg smerter i 3 dage. Jeg ved ikke om du har hørt om det der man kalder livskvalitet. Det er hestene for mig. Og nej - jeg opgiver ikke min livskvalitet fordi du tilfældigvis synes jeg i stedet skal bruge min tid til at sidde ved kassen i Fakta, for at "yde mit bidrag til samfundet" Min drøm er at komme til at arbejde med naturforvaltning nogle dage om ugen i nogle timer, for det er det jeg kan holde til. Men vejen er lang gennem systemet, for det kan man jo ikke bare lige komme til. Men nyd endelig at du er rask - og hvor ville jeg dog ønske for dig at du havde overskud i dit liv til at lade være med at sparke til nogen som allerede ligger ned....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kaffebønnensejer |
|
|
Sakset fra mit eget indlæg. - og jo, jeg mener da efter to sygemeldinger pga depressioner, en til tider invaliderende migræne, et job der hænger i en tynd tråd som følge af førnævnte og en uddannelse som sygeplejerske at jeg har fået en ganske god indsigt i hvordan systemet fungerer. Hvem er det lige der er dum?? Hvem er du overhovedet til at sige at jeg er dum og uvidende at høre på?? Er det ikke en mulighed at mine erfaringer bare er anderledes - og at mine holdninger er formet af disse anderledes erfaringer..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ooOOOoo |
|
|
Har lige klippet lidt ud af dit indlæg... "hvis den ene part sidder og kræver ind så kan jeg godt forstå hvis den ydende part bliver lidt tvær.." At skrive sådan viser ikke ret meget indsigt... "Specielt hvis det drejer sig om mennesker, der ikke kan klare så meget som en skånejob men sagtens kan holde til at have heste.. Og så kan man snakke nok så meget om hvor stor en hjælp hestene er.. Til syvende og sidst er det fysisk krævende at have hest og man kunne kanalisere den brugte energi ud på arbejdsmarkedet - OG finde glæde ved det.." Øøøh nej, det tror jeg så IKKE man kan. Og jeg tror du skal passe lidt på med at moralisere overfor folk du ikke kender. Hvis jeg skal passe et fuldtidsjob eller bare 30 timer, betyder det for mig at jeg udover at have voldsom hovedpine og være ekstremt træt, at jeg INTET kan - og jeg mener INTET, når jeg kommer jeg. Så er mit liv arbejde og så gå i seng når jeg kommer hjem. Og når jeg står op næste morgen har jeg sandsynligvis hovedpine og smerter i kroppen. Så kan jeg være sygemeldt en dag eller 2. Så kan jeg måske klare ½ dag igen, så får jeg hovedpine og så kan jeg gå hjem i seng. FEDT liv hva!!! Det stod jeg igennem sidste gang i 3 måneder KONSTANT sådan. Da jeg endelig blev sygemeldt tog det mig 3 måneder bare at komme nogenlunde på fode igen. Jeg ville gerne have fortsat på mit job og det jeg sad og lavede var så vigtigt for dem at få lavet, at de tilbød at jeg bare kunne komme det jeg kunne og så fandt vi ud af det. Men det skulle jo også hænge sammen økonomisk og jeg kunne IKKE være sygemeldt på deltid sagde fagforeningen. Det var 30 timer eller ingenting! Og DET synes jeg jo er forkert. Men sådan er systemet. Og nu er det jo ikke bare lige sådan at få et skånejob, og slet ikke når man som jeg har det problem at det i mindre grad er selve jobbet (men nu har jeg så også valgt min uddannelse så mit job er så varieret som muligt), det er antallet af timer. En begrænsning der også gør sig gældende på hjemmefronten og betyder at jeg må sige nej til rigtig mange ting, tage tidligt hjem fra fester, må priotere hele tiden og hvile rigtig meget. Ja og så var der da lige den her svada.... "Lad dog være med at skrive herinde hvis ikke du vil have en debat.. Det er muligt at du kun efterspurgte gode råd men det her ER altså et debatforum.. Gå på K10 eller hvad den hedder hvis du vil have tudekiks og varm mælk!!!  " Tror ikke helt du har fattet ordet DEBAT. Det er ikke et DISKUSSIONSFORUM, men et DEBATforum. Og hvis du nu bare holder fokus på det der rent faktisk SPØRGES om, ville det ikke ende her. Om jeg fatter Jer der tydeligvis bare sidder her for at lave ballade! Jeg har lige selv været igennem en folk af samme type i en tråd jeg oprettede. Og det endte med at jeg helt droppede tråden fordi den udviklede sig til en latterlig farce. Folk HAR så travlt med at dømme andre herinde og være SÅÅÅÅÅ forargede over når man så skriver at man ikke gider deres @!#$. Og sjovt nok var der rigtig mange der var ENIGE med mig og forstod mig fuldt ud. Men de skrev til mig i private beskeder, fordi de ikke gad alt det mudder... Lidt pudsigt, ikke! Og hvis du virkelig er sygeplejeske, bør du måske overveje at finde et andet job. Min opfattelse af sygeplejersker er, at det er mennesker med empati, medfølelse og forståelse for andres menneskers situation. Evner du helt synes at mangle... Måske slagter ville være et bedre valg....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sygedagpenge |
|
|
Melissa du skriver sådan : Når sygedagpengene stopper er for det meste fordi en læge ikke mener at der er baggrund for en sygemelding, hvis det er fordi du har været der i 52 uger, ja så skulle du have været ude lidt før, og kæmpet for en fast løsning, der har jeg været, men det er jo ikke en hemmelighed at man kun kan være der i 52 uger, det er der da en del om i tv og aviser... Det er ikke helt korrekt, sygdagpenge kan sagtens stoppe selvom man er syg. Sygdom er ikke ens betydende med at man er berettiget til sygedagpenge. Jeg går selv deltidssygemeldt og min tilstand (skulderskade, samt noget gigt) er erklæret stationær af både kommunens egen og mine egne behandler, og behandlingsmuligheder udtømte, og jeg har haft landets bedste skulderkirug. Alligevel stopper mine sygedagpenge nu her, fordi kommunen har ikke kunne endelig afgører min arbejdsevne, men samtidig ønsker de heller ikke at lave mere afprøvning. Jeg har fået godkendt egen arbejdsplads, hvor jeg stadig er på nedsat tid, som en afprøvning, fordi min arbejdsgiver har lavet en masse tiltag, samt jeg har været ekstern afprøvet. En afprøvning kommunen selv arrangeret, og efterfølgende ikke mener de kan bruge alligevel  Så jeg har en tilstand der er permanent, altså varrige mén, jeg skal have visse skånebehov, der kan ikke gøres noget ved tilstanden, og alligevel bliver jeg bare "stillet i ingenmandsland", uden en endelig afklaring, og uden sygedagpenge tilskud til min arbejdsgiver. Heldigvis har jeg en forsikring der dækker, da de har erklæret mig over 50 % nedsat arbejdsevne indenfor mit nuværende erhverv, og de er pt igang med at afgører om det skal være permanent indenfor alle erhverv. En sag som kommunen har været med til at gøre dårligere for mit vedkommende, så jeg skal gang på gang prøve at rette op på de fejl kommunen sender til min forsikring. Faktisk så sent som igår, var jeg til endnu en lægeundersøgelse, denne gang for min forsikring, og her fandt lægen nok yderligere problemer med min skulder, altså noget andet end det der allerede er "defineret", så nu skal jeg have scannet og røngent fotograferet hele skulderen, igen. Så ja, man kan godt være syg, i mange lægers, også kommunens egene, og så stadig miste sine sygedagpenge  Annette
Kvalitets avl af springheste Heste af super springafstamning sælges Se mere på vores hjemmeside Ung top springhoppe søger rytter til efteråret www.stutteritaldorf.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Endnu engang, Kaffebønneejer, viser du at du KUN vil høre fra folk, som er enige med dig. Hvis man har en anden holdning/erfaring er man bare for dum. Ufattelig snævertsynet måde at anskue verden og andre mennesker på. Du har så meget indebrændt frustration/aggresion som du tydeligvis skal ud med. Ikke at kunne tåle, som voksen menneske, at der findes mennesker med en anden holdning end en selv, må da give mange problemer i livet (medmindre du selvfølgelig sørger for at omgås folk, som er 100% enig med dig i alting). At folk ikke har ret til at sige dig imod - men du har fuld ret til at kalde dem dumme mm - siger vist lidt om din dobbeltmoral.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Maggiemay/melissa jeg nægter at lade mig trække ned på så lavt et niveau som i diskuterere på - derfor har jeg ikke yderligere kommentarere til jer nu eller fremover i tråden. Mod en tåbe kæmper selv en .... forgæves. Tak til alle der har hjulpet eller delt deres erfaringer. Mht. til min egen sag har fagforeningen taget den og kører den vidre fra her, de mener heldigvis jeg står ret godt i sagen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Læder mor, det var godt at høre. Maggiemay, man kan altså sagten kende den anden side af arbejdsmarkede sel om man biliver syg, jeg har haft 25 år på arbejsmarkedet inde jeg blive sygemeldt. Heste har jeg også haft, de sidste mange år, har jeg bare haft alle fornøjelserne, min mand tog det hårde slid. så jo man kan sagten have heste når man er syg...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvfølgelig |
|
|
kan man både kende den anden side af arbejdsmarkedet OG have heste selvom man er syg.. Jeg havde ikke regnet med andet end at der ville komme eksempler herpå fra nogen der følte sig trådt over tæerne.. Hvad der derimod ville have overrasket mig var hvis nogen havde skrevet "JA, jeg er sygemeldt og jeg har tænkt mig at leve af det offentlige lige så længe jeg overhovedet kan strække den".. Det er der jo ikke nogen der skriver - ikke fordi den slags typer ikke eksisterer men fordi de holder lav profil med det i hvert fald i den bredere offentlighed.. Jeg har været på arbejdsmarkedet i mere end 10 år nu og jeg kan i hvert fald når jeg ser tilbage på mit arbejdsliv huske eksempler på folk, der ttdeligt gav udtryk for hvilken PLAGE det var for dem at arbejde.. Når de så blev sygemeldt stod man jo tilbage med en lidt mærkelig fornemmelse.. F.eks har jeg endnu ikke arbejdet på et plejehjem/hjemmeplejedistrikt hvor ikke sosuhjælperne eller assistenterne blev sygemeldt når de var gravide - ikke så snart der var kommet en bule på maven så lå de der allesammen.. En del med ganske reelle graviditetskomplikationer men også nogen hvor man godt vidste at de bare ikke GAD.. Graviditetskomplikationer er (i følge min erfaring!!!!) sjovt nok langt mere udbredte i førnævnte grupper end det er i sygeplejerske- og lægestanden.. Og så tænker nogen måske at sosu'erne også har et fysisk hårdere arbejde men det synes jeg ikke de har i forhold til sygeplejerskerne og lægerne har ofte meget lange vagter.. Uanset hvad diverse HN skribenter ellers har af erfaringer så er der jo INGEN der kan ændre på at jeg har gjort mig nogle erfaringer der taler i en lidt anden retning..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oh my god |
|
|
hvor flyder denne tråde med ukorrekte oplysninger. Vil i ikke være søde, at lade være med at skrive direkte forkerte faglige oplysninger ind i tråden, som kun er med til at forvirrer trådstarter. Jeg vil ikke kommentere dem alle, fordi der en hel del. Et eksembel er følgende udtalelse: "Din sagsbehandler har mulighed for at forlænge 2 x 13 uger, er dette ikke nok, kan de sætte dig på revaliderings ydelse." For det første der ikke noget der hedder 2 x 13 uger. I dag er det bare 39 uger. Det er flere år siden det blev lavet om. I mellemtiden har det faktisk heddet 26 uger. Og mna kan ikke bare give revalideringsydelse, hvis ikke de 39 uger er nok. Der skal man jo altså opfylde revalideringsbestemmelserne. Husk på at loven måske er ændret en hel del siden jeres egne sager kørte, samt at man ikke kan udtale sig om en sag førend man kender alle detaljer. Trådstarter: Kan se du nu får hjælp af fagforeningen, hvilket også er det korrekte sted at søge hjælp. Jeg håber du har held med at få afklaret din sag. Hvis du har spørgsmål jeg kan være behjælpelig med, er du velkommen til at skrive en pb. Er socialrådgiver i en sygedagpengeafdeling.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oh my god , selv |
|
|
Tja har nu rimlig styr på det ;o) Sakset fra nettet og oplysningen er ikke forældet. Forlængelsesmuligheder Det er muligt at få sygedapgpenge i længere end et år, hvis: - sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og kan vende tilbage til arbejdsmarkedet i løbet af en periode på op til to gange 52 uger.
- revalidering vil føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til arbejdsmarkedet.
- det er nødvendigt at arbejdsprøve eller på anden måde afklare den sygemeldtes arbejdsevne. Afklaringen skal ske inden for 26 uger.
- sygemeldte lider af en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder er udtømte.
- der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om følger af arbejdsskade, eller
der er påbegyndt en sag om førtidspension eller social pension. Uafklarede sygemeldte kan få sygedagpengeperioden forlænget I juli 2009 trådte en ny tidsbegrænset forlængelsesmulighed på op til 26 uger i kraft. Forlængelsesmuligheden skal sikre, at færrest muligt mister retten til sygedagpenge, fordi de ikke er endeligt afklaret i forhold til fleksjob og førtidspension.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Syge folk |
|
|
Så har jeg modtaget en ´´pæn´´ besked fra melissa2, hvor i hun bla. skriver dette ´´Hvis du poster den her besked er det en overtredelse af straffeloven, da den er skrevt personligt til dig, så det forventer jeg at du ikke gøer og ellers vil det få konsikvenser...´´ - det er sgu da sygt hvis noget er..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Bestemt ikke, for jeg dømmer dig ikke, men du dømmer mig.
Ha kun de dyr du magter og har råd til... Jeg har det godt med at du har din mening og jeg min, men kan du leve med det? Jeg vil bare være mig, hvorfor vil du lave mig om? Man må ikke sige hvad nu og ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overtrædelse af hvad??? |
|
|
ha ha overtrædelse af hvad??? Det er kun hvis man sætter en privat besked til en anden på nettet at det kan være en overtrædelse og da kun hvis indholdet skader nogen. Har holdt mig udenfor ellers i denne debat, men det der er da sygt! Og så oven i at du har problemer. Håber alt flasker sig for dig og så ville jeg kontakte HN med hensyn til den besked, hun truer dig jo faktisk...
Med venlig hilsen Karen Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010 www.negle-nu.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234656 |
|
|
Nu skal vi vist have på det rene at Læder mor kontaktede mig privat og jeg svarede hende privat, så det er udhøng hvis hun sætter mit svar på denne tråd og det er ulovligt og kan politi anmeldes.
Ha kun de dyr du magter og har råd til... Jeg har det godt med at du har din mening og jeg min, men kan du leve med det? Jeg vil bare være mig, hvorfor vil du lave mig om? Man må ikke sige hvad nu og ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Melissa |
|
|
Med mindre det er injurier eller som en anden nævner direkte skadende mpd dig, så tror jeg nu ikke det er noget politiet gider at tage sig af. Lad mig sige det sådan, jeg håber ikke de gider tage sig af det, for det vil da virkelig være spild af dine, mine og vores alle sammens skattepenge  Husk nu det er et voksen fora det her, og det skinder ikke helt igennem i dine svar elle atitude. Plus vi har jo konstateret, at de ting du har bidraget med til trådstarters spørgsmål jo ikke har været korrekt heller. Annette
Kvalitets avl af springheste Heste af super springafstamning sælges Se mere på vores hjemmeside Ung top springhoppe søger rytter til efteråret www.stutteritaldorf.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altsååååå |
|
|
Punkt 1 så er politiet nok ret ligeglade med at hun offentliggører en del af en besked. Punkt 2. så kommer du med falske beskyldninger og injurier mod hende i første omgang og du responderer ikke da hun beder dig legitimere dem. Dettte vil nok interessere politiet en del mere. Punkt. 3 gør hun dig opmærksom på i privbatbesked at hun sætter beskederne i tråden og at du vælger at svare hende gør at du accepterer dette. Punkt 4. Så truer du hende i en privatbesked, det er politiet nok en del mere interesseret i også, hvis hun valgte at gå til dem. Jeg synes du er gået over gevind i dette her og uanset om du er enig med lædermor eller ej, så skylder du hende en forklaring på de falske beskyldninger du kommer med. Som jeg skriver vil jeg normalt holde mig langt væk fra en så ophedet tråd, men ærlig talt synes jeg det her er at gå over gevind. At begynde at true andre mennesker, som man selv har spredt injurier om, er i MIN verden langt fra OK, og en smule sygt. Når det er sagt kender jeg naturligvis ikke Melissa eller baggrunden for reaktionen, jeg reagerer blot på noget jeg synes er forkert.
Med venlig hilsen Karen Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010 www.negle-nu.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvis hende der har næsen langt fremme i mange debatter ikke kan tåle at få savr på hendes tråd, ja skal man måske ikke bringe sine personlige problemer og dårligdom frem på siden... Hvis jeg skulle have svaret på hvad hun ønsker i denne tråd ville jeg være på samme lave nevo som ts... Jeg fik en pb om at jeg skylder at svare, men ærligt talt så skylder jeg ikke nogen noget ud over den bank hvor jeg har mit lille lån i, for jeg er mig selv tro, jeg behøver ikke at folk er enige med mine udsagn, men jo politiet tager udhæng på nettet ret alvorligt, da jeg har to betjænte i min nære venne kreds... Hvad i andre mener om et brev som i ikke har set opfordringen til eller mit svar på kan jeg kun anse for at være dømmende... Hvortil om hvad min viden på området ja så er min mor sagsbehandler på sygedagpenge kontor og jeg har selv været der... Jeg skal ikke stille mig til dommer og nogen er syg eller ej, men formoder at dem der sidder med det har en udd. til at tage sig af de sager... Jeg er ikke personligt involveret i Lædder mor og bliver det bestemt aldrig, for vi deler vist ingen synspunkter, og hvis vi gør, så er jeg noget videre i mit liv og agter ikke at falde tilbage, jeg hjælper hvor jeg magter det og det er ikke her... Et debat forum, må man affinde sig med at ikke alle har samme holdning som man ønsker det, men lige Lædder mor har deltaget aktivt i mange debatter og jeg er bestemt ikke enig i at man skal bedømme folk, førend at man har beskuet og sat sig i andres sted... Jeg beklager at jeg har været der og jeg har også måttet tage nogle ganske svære valg på min vej, nogle som er helt umenneskelige, så derfor har jeg forståelse for hvor træls det må være, men ingen har gavn af medlidenhed, alle kan gøre gavn af medfølelse... Jeg skriver ikke mere til denne tråd, men vil fastholde det jeg har skrevet, da der er ytringsfrihed i Danmark, heldigvis for det at vi ikke er sådanne underkuede folk der lider i stilhed, men føj for dem der håber eller tror de kan komme let til noget. Et gammelt munheld: Det som kommer let går let... Hvis hun blot ville ynkes, skulle hun have skrevet det... Staten dk har nok at forsørge, nok, nok og atter nok, for ikke at tale om alle dem der snyder staten for skat ved at ville have deres smed sort, dyrlæge eller håndværkere, jeg finder det usmageligt... Således var mine sidste ord.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Melissa 2.. |
|
|
du skulle vidst nødig snakke.. Førtidspensionist der ønsker at uddanne sig, men forblive på førtidspension.. Fej lige for egen dør inden du kaster om dig med @!#$.. Du aner ikke hvad TS fejler, det kan jo være at TS har en sygdom der lige nu gør at hun ikke kan arbejde, men på sigt regner med at komme på arbejde.. Om det er depression, kræft eller hvad pokker kan jo være fuldkommen ligegyldig.. Hun skriver ingen steder at hun vil forblive på offentlig forsørgelse, som du er.!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I guder |
|
|
Melissa du er udenfor pædagogisk rækkevidde, men jeg vil stadig gerne have link til alle de tråde hvor jeg sviner folk til. jeg svarer nemlig modsat dig altid folk pænt i trådene, jeg kan selv om jeg tænker flere år tilbage kun komme på et eksempel hvor jeg har skrevet at personen udtaler sig grimt til de andre i tråden, det er absolut det eneste du kan finde på mig. hvis det passer mig så offentliggør jeg din besked også selv om du jo kender et par betjente...., ved du hvad det gør jeg også...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| furies |
|
|
Jo. Igen er oplysningerne forkerte. Den forlængelsesmulighed du nævner som nr. 2 er på 39 uger og ikke 26! Og tror godt jeg kender forlængelsesmulighederne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der gik lige |
|
|
en prås op for mig da jeg læste hvad annemette havde skrevet. jeg har også undret mig over hvorfor melissa angriber mig personligt, da jeg ikke ved af vore veje er krydset på noget tidspunkt før nu, men nu ved jeg hvorfor.. det var jo Melissa der oprettede den tråd med hun var på førtidspension og så ønskede at tage en uddannelse sammen med pensionen. www.heste-nettet.dk/forum/1/2253344/ 2252333/ her er den - det er da mit svar i den der pisser hende sådan af 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Hej. |
|
|
Lær lige reglerne helt ikke. Det kommer an på hvorfor man skal have dem forlænget. Så vidt jeg har forstået. Kan man ikke vende tilbage til ordinært/alm. arbejdesmarkede kan de kun forlænges i 26 uger. Forlængelse af sygedagpenge Du kan få forlænget dine sygedagpenge udover 52 uger, hvis: - det er overvejende sandsynligt, at der kan blive iværksat revalidering
- det er nødvendigt at gennemføre en virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger - dagpengene kan forlænges i op til 26 uger (39 uger fra 01-04-2010)
- du er under lægebehandling eller venter på lægebehandling, og efter en lægelig vurdering skønnes at kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden (efter de første 52 uger sygdom)
- du ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, og det ikke er endeligt afklaret, om du er berettiget til fleksjob eller førtidspension - dagpengene kan forlænges i op til 26 uger
- du har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte
- der er rejst sag om erstatning, som følge af arbejdsskade
- der er påbegyndt sag om førtidspension
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh åh- nå så |
Pinny ♥Fyn♥ |
15-02-2012 23:11 |
|
Det er hende med den "tæmmede søde dreng". MED gocart og BMX. Ja ja. Det spurte jeg om, men jeg fik aldrig noget svar. Som om børn er vilde dyr! Lædermor: Hun er for mere viderekomne end alle vi andre. Jeg håber, din fagforening kan hjælpe.  Kaffebønnensejer: Du skrev det. Luft mellem ørene- 
Mvh Pinny "En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting." Rune T. Kidde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjo.... |
|
|
jeg tror nu nok jeg kan opremse reglerne, hvis man hører mig dem om natten. Du har skrevet dem korrekt i dit sidste indlæg, men det er nu ikke sådan du har skrevet dem i dine tidligere indlæg. Og den forlængelsesmulighed du nævner som nummer 2 er 39 uger. (Forstår ikke du nævner 39 uger i en parantes, når det nu er det den lyder på) Der er intet med 26 uger i punkt nummer 2. Det er der kun i punkt nr.4.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forlængelse |
|
|
Taget fra Retsinformation: Kapitel 9 Forlængelse af sygedagpengeperioden § 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når 1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, 2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger, 3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden, 4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger, 5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte, 6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller 7) der er påbegyndt en sag om førtidspension. Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus. Hvis det altså er varighedsbegræsningen, der begrundes med. Da jeg havde været syg i 52 uger, var jeg endnu ikke afklaret, men var klar til det og blev forlænget efter 2). Først 26 uger, men midt i forløbet blev det ændret til 39 uger, så det blev 39 uger ialt. Da de 39 uger var gået, var jeg afklaret arbejdsmæssigt, men ikke afsluttet. Jeg blev forlænget frem til sagens udfald og jeg mener det var 4) de brugte. Det blev til 6 uger her. Håber du får gang i din sag. Jeg var glad for, at jeg havde fagforeningen inde over, bla. fordi det var svært at holde styr på alle de bolde i luften og lovstoffet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uanset ! |
|
|
Regler, så gik jeg sygemeldt og på penge fra det offentlige i 144 uger. Det vil sige i 2,769 år fik jeg sygedagpenge. Første år (52), så forlængelse på 26 uger, og så 66 uger på noget min sagsbehandler kaldte revaliderings ydelse. Alt dette for at jeg ikke skulle ryge på kontant hjælp. imens jeg var igang med en udredning ( special læger/ arbejdsprøvninger osv). Så kommunen/ sagsbehandlere kan sagtens sørge for man ikke ryger ud af deres system, hvis de vil... Det skal siges, jeg havde fagforeningen med som bisidder hele vejen igennem, og tror også det gjorde meget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold da op |
|
|
ja jeg aner ik en pind - men kan simpelthen ik lade være at kommenterer alligevel! det eneste trådstarter næsten ik får - er skisme da svar på sit helt reelt spørgsmål. Tilgengæld flyver det med div. indicier fra andres sider mm. som slet ik vedkommer det der spørges om... Hold da op!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|