Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Indretnings genier søges
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 18:17
Hejsa.

Jeg har et lille problem med min lille bitte lejlighed.

Min stue er ikke ret stor, og lige pt har jeg en hjørnesofa stående.
Der er plads nok til den, men jeg har tit gået og overvejet, om jeg måske skulle nøjes med en 3 personers og så en lænestol. Det vil give mere plads (specielt fordi sofabordet vil blive vendt om), men til gengæld mindre siddeplads.

Jeg skal have en ny sofa, problemet er bare hvad jeg dog skal belutte mig for at købe.
Men i bund og grund er det måske bare et spørgsmål om, om det skal være praktisk eller smart??

Her er lige et par billeder, og så håber jeg, at der kommer nogle gode råd.






Så er der billeder på min præsentation

Køb billigt her
0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke så gode billeder
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 22:41
Men jeg ville købe en 3er sofa og en stol for at skabe mere luft, for det ser lidt mokket ud, men kan du ikek tage billeder af resten af stuen ??
Så det lidt nemmere at danne sig et billedet af den

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville nok
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 22:49
ikke vælge at have en hjørnesofa i en lille lejlighed, da den tager voldsomt meget plads...

Du skal nok bare venne dig til at se på noget andet...

C

Det er kun med hjertet, man kan se rigtigt. Det vigtigste er altid usynlig for øjet -Antoine de Saint-Exupery
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er..
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 23:39
lidt svært for mig at tage billeder, for jeg har kun mit webcam.

Men her er lige et billede af et hjørne mere, så I kan danne jer et lille indtryk af, hvor lille stuen er.

På billede 1 er der et hjørne af en skænk. Her er resten, og et hjørne af stuen.
I det sidste hjørne, står min computer.



Så er der billeder på min præsentation

Køb billigt her
0
0
Svar på denne tråd
 
 Argh Piratos!
Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 09:19
Du har den samme hjørnesofa som mine forældre! :-@


Eller det vil sige, de har faktisk lige smidt den ud...og det var på tide! ;-D


Ud med den og ind med noget mindre.

Hjørnesofaer af den type I har, ligner (i mine øjne) en kæmpe dej, der er trykket ud i et hjørne af stuen.

Du skal have noget med mere luft under (og ikke for mørkt).


(Håber ikke det var for strengt sagt, sådan mente jeg det i hvert fald ikke :-))


kh
Minski



Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ih altså..
Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 09:52
En dej-sofa. Det har jeg godt nok aldrig hørt før :-D
Jeg har faktisk fået den sofa af mine forældre, dengang de solgte huset (mit barndomshjem :{-()

Nå, men I har ganske ret i, at den fylder meget. Men jeg er bare glad for, at have den siddeplads, når jeg får gæster. Det er nok mest derfor jeg ikke helt kan finde ud af, hvad jeg skal gøre.

Det lille spisebord i baggrunden havde jeg tænkt mig skulle ud, og så have et vitrinskab ind. Jeg bruger aldrig det bord alligevel (kun når mor en sjælden gang kommer og får et spil kort ;-D)

Men det der med den sofa, det kan jeg bare slet ikke finde ud af :-(

Så er der billeder på min præsentation

Køb billigt her
0
0
Svar på denne tråd
 
 Spørg dig selv
Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 10:30
Om der ofte kommer så mange gæster i dit hjem at du er nødt til at have så meget siddeplads, eller om du hellere vil have noget luft og plads i dit hjem, så du selv føler dig godt tilpas i hverdagen.

Ud fra billederne synes jeg du har nogle meget bombastiske/fyldige møbler i forhold til hvor lidt plads du har.

Har du overvejet at få nogle lette/æteriske hylder på væggen istedet for skabe og skænke og andet i den stil?

Jeg ville prøve at finde en let sofa på ben der ikke er alt for puffet i stilen.
Some people knows how to appreciate irony...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis du er glad for sofaen....
Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 19:04
Hvorfor så ikke skifte sofabordet ud i stedet???

Med et mindre - evt på hjul så det er til at flytte rundt med - kunne kombineres med et lille bord ved siden af sofaen f.eks der hvor planten står......

Min veninde købte en (legetøjs)kasse på hjul som hun malede og bruger som sofabord - samtidig er det rart i en lille lejlighed at have lidt ekstra opbevaringsplads ;)

Kan sofaen for øvrigt ikke 'vendes' så der bliver byttet om på 3'eren og 2'eren??? så kan du også vende sofabordet. Jeg tror en 3'er og en stol i sidste ende vil fylde lige så meget fordi du ikke kan have dem stående lige så tæt som sofaen står nu + at sofaen ikke ville stå helt inde i hjørnet, så du ville få et 'ubrugeligt' hjørne :S

MVH Lærke
0
0
Svar på denne tråd
 
 Uha nej...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 19:16
Jeg vil ikke beholde sofaen.

Den kan godt vendes, men så kommer den til at spærre for døren ind til soveværelset. Ellers havde det da været en mulighed, hvis jeg ville beholde den.

Hvis jeg får en 3 personers, kan den jo stå op af væggen ind til soveværelset. Så skal sofabordet vendes, så der er mere passage ud til køkkenet forbi skænken. Og så en eller anden form for stol kan jo stå på den anden side af sofabordet.

Det er jeg altså sikker på vil give mere plads.

Meeen også mindre siddeplads.

Så er der billeder på min præsentation

Køb billigt her
0
0
Svar på denne tråd
 
 skjulte døre
Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 21:21
Ahhh, man kunne jo ikke se døren til soveværelset på billederne ;)

Sender du billeder når du har fået nyt - vi sidder jo og bliver helt nysgerrige ;)

Lærke
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nye sofaer
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 18:31
Ja, så fik jeg købt 2 nye brugte sofaer :-D

De kostede mig 600 kr.

Her er de:





Om det så er bedre, har I vel en mening om :-P

Så havde jeg tænk mig, at hvis jeg finder lige den helt rigtige lænestol, så ryger den lille sofa ud.

Hvad synes I?

Så er der billeder på min præsentation

Køb billigt her
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 11:07
ikke forskellen er så stor, når nu du har sat sofaerne i vinkel samme sted som de andre :-)

På denne side : Room arranger

Kan du downloade en demo af et program hvori du kan lægge alle dine rum og møbler ind - og så flytter du ellers bare rundt :-)

Så kan du også lægge en tegning af rummet herind, så er det lettere at se mulighederne for at møblere det anderledes :-)

Mvh

-Helle

** Jeg har i dette indlæg givet udtryk for min personlige holdning - og denne står jeg ved - lige indtil jeg ændrer mening ** ;-D

** Der findes 10 slags mennesker i verden: Dem der forstår binært, og dem der ikke gør ** :-D
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider