Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Fyret fra arbejdet !
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 23:00
Kære alle sammen på Senior.

Jeg sidder her og er rigtig ked af det. Blev fyret fra min arbejdsplads i torsdags pga nedskæringer sammen med omtrent 20 andre hoveder.
Det blev jeg rigtig rigtig meget ked af :{-( :{-( :{-( men idag har jeg det bedre med det. Livet må gå videre og der kommer nok et job senere. Arbejdspladsen har tilbudt et kursus i jobsøgning hos nogle konsulenter. Dette bliver ikke aktuelt for mig, da jeg går på barsel om 3 måneder. Men senere tager jeg imod tilbuddet.

Nej, virksomheden svigter mig ikke lige sådan. Jeg er blevet tilbudt en ordentlig fratrædelsesordning, hvilket blandt andet er en betalt barselsorlov :-) og en pæn fratrædelsesgodtgørelse. Så der er ikke noget at klage over, kun at man har mistet sit gode job og skal sige farveller til en masse gode og dejlige kolleger :{-( :{-( :{-(

Mine kolleger vil så gerne holde en afskedsmorgenmad. Jeg vil helst ikke, for så kommer tårene sikkert og jeg er bange for at bryde sammen. Skal jeg gøre det eller skal jeg helt lade være ??. Bare gå rundt og sige farvel til dem alle sammen. Jeg er opsagt pr. 1. April og har fået lov til at stoppe nu.

Så nu er det ude, det var rart at få det skrevet ned til Jer alle sammen...........

Knuser fra Beagle.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kære Beagle
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 23:08
Hvor jeg føler med dig.

Jeg tror det vil gøre dig godt at tage imod den farvel morgenmad, trods tårer. De er, ifølge dig selv, gode kollegaer og vil gerne mindes som gode kollegaer. JEg tror du trods alt vil være glad for at gøre det.

Trøste kram

Céleste
Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Pyhha!
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 23:09
Det var dog trist at høre! Og der er alt for mange af os - de arbejdsløse - i forvejen. Hver gang jeg hører om endnu en fyring, synker mit mod, så jeg vil absolut tilkendegive min sympati med dig og dine andre fyrede kolleger.

Jeg ville heller ikke have det rart med en "officiel" afskeds-ceremoni, men jeg forstår så udmærket, at du gerne vil sige ordentligt farvel. :-( Den er ikke nem. Jeg ville nok personligt vælge den morgenmad fra, men jeg ville dog ikke undlade at forklare (mine nærmeste kolleger) hvorfor.

Glæd dig dog over barselsorloven. Den behøver du i det mindste IKKE at føle dig ked af. :-)


VH Kirsten Ø
0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha....
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 23:11
Det er jeg ked af at høre Beagle! :-(

Jeg er ligeledes ansat i en virksomhed, der formodentlig skal "trimmes". :-@
Og jeg skal så både fyre og risikere at blive fyret - og DET glæder jeg mig ikke til!

Det lyder som om din arbejdsplads har gjort meget for at du kan komme godt videre...

Morgenmaden lyder som en rar gestus fra kollegaerne; tag imod det hvis du kan overskue det - ellers synes jeg du skal takke nej, det vil de forstå.

God vind fremover - det er dejligt at du allerede nu kan se fremad, bliv ved med det! (y)

-¤-

Med venlig hilsen
Pauillacine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kære Beagle
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 01:08
selv om det er slemt at blive fyret, så er der dog nogle lyspunkter.
Et, at du får lov til at få hjælp til jobsøgning og to, at du skal have barselsorlov.

Nyd nu den barselsorlov, glæd dig over dit barn - og det kan være at situationen ser anderledes ud, når din orlov er slut.

Om du skal med til afskeden ? - Ja, du vil nok være kedaf det, men på den anden side er det måske meget rart at få sagt pænt farvel til alle de andre - de har det nok lige sådan, så hvis jeg skulle vælge, så ville jeg tage godt med Kleenex i tasken og tage med.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fyret....
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 08:34
Hej Beagle

Det er trist at du er blevet fyret, men glæd dig over at du kan nyde den sidste tid af din graviditet hjemme.

Jeg blev sagt op den 1 marts 2004, og jeg blev ikke fritstillet, hvilket betyder at jeg skulle arbejde frem til 31 juli 2004. Heldigvis har jeg allerede fundet et nyt arbejde som jeg skal starte på den 19 april.

Jeg har det sidste år sagt farvel til mange kolleger der er blevet sagt op og det har været svært at sige farvel til dem. Selvom der er blevet knebet tårer så er jeg glad for at have fået sagt farvel over et stykke kage eller morgenbrød, hvor vi også har kunnet grine over de hændelser der har været i årenes løb.

Når jeg skal sige farvel, i næste uge, så håber at jeg at det bliver i samme ånd.

Knus og trøstekram

Caroline
Lykken er at ride sin egen Connemara pony


Dressursadler sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 Er selv blevet fyret
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 08:36
Hej

Jeg er selv blevet fyret fra TDc og det var bestemt ikke sjovt, selvom jeg troede at jeg var forberedt.

Jeg Tog hjem med det samme, sad bare og tuede og mine kollegaer vidste ikke havd de skulle gøre..

Men vi aftale fordi at vi var 4 fra samme afdeling som blev fyret, holdte vi en lille fest udenfor firmaet og det var ret hyggeligt og der var ingen som tuede.

+ at jeg kunne fortælle en god nyhed samtidig...jeg ´havde nemlig allerede fået et nyt job.

Så bare klø på (y) selvom det er svært.

Hilsen SusanneL & Prinsen, den sorte hest...

Naturhundefoder 15 kg 170.-

Masser af heste udstyr til salg...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Syntes du skulle....
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 08:58
Hej Beagle.

ØV..hvor tarveligt!!!

Men, jeg syntes nok du skulle tage morgenmads arrangementet med, også selvom du kommer til at knibe en tåre. Jeg kunne forestille mig du ellers efterfølgende vil fortryde og føle du "bare er blevet overset", selv om det var din egen beslutning.

Held og lykke....Dorte


Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent >o<
0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv, hvor trist for dig ...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 08:59
selvom du står for at skulle på barsel, ville det da være rart, at der står et arbejde og venter på een ... Men, hvem ved, måske gør det også det til sin tid - bare et nyt?

Jeg synes du skal deltage i den fælles morgenmad med dine kollegaer, selvom det er svært. Både for din egen og dine kollegaers skyld. De vil jo gerne sige pænt farvel til dig. Jeg tror du vil fortryde senere hen, hvis ikke du tager med - det bliver en underlig tom fornemmelse bare at gå hjem og sætte sig. Et farvel markerer måske nok en afsked - men også goddag til noget andet, et nyt kapitel i dit liv!

Og husk , at det ikke er nogen skam at vise, at man er ked af det. Det er dine kollegaer jo også .....
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kære Beagel
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 09:00
Det her vil måske nok blive tolket som en udtalese fra en bevidst arbejssky person, men der er så utroligt mange ting der er fløjet forbi mig mens jeg arbejdede, og jeg arbejdede virkeligt, som rejsemontør tit 14 timer i døgnet. og pludselig var ungerne 10 13 14 år og min hustru døde af en hjærneblødning, og al den tid der bare er tabt. Og for hvad ? En års indkomst på 8 900000 det røg i skat skal jeg hilse og sige, og nu hvor jeg er arbejds løs, kan jeg gå i gang med at bygge stald som min kone der var ryteren af os to, ønskede sig den, men hun er ikke her mere, så det er lidt svært at komme igang. Men der er tid til det, nu. Og så lære jeg at ride ordentligt, jeg har jo Dorrits hest og han skal ikke lide under at jeg spildte tiden på arbejde, og jeg mener spildte tiden ! Jeg var hjemme i ufatelig kort tid i de 21 år jeg havde Dorrit, Så jeg mener at du skal se det som en mulighed for at indhente nogle af de dage du har mistet til at være sammen med dine kære, for pludselig er de væk, tiden er gået,og du kan side og sige ja jeg var på arbejde.

En hest er en Oldenborger Jan ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Alternativ løsning
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 09:30
Hej Beagle

Her i vores firma har vi været igennem en stor fyringsrunde og officielt er nedskæringen overstået.
8-)
Men der ryger nu stadigt nogle "hist og pist" og i sidste måned var det min gode veninde og kollega, der "røg". :{-(

Hun havde heller ikke lyst til at komme ind og lave en stort afskedceremoni for alle, så vi gjorde istedet det, at vi mødtes på en café med de mennesker, hun gerne ville se.
Det var meget afslappet og hyggeligt og så slap hun for at se på chefen og de andre "medvirkende til den triste situation".


Mange hilsener fra
Sarah




0
0
Svar på denne tråd
 
 hey beagle...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 09:48
Det gør mig ondt at høre at du er én af de 30 som skulle fyres....kommer til at savne dit smil og dine glade øjne når vi mødtes på gangen og i laboratoriet...En stor hilsen fra os alle 3 herfra....


Rigtige mænd rider western



Billeder fra Hedelandstur Sept. 2003
" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse."
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jan....
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 09:52
Du lyder ikke arbejdssky.

Jeg bliver dybt rørt hvergang du fortæller lidt af din historie - hvor må der være svært!!

Jeg tænker ofte over at vi sælger vores liv til en arbejdsgiver og syntes at det er rædselsfuldt. Som du skriver, pludselig er børnene store og vi mister måske vores kære - eller os selv??

Min forlovede og jeg har hver vores opfattelse af arbejde, han elsker det og kan ikke leve uden - og det er fint for ham... Men jeg føler mig fanget og jeg bliver deprimeret.

Så snart vi får råd holder jeg op eller går ned på deltid... Og jeg glæder mig til at få tid til hjemmet, familien og livet..

Mvh
'
Conni
:-D {> :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Beagle....
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 10:14
Jeg synes bestemt du skal tage imod tilbuddet, uanset hvad dit humør er. Husk dine kollegaer er faktisk dem der har det allersværest med situationen.
Start evt. med en krammerunde, afføder lidt tårer men så er isen brudt, og vil love dig at det "tager presset" - også fra dine kollegaer. Tror måske du udelukkende vil tænke tilbage på stedet som en dårlig arbejdsplads hvis ikke du får sagt farvel + det er sundt at få set hinanden i øjnene en sidste gang.

Har selv siddet i samme sted hvor jeg egt. ikke havde lyst til at møde op "hos de røvhuller" der havde fyret mig. Jeg var ikke særlig glad dén dag jeg tog afsted, men hev min mand med til morgenbordet som støtte. Måske en idé?

Fredriksborger - hva ellers?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Beagle...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 10:17
det var da en trist nyhed du der kommer med...

Hvorvidt du skal tage imod afskedsmorgenmad, ja det er jo svært... det kommer jo anpå hvad du selv ønsker at få ud af det... så du må gøre dig klart, hvad du har lyst til at opleve og hvad du kan bruge det til... Tænk det lidt igennem... jeg kan godt forstå, at du ikke har lyst til at bryde sammen...

Du skal have rigtig god vind herfra, du skal nok komme ud til et godt arbejde igen...

Jeg glæder mig til at høre om familie forøgelsen...

Stort knus herfra...



0
0
Svar på denne tråd
 
 Beagle..
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 10:27
Jeg var i samme situation i februar sidste år.

Det er forfærdelig hårdt at blive fyret fra et job man godt kan lide. Det er ondt og man føler sig så skrækkelig kasseret.
Jeg havde arbejdet der i 13 år.

Jeg fik min opsigelse 27/2 og havde sidste arbejdsdag 31/8. Jeg blev ikke fritstillet, men blev sygemeldt i hele perioden. Det tog meget hårdt på mig, og jeg var vist meget tæt på at få en gevaldig depression. Jeg har ikke haft nogen kontakt til mine forhenværende kollegaer siden jeg var på arbejde i feb. sidste år. Jeg burde nok have taget på arbejde, måske ikke i hele opsigelsen, men bare have mødt et par dag efter. Have vist dem alle at de ikke skulle "få mig ned med nakken" Men jeg kunne bare ikke - kunne ikke se dem i øjenene og vide at jeg var kasseret.

Nu er jeg så i arbejde igen, og har "valgt" at tage den opsigelse som noget af det mest positive der er sket. Nemlig at jeg fik muligheden for at prøve noget helt ny og spændende.

Og jeg nød da også at have så meget fritid - nogle gange. Selvom jeg ikke kunne få mig selv til at fx gå til købmand om formiddagen.

Men det er bestemt ingen sjov oplevelse, det kræver meget af ens psyke at klare at blive kasseret på den måde. Men du er alligevel heldig, Beagle, du har din kommenede baby at se hen til. Det er en stor positiv ting lige midt i al det triste.
Du skal nok komme igennem det :)



mvh PiaR

quantum in me fuit.
Stutteri Montana


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak !
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 10:34
for alle jeres søde og dejlige indlæg ! Nej, det er ikke rart at blive fyret fra et job man er så glad for. Ih, hvor jeg tuder nu :{-(

Jeg tager afskedsmorgenmaden, selvom jeg ikke er så glad for det. Beder bare afdelingslederen om at droppe den lille afskedstale, det er vist den jeg gruer for. Så må de tage alle tårerne der må komme, der er vist mange der også har fældet et par tårer over det var mig der røg. Tak for rådet med en pakke kleenex i tasken, tager nok flere pakker med så jeg kan dele ud.

Så må jeg se om jeg kan finde job bagefter barsel, eller om jeg skulle overveje at finde en praktikplads som guldsmed. Men nu gælder det om at holde den lille i maven trods nedturen (kæmper ligenu med mange voldsomme plukkeveer) og bagefter nyde orloven med min mand og den lille. Vi ved ikke om det bliver en dreng eller en pige :-)

Jørn: tusind tak for de søde ord. Jeg kommer også til at savne Jer. I har altid været så søde og rare imod mig ! Hils endelig dem alle sammen fra mig. Ja, det er så trist det hele på Dako.

Knus fra
Beagle.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Så fik jeg sagt
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 16:25
farvel til mine kolleger. Det var rigtig svært at gå rundt, sige farvel og prøve at lade være med at græde.

Jeg tog morgenmaden sammen med kollegerne. Det var meget hyggeligt. Jeg fik et gavekort til matas og en skulptur som forestiller en liggende dame i raku-ler. Der er en kunstforening på arbejdet og en gang om måneden er der udstilling fra en eller anden kunstner. En af mine kolleger sidder i foreningen og købte så den lille skulptur af de penge der var samlet ind. Ikke bare i min afdeling men fra 3 afdelinger :{-(

Så ligenu gør det rigtig ondt i mit hjerte, men jeg skal nok komme igennem det. Den lille ser formentlig først dagens lys den 28. Juni, indenda skal jeg bare slappe af og nyde forårets komme.

Men mine kolleger kommer jeg til at savne, de var allertiders !!!!!!!

Knus fra
Beagle.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Beagle
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 18:13
Øv,altså.
Godt du tog afskedsmorgenmaden. Selvom det er hårdt er det nu rart at få sagt farvel.
Alt muligt held og lykke med den lille. Der venter sikkert et godt job på dig når du engang har nydt din barsel.
Det lyder da lidt spændende med Guldsmed, det er da noget af et hop over i en anden boldgade.


Hilsen LeneJ

>o<Lyset for enden af tunnlen er ikke altid et modkørende tog >o<
0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt at
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 18:16
du fattede mod og tog imod den afskeds morgenmad.

Held og lykke frem over.

Céleste
Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider