Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Regler for opstaldning når det er erhver
Forfatter: 
Dato:  09-04-2015 21:15

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde regler for opstaldning som hobbyerhverv.

 

Jeg er så heldig at være nabo til en der er ved at opfører et mindre opstaldningssted med nu 8 heste. Jeg har som sådan ikke noget i mod at hun har opstalder, men er lidt træt af at opstaldernes biler holder ned langs vores fælles vej. For af og til holder der en hestetrailer midt på vejen så vi ikke kan komme forbi osv... Jeg kunne blive ved? Sorry mit sure opstød?

 

Så mit spørgsmål er bare om der ikke findes nogen regler mht. Parkering, løse hunde som er opstalders osv

0
0
Svar på denne tråd
 
 almindelige love gælder vel
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 07:25

Hunde skal være under kontrol ifølge hundeloven, det er de vel ikke hvis de strejfer rundt inde ved jer?

 

færdselsloven gælder vel på vejen. Der må man ikke blokere brandveje.

 


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/ - CassiusCam

 

http://militaryhesten.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 Opstaldning
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 21:00

...privat såvel som erhverv, er ikke reguleret ved nogen lov.

 

Derimod kan der være servitutter eller forhold i lokalplanen vedr. etablering af erhverv, som kan hjælpe dig. F.eks. kan der være restriktioner omkring erhverv der medfører meget trafik til og fra en ejendom, hvis dette er til væsentlig gene eller ulempe. Dette kan du få svar på hos kommunen.

 

Hunde er reguleret ved hundeloven og parkering (på offentlig vej) ved færdselsloven.

 

Et godt råd til dig: Snak med naboen INDEN du involverer andre .

 


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

4
0
Svar på denne tråd
 
 Når det er erhverv
Forfatter: 
Dato:  15-04-2015 12:21

Jeg tror ikke rigtigt du kan bruge argumentet her med erhverv. Det vigtige er at du får en dialog igang med din nabo om dette med større traffik, samt frie adgangsveje, ellers kan i jo risikere at blive uvenner.
Jeg håber i finder en løsning hvor naboen får fortalt sine "kunder" at de skal respektere færdselsloven og måske at naboen sørger for en fornuftig holdeplads til dem også.

mvh.

Morten

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider