Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 hestepas
Forfatter: 
Dato:  25-02-2015 18:29

Er det ikke snart på tide der kommer ens regler i EU på hestepas

I danmark har vi SEGES der er total udulig

hvad med det bliver sådan at man kan få dem registereti alle EU lande, så ville der komme lidt konkurrence og de kan få gjort deres ting til tiden

Peter

0
1
Svar på denne tråd
 
 Tyskland
Forfatter: 
Dato:  26-02-2015 19:17

Der er da intet til hinder for at du får registreret dine heste i andre lande, alle vores unge varmblodsheste har tyske pas udstedt af Hannoveranerforbundet.

 

Selvfølgelig gælder den mulighed IKKE heste med grønne pas.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grønne pas
Forfatter: 
Dato:  26-02-2015 19:18

Forøvrigt gælder det for alle heste der bliver registreret uden afstamning at de SKAL registreres i deres fødeland.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var da...
Forfatter: 
Dato:  12-03-2015 09:37

... noget af en påstand? "I Danmark har vi SEGES der er total udulig" (uduelig, hedder det i øvrigt)

 

Eftersom SEGES udfører stambogsføring og pas-/identifikationsarbejde for Landsudvalget for heste og Fødevareministeriet - og har gjort det meget længe, så må man da formode at de gør et tilfredsstillende stykke arbejde.

 

Det er naturligvis "bare" helt almindelige mennesker, som arbejder dér, og de kan vel begå fejl som alle vi andre - men jeg tillader mig at tro, at de fleste tilfælde, hvor tingene ikke kører gnidningsfrit, ligeså vel kan skyldes kunden som leverandøren ;)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 hestepas
Forfatter: 
Dato:  13-03-2015 08:29

Det kan godt være de er alm mennesker. men når de laver dumme fejl, så fyr dem og lad kompetente personer overtage deres arbejde,

så også alm mennesker kan få deres ting ordnet

Peter

0
0
Svar på denne tråd
 
 Landscenteret
Forfatter: 
Dato:  13-03-2015 09:42

 

Jeg har nu også oplevet nogle endda ret grove fejl fra Lr. nu "kornblomst", og ja hold da OP et åndsvagt navn de har taget!

 

Mit ønske går i retning af at regler for hestepas blev fortolket fuldstændigt ens i ALLE EU lande!

 

Lige tidsrammen har jeg intet at klage over. Da mit føl blev chippet ca. 5 Dec. og sender papirer dagen efter, så havde jeg alligevel passet den 21 Dec.

 

Hvis man ikke vil bruge et forbund i udlandet som Charlotte, så kan man jo endelig vælge en af de racer som Lr, IKKE stambogsfører.


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-03-2015 17:57

Jamen folk - jeres ønske bliver opfyldt.

 

Her er hele molevitten inkl. den nye vedtagelse i EU regi.

 

eur-lex.europa.eu/legal-content/DA/ TXT/ ?uri=CELEX%3A32015R026...6083608354

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

www.linnerup-skovgaard.dk

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH kåret cremello varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som mangeårigt....
Forfatter: 
Dato:  20-03-2015 22:54

.. bestyrelsesmedlem af en avlsforenng ksn jeg så fortælle jer, at vi i DK HAR noget af europas bedste, hæderligste og mest uangribelige stambogsføring. I gør jer i gen forstillinger om, hvad private "avleranarkister" forsøger -og slipper afsted med - i flere af vore nabolande! I kan være glade for den danske model, for den fås ikke ret meget bedre.

 

Og til trådstarter, så kunne jeg da godt tænke mig at høre, hvad det er "almindelige mennesker" ikke kan få gjort hos SEGES?

det er meget let at brokke sig, men det kan jo ligeså godt være dig der er forkert på den ;)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

6
0
Svar på denne tråd
 
 hestepas
Forfatter: 
Dato:  04-04-2015 19:35

jeg ved ikke hvordan du har det men fordi min ene

hest har grøn pas skal, jeg finde mig i at vente forde der er nogle med bourdeuw og rød heste pas der skal foran i køen og det er deres egne ord, jeg nener mine penge er lige så meget værd som andres

Peter

0
0
Svar på denne tråd
 
 Eftersom....
Forfatter: 
Dato:  06-04-2015 21:58

...det er avlsforeningerne og de røde pas, der betaler størsteparten af lønningerne, så er det vel fair nok ?

hvis du gerne vil foran i køen, så er jeg helt sikker på, at det et muligt for dig at finde en hest med rødt pas, som er til salg...

 

Nå, spøg tilside - hvis du kalder medarbejderne uduelige, fordi de udfører deres job efter de regler, som er dem pålagt af deres arbejdsgiver, så tror jeg at du vil finðe meget lidt forståelse for dine synspunkter.

 

hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
1
Svar på denne tråd
 
 hestepas
Forfatter: 
Dato:  06-04-2015 22:10

når de gør så stor forskel på hvad for hestepas de skal lave

Ja så er de udulige i mine øjne'

og ikke varetager det de bliver betalt for

Jeg sidder selv i in større virsomhed med bla ansættelser og så ukompetente personer ville blive fyret omgående hvid det var privat virksomhed

men da de jo er statens lakajer kan de te sig og gøre som de vil uden nogen form for konsekvenser

Peter

 

0
4
Svar på denne tråd
 
 Stramme regler
Forfatter: 
Dato:  11-04-2015 08:04

Jeg plejer sjældent at forsvare SEGES, men lige i denne sag kan de ikke gøre det anderledes.

 

Der er stramme regler for hvornår registrerede føl fra avlsforbundene skal havde deres pas. Derudover skal de registrere resultater fra kåringer/følskuer. Så derfor vi det bare være sådan, at de uregistrerede heste kommer sidst i køen.

 

Men iøvrigt så burde der jo ikke findes heste over 6 mdr gamle der ikke allerede har pas, for det er da snart nogle år siden at det har været lovligt.

 

Selvfølgelig er de ikke fejlfri, men til gengæld har jeg oplevet at de retter op på fejlene på egen regning.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

3
1
Svar på denne tråd
 
 hepstepas
Forfatter: 
Dato:  11-04-2015 11:12
Det var da utroligt at man skal svine hinanden til her pga manglende forståelse for andre end sig selv. Du har lige fået forklaret regler og problematikker i forbindelse heste registrering. Du skriver at du selv arbejder i en større virksomhed med ansættelser og fyringer. Så må vi jo håbe de ikke finder dig uduelig. Og så kender du også til regler der ofte styrer sagernes gang. Det er åbenbart bare noget andet når det gælder dine egne sager. de gør jo det de er ansat til
6
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 11:16

Også man man afslutningsvis nok sige, at SEGES i allerhøjeste grad er en privat virksomhed med hvad det nu indebærer.

Så du er åbenbart heller ikke for godt orienteret selv TS.

 

Mvh


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

www.linnerup-skovgaard.dk

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH kåret cremello varmblod

5
0
Svar på denne tråd
 
 Hestepas
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 21:09

Hej med jer alle

tak for de tilkendegivelser der har været i denne sag.

Konklusion;,

da min hest ikke har rød hestepas kan jeg ikke forvente at få fair behandling selv om prisen jeg betaler er den sammen som andre.

dette er taget til efterretning

og vil gerne have dette tema afsluttet for min side

MVH Peter

 

0
3
Svar på denne tråd
 
 hestepas
Forfatter: 
Dato:  14-05-2015 18:38

Mine med de grønne pas kom nu meget hurtigt da de skulle registreres, indenfor en måned af indsendelse af papirerne var passene i min postkasse, så det synes jeg nu er ganske fin ekspedition, jeg havde forventet længere ventetid.

Den samme ventetid har jeg haft på de bordeaux pas.

 

Medarbejderne derinde gør jo deres allerbedste efter det regelsæt de er blevet fortalt de skal arbejde efter, herunder at bordeaux pas skal prioriteres sammen med avlsforbundsregistrering.

Det er måske ikke helt optimalt da vi jo alle betaler det samme for selve passet, men avlsforbundende er med til at betale for at SEGES kan eksistere, vores betaling for passene/papirerne dækker langt fra alle omkostninger. Så det er vel ikke underligt at avlsforbundende forventer de prioriteres.

 

mvh

Mie


Life is what we make it.

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 og ox hoppe fra februar 2012 sælges, se min profil for flere oplysninger

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider