Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Forsikring ældre hest??
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 11:45

Hejsa alle sammen!

Jeg står i den situation at en veninde står og vil sælge sin hest. Det er en oldenborg hoppe på 19 år, og hvad jeg umiddelbart har kunne søge mig frem til, så skal jeg ikke regne med at kunne tegne nogen former for forsikring på hende udover selvfølgelig den obligatoriske ansvarsforsikring? Eller findes der alligevel et forsikringsselskab derude der ikke vælger ældre heste fra?? :)
Og hvad så når man kun skal have ansvarsforsikring så? Hvor finder man det billigst? Det eneste sted jeg har kunne finde hvor man kan få ansvarsforsikring for sig selv er hos dansk-hesteforsikring.dk hvor man kan få den til 866 kr om året

Håber I kan hjælpe hurtigt da det er fordi jeg skal overbevise min mor om at vi har råd til det! :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ansvarligt
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 16:55

Jeg tror ikke, du skal regne med at kunne forsikre den, når den er så gammel. Men kig på de forskellige hesteforsikringsselskabers hjemmeside, måske er du heldig.

 

Mht. ansvarsforsikringen, så dækker de fleste indboforsikringer også ansvar i forbindelse med hest, så det er ikke nødvendigt at tegne en særskilt ansvarsforsikring på hesten. Undersøg det dog lige først hos jeres forsikringsselskab, så I er helt sikre.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 forsikring
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 18:44

som IBH skriver, er din lovpligtige ansvarsforsikring dækket ind under din hustandsforsikring - men tjek det....

 

Der er ingen forsikringsselskaber der indtegner heste på 19 år - så det behøver du ikke at bruge krudt på at undersøge.

 

KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider