Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 pris og anbefaling
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 22:48

Hej HN.

 

Jeg har et føl på 3 mdr. som jeg snart skal have lavet pas osv. på. Er lidt nysgerrig på hvad det egentlig koster, og om jeg har husket alt. vdr. registrering af ham.

 

Jeg har Næstved dyrehospital som jeg har sendt en mail til vdr. prisoverslag, men der plejer at gå noget tid før man har et svar

 

Jeg har bedt om en pris på:

1 vaccine

besigtigelse

chip

og pasansøgning.

 

Jeg står så i den situation at jeg i dag har fået en mail fra videncentret for landbrug- heste hvori de skriver til mig at det pas jeg har sendt ind på hoppen som skulle ejerskiftes/ og registreres som udenlandsk hest er et falsk tysk pas, så hun skal også igennem møllen hurtigst muligt. Hun er chippet, og chippen passede med det der stod i passet, så dyrlægen troede at det den var god nok, på trods af at han ikke mente at hendes alder stemte overens med den i passet ( hun blev ca. 10 år ældre )

 

Har også overvejet at bruge den rullende-dyrlæge, er der nogen der har erfaringer med ham, med hensyn til det mine ponyer skal have lavet? Har en gang før brugt ham til vaccine hvor det var min veninde der fik ham ud, her var jeg fint tilfreds, men var også kun vaccine.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 23:52

Den rullende dyrlæge kan sagtens lave det du skal have lavet.

 

Faktisk vil jeg sige, at enhver dyrlæge bør kunne besigtige en hest og chippe og vaccinere den, det er vel noget af det mest basale.....

 

Jeg har ingen anelse om, hvor meget du kommer til at betale, men på Næstved Dyrehospitals hjemmeside har de en prisliste. En vaccination koster 735 kr. + kørsel, så jeg vil tro at det løber op i omkring 2000 kr. for besigtigelse af to heste + vacc. og chipmærkning af den ene.

 

evidensia-naestved.dk/?page_id=620

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for dit svar
Forfatter: 
Dato:  05-08-2014 00:03

ved at der er en prisliste, men der er ikke nogen pris på besigtigelse, chip og pasansøgningen, men er nok meget rigtigt med 2000 kr.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ved ikke...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2014 10:57

... hvordan priserne er på Sjælland, men her i Jylland kan det ofte betale sig at ringe rundt og spørge lidt til priserne. Det er ikke raketvidenskab at besigtige en hest, og alle dyrlæger kan gøre det, men en "almindelig" dyrlæge har som regel nogle helt andre priser end en "rigtig" hestedyrlæge ;)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrelægen
Forfatter: 
Dato:  06-08-2014 00:36
Var hurtig denne gang, blev ringet op med et tilbud på 2300 kr. Prøver at ringe lidt rundt i morgen og høre hvad andre tager for det :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-08-2014 21:03

Jeg vil anbefale Kasernens Hesteklinik.

 

 

Charlotte


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider