Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Udlejer vil have flere penge.
Forfatter: 
Dato:  22-06-2014 19:05

Hej HN

 

Jeg håber I lige kan hjælpe mig lidt her.

Jeg har boet i en lejlighed på en hestepension samt haft et par heste stående der, mens jeg boede der. Der var kun kontrakt på lejligheden - ikke hestene.

I slutningen af januar meddeler jeg skriftligt, at jeg har fået ny bolig og jeg samt hestene vil flytte. Vi fraflytter 30. marts.

 

Nu prøver min tidligere udlejer så at flå mig for penge. Bla. vil de have jeg skal betale staldleje for april med den begrundelse at opsigelsesperioden for hestene er lige så lang som lejligheden. På deres hjemmeside står der, at der i stalden er én måneds opsigelse.

 

De vil også have mig til at betale for tømning af det løsdriftskur hestene har gået i. Et skur mine heste har delt med andre heste også! Men de har nu valgt at nedlægge deres løsdrift efter jeg er flyttet og så er det jo bekvemt at sende regningen til mig.

 

Jeg har i forvejen en sag kørende mod udlejer hos LLO pga. forhold med lejligheden, og min sagsbehandler der siger, at de ikke kan kræve det de gør, da der ikke foreligger nogen kontrakt og jeg aldrig er blevet gjort bekendt med deres vilkår.

 

Udlejer sidder på mail og sender mig regninger og rykkere samt truer med advokat osv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tag det roligt
Forfatter: 
Dato:  22-06-2014 20:49

Leje af boks(e) er ikke reguleret af lejelov eller anden lov. Det står derfor udlejer frit at fastsætte vilkår for boksudlejning, herunder også omkring opsigelse. Hvis der står en måned på hjemmeside er det det der gælder, også hvis du har boet til leje på stedet med 3 måneders opsigelse på bolig.

 

Hvis du ikke er blevet oplyst (mundtligt, kontraktligt, via opslag, hjemmeside el. lign) om at du selv skulle afholde din andel af udgiften af udgiften til udmugning af løsdrift, kan udlejer ikke kræve at du skal betale. Skulle du derimod være oplyst om at du skal betale for udmugning kan du omvendt heller ikke slippe for at betale ved at flytte lige før udmugning, som typisk foregår om sommeren, når jorden er kørefast. Dog skal du selvfølgelig kun betale for din andel.

 

Udlejer vil ikke få noget ud af at true med advokat vedr. opsigelsesfrist for bokse. Om han kan kræve dig for udmugning af løsdrift, kommer an på hvad vilkår du har fået oplyst .

 


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

5
0
Svar på denne tråd
 
 Løsdrift.
Forfatter: 
Dato:  23-06-2014 10:33

Jeg har ingen vilkår fået oplyst ang. løsdriften - ikke før 6 dage før jeg skal være helt ude, kommer udlejer og siger at jeg skal tømme skuret. "For sådan er deres vilkår. Man skal tømme skuret når man flytter sin hest". Jeg siger så, at de vilkår har jeg ikke hørt noget om før, og kan så forøvrigt heller ikke forstå, hvorfor der ikke er nogen af de andre, der har benyttet løsdriften, der har fået samme besked. Der står heller ikke noget på deres hjemmeside omkring udmugning af den. Jeg gik jo bare ud fra, at der skulle tages nye pensionærer ind.

Først bagefter kan de andre pensionærer i stalden fortælle mig, at udlejer har tænkt sig at nedlægge løsdriften, og derfor skal skuret nu tømmes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så tag det helt roligt
Forfatter: 
Dato:  23-06-2014 12:16

Hvis det forholder sig som du skriver, vil udlejer ikke kunne afkræve dig for udmugning. At løsdrift skal nedlægges er dig uvedkommende .

 


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 print screens af hjemmeside...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2014 09:51

nu håber jeg at "tvisten" har løst sig, men ellers ville jeg skynde mig at tage print screens af stedets hjemmeside, så det kan dokumenteres at der ikke nævnes noget om udmugning og at opsigelsesvarsel er 1 mdr.

 

Og så ville jeg ellers tage det helt roligt, hvis ikke du har sat din autograf på en opstaldningskontrakt...

 

Pøj pøj med det hele.

 

 

Vh. Ditte


Søger hygge-part på hest i/tæt på Odense NV...

Husk at smile til verden - så bliver du meget kønnere at se på :-)

 

Søger job som regnskabschef, chief accountant, regnskabsansvarlig eller lign.

Tjek m ...

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider