Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Regler ifh til det offentlige i blandede
Forfatter: 
Dato:  27-10-2012 00:11

Hvor finder jeg regler/love om hestehold i forhold til om regler for indberetning af foder, tilbageholdelsessedler osv. i blandede besætninger, altså hvor nogen heste er udtaget af fødekæden og andre ikke er.

 

Hvis man flytter sin udtagede hest (af fødekæden altså) til en stald eller eks rideskole, skal man så til at opfylde reglerne igen?? Og hvor finder jeg de regler på skrift??

 

Håber nogen kan hjælpe for synes det er forskellige svar uanset hvem man spørger. Har ovenikøbet talt med 3 forskellige inde fra fødevarestyrelsen idag og der var heller ingen svar. Dog ville den sidste vende tilbage sidst i næste uge når hun forhåbentlig havde haft kontakt med nogen der vidste det??!! Jamen hallo, hvad er det for et system??




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan det virkelig
Forfatter: 
Dato:  31-10-2012 23:36

passe at der slet ikke er nogen af de over 100 læsere der har deres heste opstaldet ude, og som står i stalde hvor nogen er taget ud og andre ikke er??

 

Hvad gør I??




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Udtage af fødekæden
Forfatter: 
Dato:  01-11-2012 10:14

Jeg kan ikke hælpe. Vi har hestene stående i stald med køer, og valgte pga. reglernes uigennemskuelighed at udtage begge heste fra fødekæden.

 

/Lene


Basse

198? - 15/09/08


Cargo B

10/03/96 - 04/11/10



Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har jeg
Forfatter: 
Dato:  01-11-2012 15:44

Har jeg forstået det rigtigt, er det sådan.

Er en hest udelukket (må ikke slagtes) er den det altid, lige meget hvor den står, og hvem den står sammen med, hesten vil være chippet, og det er registret hos fødevarestyrelsen (tror jeg det er) Efter medicin siderne er kommet i hestepasset står det der, (jeg har dog en ide om at det ikke står i alle pas, selvom de er udelukket).

 

Må hesten slagtes, og her er jeg ikke inde i reglerne, skal hesten registers i den nye besætning, eller have sin egen "besætning" hvis den er den eneste hest på stedet der må slagtes.


Venlig Hilsen

Anni og Karoline Dunkans!!

Og April Og Dunkans Indistar

Kig ind på vores hjemmeside Stald Dunkans

Hvor du også kan finde: Dunkans Foto, Dunkans Musik og Dunkans Troldehus

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har fået svar
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 14:15

Og der står sort på hvidt at "det holder i retten"

 

Jeg skal stadig ikke opfylde de regler der er omkring heste der ER i fødekæden. Der skal omgås medicin med respekt.

 

Så det er dejligt.

 

Heste der er udtaget er udtaget, færdig-slut-punktum.

 

 




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Udtagelse
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 22:04

Men du skal vel stadig følge staldens regler?

 

Forstået på den måde, at hvis der er heste i stalden, der ikke er udtaget, så skal hele stalden opfylde de regler, der gælder for heste, der ikke er udtaget.

 

Ellers er der jo en risiko for, at de ikke-udtagne heste får foder eller medicin, som ikke er registreret af staldejer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja men iflg
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 11:36

loven skal det jo ikke registreres af staldejer hvad heste der er udtaget får.

 

At man flytter hesten til en stald der skal registrere er ligegyldigt. Det er KUN for de dyr er ER i fødekæden.

 

Medicin skal være påsat en etiket fra dyrlægen, men ingen tilbageholdelsesseddel.

 

Staldejer skal ikke registrere for heste der er udtaget af fødekæden.

 




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider