Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 advokat kræver min hest pga konkurs??
Forfatter: 
Dato:  19-10-2009 16:10

Hej derude.


Jeg fik et shok da jeg kom hjem fra job idag.


Jeg har i sommers købt en hest fra en pige, pigen har købt den fra et stutteri.

Det stutteri er gået konkurs, og nu har jeg(!) fået et brev om at de kommer og henter pågældende hest, fordi den er solgt efter ophørsdagen.

Pigen jeg har købt heste af har certifikat, som vi får med posten plus kvittering med dato og navn på at hun har købt og betalt den. Samme tid har jeg kvittering, og imorgen ejer certifikat på hesten.


Vi har hentet fakta hjem, noget tyder på det er i år stutteriet er gået konkurs, og pigen jeg har købt hesten af købte ham helt tilbage i 07.

En bekendt har mange forbindelser til denne branche, og til folk der ved alt, og efter nogle opringninger viser det sig at rigtig rigitg mange folk har fået lign brev af samme advokat.

Det lader til vi står sikker i sagen, men jeg har total hjertebanken og dårlig fornemmelse i maven.


Hvad er der lige vi kan gøre for at være helt sikre?


Vi har certifikat, vi har kvittering på at han har solgt den til pigen, og kvittering på at jeg har købt den af pigen.


en hel anden ting er, hvordan faen har de fundet frem til mig?? Mig og pigen har ingen adresse vekslet, der er ikke lavet ejerskifte på hesten endnu, og jeg boede ikke engang på den adresse jeg bor på nu, da jeg købte hesten. Jeg er total forvirret, og er helt ude af den.




Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-10-2009 17:10

Jeg kender ikke noget til sagen med Landlyst, men hvis du har skrevet kontrakt med sælgeren af din hest har du sikkert skrevet dit personnummer i den og via det kan en advokat finde dig. Mere mystisk er det ikke.

Bare til beroligelse så har advokater i konkurssager det med "at skyde med spredhagl", der er ofte så meget rod i den slags sager, så for at sikre de får mest muligt hjem inden tingene forfalder skynder de sig at skrive til alle de kan finde.


Men gå til gratis retshjælp hvis du vil have en advokats svar. Kan anbefales.


Suldudu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ejercertifikat
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 16:21

Det kan blive et problem hvis ejercertifikatet ikke er på plads og hesten ikke er ejerskiftet.


14 sækker Hartogs Grass-Mix sælges for kr. 120,- pr. sæk. Normalpris ca. kr. 150,-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Omstødelse
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 20:15

Det er lidt ligegyldigt om man har ejerskiftet eller ej, da retten kan bestemme, at man vil omstøde handlerne der er foretaget det sidste stykke tid i et konkursbo.


Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad mener..
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 22:21

Jeg forstår ikke den formulering du skriver lisbeth? Kan du ikke prøve at forklare det?


Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Konkursbo
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 22:23

Er et bo erklæret konkurs, så kan man omstøde de handler der er lavet det sidste stykke tid, hvis man har mistanke om, at tingene er solgt for billigt eller det er gjort for at trække penge ud af boet.


Og så er det ligegyldigt om der er ejerskiftet på hesten eller ej, da retten kan omstøde handlen. De kan også omstøde en handel med fast ejendom (huse) selvom der er tinglyst et ejerskifte.


Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 gæld.....
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 06:38

Jeg mener, at der er noget om, at man i en handel skal sikre sig, at hesten er fri og ubehæftet .Dvs at man, som køber skal tjekke, at der ikke er gæld i hesten, og at den ER betalt .

Så du en kvittering fra hende, du handlede med ,fra 2007 ?


Men som Annette siger så ring og spørg en advokat.

Hvad retten og advokater kan tør jeg overhoved ikke sige noget om.


Mvh Karina


Stutteri Graven


Rigtig sødt bl.føl sælges meget billigt .Bliver 135-130 cm



Avl af Welshponyer ( Sec D,A og Wpbr).


Lejlighedsvis salg af kvalitetsponyer .





0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har..
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 21:19

Jeg har kvittering fra hende der har købt den af landlyst, fra dengang hun købte den i 07.


Vi har snakket med advokat, og har sendt kopi af div kvitteringer osv, og det lader til at vi har sagen i vores hånd


Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min hest
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 20:30

Hej.

Jeg har også købt hest ved dem, men helt tilbage i 14 dec 2006. JEg har ikke modtaget noget brev, men Mikiko er stadig efterlyst. Men de burde ikke kunne tage vores heste. Jeg har købt og betalt den. og det bliver over mit lig de får min hest. Jeg kører en anden sag mod Peter Hoeck. Og har arbejdet ved dem på Landlyst. De er ikke nogle gode og reale mennesker. De er svindler og bedrager!

Elsker min hest og vi står alle sammen om dette. Vi har ret til at beholde vores heste.

Hilsen Louise Lundgård


Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Oj.....
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 21:58

Det er godt nok surt for jer! Håber det bedste, alt andet ville jo være skammeligt urimeligt.. !!


The mind is like a parachute - it only works when it's open!

Reality is that part of the imagination we all agree on




0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth....
Forfatter: 
Dato:  05-11-2009 08:57

Læs lige konkursloven igen...


Retten kan ikke omstøde handler lavet kort inden konkursen, såfremt køber har været i god tro...


Milla



Min elskede Tekla og fantastiske Basse - de smukkeste stjerner i natten!
!
Frøsanggård - knabheste med fremtid!

蛋糕
(Kage)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Milla....
Forfatter: 
Dato:  05-11-2009 13:25

Ja, det har du helt ret i, når det drejer sig om overdragelse til 3. mand. Men er det overdragelse til 2. mand, så kan handlen omstødes jf. konkursloven.


Men i denne sag er der jo heldigvis tale om 3. mand.


Idag på forsiden af HN er der jo en skrivelse fra konkursboets advokat, hvor han efterlyser en række heste. Som jeg ser det, så er de fleste heste handlet lang tid inden konkursen indtrådte, men der er bare ikke blevet lavet ejerskifte. Disse heste står altså stadig registreret hos LR som værende konkursboets. Så jeg vil da kraftigt opfordre hesteejerne til at meddele advokaten, at de har købt og betalt hesten og samtidig fremvise kontrakten herpå. Umiddelbart tror jeg dette er en storm i et glas vand, men advokaten skal jo have styr på sagerne.....


Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder
Forfatter: 
Dato:  05-11-2009 13:30

ikke som om at Landlyst har "solgt" hestene på papir ...?


Vi har selv haft firma, og hvert år måtte skrive en liste over solgte / købte heste mht. vores omsætning, aktiver og beregning af moms eller brugtmoms.


Hvis hestene er trukket ud af firmaet - altså solgt , så mener jeg bestemt ikke de burde figurere i regnskabet nogen steder .


De ser også ud som om der er en masse efterlyste heste som advokaten skal finde frem til.


www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer

flere ponyer sælges

se mine heste præs...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ejerskifte
Forfatter: 
Dato:  06-11-2009 09:00

Hvad Landlyst har gjort og ikke gjort i denne sag, skal jeg lade vre usagt, men nu er de jo op til køber og ikke sælger at ejerskifte hesten. Landlyst kan vel ikke gøre for, at deres købere ikke får styr på papirerne.


I det hele taget synes jeg, det er mærkeligt, at man må efterlyse heste fra et konkursbo her på nettet, specielt når der åbenbart ikke helt er styr på, hvem der egentlig ejer hestene, og at det viser sig at flere af dem åbenbart er solgt på lovlig vis for år tilbage, altså inden der overhovedet var tale om konkurs. Jeg synes, det er synd for de hesteejere, der får sig en forskrækkelse over at se deres hest efterlyst.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen.....
Forfatter: 
Dato:  06-11-2009 10:59

Firmaet er gået konkurs, og der sidder så nogen advokater og skal gøre firmaets aktiver/penge op, så dem som firmaet skylder penge, kan få deres penge.


Sådanne advokater kan jo ikke bare sige, at nååå jaaaa alle de her heste som juridisk står til stadig at være ejet af Landlyst - de er nok solgt helt reelt for lang tid siden gætter vi på, så dem lader vi være med at kigge på.


De bliver jo nød til at få alle de penge hjem, til dem som har begæret Landlyst konkurs - så de heller ikke ender med at gå konkurs pga deres kunder ikke betaler deres regninger.


Så ja set her fra HN kan det da godt lyde som noget træls noget, at de efterlyser heste som Landlyst stadig står som ejer af - men var jeg en af dem som Landlyst skyldte penge, så ville jeg dælme forlange at advokaterne gør deres ypperste for at skrabe flest mulige penge hjem.


MVh Charlotte



0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke nødvendigvis
Forfatter: 
Dato:  06-11-2009 18:46

Landlyst står ikke nødvendigvis som ejere af hesten på ejercertifikatet -


Det kan sagtens være at køberne HAR skiftet ejerskab på hestene.


Forskellen er ... at advokaterne sidder med et regnskab over de aktiver som findes i firmaet, (hvoraf der er registreret rigtig mange heste), og som Charlotte siger ,skal de indsamles og omsættes til rede penge.


Advokaten sidder ikke med en stak ejercertifikater - blot de oplysninger som de har fået af de virksomhedsansvarlige - som ikke nødvendigvis er korrekte oplysninger.


www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer

flere ponyer sælges

se mine heste præs...


0
0
Svar på denne tråd
 
 ny virksomhed ??
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 14:02

Hejsa


Nu vil jeg bare lige høre, om jeg er den eneste, der sidder og spekulere, over hvordan søren det kan lade sig gøre.

At man er gået konkurs, og vupti så starter man en ny heste virksomhed op igen. hmm

Har siddet og kigget lidt herinde om hende karen, og kan jo se det er ganske rigtigt at hun nu driver Bavnehøjsgårds hesteformidling v. Nørager, det kan man åbenbart godt når man lige er gået konkurs med en anden virksomhed ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karne..
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 18:19

Ja hvis det er Karen der køre den heste formidling er der jo ingen problemer, for det er jo Peters navn der er i landlyst firmaet som konkurs, ikke karens.


Helt sikkert er det da fordi de skal have ryddet op i de sager, og have fundet så mange penge som muligt.

Men helt ærligt. Vi har haft kontakt med dem flere gange, både pr brev og tlf, og de vil stadig ikke udelukke at hesten ikke er deres, selv om vi har sendt kopier af kvitteringer fra købet fra landlyst 07 og køber mellem mig og den pågældende ejer, plus ejercertifikat osv. Til trods for at vi har kontaktet en hesteadvokat som siger der intet er at diskutere.


Så siger hun gudhjælpemig da jeg ringer, hvorfor har du ikke ændret ejercertifikatet, det er da ikke gennemtænkt?

Øhm dame jeg regnede ikke lige med at ende i den her sag, og jeg kan jo ikke ændre, når tidligere ikke har ændret med mindre jeg sender papirene ind, og det har jeg da ikke tænkt mig, for så får jeg dem da ikke tilbage igen, så længe denne sag køre.

Bagefter siger hun, jamen så må i sende nogle forsikringspapire på hesten til mig, så kan jeg jo se derigennem at det er jeres hest, og ikke bare en i har stående for Landlyst. For sådan en dyr hest forsikre man naturligvis!

øhm dame, hesten er ikke voldsomt dyr, og der er ikke lovkrav at forsikre sin hest??!

Så slutter jeg af med at sige, at så er der jo ikke mere i den sag, vi har jo papirene iorden - men det vil absolut ikke bekræfte, hun holder det hen, og siger at denne sag ikke er slut, og vi vil høre fra dem.

Hun opførte sig grimt, og lyder som om hun absolut ikke er inde i reglerne ang heste osv i sådanne sager, også selv om jeg egentlig ringede og var ret så venlig.


Jeg syntes sagen er nødvendig for dem, og jeg kan godt se problemstillingen fra deres side, men jeg syntes de handler virkelig uproffesionelt!



Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvordan går det
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 06:17

Hvordan går det med denne sag ?


For mig lyder det helt hen i vejret, men sådan er jo retssystemet.

Besværligt og ikke altid logisk !



Hel og lykke !


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 
 intet nyt..
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 09:16

Der er intet nyt i sagen, jeg har ikke hørt noget siden, men sagen er ikke afsluttet desværre


Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Efter min erfaring
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 18:53

med advokater tror jeg desværre ikke du kan overbevise dem om noget som helst. De er lidt træge i det og står det ikke i paragrafferne så er det ikke rigtigt. ELler noget i den stil.


Rigtig ærgerlig for dig at du er endt her. Men det er jo ikke godt at vide hvornår økonomien begyndte at gå skæv dernede og derfor kan der jo godt være noget lunkent allerede i 2007. Det ved man jo ikke.


Lov og logik følges ikke altid ad.


Køb dansk, det hjælper hele nationen.


RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08


www.kolbaekgaard.webs.com


Nu med lånedyret "ROTTEN"

0
0
Svar på denne tråd
 
 qqqqqfff
Forfatter: 
Dato:  07-12-2009 15:14

Jeg ville bare vække denne sag !


For jeg er spænd på at høre hvad der sker !! for hvis de for medhold, så ejer os almindelige menesker jo intet. selv om det er købt og betalt !?!?

Lovgivningen er nu en mystisk størrelse ?????????????


Jeg ønsker håber alt held og lykke (samt fornuft)vil følge dig.


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 
 intet nyt...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2009 18:28

Der er intet nyt i sagen endnu - på mandag ringer jeg til dem, for at høre hvor langt de er med sagen.


PN dominik - det kan jo være ligegyldigt hvornår det har været lunkent, for sagens er i henhold til konkurs sagen, ikke til noget svindel - og konkurs datoen er her i 2009, så der burde ikke være nogle smuthuller for dem, for at få hestene hjem.



Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 ville bare sige at
Forfatter: 
Dato:  29-12-2009 22:22

havde det været mig der stod til at skulle aflevere min bedste ven, ja så havde det da også været over mit lig....tror jeg havde stillet mig foran boksen 24-7 med en høtyv og en rottweiler klar til angreb!!!

Det er jo i virkeligheden helt grotesk at det måske kan lade sig gøre at "de" kan hente de heste fra boet!!



Nu med den sorte skønhed Kezia.


Sælger:

Kieffer Lech 17" M bom, sort og velholdt, lange gjordstropper! Prisidé 3000.-


Albion Original Comfort 17" NM bom, sort, ok stand, lange gjordstropper. Prisidé 5300. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 opdatering
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 09:02

hvordan går det med sagen - er der kommet en afklaring???


Mvh

Rikke




http://www.stutteri-bruun.dk

Til salg

hoppeplag Heartbreaker/Induc/Traumdeuter


0
0
Svar på denne tråd
 
 mon der er nyt
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 19:42

jeg er også lidt nysgerrig.. KOmmer du ikke snart på banen Rikke??


Hilsen Annette

(Mor til banditten Noah og ejer af den franske bulldog fluffy)


LÆKKER ANDELSBOLIG SÆLGES I AALBORG UHØRT BILLIGT

se mere på

WWW.FRIHAUGE.DK

0
0
Svar på denne tråd
 
 intet nyt..
Forfatter: 
Dato:  05-05-2010 21:46

Der er intet nyt i sagen, den er endnu ikke aflsuttet, men vi har alle papire iorden, så der burde ikke være noget at komme efter når de engang afslutter sagen, så vi har stadig hesten :)


Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890+
Forfatter: 
Dato:  11-05-2010 08:38

Det lyder rigtig godt rikke... Læste godt svaret i den anden tråd og blev rigtig glad på dine vejne....



Hilsen Annette

(Mor til banditten Noah og ejer af den franske bulldog fluffy)


LÆKKER ANDELSBOLIG SÆLGES I AALBORG UHØRT BILLIGT

se mere på

WWW.FRIHAUGE.DK

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så er..
Forfatter: 
Dato:  20-08-2010 10:46

Så er jeg hermed officielt blevet bekræftet i at Felli ikke står i sagens om konkursbo ved stutteri landlyst. Måtte dog selv sørge for at følge op på det - det havde hun lige glemt.


Men nu er det gjort, og endelig kan jeg kontakte landskontoret og få omregristeret Felli til at stå i mit navn :)


Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbum
Forfatter: 
Dato:  20-08-2010 14:53

Tillykke med at du endelig har fået en afklaring. Det må have været så belastende at gå i uvidenhed.


R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd
 
 weeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 22:25

Hvor er det bare dejligt at høre.. Stort tillykke.: der gik godt nok også langt tid før de kunne få fingrene ud smiler..


Puha en omgang at se sin hest efterlyst på hestenettets forside...


Dejligt for dig det glæder mig rigtig meget..


Hilsen Annette

(Mor til banditten Noah og ejer af den franske bulldog fluffy)

0
0
Svar på denne tråd
 
 sygt med dem.
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 18:48

de har sku os svindlet i virkelig mange år med stjålne heste osv konkurs og har aldtid undr mig over deres fine heste til ingen penge men no wonder hvis de gør tingene på denne måde.


mvh steph




Heste og ponyer tages i ridning

Stephanie-Hansen.dk








0
0
Svar på denne tråd
 
 Vedr. Hestesvindlen.
Forfatter: 
Dato:  04-11-2012 19:19

Hej Allesammen

Jeg skal møde i retten i morgen, hvor Karen & Peter er sigtet for skyldnersvig for 21 mil. Karen er blevet dømt i sagen omkring hestetyveri fra min ejendom efter vores skilsmisse.

Jeg må indrømme at hun er nok det værste jeg nogen sinde har mødt i mit liv.

Det gør mig rigtig meget skuffet at høre at de fortsætter med at svindle små piger med deres hestehandler og falske stamtavler på heste.

Jeg håber endeligt at de får en virkelig hård straf for deres gerninger.

Håber du også forstår mig

Med venlig hilsen

Gert
Ridesiden.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hold da op......
Forfatter: 
Dato:  05-11-2012 08:24

Jeg må sige jeg sidder med åben mund....... Har først læst denne tråd nu, men er noget overrasket over de ting der er skrevet. Syntes det er en MEGET vigtig tråd som alle bør læse, da det er en noget uheldig situation hesteejere kan komme i.

 

Gert hvornår fik du stjålet en hest? Med de nye tiltag med chip, og pas til ALLE heste i dag burde det da være direkte medvirken til at der ikke skulle være nogen der ville forsøge sig med noget sådan.

 

Håber inderligt at vi er ved at nå dertil at dem der vælger en noget uheldig og alternativt metode til at drive heste forretning på forsvinder da det ikke kan betale sig mere.

 

Pøj pøj til alle jer hesteejere der er involveret i sagen om Landlyst. Sådanne mennesker skulle forbydes at ha med heste at gøre fremover.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er der kommet noget
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 11:40

nyt siden du var i retten, Gert??

 

 




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider