Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 opstaldning
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 00:20

Hej.


Er der nogen herinde der kender noget til mit spørgsmål rent juridisk.


Hvis man bestiller en opstaldnings plads til sin hest og 2 dage efter afbestiller den igen, da man feks. har fundet et andet sted man heller ville stå, kan vedkommende så kræve at man betaler for pladsen i en mdr. samt foder pasning ect. alså hvad der svare til hvis hesten stod i boksen. og vedkommende holder sig til at der er en mdr. opsigelse

mvh. Justina


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 10:10

Hvis du har skrevet under på en kontrakt skal du betale,
men husk at en mundtlig aftale er ligeså bindende juridisk, den er bare sværere at bevise.

Jeg ved ikke hvad "bestilling" indebærer juridisk.

0
0
Svar på denne tråd
 
 opstaldning
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 19:19

Tak for din skrivelse, nej jeg har ikke modtaget nogen kontrakt,da der gik 2 dage imellem jeg som sagt bestilte pladsen til jeg skrev at jeg ikke ønskede den..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, du skal betale...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 22:34

...selv om det er træls. Det er ikke nødvendigt med en kontrakt, idet en mundtlig aftale, en SMS, mail, el. lign. også er bindende, hvis udlejer vil holde dig op på det.


Udlejeren har måske sagt nej til en anden.


Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-09-2011 09:56

Vil dog mene at hvis pladsen bliver fyldt, så skal du ikke betale.



Jeg ville dog ikke betale en hel måneds opstaldning hvis jeg havde reserveret en boks for derefter 2 dage efter at fortryde. Der er vel noget der hedder 14 dages fortrydelses ret?

Kunne forstå hvis det var længere tid hvor opstaldnigsstedet havde modtaget flere henvendelser som de havde afvist. Dog har jeg svært ved at tro på det kan ske på kun 2 dage.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Reglen er
Forfatter: 
Dato:  26-09-2011 10:47

at du skal betale hvis boksen står tom i den måned som du har "reserveret" men hvis de fx får en anden hest ind i stedet for din, ja så skal du ikke betale.


Jeg vil dog sige at det opstaldningsted går i meget meget små sko.


Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er en forretning
Forfatter: 
Dato:  26-09-2011 11:33

og du har bedt om en vare i form af en boks med hvad dertil hører på det pågældende opstaldningssted..


Jeg vil helt klart mene at du bør betale hvis ikke de kan udleje boksen til anden side..


Desuden skal man huske på at hesteverden egentlig ikke er ret stor og ofte er meget lokal.. Hvis du nu pludselig får brug for en boks engang og det nu fravalgte opstaldningssted er den bedste mulighed så er det rigtig smart at have sin sti ren..


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 14 dages fortrydelsesret...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2011 21:28

...findes vist kun indenfor forsikringer og internethandel. I alle andre forhold skal det aftales særskilt.


Det er hverken en selvfølge eller en rettighed og jeg tvivler da også på at nogen udlejer af bokse tilbyder dette.


Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 opstaldning
Forfatter: 
Dato:  26-09-2011 22:00

1000 tak for jeres svar. jeg har pr. d.d talt med en advokat fra Dreist advokater i køge, hun kender til alt med heste lovgivningen. Hun kender ham godt, og sagde at det desværre ikke var første gang, at hun havde hørt det om ham, så sagde hun, at jeg kunne betale for tom boks og hvis, han fortsatte sit krav, så måtte jeg skrive til ham, at jeg var villige til at betale for en mdr. men, havde så til gengæld også krav på hvad der dertil høre af foder, wrap, halm, har så sendt en mail til ham, at jeg indb. 1650,-kr for en tom boks og så må jeg høre, hvad han har at sige på trods af, at jeg ved, at den er blevet lejet ud til anden side så han har ikke mistede noget.

mvh. Justina

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider