Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 ?? Hvordan ??
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 17:02

Hvordan har i penge til hest?

Har i sparet op siden i var små, eller er i bare godt tjent??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dumdidej....
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 19:03

Da jeg var barn, så havde mine forældre ikke råd til at jeg kunne gå til ridning.


Så da jeg blev 13 år gik jeg ned til en oldenborgavler i byen, og spurgte om jeg måtte passe en af hans heste - og det måtte jeg gerne.


De næste par år - ind til jeg var 16 år var jeg hos ham og passede en avlshoppe, hvor jeg redt lidt i skoven på den.


Så holdt jeg en lille pause, da gymnasiet, håndbold og arbejde hos den lokale bager tog meget af min fritid.


Da jeg blev 18 år begyndte jeg at passe en hoppe, hvor ejeren var 1 år i USA - så hende havde jeg som min egen, og red mest tur på, men også lidt dressur.


Så flyttede jeg til Århus for at læse - og tog atter en pause fra heste i nogle år.


Som 24 årig begyndte jeg at passe en travhest jeg red skovtur på - hende passede jeg så et par år.


Så fik jeg en part 2 dage om ugen på en pensioneret jagthest, som var 20 år - ham red jeg en masse skovture på.


Da jeg var færdig med mit studie som 28 årig skulle kæresten og jeg flytte fra Århus, og jeg måtte opsige parten på min højtelskede gamle Morgan.

Og så var ejeren af Morgan så sød at forærer mig Morgan, så jeg kunne tage ham med mig.


Så jeg blev hesteejer som 28 årig, hvor jeg havde fået mit første fuldtidsjob, og havde råd til at have en hest.


Morgan blev aflivet et par år efter - og der fik jeg så en pengegave af mine bedsteforældre og sparede lidt op - og så købte jeg Medoc.


Nu som 38 årig bor jeg på en gård - har stadig medoc som går som pensionist, og har så også en hest på 3 år og en på 4 år.

Jeg har fuldtidsjob og tjener mere end en butikassisten, kontorarbejder, frisør, lærer eller sygeplejerske o.l.


Jeg har været glad for, at jeg "bare" var partsrytter ind til jeg fik et fuldtidsjob til en ok løn - men mange studerende klarer jo at have hest m.m. under studiet.


MVH Charlotte


0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbum
Forfatter: 
Dato:  24-09-2011 17:05

Jeg er bare godt tjent Havde det ikke været for mine forældre, havde jeg da ikke mulighed for at betale hest i en alder af 12 år. Nu 10 år senere, hjælper de stadig til under mit studie.




Glem fortiden, Lev nutiden & Red fremtiden

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 12:19

Jeg er 20 nu, og har først lige fået hest i år. Jeg arbejdede intensivt i et halvt år for at tjene penge nok til købesummen på 40.000 UDEN at røre min opsparing, som var ret pæn. Denne opsparing skulle så være "just-in-case-penge", hvis der skulle betales dyrlæge, nyt udstyr eller lignede.


Nu arbejder jeg en del for at tjene penge til opstaldning og pasning i almindelighed. Det er hårdt at have hest, og der er ikke megen fritid til overs - men nu hvor jeg har ham, ville jeg ikke undvære ham for noget!!


Hvis man virkelig vil det, kan det også lade sig gøre!! :)


.. Sacha


Og verdens bedste DV-vallak, Charmetrold! <3


"De bedste jurister er dem, der fester mest, drikker mest og har det sjovest!!" - citat fra vores skønne tutor første dag på jura

0
0
Svar på denne tråd
 
 work work work
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 15:20

Ja jeg havde 4 jobs, et der samtidig var mit uddannelses sted så det var på 37 timer, så arbejdede jeg to gange om ugen på Bakken, fredag og lørdag stod jeg på diskotek, og søndag hjalp jeg i salgsafdelingen på mit uddannelses sted at jeg så ikke havde så meget overskud til at ride, men jeg kunne beholde hesten mens jeg tog min uddannelse.


Og så handler det meget om prioritering, jeg går til frisøren hver halve år, får ikke ordnet negle, hud osv, nyt tøj køber jeg måske hver 3 til 4 måned osv.


Men jeg mangler ikke noget, og tilgengæld har jeg nu 2 heste


Tænker faktisk tit hva jeg dog skulle bruge de penge til hvis jeg ikke havde hest sikke mange rejser det kunne blive til.


mvh


katja


En hest er altid en hest- Men en rytter uden en hest, er bare et menneske!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider