Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Problemer med dem der lånte min hoppe...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2009 14:00

Håber virkelig i kan hjælpe mig derude....


I november lejede jeg min hoppe ud for 2 år - der blev skrevet kontrakt hvori der bla. står:


At lejer skal passe hesten med smed, dyrlæge, foder m.m


(en masse om hesten osv)


Og at bliver kontrakten ikke overholdt kan den opsiges med øjeblikkelig virkning.



- Lejer har været rigtig dårlig til at svare - hun har ikke svaret på de fleste af mine smser eller tlf. opkald.

En dag skriver hun så at hun er begyndt at give hoppen foder til føl, fordi der MÅSKE er føl i den.

Da der er tale om en miniaturehoppe siger jeg de skal få hende scannet da hun nemt bliver forfangen og derfor er det ikke så smart at hun bliver fed.


Lejer vil ikke få det gjort. Jeg siger så at jeg selv vil have det gjort, og tager ned til dem og ser til hoppen. Den har ikke fået ordnet have siden den kom til dem - altså i 7 mdr - men lejer siger der er ringet efter smed - som heldigvis kommer få dage efter - men hun har stadig gået 7 mdr uden smed.

Jeg ser hende kun kort den dag.


Da jeg kommer ugen efter for at køre hende til dyrlægen ser hun noget forfjamsket ud.

Da vi kommer ud og dyrlægen skal tjekke hende klør hun sig helt ekstremt. Dyrlægen tjekker hende og hun er fyldt med lus og har været det længe.


Jeg ringer så til lejer og siger at Mette ikke kommer tilbage med det samme da der skal bugt med de lus.

Jeg behandler Mette med en masse mod lus - og de dør da også men hun klør sig stadig. De har ikke passet hendes pels og derfor er hun også fyldt med skæl.


Det er nu 14 dage siden og i dag er vi blevet nød til at klippe pelsen af hende fordi hun ikke kan ånde igennem. Hun klør sig stadig og var gennemblødt af sved pga. vejret.




Jeg informere så lejer på sms og mail om at Mette under ingen omstændigheder kommer tilbage da de skulle passe hende med dyrlægen og smed, og det har de jo ikke gjort.

Nu er lejer så blevet mega sur fordi de mener de har passet hende(øhhhh hvor tænker jeg bare?)


Når der står i kontrakten at den opsiges med øjeblikkelig virkning hvis ikke den bliver overholdt har jeg så ikke min ret til at tage hende hjem når de ikke har haft dyrlæge og smed til hende???


De kalder mig alt muligt - og jeg overvejer lidt om jeg bare skal ringe til en advokat?


Håber virkelig i vil hjælpe mig.


Obs det er en hjemmelavet kontrakt hvor der ikke står særlig meget på.





Kærlige hilsner fra


Team Topper


0
0
Svar på denne tråd
 
 her er der lidt billeder
Forfatter: 
Dato:  20-04-2009 14:32

www.hestegalleri.dk/html/ alb_vis.asp?AlbumID=148277



Her er billeder af Mette fra den dag jeg kørte hende til dyrlæge og et par dage efter:


Billederne er taget med mobil så det er "kun" de helt store bare pletter man kan se - der er også mange små mærker indenunder pelsen:



Flere i fotoalbummet



Kærlige hilsner fra


Team Topper


0
0
Svar på denne tråd
 
 skriftligt...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2009 17:22

Hvis jeg var dig, ville jeg sende dem et anbefalet brev med en opsigelse i. Behold en kopi af brevet og se så hvad der sker. Bed om skriftlig korrespondance, så alt der er blevet sagt, bliver skrevet ned. Så har i den bedste 'sag' hvis der nogensinde skulle blive mere ud af det, selvom jeg tvivler på de tør.







Mvh. Annette




Fjordhingst tilbyder bedækning, Avlsgodkendt i Fjordhesten DK.

Læs mere på min præsentation eller på www.stutteri-soendergaard.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 retten på din side
Forfatter: 
Dato:  20-04-2009 17:23

jeg vil da helt sikkert mene at du har retten på din side i og med at de ikke har overholdt kontrakten samt nægter at scanne er som jeg forstår det brud på kontrakten


at de sviner dig til skal du prøve at ignorer selvom det er svært, dumme mennesker sviner oftest folk til fordi det er deres eneste forsvar og de ved de ikke har ret ellers var de jo bare gået til advokat eller forsøgt at tale med dig


held og lykke


:-DDEN GÆVE GALLER :-D jeg elsker dig ikke fordi du er smuk ...du er smuk fordi jeg elsker dig
0
0
Svar på denne tråd
 
 Uhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  20-04-2009 18:13

Nu har manden lige været her - og det endte med han sagde at kontrakten så ophøre da de ikke kan leve op til min måde at holde hest på.


Vi har bare forskellige meninger - og håber vi begge er blevet klogere til en anden gang så dette ALDRIG sker igen.


Desværre har jeg det ikke på skrift, men han blev ved med at påpege at man ikke skulle have alt på skrift, og bare man har vidner var det godt nok - og min mand stod i baggrunden og hørte det hele.






Kærlige hilsner fra


Team Topper


0
0
Svar på denne tråd
 
 for en sikkerheds skyld
Forfatter: 
Dato:  20-04-2009 21:02

skal du sende dem en opsigelse. Ikke anbefalet, da de kan nægte at modtage dette, men med noget der hedder en afleveringsattest. Det koster ca det samme som anbefalet. Men her er det post danmark der kvitterer for at brevet er afleveret på adressen. (man bruger afleveringattest når man fx skal sende en opsigelse til sin medarbejder) Du skal selvfølgelig gemme en kopi.

Skriv udførligt hvorfor at kontrakten er opsagt, og evt noget om fordeling af udgifer. (så de ikke kan sende dig en regning)


Du kan lægge et lille notat ved hvor der står "bare for god ordens skyld"


Bare for at du er på den sikre side.


Håber at hesten bliver "god igen".

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glem....
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 22:31

Glem dem, sagen er så ufattelig lille, at ingen vil røre den. Det kommer til at koste mange mange hundrede % af prisen på dyret, at køre nogen som helst sag...


Du har beviser via billeder, at hoppen ikke er passet.. du har retten på din side...


Var jeg dig ville jeg hoppe op og falde ned på dem, nyd at der ikke gik længere tid, før du opdagede det...


Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år




Min datter søger 2 vær. lejlighed i Aalborg, skriv en pb hvis du har en ledig bolig



WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider