Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 Opdatering vedr. Nesser (: - BILLEDER !
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 20:45

Hej (:


Ved efterhånden at nogle savner lidt opdatering om hvordan det går Nesser og jeg


Nesser (rigtige navn: Vanessa) er jo en 4 årig DV/pinto hoppe på 163 cm, som jeg købte i August. Efter blot 1½ måned (ca.) var jeg ved at opgive totalt, jeg kunne ikke selv komme over tabet af Velour (som blev aflivet d. 2 juli-06 kl. 23.45) og det gik ikke just godt mellem Nesser og jeg. Hun reagerede ikke på noget af det jeg prøvede og alt gik bare galt.


Da mor og jeg så tog en lang snak, fordi jeg brød totalt sammen en dag ude i stalden (jeg havde endelig overvundet mig selv, og ville ud og ride Nesser lidt, men så blev hun helt panisk inde på staldgangen fordi jeg ville smørre noget salve på hendes ben, hun blev altså bange for noget, ved stadig ikke hvad, og jeg blev mindst dobbelt så bange for hende.) Men mor sagde så at hun synes at jeg skulle tage en beslutning om, om jeg ville beholde Nesser, og vi så fnadt ud af noget med at Jeppe (min underivser, jeg fik undervisning af to gange?) kunne ride hende lidt, eller vi kunne semnde hende i træning osv. eller om vi skulle sælge hende igen. så jeg fik en anden hest. Jeg var så mega tæt på at sælge hende, men et eller andet fik mig til at give hende en chance til.


Og nu, idag, fortryder jeg ikke det mindste at jeg beholdte hende..


Sidste nyt, i fik, var vist da hun d. 21 dec.-06 var i trailer for første gang..


Lidt billeder af tiden derfra indtil nu:

NB ! - på bilederne fra d. 25 dec. er det inderlaget som er gledet tilbage, og ikke sadlen (;


// D. 25.12.06 red jeg hende for første gang i nogle uger. Det blev med min nye Traniers proffesionel Spring sadel, som jeg fik i julegave..

^ Lige ved at spænde gjord, inden vi skal igang.


^ Nesser kigger undrende på mig ? :P <33 ''Hvad laver du, mor ?''


^ Snakker lige lidt inden vi skal igang (:


^ Og, vi kom ordenligt igang :D - lige et 'heldigt' billede af Nesser i pæn holdning.


^ Lidt skridt :D - kigger vist selv på underlaget ?


^ Og vi skridter af, det er her første gang hun har dækken/tæppe på men vi rider siden, hun gik i panik og væltede ind i to hegnsstolper 3 gange, og fortsatte så ud på makren i vild panik :(


// To dage senere, d. 27.12.06, tog jeg disse billeder efter vi havde redet.


^ Elsker det billede <33 ^


^ i stalden med krydshovedtøjet :)


// d. 4.01.07

^ Kun anden gang Nesser ser en palle tæt på, og allerede første gang var hun oppe og stå på den somher, desværre havde vi ikke kamararet med ud i stalden den dag, men dagen efter havde vi (: - er hun ikke kær ? :)


^ Kun med bagbenene :D


^ Alle fire ben på pallen (: - og nej, hun kan ikke hænge fast med hovene (eller jo hvis hun træder igennem ned på den forhov nu, men det gør hun ikke, for det gør nemlig ondt at træde ned sådan !)


^ Hun fik lyst til at bevæge sig, og selvf. må hun det (: Synes dte er et dejligt billede selvom det er sløret :D


// d. 5.01.07 da jeg kom hjem fra skole legede hestene på folden, var lige hurtig med kamaraet :D

^ Nesser i hingste humør :)


^ og der blev løbet :P


^^ Fart på :P Nesser og min 1½ årge plag Sigyn som er tilsalg (;


^ HINGSTEN Nesser (- aka, HOPPEN Nesser :P)


^ Helt ned og ligge i svingende, Jenny som også løber, 17 år og ifolet ved Lauge :P


^ Uh, Nesser kom tæt på Shiva (også 1½ år, og tilsalg) ..


^ Hvem sagde dressur hest ? xD


// Ridning d. 19.01.07


^ Hun var tvær den dag og ville hele tiden galopere, lidt schenkelvigning i skridt, som vi øver lidt på en gang i mellem, for lidt afveksling. - GUD jeg ser lille ud !


^ Lidt dårligt billede, men det viser bare at hun er begyndt at gå bedre, hun går ikke længere med mulen inde i bringen, og er begyndt at få sug på bidet (:


^ Hvem sagde Grand prix hest ? :D <3


// D. 22.01.07

^ Nesser ude i sne for første gang (: - hun er på vej ud på folden, og ja, hun kan satme løfte de ben :)


^ Nesser ude og gå på isen, sammen med Shiva og Sigyn, uh, det var farligt :P (vi har en kæmpe sø af vand på den mark her for tiden ..)


// d. 27.01.07


^ Nesser i boksen, hun skulle lige til at vende om og skynde sig ned og kigge ud af vinduet ;) - men se lige hendes pandelok ? :P


^ Nesser første gang med hvide bandager (: ^ læg mærke til hvor meget hun har taget på og hvor pæn hun er blevt på det her bilede og de næste :)


^ Nede og kigge på isen :P


^ Trave kan hun også (:


^ Hovedløse hest /: - lidt Galop..


^ Trav igen (:


^ desvære mørkere end på kamaraet, nogle som kan lysne ? :D


^ Sjovt galopbillede ;)


^ Nesser stående på isen, men solen på siden :D


^ Nesser i skridt (:


^ Nesser på pallen <33


^ Flotte Nesser hviler lige lidt..


^ Nesser kigger på mig, fordi jeg satte mig ned på jorden xD


^^ Honey (min venindes nye hest vrinskede lige over på marken, og Nesser Skulle lige se .. :P


^^ Super billede, Nesser jeg elsker dig så højt !! <3


// til jer som ikke kan huske hvordan Nesser så ud da jeg købte hende i august-06 så er der et billede her fra dagen efter hun kom hjem.


ALT for nu :D


- Nu når i her kommet så langt ned i indlægget så smid lige en komentar tak (:


Hilsen Ditte

Stutteri Rannerupgård, med Nesser som stolthed







Stutteri Rannerupgaard med;
Nelly, Jenny, Shiva og Sigyn<33
,-nu også med Vanessa ;D
Velour <'33 ,-du vil altid have en meget stor plads i mit hjerte !
Tidligere RS-navn; velour-og-mig
0
0
Svar på denne tråd
 
 ksnjnjgttr
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 20:53
lækkert at høre at det fremad men jer og seje billeder

Sagde Nightwish Freakeren


◊ » Łu|u « ¦ » ªkª Łukªς Đ¡ŋ kªςςę « ◊

From The Nightwish To The Sentenced ,, ik Cocktail ? :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 20:56

Gode billeder, og super smuk hest.

Godt at du har fået hende, for hun ser godt nok tynd ud på det sidste billed!


m.v.h Emma.

©©Raudstjarna & Emma©©

-I will love you forever,

and you will always be in my heart, my little red, beauty star.

©

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 20:59

Dejligt det går fremad.

Det er det jeg siger, Jeppe er verdens bedste ;D



Katrine Clausen

-Nu uden Latent Lafaette
død d. 11/1 - 2007
0
0
Svar på denne tråd
 
 'overskrift'
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 21:01

Hvor er hun blevet fin

Dejligt det går fremad




تMvh.ت
Anne xD


0
0
Svar på denne tråd
 
 jngfndg
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 21:05

oo2-Pirat : Ja, det er dejligt, kom til at tænke på her tidliger eidag, at det faktisk er længe siden det er gået dårilgt ?


Emma: Ja, hun var tynd, men sådan ser en unghest desværre ud når den går på en mark med næsten ingen græs, også bliver trænet i ca. 1 time om dagen i 1½-2 måneder uden af få andet foder, end den msule græs på marken . Men tidliegre ejer, har ikke behandlet hende dårlig :D - hun har bare ikke tænkt over at hun måske ksulle have noget foder i løbet af sommeren også ;)


Flere kommentarer ?


Stutteri Rannerupgaard med;
Nelly, Jenny, Shiva og Sigyn<33
,-nu også med Vanessa ;D
Velour <'33 ,-du vil altid have en meget stor plads i mit hjerte !
Tidligere RS-navn; velour-og-mig
0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 21:05

hun er godt nok fin :) Og dejlig udvikling



Hvor ser det godt ud ^!! Det kan du roligt være stolt af!


.. skrev Kristina G. Outzen

Med Linse Aunsbjerg

*Around Pictures*



0
0
Svar på denne tråd
 
 Grissen
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 21:10

Godt det går bedre :)

Man kan tydeligt se forskel ! Hun har taget godt på :)



Emilie og Moonlight

0
0
Svar på denne tråd
 
 dhnjernd
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 21:11

Kristina G. Outzen : Tak, ja, sådan går hun altså ind i mellem - det er ikke til at se at hendes far er Pinto med papirer ? xD - og Moren er DV med papirer ? xD


Anne : Tak !


Kathrine C : Ja, han er skam fin nok, selvom det ikke er ham som har hjulpet os så langt :D - det er mig selv, en HMS træner ved navn Charlotte Paaske og Nesser selv xb


Sidst jeg snakkede med Jeppe var vist først i september-06 :P


- Men tak !



Stutteri Rannerupgaard med;
Nelly, Jenny, Shiva og Sigyn<33
,-nu også med Vanessa ;D
Velour <'33 ,-du vil altid have en meget stor plads i mit hjerte !
Tidligere RS-navn; velour-og-mig
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 23:14

Hvor ser hun dejlig ud :)


Og ridningen ser også bare rigtig fin ud.


Fine billeder ;-D


Mvh.
Mia-musen
~~Frida~~
0
0
Svar på denne tråd
 
 ggg
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 18:52
fiin hest


Camilla K. Christensen

Sir Richard og Lady..

110% Dressurrytter<3



Har lavet ny præsentation...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvoiervmevqa
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 18:19




Hold da op, hvor er hun flot! I kommer langt :D Og stjernecool farve hun har.





Picture yourself in a boat on a river, with tagarin trees, and marmelade skies ..

Somebody calls you, you answer quite slowly,

a girl with koleidoscope eyes?


Aisha, min Guldhest <3



0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm-.-.
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 19:17

godt du ikke mistede håbet helt får du har fået en lækker hest ud af det!


pas på med den palle. hesten KAN godt træde igennem, og komme slemt tilskabe. husk på hvor meget de vejer.





©°MOA°©

Det Norske Team¤






0
0
Svar på denne tråd
 
 1fffegrsgdr
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 20:29
Vildt gode billeder, og dejligt at se den udvikling der er sket.
- den er altså enorm, og jeg er sikker på hun er blevet en gladere og sundere hest.

Det billede kris satte ind, som jeg ikke gider til at sætte ind (dovenskaben længe leve) (:P) er også bare supert!



- Anna
Stolt rytter til Miss Golden Freja Q3
0
0
Svar på denne tråd
 
 gregrgeg
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 18:41

Mia-musen : Tak, ja det er hun blevet :D


richie_tintin : Tak !


Mifisto : Tak, ja, hun har en lækker farve, hun er forresten ved at blive hvid under maven, mellem bagbenene, og hun har fået sådan lidt hvide hår på flankerne, og mindsandten også 6 hvide hår i panden (: - Da vi fik hende havde hun INGEN aftegn overhovedet .. Men nu dukker Pintoen lidt op i hende :D


Hopla¤ : Tak, ja, er jeg også idag selv glad for :D


Og, jo, hesten kan da godt træde igennem, men det er virkelig meget usandsynligt, fordi det er pallerne som vi for leveret træpiller på, og der er 900 kg. træpiller på hver palle ;)

Så tror ikke lige hun træder igennem s;


Milan : Tak, ja, jeg fik selv et helt chok da jeg sad og så tilbage på de første bileder af hende igår aftes :-O - min veninde som var den første der så hende, (altså ud over familie og det) kan slet ikke kende hende, hun har kun set hende en gang i mellem tiden og det var i september..


Flere kommentarer ?




Stutteri Rannerupgaard med;
Nelly, Jenny, Shiva og Sigyn<33
,-nu også med Vanessa ;D
Velour <'33 ,-du vil altid have en meget stor plads i mit hjerte !
Tidligere RS-navn; velour-og-mig
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider