Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 derfor er hestetandlægen vigtig
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 23:34

puha så fik lille topper endelig tandlæge- og det var tiltrængt, føj for nogle spidser han havde.


men han fik ordnet dem.


lige lidt billeder hvor man rigtig kan se han trængte, det var så slemt at han skal have ordnet igen iløbet af 4-5 uger.


før;


avav


efter:


stadig avav men betydeligt bedre



derfor hestefolk- spar ikke tandlægen væk til hesten.


han blev vurderet til at være 20+ af dyrlægen. så en gammel herre er hen jo også.


det var ligeledes tvivlsomt om han nogensinde havde fået ordnet bisserne før.


puha godt jeg vælger at få tandlægen ud til mine hestekræ


må jeg se flere tandlægebilleder``??





gudesmuk Dun broget vallak, ca 120 i stg,3 år, tilredet, sælges billigt


dejlig sort ifolet alroundhoppe, ca 155 i stg,16 år, redet i både dresur, spring samt western,sælges billigt


skriv for mere info



0
0
Svar på denne tråd
 
 nødvendigt :)
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 06:44

ja, det kan være nødvendigt at få ordnet bisser på dem engang imellem. :-)


(off-topic..)Hvad er det for noget rødt noget, den har i mundvigen?


http://www.ynox.dk


Bestilling af blyantstegninger - send en pm. :)


Boks udlejes til hoppe i udkanten af Ringsted.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tror
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 11:19

at det er en lille hudafskrabning efter værktøjet til at ordne bisser med.


han er jo lille bitte og bruger ikke hovedtøj overhovedet.





gudesmuk Dun broget vallak, ca 120 i stg,3 år, tilredet, sælges billigt


dejlig sort ifolet alroundhoppe, ca 155 i stg,16 år, redet i både dresur, spring samt western,sælges billigt


skriv for mere info



0
0
Svar på denne tråd
 
 Heste tandlæge
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 11:21

Diablo har næsten lige fået raspet tænder.. Det skulle jeg give omkring 500,- for.. Det blev gjort af dyrlægen.. En hestetandlæge er vel dyrere? og hvad er forskellen egentlig?


/Anne


©©© Diablo Delight ©©©

Reddet fra slagtning, nu min hyp


Rosetter har ingen værdi hvis de ikke er fortjent

Tænk på hvilke klasser du starter, er der konkurence nok?
Eller rider du blot for at vinde?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hestetand
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 11:23

vi hår ordnet tænder over en hel weekend her, henrik hvalsø og bhans kone kommer og bruger et par dage og når det er ved at være tid igen kommer der et sødt lille heste-tandlæge kort med posten


ledige bokse per. 1. sep. til hest/pony nær Fuglebjerg

http://www.mose-gaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 11:27

Min har også lige fået ordnet tænder.. de var ikke blevet ordnet i 7 år, så han havde også store tandspidser..


Har ikke lige billede af det


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 11:28

....forskellen på en rigtig tandlæge og på en dyrlæge er hvor godt/grundigt det bliver gjort.


En tandlæge bedøver typisk hesten for at kunne kommet til at tage alt bagved og evt også inkl. fortænderne. Nogle gange kræver det at de skal slibes ned også.


En dyrlæge tager for det meste bare toppen af det værste da de for det meste ikke bedøver og de kan derfor ikke tage alt det der egentlig er nødvændigt.


En tandlæge tager ca 1000 kr for et besøg inkl. bedøvelse.


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 PLETHESTEN
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 11:54

Jeg er ikke helt enig med dig, mener du ikke at det er dyrlægen der bedøver? ? For så vidt jeg ved, er det kun tilladt for personer med en dyrlægeuddannelse at bedøve heste, ihvertfald hvis det skal indgives intravenøst...


Jeg er enig med dig i, at mange dyrlæge ikke er så grundige med tandraspningen, men jeg synes at det bliver bedre og bedre, efterhånden som man har fundet ud af hvor vigtigt det er for hestens velbefindende.


MVH Helene


stud.med.vet

'Vær mod andre, som du selv ønsker at andre skal være mod dig.'

0
0
Svar på denne tråd
 
 hold da op
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 12:00

Skægt at du fik taget billeder ;)

tiltrængt-ja



UDSALG netop nu - spar på ALLE varer
GLAD HEST

Med MASSER af tilbud


Husk:

Kæmpe Showdag med masser af konkurrencer, og stribevis af tilbud 31.august

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helene Sahlertz »stud med vet
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 12:15

Jo det er skam også en dyrlæge der bedøver når den rigtige tandlæge er ude, men det er ikke dyrlægen der foretager indgrebet.


Men problemet er tit at dyrlæger nægter at tage ud og arbejde sammen med tandlægerne og derfor tror jeg de fleste "nøjes" med en omgang tandraspning. Det er da også okay, men har hesten et større problem er det ikke nok.


Jeg havde tandlæge Pia Kaj ude sidste år og hende var jeg langt fra tilfreds med.

Hun er sgu en underlig fisk syns jeg. Hvis hesten ikke lige stod stille så bankede hun knoerne ind i panden på hesten for at få den til at høre efter og stå stille.

Som om det hjalp.

Hun fik jo så heller ikke taget alt det hun skulle fordi hesten ikke var bedøvet.

Men betalte da heldigvis ikke fuld pris.

Men der ville jeg også godt have haft en dyrlæge ude til at bedøve hesten, men det er der ikke rigtig nogle der vil, for de mener lidt det er noget pjat med de der tandlæger og at de sagtens kan gøre det mindst lige så godt med en raspning.


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 PLETHESTEN
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 12:53

Ahh ja, det var også sådan jeg synes at jeg kunne huske at det var...


Puha, det lyder som en rigtig dårlig oplevelse du havde der... Mærkelig adfærd, at hun gav hesten én med knoerne i panden...?! Ja, der havde det nok været en fordel, hvis hesten havde været bedøvet, det holder jo heller ikke hvis man ikke kan få gjort arbejdet ordentligt!




stud.med.vet

'Vær mod andre, som du selv ønsker at andre skal være mod dig.'

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 13:01

Ham jeg fik til at ordne min hest tænder er dyrelæge med speciale i tænder.. Så min blev bedøvet og raspet og det hele.. Men da han har en tand inde bag ved hvor der ligesom er en udhulning i tanden så kunne han ikke så godt gøre så meget ved den da han så ville ramme en nerve så derfor skal han se ham igen om 8 mdr

0
0
Svar på denne tråd
 
 vi har haft
Forfatter: 
Dato:  12-08-2008 15:03

vores dyrlæge til at gøre det. Sidste år havde vi Johanne Hvid til at gøre det, og det var helt tilfredsstillende ifølge en anden dyrlæges udsagn, da vores ældre var i Ansager sidste år for at få fjernet en halv tand. Og det var ifølge ham, gjort rigtigt.

Vi skal også have gjort det på vores ældre hoppe, 4 års hoppe og 2 års hoppe.




Dejlig oldenborg hingst sælges, se mere på www.staldmiller.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 sørme godt
Forfatter: 
Dato:  12-08-2008 15:13

at man har en dyrelæge der er uddannet som hestetandlæge også.... Så selvfølgelig kan dyrelægen da lave begge dele.


Han både bedøver og ordner bisserne. Super dygtig er han...


Pernille


Nissan Patrol 2,8 TD 4x4 sælges billigt. Perfekt til at trække hestetrailer.

Se her: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=42&i=4440&t=4440


Team Blue ox, distanceridning.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Johanne Hvid
Forfatter: 
Dato:  12-08-2008 15:43

Er jo også både tandplejer og kiropraktor (altså til heste) ved siden af hendes job som "almindelig" dyrlæge, så hun skulle da gerne gøre et ordenligt stykke arbejde...


Venlig hilsen

Ditte

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  12-08-2008 15:57

forskellen er at dyrlægerne ikke er uddannet ligeså godt i tænder som en hestetandlæge er det, og derfor ofte kommer til at raspe så hesten får bølgebid hvilket osse er skadeligt.


Vi fandt ud af det på den hårde måde hvor jeg er opstaldet. Fremover er det KUN hestetandlæge der ordner tænder på vores på stedet.


Dyrlæger som ikke har taget udvidede kurser el lig i hestetandplægens fag er ikke dygtige nok desværre.



Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes


Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs.


Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-08-2008 17:18

Selvfølgelig bruger jeg en uddannet hestetandlæge. Og især efter jeg en gang har prøvet at dyrlægen ikke gjorde det godt nok.

D. 21 skal jeg til Gitte Naldal, hvor hun samler heste nok sammen til tandlægen der kommer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil også
Forfatter: 
Dato:  12-08-2008 20:14

godt have lov til at indskyde, at min dygtige dyrelæge Anders Christiansen fra Næstvedegnens dyrelæger har taget en specialuddannelse som hestetandlæge.


Jeg kunne aldrig drømme om at lade en ikke uddannet tandlæge, selvom vedkommende er dyrelæge, ordne min hests tænder....


Pernille


Nissan Patrol 2,8 TD 4x4 sælges billigt. Perfekt til at trække hestetrailer.

Se her: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=42&i=4440&t=4440


Team Blue ox, distanceridning.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 10:18

Nu er vi så heldige at vores dyrlæge, kun gør i heste, og lige har været på kursus i tandraspning, så nå hun ordner tænder, er det med bedøvelse, og det bliver gjort ordenligt :D


Åhh elsker den kvinde, hun er den bedste man kunne ønske sig :D


Med Venlig Hilsen

Ina Brøndum


Oliver 16 08 03

Lukas 04 04 06

Silas 21 07 07


Zahrah Hamrah El Azraff OX

Ask den gæve Shetter (Udlånt)

-Men uden Mirco...


Pindsvinetråden 4-ever


Støt kampen mod kræft


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestetandlæge
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 10:42

Jeg bruger kun Henrik W. Bruun eller hans kone, der begge er uddannede dyrlæger (og derfor må bedøve) der så sidenhen har videreuddannet sig med tænder som speciale og nu kun laver dette.

De er begge yderst sympatiske, grundige og gode til at forklare hvad de gør og hvorfor. Og hesten bedøves hver gang, så de er sikre på at få det med, der nu engang skal tages med.

Og så betaler jeg det samme hos dem, som den almindelige dyrlæge tager.





Anastasia & Tina



Se denne hjemmeside for sødt strik til baby: www.123hjemmeside.dk/ nordby_babytoej

0
0
Svar på denne tråd
 
 lige en update
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 22:27

lille topper der fik ordnet sine bisser er begyndt at ligge sig ud! det er jo bare fedt at man kan se at det hjælper.



gudesmuk Dun broget vallak, ca 120 i stg,3 år, tilredet, sælges billigt


dejlig sort ifolet alroundhoppe, ca 155 i stg,16 år, redet i både dresur, spring samt western,sælges billigt


skriv for mere info



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider