Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Sådan kan du lave hestebilleder med...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2015 18:22

... sort baggrund

 

Det er blevet ret "moderne" at lave hestebilleder med sort baggrund, så jeg tænkte, at jeg ville poste et tip på min side til, hvordan man kan få effekten uden andre remedier end et kamera - og det kunne jo være, at der var nogen her på HN der også kunne have gavn af det, så jeg tillader mig også at poste det her

 

Personligt foretrækker jeg helt bestemt at lave den type billeder ved brug af studielamper - på den måde kan jeg nemlig 100% selv styre lyset, og resultatet bliver bare flottere (synes jeg). Men hvis man imidlertid ikke har udstyret eller lysten til at stable det helt store lysshow på benene, så findes der også en anden måde at lave billeder i denne stil.

 

Hvis du placerer hesten ude foran en mørk stald eller ridehus, så vil den udendørs belysning op mod skyggen i ridehuset/stalden give effekten af en mørk baggrund

 

Uanset om man tager sådanne billeder med studielamper eller med naturlig belysning, så handler det om at placere hesten foran en baggrund der er kraftigt underbelyst i forhold til motivet. Så vil baggrunden fremstå sort. Selvfølgelig kan man også opstille et stort baggrundslærred, men det synes jeg personligt er for omstændigt. Det andet fungerer udmærket

 

Min venindes føl stod lige model til et praktisk eksempel i dag.

Føllet var placeret foran ridehusporten (og al lys i ridehuset var slukket):

Billede

 

Et resultat med overskyet himmel:

Billede

 

Et resultat med direkte sol:

Billede

 

 

Det er en smagssag hvad han man er til - personligt foretrækker jeg klart at gå efter overskyet belysning, da det bliver blødere skygger og et mere jævnt lys.

 

 

Det var såmænd bare det... Mere besværligt behøver det ikke at være, hvis man brændende ønsker sig et billede af sin hest med sort baggrund

 


Med venlig hilsen

Line Madsen

 

 

Fotonørd med ualmindeligt stort F!

 

Se evt. mine billeder på:

www.Line-Madsen.dk

www.facebook.com/FotografLineMadsen

11
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-11-2015 18:37

Hej.

 

Fedt! :) Tak for det tip! (y)

Hvad så, hvis man bruger blitz?

 

Hvis man er ude efter et blødere og gyldnere lys, kan man forresten med fordel vente til solnedgang.
Her er et billede, jeg tog i stalden (hvor baggrunden desværre ikke var helt mørk), men jeg legede med lyset. Det giver lidt samme resultat, som når man manuelt laver gyldent lys på hesten.

 

Billede

 

Billede

 

Heidi

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-11-2015 18:43

Fuldstændigt rigtig Heidi, lyset fra solnedgangen har en anden glød :) Men det er igen hård belysning, hvilket jeg ofte synes kan være uhensigtsmæssig.

 

Hvis man gerne vil belyse med lidt gyldne toner uden at slæbe de helt store blitze på benene, så kan man også bruge en guldreflektor En reflektor er generelt et pisse godt værktøj, uden man behøver at vide særligt meget om lyslægning.


Med venlig hilsen

Line Madsen

 

 

Fotonørd med ualmindeligt stort F!

 

Se evt. mine billeder på:

www.Line-Madsen.dk

www.facebook.com/FotografLineMadsen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-11-2015 22:35

Her er et lidt bedre eksempel på denne løsning med overskyet himmel - faktisk samme føl foran samme port

Billede

 


Med venlig hilsen

Line Madsen

 

 

Fotonørd med ualmindeligt stort F!

 

Se evt. mine billeder på:

www.Line-Madsen.dk

www.facebook.com/FotografLineMadsen

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider