Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Lidt nyt fra os: Teaser 4 år.
Forfatter: 
Dato:  26-09-2015 19:07

Så er der lidt nyt fra os :)

Teaser er efterhånden ved at være tilredet og vi er ved at kunne indlære lidt nye ting. Til dem der ikke ved det er hun en 4 års efter Rotspon/Tuschinski, købt fuldstændig rå i oktober sidste år hvor hun er vokset op i løsdrift med hendes mor.

Et års tid er gået, og det har været en lang vej, tør jeg godt sige

 

Det har taget tid at finde hinandens grænser, og hun har haft noget temperament, hvilket gode gamle Surprise ikke havde.

 

Derudover er hun hunderæd for fremmede heste og reagerer meget på det. Men med god hjælp fra AnxiCalm tilskud er hun allerede efter et par dage på det, blevet meget mere rolig, og vi kunne således vove os på udendørsbanen uden fare for at hun blev til en drage

 

Men nu er vi så langt, at vi er meldt til stævne midt i oktober, og skal starte en LD2 og en LC1

 

Splinternye billeder fra idag:

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Vi øver, og jeg synes faktisk hun gør det ganske fint. Vi har ikke været på udendørsbanen meget længe, så det var en fornøjelse med en afbalanceret unghest derude idag

 

I marts måned var vi her:

Billede

 

Tak fordi i kiggede med


Mvh Mie

 

21
1
Svar på denne tråd
 
 Smuk hest
Forfatter: 
Dato:  26-09-2015 21:51

Hun er rigtig smuk og sikke en udstråling


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det ser
Forfatter: 
Dato:  27-09-2015 08:47
Det ser rigtigt godt ud. Det er så dejligt at man kan se at hesten udvikler sig.

Har selv en 4 års som lige er tilredet, hun ser ALT! Hun får også anxikalm, synes at det virker fin.
Hvor meget gir du pr dag? Gir du det hele i et måltid?
Hvor køber du Anxikalm henne?
(Jeg har fået min bøtte af dyrlægen, fordi de ikke længere skal have stordyrspraksis)

mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 iiiiiiiiiiiiiiiii
Forfatter: 
Dato:  27-09-2015 09:55

MUMMMMMMS en lækker lækker smuk hest,hun måtte gerne komme hjem i min stald,uha hun er smuk held og lykke med hende i fremtiden, hun ligneren en som bare vil frem i verden Mange hilsen fra Lotte.


Stolt ejer af Gently Mr.Cody.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så smuk!
Forfatter: 
Dato:  27-09-2015 12:36

Hvor er hun bare rigtig fin, dejligt at I har fundet noget der virker så I kan ride uden for.

Glæder mig til at følge hendes udvikling! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Top-lækker hest!
Forfatter: 
Dato:  27-09-2015 17:47

Hun er virkelig ultra smuk og lækker Mie, det er skønt at få lov at følge jeres udvikling.

 

Og så er det orange underlag da lige i øjet til hendes dybe, brune farve!


 


Nu med

* Smukkedukken Grenanda *

 

 

Tidligere med

* Dakar Knudsgaard * Hidalgo * Lenzicco * Enzo * Palatino * Indian Kapella *

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-10-2015 12:15

Tak for de fine kommentarer Det er altid spændende hvad det egentlig er man får købt sig, når den står der på marken og ligner en stor følle, som aldrig har set andet end den mark man er født på ;)

 

Men jeg synes at jeg har gjort mig en fin investering her, også selvom hun bare er brun og "kedelig" DV'er

 

Julle: Jeg giver hende faktisk ikke AnxiKalm fordi hun ser spøgelser, hun er egentlig totalt kølig overfor materielle ting, traktorer der kører, spring, stubbe og ting i skoven osv.

 

Det er i forhold til andre heste der er en udfordring med hende, da hun ikke ved hvad hun skal gøre af sig selv hvis der kommer en fremmed hest tæt på hende, og det giver nogle meget uforudsigelige reaktioner fra hende.

 

Jeg giver hende kun halvdelen af anbefalet dosis, da jeg synes det er en meget stor dosis at give ved fuld ration. Så hun får en halv ske i sit morgenfoder, og det har lige taget toppen af hendes stress, som var målet med at give hende det

 

Jeg ved faktisk ikke hvor jeg kan købe det henne endnu, da jeg købte en helt ny bøtte af en privat, der ikke skulle bruge det :)


Mvh Mie

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-10-2015 13:32

Det ser rigtig fornuftigt ud. I den alder der har jeg i øvrigt ofte oplevet, at de ikke håndterer andre heste, der kommer ridende imod dem særlig godt, særligt ikke i ridehal, hvis de går på hovslaget og den anden hest kommer imod dem indenfor hovslaget. Jeg tror, de føler sig fanget når de på den måde er spærret inde til begge sider.

0
0
Svar på denne tråd
 
 lækker hyps
Forfatter: 
Dato:  06-10-2015 19:34

Hvor er hun bare smuk, og ridningen ser absolut rigtig pæn ud :)

Jeg har ligesom dig, en hest der reagerer ret meget på andre heste. Hvis det har interesse, og det kan passe sammen, kunne vi måske ride sammen en gang imellem, med fokus på tilvænning til andre heste. Bare en tanke :) Det ville være rart at have en anden hest på banen, som tog hensyn til den slags, og red stille og roligt.

 


Mvh Sandra

 

med pletmulen

Hedens King Of Hearts

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mums da.....
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 11:31

Mums da - jeg har sørme ikke noget mode kedelige brune DV'er, når de kommer i så nydelig en udgave :-)

 

Rigtig pæn ridning - en fornøjelse at se.

 

Jeg har også oplevet ungheste blive stresset af at passerer andre heste især i ridehus, og især hvis man er fanget på indvendig hovslag.

Nu er mine unge ved at være rutineret, og kan jeg se at andres heste føler sig stresset, så spørger jeg pænt om jeg kan hjælpe. Enten ved at ride mere end normalt udenom, eller ved at vi fx starter med at skridte lidt rundt sammen, så den unge kan se at mine heste ikke "æder ungheste til morgenmad" :-) Det hjælper ofte.

 

mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-10-2015 20:58

Tak for gode råd :)

 

Dejligt at høre, at der er andre end mig der har udfordringer med at passere andre heste med de er unge. Jeg husker bare ikke at min gamle Surprise var så nervøs da han var ung, selvom han er meget mere nervøst anlagt end hende her, som nogle gange opfører sig lidt som en tank og pløjer igennem alt selvom det er nyt

 

Jeg glemmer også bare indimellem, at hun sidste år kom direkte fra løsdrift og ikke engang kunne trækkes i trækketov på det tidspunkt, fordi hun er så lærenem i alle andre situationer end fremmede heste..

 

Jeg rider hende slet ikke på hovslaget hvis der er heste der skal passere forbi, for jeg skal ikke risikere at hun føler sig klemt da jeg har erfaret hun sparker uden varsel. Så jeg fortæller som regel de andre at jeg rider indenfor hovslaget lige meget hvilken volte jeg er på, og det tager folk heldigvis pænt og forstående På den måde kan jeg lettere selv arbejde med at ride tættere og tættere på de andre, og det er allerede blevet meget bedre

 

Sandra: Det synes jeg da helt sikkert vi skal Det ville være rigtig god træning for vores unge :)


Mvh Mie

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er hun lækker
Forfatter: 
Dato:  10-11-2015 12:12

Har du noget video af hende?

 

Jeg har selv lige købt en 3 års på en jysk mark :) Så jeg går også og glæder mig til at se hvad den bliver til.

 

Det bliver spændende at følge jer, håber du opdaterer efter stævnet :)


 

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub

Se mere på min profil

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-11-2015 10:22

Jannej: Jeg har desværre ikke noget opdateret video af hende, har egentlig kun noget fra hvor hun næsten lige er blevet tilredet og der er hun meget unghestet . Men jeg skal nok opdatere med video så snart jeg har noget nyt :)

 

Desværre skete der det, at ugen op til stævnet ringer min part til mig og fortæller at Teaser har smidt hende af nede ved skoven ved pludselig at stejle helt vildt og voldsomt, noget hun aldrig har gjort før :/

 

Derfra er det umuligt at komme på ryggen af hende lige meget hvilken situation det drejer sig om. Så snart vi sætter os op begynder hun enten at småstejle eller skrabe/forsøge at lægge sig ned, og hun kan på ingen måde motiveres til at skridte frem, virker slinger og er totalt neurologisk forstyrret

 

Så jeg melder selvfølgelig fra til stævnet, da hun er blevet fuldstændigt uridelig.

 

Vi har så fundet ud af via blodprøver, at hun har fået borelia

Så det er hun i skarp behandling for lige pt, da hun er meget øm omkring nerverne i hovedet. Hun skulle gerne være færdigbehandlet i næste uge, og derfra er det så forfra med at tilride hende, da dyrlægerne mener at hun muligvis vil være ret påvirket psykisk af oplevelsen. Hun svinger meget fra dag til dag, nogle dage er hun helt frisk og fræk når man strigler osv, andre dage er hun totalt mat og træt


Mvh Mie

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-11-2015 00:18

Hvor er hun fin, det er skægt at se hvor langt andre er med deres 4 års Champ kan kun galopere i skoven eller på venstre volte i 1 omgang. :-P Vi arbejder dog hårdt på det!

 

Jeg synes hun har karisma - glæder mig til at følge jer (Y)


- Sascha & Kjærgaards Golden Champ <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

Klipning tilbydes i Nordsjælland - klik her

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-11-2015 11:34

Sacha: Ja, hun er nået forholdsvis langt, men hun er også dejligt lærenem og vildt ridelig, så da jeg først fik knækket koden med hende, så var det bare derudaf :)

 

Men det er også lidt farligt med så ridelig en hest, at man ikke får presset citronen fordi det går så godt. Så hun har maks været i ridehus 2-, nogle gange 3 gange om ugen. Og ellers har hun været i skoven, løsspring og alt muligt andet, samt mindst to-tre fridage pr. uge og en lang ferie i sommers. Hun skulle jo helst gerne holde mange år ;)

 

Desværre er hun jo slet ikke i ridning lige nu, og jeg er lidt bekymret for at skulle igang med hende igen efter den borelia-infektion, for hun var/er virkelig dårlig af den :(


Mvh Mie

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider