Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Guldkaramel til stævne igen
Forfatter: 
Dato:  14-10-2015 12:18

I lørdags var Champ og jeg til stævne på rideklubben. Champ har egentlig fået "vinterpause" i den forstand at vi skærer ned på ridningen - ca 1-2 gange om ugen (skovtur og løsgørende dressur) istedet for de 3-4 gange vi rider om ugen nu. :-) Hans røv er skudt i været, så jeg er spændt på hvor høj han ender med at blive

 

Vi startede LD1 og LD2 - vi havde 3 delmål:

1: Vi kom ind på banen :-P

2: Jeg kunne huske programmet

3: Vi ville ride til over 60%

 

Champ var lækker på opvarmningen! Alt det jeg rider hen imod, lykkedes! Så lækker for sædet og han forstod alle signalerne for sædet - nogengange har jeg været nød til at tage indvendige ind mod midten for at guide ham indad, hvis jeg ville dreje ham. Intet af det til stævnet!

 

Puha, så skulle vi ind Jeg allierede mig med en af pigerne fra stalden, hvis pony er foldmakker med Champ. Vi aftalte at vi blev inde på banen og så hinanden ride. Og Champ var bare en STJERNE! Vi havde lidt slinger op ad midten - hvilket jeg godt lidt vidste, da den stadig hænger lidt, det er svært for en ungbørge på 4 ikke at have barrieren at støtte sig op ad. Ellers var han super god! Dommerhuset var lidt farlig, så der var ikke heeelt bøjning på, men gik stadig på hovslaget. :-D Jeg smilede hele programmet igennem, fordi han var så dygtig!

Vi endte med at ride til 72% Dommeren var MEGET gavmild, vinder af klassen red til 77%!

Næste program gik endnu bedre Dommerhuset var ikke farligt og jeg kunne tænke mere på min egen opstilling undervejs. Endnu engang smilede jeg hele programmet igennem. :-D

Der red vi til 74% og endte med at blive nummer 2 i dressur for hest i klubmesterskabet for Hornsherred Rideklub Dét var slet ikke forventet, jeg ville bare ind og have en god tur :-D I selve LD-klassen blev vi nummer 4 og 6 ud af 12 starter. (Y)

 

Nu lidt billeder og video :-D

Billede

 

Billede

Hvad så lækkermås

Billede

"Kom nu live, opdater!" ;-D

Billede

 

Billede

Ej se, et dressurhegn - og Noble er også derinde :-P

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Hej fedesen <3

Billede

 

Billede

 

Billede

Jaaaa, dygtig pony

Billede

"Æder det der dommertårn heste, mor?"

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Fortæller lige Champ han skal opføre sig pænt mens Noble rider program :-D

Billede

Foldmakkere venter på live - igen. :-P

 

Så er der lidt video:

LD1:

www.youtube.com/watch?v=nKmb1YteQbY

 

LD2:

www.youtube.com/watch?v=XZq46jOSpbA

Hvad synes I om min lille guldpony? ;-) Sidst blev vi jo haglet ned fordi han bestemt ikke var klar til LD osv osv osv. :-D

 

Jeg er selv super stolt, han er verdens bedste dreng! <3


- Sascha & Heimdals Golden Champ <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

Klipning tilbydes i Nordsjælland - klik her

16
1
Svar på denne tråd
 
 Smiler Smiler...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2015 12:48
Fine guldpony, dejlig med en god oplevelse, det er da virkelig gået den rigtige vej for jer.
Desværre kan man ikke se din video fra LD2?
I LD1 kan jeg godt se at han trykker sig lidt, men der er også mange rigtig pæne momenter.
Held og lykke frem over med din smukke guldhest.

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smuk hest
Forfatter: 
Dato:  14-10-2015 13:12

Han er virkelig smuk og det ser jo roligt og fornuftigt ud


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 12353353
Forfatter: 
Dato:  14-10-2015 21:15

Haglet ned ligefrem???

Undskyld, men så er virkelig ikke særlig god til at tage imod velment "kritik".. ;-)

 

Men en flot fyr er han da stadigvæk.

3
0
Svar på denne tråd
 
 blå ♥Brava♥:
Forfatter: 
Dato:  15-10-2015 10:09

Mange tak Ser du videoen fra mobil eller fra computer? Der er åbenbart folk, der har problemer med at se den fra mobil. :-(


gizmomis (Signe Larsen): Mange tak skal du have :-D Det var helst også meningen, har aldrig haft så cool og rolig en hest før (Y)

 

Heidi ?86?: Nu var det ikke kun herinde, men også på facebook - eller især på facebook at kritikken haglede ned. ;-) Jeg synes nu jeg tager pænt imod kritik. :-) Sidst fik jeg at vide at jeg både skulle lade den stå til næste år, putte en chambon, en glidetøjle og jeg ved ikke hvad på ham. At jeg så har valgt ikke at tage kritikken til mig (jeg rider fx aldrig med glidetøjle ;-) ) er jo så hvad det er. Tilgengæld har jeg tænkt rigtig meget over min ryg, som jeg synes bliver bedre og bedre (Y)


- Sascha & Heimdals Golden Champ <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

Klipning tilbydes i Nordsjælland - klik her

2
0
Svar på denne tråd
 
 Flot arbejde.
Forfatter: 
Dato:  15-10-2015 10:31

Når man tilrider en hest, så er det bare SÅ vigtigt, at man har gjort op med sig selv, hvilken vej man vil gå. Der vil altid være nogle, som synes den måde man griber det an på er forkert, og som har masser af "gode råd".

HVis man prøver at følge alle rådene, så bliver man hurtigt forvirret og modstridende i sine signaler, og det er jo på ingen måde heldigt.

Jeg har som dig også før valgt at tage en hest til stævne, som ikke var klar til at gå banen stabilt rundt, men det var heller ikke målet. Målet var at den skulle ind og se banen, dommertårnet og blomsterne uden at fræse ud af banen, og det lykkedes. Vi red dengang til 49%, og mange syntes at det var tåbeligt at deltage. Jeg kunne ikke være mere ligeglad, Jeg smilede hele banen rundt ad min skøre lille hest, der blev på banen til trods for alle de nye farlige ting.

Jeg synes, du gør et rigtigt flot stykke arbejde med din smukke hest, og man kan jo se på den nye video, hvor meget han har rykket sig siden sidst, så et eller andet må du jo gøre rigtigt, til trods for hvad andre mener.

Klø på med din smukke hest, og nyd hver eneste tur.


Hilsen Maria

 

 

Livet er for kort til bekymringer

 

-Men hvor er det svært at lade være

 

Nu med Palominohoppe

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Julemand
Forfatter: 
Dato:  15-10-2015 10:45

Jeg synes du sidder meget bedre denne gang end sidste gang (jeg ser også alle billederne på facebook ;-) ).

 

Og jeg tænker, at hvis ikke en LD på hjemmebane kan bruges som træning, hvordan pokker skal vi så få trænet vores heste? ?:-) At ride ind på en kendt bane og skridte og trave rundt i tre minutter for at se på pynt og dommerhus er da genial træning for en ung musse. Og hvad så om den slår fra og kigger, hvad kan man ellers forvente? De skal jo lære det på en måde! Min megafornuftige LA-hest kan da også godt finde på at kigge når vi er ude, men han er også kun seks år og så er han en levende hest og ikke en robot.

 

Jeg synes det er genial miljøtræning at ride LD klasserne, især på hjemmebane :-)


 

Hilsen Rikke

Nu med rød musse
Brettings Alapay

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  15-10-2015 12:21

Hvor er i fine :)

 

Det skal nok komme, stabiliteten og styrken.

 

At tage ud og starte nogle små LD'er er en rigtig god ide så hesten lærer, allerede som ung, at stævner er bare noget man gør. Ikke noget man skal kigge på og spænde op over :)

 

Lidt ligesom at starte med at smide fyld på spring allerede når en hest er ung, i stedet for først at introducerer det til springhesten når den er stærk, dygtig og stabil. Så vil den nemlig glo fordi den aldrig har set det før alligevel.

 

Så hellere starte tidligt med stævnerne og få dem "gloet af nu" så du får en stabil stævnehest når i er klar til endnu mere og højere klasser :)


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

5
0
Svar på denne tråd
 
 1234534
Forfatter: 
Dato:  15-10-2015 19:32

Arh ok, for keg dynes da bestemt ikke at du blev haglet ned herinde, tværtimod :-)

 

Putte chambon og glidetøjle på den? Det lyder da som alletiders idé. Nej hov, jeg har en bedre idé, du kan da putte begge dele på. Og husk så også lige hjulsporene

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 mari *mutter*:
Forfatter: 
Dato:  15-10-2015 19:39

Ja, det kan du tro jeg kunne! Jeg ved godt folk mener det i god mening, men man bliver en kende træt af det til sidst - og man kan jo se vores ridning giver gode resultater og jeg har en super veltilfreds hest (Y) Egentlig synes jeg også Champ var klar sidst, men vi skulle måske have undladt at træne galop op til, da han er typen der gerne vil vise, hvor dygtig han er blevet og så laver han øvelsen hele tiden!

 

 

RikkeJ (Æske): Ja, det er også det jeg tænker - der står i programmet; "For urutinerede heste/ponyer eller ryttere". Og hvis ikke en urutineret Champ må ride LD, hvem pokker må så? Vi skal faktisk på udebane i næste måned, bare for at kigge lidt rundt. (Y)

 

Sandra (Lara): Ja lige præcis! Han er utrolig godt skruet sammen oveni hovedet, så jeg ved faktisk ikke hvad jeg havde forventet. Han klarer ihvertfald opgaven til UG (Y)

 

 

Heidi ?86?: Har du set mig ride de sene aftentimer?! Normalt rider jeg også med longepisken, men kunne jo risikere at blive disket, så jeg holdt mig til 100 cm pisken


- Sascha & Heimdals Golden Champ <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

Klipning tilbydes i Nordsjælland - klik her

4
0
Svar på denne tråd
 
 Superfin :)
Forfatter: 
Dato:  17-10-2015 08:03

Hansen superfin ud :) tillykke med resultatet! :)


Søger lejlighedsvis stævnetransport i Mårslet. Har en gang i mellem køremulighed, hvor det er muligt at samle en makker op :) Starter LA på klubplan. Skriv PB

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig hest
Forfatter: 
Dato:  17-10-2015 09:24

Hvor er han bare fin. SMuk og afbalanceret at se på :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smuk smuk!
Forfatter: 
Dato:  19-10-2015 13:29

Han er bare så smuk, ham din guld karamel.

Hvis du skulle blive træt af ham, kan jeg nok godt finde en ledig boks ;)

Hvor er det fedt I havde en god tur til stævne og glæder mig til at følge jer fremadrettet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rytter1986:
Forfatter: 
Dato:  20-10-2015 10:53

Mange tak skal du have :-D

 

moxie: Mange tak for de fine ord (Y) Jeg arbejder virkelig også på at tage det i hans tempo, så han kan følge med fysisk og psykisk. (Y)

 

Julie (Jacobsen): Han er en rigtig guttermand og han skal aldrig forlade min varetægt Har allerde planlagt at mine børn skal lære at ride på ham. :-P


- Sascha & Heimdals Golden Champ <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

Klipning tilbydes i Nordsjælland - klik her

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  22-10-2015 17:25

Fiiin


PAAtvaers

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider