Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Så kom han hjem
Forfatter: 
Dato:  05-10-2015 11:40

Så fik jeg endelig min smukke nye dreng Safran hjem lørdag morgen han har så fået 2 døgn til at falde til i flokken.. Her til morgen tog jeg ham så ud og striglede og nussede og så gik vi rundt på gården og i ridehuset for at se alt an.. Tog lidt billeder af ham og i skal selvfølgelig se ham

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Min smukke Safran, glæder mig til at begynde at ride ham :)


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

23
5
Svar på denne tråd
 
 Fiiiiin.
Forfatter: 
Dato:  05-10-2015 14:42

Hvor er han bare super fin, Signe

 

Jeg tænkte faktisk lige på, hvor "præsentations-tråden" blev af i morges

 

Stort tillykke med ham. Jeg kan godt forstå, du glæder dig til at komme i gang med at ride på din egen hest igen


Venlig hilsen


Rosen

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke med nyanskaffelsen
Forfatter: 
Dato:  05-10-2015 14:47

Sikke et udtryk, han har!


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

3
0
Svar på denne tråd
 
 Tak ....
Forfatter: 
Dato:  05-10-2015 15:26

for jeres søde kommentare


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er han lækker
Forfatter: 
Dato:  06-10-2015 11:55

Hold nu op hvor er han lækker

 

Stort tillykke med ham.

 

Glæder mig til at se mange flere billeder af Jer begge

 

Heidi

2
0
Svar på denne tråd
 
 wauwer...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2015 11:56

Hvor er han dog smuk, er helt vild med hans eksteriør, han er godt sat sammen og sikke en charme der vælter ud af billederne, tillykke.


 


western,skovturs, distancerytter som rider på hesten over dem alle
nemlig selveste Whitey

Hilsen

Anja

1
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  06-10-2015 12:22

Hvor er han lækker.

 

I skal nok blive rigtig gode sammen :D


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  06-10-2015 13:44

hvor er i søde Idag troede han vist han var araber hingst men det stormede også en hel del


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke <3
Forfatter: 
Dato:  09-10-2015 14:06

Stort tillykke - han er godt nok lækker og charmerende Jeg glæder mig til at se flere billeder af ham og dig.

 

 

....

1
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  10-10-2015 16:29

Han er flot sat sammen og hans hoved er da bare yndigt Glæder mig til at se ham under rytter!

 


PAAtvaers

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak .....
Forfatter: 
Dato:  10-10-2015 20:08

for de søde kommentare igår var jeg oppe og sidde på ham.. Det var han helt kold overfor

hmm gad vide hvad de 2 er for ?

 

lige et nyt billede

Billede

 


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Ej seriøst
Forfatter: 
Dato:  11-10-2015 18:56

nu er der 3 der har givet ned på et "se min nye hest" opslag.. Det vil sige ingen ridning at kritisere og ingen holdninger at være uenige i.. Bliver altså nysgerrig.. Kunne i ikke tænke jer at stå frem og fortælle mig hvad problemet er ?

Har i noget imod fjordheste ? Eller er det mig ? Eller er der et problem i at jeg har hest ? Eller ? Ja jeg er da egentlig ligeglad med at få disciples, men bliver nysgerrig da jeg ikke kan greje grundlaget


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

6
1
Svar på denne tråd
 
 Fin hest...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2015 09:10

... hvad er afstamningen på ham? Han har et dejligt udtryk :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Ny hest
Forfatter: 
Dato:  12-10-2015 09:16

 

Signe / Jeg havde aldrig troet jeg skulle få mig selv til at indrømme det, men nu skal det altså ud og jeg er ikke bange for at indrømme det!

 

Det meste af mit liv har jeg ment, at Fjordheste og Islandske heste intet havde med heste at gøre, men se bare .... nu har vi 2 Islandske heste og 1 Fjordhest + den yngste rider på rideskolen på en fantastisk Fjordhest også (og hendes første galop tur EVER foregik på en Fjordhest for nyligt) og de er bare skønne og jeg er virkelig glad for dem!

 

Du har en super duper smuk Fjordhest! Tillykke med ham Safran.

Jeg håber at i må få mange dejlige rideture og år sammen.

 

 

 

Ps: Tænker de der dislikes er fra folk der har ondt et eller andet sted og så længe HN tillader at folk gemmer sig bag dem lige så længe vil de give en dårlig stemning. Du har fået fra mig.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

 

Islænder hoppe sælges.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Takker
Forfatter: 
Dato:  12-10-2015 13:24

SIF: Han er efter Mykletind med Højgaards Bacardi til MF

 

Anette: hi hi hjælper det ikke at stå frem ej sejt at du har fundet ud af hvor dejlige de gule og de islandske kan være

og ja du har nok ret.. Nogle må kede sig eller have ondt et vist sted.. Og de står jo nok ikke frem


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 hest......
Forfatter: 
Dato:  12-10-2015 14:50

Nøj, hvor er han skøn. Sikke et lækkert udtryk og et flot eksteriør. Ham glæder jeg mig til at følge herinde . Stort tillykke med ham.

Jeg købte mig en unghest i december efter at have redet på lånte heste gennem en årrække, og det er bare den fedeste følelse at have sin egen igen. Det er virkelig uden sammenligning. Håber I får mange dejlige oplevelser sammen...


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



2
0
Svar på denne tråd
 
 Another noone
Forfatter: 
Dato:  12-10-2015 16:46

Mange tak og tillykke med din unghest også

 

 

ha-ha endnu er der mener min hest fortjener en uden at turde stå ved det


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

0
3
Svar på denne tråd
 
 Fjordhest
Forfatter: 
Dato:  13-10-2015 10:44

 

Signe / om det hjælper at stå frem... Det er jo en ret lang proces at gå fra 'dislike' til nysgerrighed, til interesse, til køb og til stormfuld forelskelse og det har taget nogle år. Nu føles det både forvirrende og dejligt på samme tid.

 

Om de gule er dejlige ved jeg ikke "Futte" ligner en isbjørn i farve og pels. De gule jeg har mødt på rideskolen og set på billeder ser rigtig dejlige og rare ud, incl. din.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

 

Islænder hoppe sælges.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Forresten
Forfatter: 
Dato:  14-10-2015 10:21

 

Signe/ Er lidt nysgerrig efter at spørge dig om, hvorfor du valgte en Fjordhest, når du har haft part på en Haflinger?

 

Hvad er forskellen på de to racer?

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

 

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anette...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2015 10:37

jeg har bare en forkærlighed for fjordheste, det er jo den 3 fjordhest i træk jeg ejer var faktisk ude og se på flere andre racer denne gang og var få millimeter fra at købe en skøn PRE unghest (men fandt ud af der var rod med papirerne og den havde separations angst så sprang fra).. Kiggede også på en welch cob.. Men endte altså med en fjordhest igen..

Var der dukket en passende haflinger op til den rette pris kunne jeg sagtens have fundet på at købe.. Synes egentligt racerne minder meget om hinanden, de par haflingere jeg har kendt har dog været en my mere på tæerne, men stadig fornuftige


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smuk dreng
Forfatter: 
Dato:  15-10-2015 10:45

Hvor er han dejlig at se på. Tillykke med ham. Det er da skønt, at du har fundet overskud til en ny hest.

 

Hvad disliksene bliver givet for, kan man jo altid undre sig over, men mon ikke det mest er små piger, der af den ene eller anden grund synes det er fedt at kunne udtrykke sig uden at stå til regnskab, for det man mener. Årsagen kan jo være så lille som, at de bare ikke kan lide fjordheste.

 

Vær du blot hamrende ligeglad, og nyd din skønne nye dreng. Han bliver ikke mindre dejlig af nogle dislikes på HN.


Hilsen Maria

 

 

Livet er for kort til bekymringer

 

-Men hvor er det svært at lade være

 

Nu med Palominohoppe

 

3
2
Svar på denne tråd
 
 Tak Maria
Forfatter: 
Dato:  15-10-2015 13:15

Du har helt ret, det påvirker hverken mig eller hesten med de synes bare det er kujon agtigt ikke at stå frem med hvorfor, især i en tråd hvor der ikke er noget åbenlyst at være imod


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

1
3
Svar på denne tråd
 
 Prøv at
Forfatter: 
Dato:  15-10-2015 14:23

ignorere de tommelfingre - der er en, som lige har givet en dessertopskrift på Hyggen en dislike - altså, hvordan kan man det uden en kommentar Ser opskriften bare ikke lækker ud eller hvad?


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

3
1
Svar på denne tråd
 
 Sine.....
Forfatter: 
Dato:  15-10-2015 15:35

Ha ha ha måske personen er på slankekur og jaloux


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

1
2
Svar på denne tråd
 
 Jeg er ikke på slankekur
Forfatter: 
Dato:  18-10-2015 18:27

og jeg har på ingen måde grund til at være misundelig over dit vægttab hvis det er det du mener.. Jeg vejer 55 kg er 174 høj og kan sagtens styre mit indtag. Faktisk var min første tanke da du i den anden tråd skrev at du snart ville være normalvægtig at HER var i hvert fald en god grund til at bmi sjældent kan stå alene men derimod bør kombineres med taljemål og konditionstal for at være retvisende.

 

Bortset fra det synes jeg faktisk, at det er en rigtig fin hest du har købt , men jeg må indrømme at min første tanke var IKKE nu IGEN..

 

Hvad er det - din tredje hest eller sådan noget - på fem år? Hvornår mon der sker et eller andet her så den hest også ryger ud fordi den ikke lige passer ind i din dagligdag alligevel.. Jeg synes egentlig ikke at dit hidtige hestehold har været særlig voksent men mere præget af ønsketænkning og impulsivitet.. Bum bum bum - hvordan mon det at have hest spiller sammen med tre små børn og en lidelse, der er alvorlig nok til, at jeg kan få tilkendt førtidspension.. Ikke ligefrem nogen overraskelse at Emma og Fanta måtte videre..

 

Det kunne jo være at de der havde givet havde samme tanker.. Og ikke har lyst til at "stå ved det" fordi resultatet selvfølgelig bliver en masse ubehagelige kommentarer som i sig selv vel er meget værre end en relativt fredelig .. Der er jo ikke noget krav om at man skal uddybe når man giver sådan en..

 

Men nu kender du i hvert fald baggrunden for en af dem..

 


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

 

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

 

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

20
2
Svar på denne tråd
 
 Maggie may
Forfatter: 
Dato:  19-10-2015 12:50

hold da op, jeg må da have trådt dig gevaldigt over tæerne på et tidspunkt, siden du mener både at skulle svine mig for mit vægttab og køb af hest.. Håber du fik det bedre

prøv lige at læse hvad Sine (Aslan) skriver igen ikke.. Så forstår du måske min sidste kommentar.. Hun skriver at en har givet for en dessert opskrift og jeg svare at den person nok er på kur og jaloux over ikke at få dessert.. Hvorfor pokker skal mit vægttab bringes ind i det for ?

Men da tak fordi du mener jeg lige skal bankes oven i hoved med at du ikke synes jeg er blevet slank nok.. Det synes jeg faktisk er rigtig lavt.. Og hvad kender du til mit kondi tal ? Men nej det er ikke i top, som du selv nævner er jeg jo faktisk kronisk syg, og derfor er motionen meget begrænset, derfor er jeg også helt klar over at jeg aldrig bliver super slank eller tonet, det er jeg simpelthen ikke fysisk Istand til.. Men jeg synes faktisk jeg har ret til at være stolt over hvad jeg har opnået vi er ikke alle født med en super forbrænding og let ved at være slank, men det er da super godt for dig at du har det nemt med vægten..

Ang med taljemål er jeg faktisk temmeligt stolt af at have tabt mig pt 26 cm i livvidde og nu være nede under grænsen for hvornår det regnes for "farligt".. Men med 4 graviditeter ja så har jeg en "mor" mavse og den kommer nok aldrig væk (sidder dog under taljen)

ang heste så har jeg haft 3 heste på 7,5 år, jeg havde Emma lige over 3,5 år.. Og ja hun blev solgt et halvt år efter jeg fik min første datter, på det tidspunkt var det planen at jeg ville have børnene hjemme til skolestart, jeg var ikke Istand til at ride pga brækket haleben under fødslen og jeg følte det var synd for Emma at tiden ikke var der, især fordi vi planlagde nr 2..

Men jeg savnede heste for meget, og valgte derfor at købe et føl, da jeg tænkte at når den er klar til ridning så er jeg også klar og i mellemtiden kan jeg nusse om den.. Fanta havde jeg fra hun var 3 måneder (kom hjem da hun var 5 måneder) og solgte 2 måneder før hun blev 3 år.. Der var flere grunde til at jeg solgte.. Overskuddet manglede (det er så kommet med vægttab) og den mindste krævede rigtig meget (hun er så startet i vuggestue) og så havde jeg brug for at få helt styr på vores økonomi (hvilket så er gjort) ud over det så havde Fanta ikke helt udviklet sig til den hest jeg ønskede, det er jo faren ved at købe et føl.. Og fysisk var hun heller ikke blevet helt stor nok hverken i højde eller bredde, og da avleren gerne ville have hende retur blev vi enige om det..

Planen har hele tiden været ny hest når jeg var klar.. Det blev jeg så tidligere end forventet.. Og jeg sørgede for at se mange heste så jeg var sikker på at købe den helt rette.. Samt jeg havde part i 6 måneder først for at se om motivationen og energien holdt.. Så nej jeg synes faktisk ikke det er overilet eller spontant.. Men faktisk velovervejet.. Jeg har brug for noget i mit liv der giver mig energi og som motivere mig til at komme ud hver dag, frem for at sygne hen her hjemme..

Men tak for at du gad svare.. Selv om jeg mener du har misforstået nogle ting og vi ikke er enige


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

5
5
Svar på denne tråd
 
 Og du glemte
Forfatter: 
Dato:  19-10-2015 13:39

at nævne Force og Winzerkind.. Jeg har j faktisk haft hele 5 heste på de sidste 13 år.. Force solgte jeg da min sygdom gjorde jeg ikke længere kunne have 2 heste.. Og Winzerkind da min sygdom blev værre og hun var for varm, så solgte hende og købte Emma


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

2
5
Svar på denne tråd
 
 Du behøver slet ikke forsvare
Forfatter: 
Dato:  19-10-2015 14:43

hvorledes du har dit hestehold. Fr. Maggie er generelt bare mavesur. Good luck med din fine fjordhest....


Gå ud i verden min ven - jeg har sendt min engel i forvejen.

5
4
Svar på denne tråd
 
 Du spurgte
Forfatter: 
Dato:  19-10-2015 15:29

og jeg svarede. Længere er den vel egentlig ikke. Lad dog være med at spørge hvis du ikke vil have svar.

 

Jeg har sikkert ikke set indlægget med dessertopskriften fordi jeg læste på mobilen og det er sværere at overskue alle indlæggene på en lille skærm. Troede du hentydede til at nogen skulle være jaloux på sit vægttab og derfor gav . My bad!!!

 

I øvrigt - hvis du ellers har normalt stofskifte (det du kalder forbrænding) så ligger dit og mit formentlig ret tæt og det skulle derfor ikke have betydning i forhold til vægttab eller det at forblive slank. Jeg har ikke en "super forbrænding". Hvis du mener at dit stofskifte er så lavt at det har betydning for din vægt så kan en nem og billig blodprøve ved lægen afsløre om det forholder sig sådan. Er det tilfældet findes der effektiv medicin men overvægt skyldes langt fra altid lavt stofskifte. Faktisk er der ikke så få med lavt stofskifte, der taber sig fordi de ikke er sultne og sover så utrolig meget.

 

 

Og jeg mener altså stadig at det er en fin hest - faktisk en rigtig fin hest - du har købt.

 

I øvrigt - nej Morten, jeg er ikke generelt mavesur.


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

 

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

 

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

7
3
Svar på denne tråd
 
 Øh - Morten. Hvor kom den fra??
Forfatter: 
Dato:  19-10-2015 15:39

Det er vist grebet ud af den blå luft. Men pyt - alle kan jo tage fejl.....


Gå ud i verden min ven - jeg har sendt min engel i forvejen.

0
2
Svar på denne tråd
 
 Maggie may
Forfatter: 
Dato:  19-10-2015 16:27

jeg har vel lov at svare tilbage.. Jeg føler lidt du mener jeg har købt heste til højre og vestre uden omtanke om smidt dem væk igen efter kort tid.. Derfor vil jeg gerne forklare mig, da jeg mener det er forkert.. Jeg synes da jeg svare pænt..

Men jeg synes din kommentar om mit udseende og mit vægttab er lavt og unødvendigt.. Du har læst mit svar, som er til indlægget lige over svaret, så det burde man kunne se.. Og ellers kan man jo spørge inden man bliver perfid..

Jamen det kan da godt være at jeg tager fejl, men du har jo en ret lav vægt, derfor antog jeg (måske forkert) at du nok ikke var typen der let tog på.. Men undskylder da hvis det skyldes du lever af salat og dyrker tonsvis af motion

jeg har helt alm stofskifte, men da jeg (som du selv påpeger) er kronisk syg, så er det meget begrænset hvad jeg kan dyrke af motion, det gør det nu engang både sværere at tabe sig og at holde vægten.. Hvorfor jeg var tyk i første omgang, jamen jeg spiste for meget og for usundt, det er jeg selv helt klar over.. Men jeg har gjort noget ved det.. Og derfor synes jeg det er lavt at mene jeg ikke må kalde mig normal vægtig fordi min krop ikke lever op til dine standarter.. Jeg har været gravid 4 gange, 3 af dem kort efter hinanden, det ændre altså på ens krop og med den begrænsede motion jeg kan dyrke ja så bliver jeg aldrig top trimmet og det er ok med mig


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

6
6
Svar på denne tråd
 
 Maggie may
Forfatter: 
Dato:  19-10-2015 20:45

ko. Til at tænke over en ting.. Hvorfor skal det nødvendigvis give en masse ubehagelige kommentare at skrive hvorfor man har givet dislike ? Jeg mener man bør jo kunne skrive sin mening uden at skrive grimt, ubehageligt eller groft ..

Altså hvis du nu i stedet for at bringe alt muligt irrelevant ind i det havde skrevet.. "Jeg synes det er en dejlig hest (og tak for det forresten ) men jeg kan ikke lade være med at bekymre mig for om du har overskuddet og om den evt skal sælges om kort tid igen, da du jo har solgt før pga manglende tid og overskud"

se det er jo ikke en ubehagelig besked, og du får stadig sagt din mening


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

7
4
Svar på denne tråd
 
 Sådan!
Forfatter: 
Dato:  22-10-2015 00:28

Signe, jeg synes det er rigtig sejt at du svarede og forklarede.

 

Jeg sad lidt med de samme tanker som MaggieMay - har ikke disliket, men tænkte da godt nok 'nå, nu igen...' - for jeg kan godt huske dine forskellige heste, men jeg har glemt hvor lang tid der er gået.

 

Og da jeg læste dit svar blev jeg mindet om at vi alle sammen er mennesker der gør vores bedste og som stadig tillader os at have drømme, selv når tingene ikke går som planlagt. Og det synes jeg fandeme er godt!

 

(resten af tråden har jeg ikke læst - mudderkast gider jeg ikke :) )

 

I

8
0
Svar på denne tråd
 
 Issina...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2015 11:37

Tak for dit svar.. Og din mening.. Jeg blev faktisk selv overrasket da det gik op for mig at det er over 13 år siden jeg købte Force.. Nogle gange går tiden bare så hurtigt..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider