Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 En tur i Zoologisk Have..
Forfatter: 
Dato:  19-07-2015 20:55

I får lidt billeder fra vores tur i Zoo i dag.

 

Mange smukke dyr som faktisk havde nogle fine indhegniner synes jeg. De fleste dyr var afslappet og så ud til at trives.

 

Jeg var dog ked af at se brunbjørnen og isbjørnen. Meget stereotypisk adfærd de udviste og stress :( Samme slags bevægelse igen og igen og igen. Øv.

 

Men resten var super fint.

 

Jeg blev meget forelsket i girafferne :D

 

Billede

 

 

Billede

 

 

 

Billede

 

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

Billede

 

 

Billede

 

Billede

 

 

 

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

Billede

 

 

Billede

 

 

Billede

 

Billede

 

 

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

Billede

 

 

 

Billede

 

Billede

 

 

Billede

 

 

Billede

 

Billede

 

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

 

Billede

 

 

Billede

 

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

Billede

 

 

Billede

 

 

 

 

Billede

 

Billede

 

 

Billede

 

Billede

 

 

Billede

 

 

Billede

 

Billede

 

 

 

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

Billede

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

9
0
Svar på denne tråd
 
 bla. bla. bla.....
Forfatter: 
Dato:  19-07-2015 21:19

Super flotte billeder ! Fin kvalitet.. Super flot af hanløven !

 

Dog trist at se, jeg har taget mange af de samme, netop pga. den stress adfærd de desværre viser derinde.. :(

 


Hilsen 007

Som er blevet lidt af en kodeNørd ;)

Border collie Diesel
Chihuahua Shake

Lækkert hus i nordjylland, et klik værd!

www.edc.dk/sag/9631-gedsted/ korsholmvej-153-vesterb%C3%B8lle- 96400720/

3
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  19-07-2015 22:13

Jeg synes mange af indhegningerne var fine og de fleste af dyrene så ud til at have det super fint.

 

Kælegederne hygger sig når der er børn og voksne på besøg, grisene havde vandpytter og masser af mudder, girafferne var glade og meget selskabelige. Elefanterne havde GOD plads og virkede rolige og glade.

 

Jeg synes dog at søløverne, sælerne, pingvinerne, isbjørnen, brunbjørnen og ulvene havde for lidt plads :(

 

Ulvene havde et okay habitat fordi de kan gemme sig bag træerne. Egentlig kunne alle dyr, efter behov, trække sig væk fra menneskerne og gå ind "bagved".

 

Men disse dyr havde ALT for lille indhegning, sterotypisk adfærd kunne man se hos brun- og isbjørnen. Så det ikke hos de andre dyr. Dog synes jeg stadig er penguinerne har ALT for lidt plads, så synd, det samme med sælerne. De skal have en meget større del med meget mere vand.

 

Men ellers okay oplevelse. Dog elsker jeg meget mere at gå i Ree Park.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  20-07-2015 18:53

Flotte flotte billeder, og sjovt at der også er plads til en "almindelig" gråand med ællinger

 

Jeg har ikke været i ZOO i mindst 15 år, men de bilelder jeg ahr set, og det jeg så inden, jeg flyttede fra Kbh, så får de altså De gør hvad de kan i forhold til hvad det har været, og jeg kan læse at der stadig er planer om at forbedrer. Især for de nævnte dyrearter.

 

Jeg er gammel nok til svagt, at huske de små rovdyr-bure. Og da chimpanserne boede i den underlige arkitekt-tegnede grotte, med bavianerne som naboer.

 

Jeg kan iøvrigt anbefale at alle læser Den overfyldte ark og Gudernes have af Gerald Durrell.


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-07-2015 15:55

Ihh jeg elsker zoo, og er tit derinde, da jeg er så heldig at bo 300 meter derfra :D

 

Dejlige billeder! Jeg synes den stereotype adfærd er værst ved elefanterne og ulvene. Sidst jeg var i zoo var ulvene ikke i deres bur, så jeg tror de er ved at bygge nyt anlæg til dem.

 

Det er svært, for Københavns zoo er ældgammel og ligger midt i en by, og det koster penge at få moderniseret alle burene.. Jeg er sikker på de gør hvad de kan.

Jeg nyder stadig at gå i zoo. Er blevet undervist af to af deres dyrlæger flere gange, og de gør rigtig meget for dyrene bag kulissen.

Sidst fik vi at vide, at de er ved at planlægge nyt søløve-anlæg, hvilket jeg bestemt synes er godt, da de ikke har særligt meget plads.

 

Det kommer hen af vejen, generelt synes jeg København har en rigtig god zoo, hvor dyrene stimuleres!

Jeg har stadig frygtelige billeder af en zoo vi engang besøgte.. Jeg kan ikke huske om det var i Ungarn? Puha, så kan man ikke sætte en finger på nogle zoos i Danmark!

 

Men skønne billeder, jeg må snart derind igen kan jeg mærke :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  22-07-2015 10:52

Jeg tror de er i gang med at bygge større areal til brunbjørnen hvilken er rigtig godt.

 

Desværre har isbjørnen jo næsten lige fået nyt og det synes jeg på ingen måde er godt nok. Isbjørnen skal have en meget større vandareal.

 

Jeg er glad for at høre søløverne også får et større areal, for de skal også have mere vand. Pingvingerne også. Desværre også meget, meget, meget for småt. De elsker jo at dykke hurtigt ned i vandet og rundt og komme op igen til overfladen. Det er der slet ikke plads til på nuværende tidspunkt :(

 

Vi havde i hvert fald en hyggelig tur.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 skandinavisk dyrepark
Forfatter: 
Dato:  23-07-2015 09:29

flotte billeder..

 

hvis du vil se dyr der har plads at boltre sig på og være en fryd for øjet, så tag til skandinavisk dyrepark.. inden vi tog afsted fik vi af vide det kan være lidt kedeligt, da man skal gå så langt.. men vi var der i tre super timer og fik gået rigtig langt men set velplejede dyr


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gør ondt i hjertet...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2015 20:40

Jeg får altid ondt i maven af at se forholdene for dyr i København zoo - jeg synes virkelig ikke at der er nogle af de dyr der har optimale forhold


;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur, Bjørk, Ludvig og Wilma )


Besøg min hjemmeside på dortesworld.dk

2
4
Svar på denne tråd
 
 Kjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  23-07-2015 23:27

De fleste af dyrene havde det fint og virkede til at trives. Sådan er det jo at holde dyr i fangenskab.

 

Det samme med heste og fx også hestetræning.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

6
2
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider