Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 En tilridningshests udvikling :)
Forfatter: 
Dato:  29-05-2015 22:48

Det er alt for lidt jeg har været aktiv her inde det sidste lange stykke tid, men nu fik jeg lige lyst til at vise jer udviklingen over 2md for en tilridnings/adfærds korrektions hest jeg har haft inde.

Hun kom da hun var begyndt at stejle lidt, men det var relativt nemt fikset, ved at skille signalerne af, og gøre helt klart for hende, hvad hun skulle gøre hvornår.

 

Jeg vil egentlig ikke skrive en hel masse mere, men bare dele, hvad jeg synes, er dejlig unghesteridning.

 

Første trav, efter et par ugers træning fra jorden

Billede

Efter ca 1 md ridning

Billede
Billede
Billede

Efter ca 2md ridning

Billede

 

Billede

 

 

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

 

Billede

 

Billede

 

Det er langt fra perfekt eller fejlfrit, men det er absolut træning jeg er tilfreds med.

 

Hvad tænker I?

 

(billederne er fra i vinters)

 


Sagde Sarah Gerding

 

For mere info om undervisning eller hest i ridning, tjek min hjemmeside eller facebook.

 

"Der er én ro, og den beror på, at du er tro, mod det du tror på"

26
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-05-2015 11:32

Hej...

jeg synes det ser super fornuftigt ud! Det er hvad jeg forstår ved ungheste ridning. En dejlig åben form, hvor hesten strækker sig frem til hånden og ikke går bagved og ruller ind. Fin proces...

 

Hilsen Anja

2
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2015 13:35

Ja jeg kan kun skrive, at jeg er helt enig med Anja. Men det ved du jo. Har jo kommenteret netop de billeder der før Det er simpelthen bare SÅ fin unghesteridning i min verden


// Trine

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Unghesteridning
Forfatter: 
Dato:  31-05-2015 13:43

Helt bestemt behagelig ridning. Hvad er tanken bag at starte i grime? :)



Nynne med Grumse

 

- RIP Celeste Liva

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det ser godt ud
Forfatter: 
Dato:  31-05-2015 18:44

Dejlig foto-serie af rigtig pæn ridning og en flot udvikling


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for roserne
Forfatter: 
Dato:  10-06-2015 16:04

Dejligt at der er andre der også bryder sig om det arbejde man laver :)

 

Nynne: Jeg starter de fleste tilridningsheste i grimen. Jeg vil helst at hestene heletiden kun skal forholde sig til en ny ting, og at de hele tiden er trygge.

Her synes jeg det er en fordel at begynde at ride dem i grimen, og så lige så stille kører trensen ind over så de først bare har trensen på under grimen, så med tøjler i både grime og trense, og så til sidst bare trensen.

Det, synes jeg, funger rigtig godt, og gør at man ikke kommer i situationer hvor man bliver nød til at skrue op i biddet, og få en ubehagelig kobling til bidet for hesten.

 

Det var en hurtig forklaring, håber det gav mening :)


Sagde Sarah Gerding

 

For mere info om undervisning eller hest i ridning, tjek min hjemmeside eller facebook.

 

"Der er én ro, og den beror på, at du er tro, mod det du tror på"

5
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor ser det...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2015 13:48

.. fint ud :-)

Er helt enig i, at de billeder bestemt er symbol på en god tilridning af en unghest..

2
0
Svar på denne tråd
 
 Svar ...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2015 17:26

 

 

Hvor ser det godt ud - sådan håber jeg også min kommer til at gå. Hun har haft tralvt med, at gå og holde øje med spøgelser og dræbersnegle, til hun har kunne slappe så fint af - som den hest du fremviser.

Men det er så skønt, at andre viser billeder, af deres unghesteridning. Jeg kan se, at vi er på rette vej! :-)

 

 

 

 

\\ Pernille

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider