Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Jeres hyppere!!
Forfatter: 
Dato:  19-05-2015 19:10

Hej Allesammen!!

 

Jeg sidder og keder mig lidt, og mangler lidt at bruge fordrive tiden med.

Jeg er forholdsvis ny herinde, så jeg vil da gerne se hvad det er for nogle mennesker som begår sig her på siden!

 

Vis os din hyppehest og gerne en lille historie til ;-)

 

Jeg selv har en dejlig lille hoppe på 154 cm ved navn Dina <3

Billede

 


Poldehøjs Dina - Smallhorse Dressage

- If you can dream it, you can do it!

12
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-05-2015 19:28

Hej.

 

Velkommen hertil! Dejligt, at vi får nogle nye brugere herinde. :) Rigtig godt billede af dig og din hest!

 

Mit ridedyr er Madicken:

Billede

Hun er en 6-årig knabstrupper (moren er dog DV, som man tydeligt kan se på billedet!) Jeg ejer hende ikke, men har siden januar i år redet hende for avlerne. :) Hun er i genoptræning og vi rider og går bare ture. :) På længere sigt drømmer jeg om at komme ud og starte nogle stævner og - hvis alt går vel - nogle jagter! :)

Heidi

 

7
2
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-05-2015 19:32

Velkommen til Mia og Dina,

 

Jeg er ikke selv den mest aktive herinde, men bruger tilgengæld masser af tid med min lille 2års shetlænder Silke

Billede

 

Og så er jeg igang med tilridningen af denne dejlige herre:

Billede

(aner ikke hvordan jeg vender det korrekt)

 

Han hedder Mike og er lige fyldt 11. Han er godt nok "tilredet", men ikke så erfaren i alm. ridning. (Han er brugt til monté, og fatter hat og briller af hvad jeg prøver når jeg endelig får kravlet op i højderne)

 

Det var mine to!

 


♥ Damm ♥

-en engel i forklædning

Hvad du ikke dør af, gør dig stærkere!

-i så fald må jeg være rigtig stærk!
Verdens bedste pony; Thorsen!
-jeg var bare heldig!

9
0
Svar på denne tråd
 
 Hej med jer..
Forfatter: 
Dato:  19-05-2015 21:16

Min skønne hyp hest hedder også Dina, hun er en dansk varmblod efter Don romantic/helling ca 168 og bliver 8 i år. Vi rider primært dressur og elsker en laaang tur i skoven. Jeg købte hende som rå 3 års for 5 år siden. Og vi har siden været rigtig rigtig meget igennem og har et meget tæt forhold. Jeg håber hun en dag kan give mig en efterfølger.

 

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

4
1
Svar på denne tråd
 
 Julemadn
Forfatter: 
Dato:  19-05-2015 23:07

Min musse hedder Pelle og er en seks års vallak efter Gribaldi. Han er 175 cm høj, men tror godt han kan være i ens lomme alligevel ;-) På trods af ren dressurafstamning er han ganske modig på en springbane og har også prøvet terrænspring en enkelt gang. Og så er han skøn at ride ture på :-)

 

Billede

 

Billede

Sjette gang jeg rider ham efter at have fået ham i februar.

 

Billede

 

Billede

Til terrænspring.

 

Billede

Smuk musse!

 

Billede

Første springstævne.

 

Billede

Modella

 

Billede

Og også første springstævne.

 


 

Hilsen Rikke

Nu med rød musse
Brettings Alapay

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 dejlig hest
Forfatter: 
Dato:  19-05-2015 23:43

Ser ud til at være en skøn hest du har dig! Dejligt udtryk

 

Min egen guldklump er en 7 års knabstrupper vallak efter Sartors Battle of Hastings. Han hedder Knud af Dutterup - i daglig tale Knudski

 

Han går både dressur og spring.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Sara Larsen

Du ved ikke hvad du har, før du mister det...

 

Nu med knabstrubberen Knud af Dutterup.
Følg os på facebook

www.facebook.com/pages/Sara-Larsen- eventyret-med-Knud-af-Dutterup/ 337155329827008

7
0
Svar på denne tråd
 
 iiiiiiiiiiiii
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 08:06

Velkommen til HN. og smuk lille hest du har Jeg har en lille DV efter Heartbeat og Churchill, han hedder Gently Mr. Cody og vi prøver på at blive dygtige til dressur og rider også lange skridt ture i naturen,han var springhest da jeg købte ham og fejlredet det meste af hans liv så vi startede helt forefra og det går så fint fremaf og nyder bare at være på ryggen af ham og han giver mig mange gode timer hver dag,han er en rigtig guttermand

Billede

 

Billede

 


R.I.P Valentino.Min smukke glas hest.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Velkommen til!
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 10:17

Dejlig hest du har dig og skøt billede af jer.

Jeg har en dejlig 5 års, Cor De Leandre, i daglig tale: Cordi.
Han er en skøn opmærksom og arbejdsvillig hest, en fornøjelse at arbejde med.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

4
1
Svar på denne tråd
 
 Highland pony
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 13:31

Hej :)

 

Jeg har en Highland pony med navn Glentrowan Cruan, han er 19 år og er western redet, men er lige pt. lånt ud til hygge hest.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 





Highland Pony

Man er vel Skotte


I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

5
0
Svar på denne tråd
 
 hulle dulle
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 15:03

Velkommen til

 

Jeg har selv en fjordhest på efterhånden 6 år - tiden er simpelthen fløjet afsted

 

Billede

 

Tur i Klosterheden 2014.

Billede

 

3. hest fra venstre (Jagt på Birken 2014)

Billede

 

Billede

 

Dressur 2015

Billede

 

Hulder

Billede

 


Simone & Glibings Hulder 

 

Den smukkeste stjerne på himlen

Madison Søttrupgård

 

Hulder kan nu også følges på Facebook

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Hestebilleder
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 15:28

Velkommen til

Dejligt med endnu en små-hesterytter Vil du ikke fortælle lidt mere om din også?

 

Lige nu har jeg Langridge Cinderella, kaldet Ella, som er en beholder, men grundet hendes specielle sind og tvivlsomme holdbarhed - hun vrider voldsomt meget i bagbenene og har lige være gennem et større genopretningsarbejde hos kiropraktoren - så er hun sandsynligvis ikke min eneste hest ret længe. Jeg skal bare finde den helt rigtige!

 

Men nu til Ella: en 6-års broget hoppe med en ukendt start på livet. Jeg har udnævnt hende til at være pintoaraber men i virkeligheden er hun nok bare en blanding af noget araber og noget Irish Cob. Hun er superintelligent og yderst hengiven, når hun først lærer én at kende. En spændende og dejlig pony og altid en fornøjelse at arbejde med, selvom vi ikke lige når målet hver gang. Hun er smuk (synes jeg selv), men står aldrig stille i mere en 2 sekunder ad gangen, og da jeg kun har min telefon at tage billeder med, er fotokvaliteten desværre rærlig...

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 18:40

Lara, Welsh Cob sec. D hoppe, 153 cm i stg. Konkurrencehest i dressur, går M.

 

Billede

 

Pony - her i vintertøjet. Emmy, Shetlandspony. Kørepony og kommende dressur ridepony (skal tilrides til juni), er kun 4 (5 år i år)

 

Billede

 

Bumle, Dværgvædder kanin på 1 år :D

 

Billede

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

4
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 21:49

Jeg har denne lille dame her, Berta på nu snart 12 år. Jeg købte hende i 2009. Hun bliver brugt til det hele, køring, spring, tur, western, arbejdskørsel og generelt hygge

Billede

 

Billede

 

Og så har jeg ham her, Cloud. En nu snart 3 årig Appaloosa hingst på 152 cm som skal bruges til western, lidt hyggespring og køring. Selv om han lige nu kun har luft mellem ørene :) Vi er i gang med tilridning og jeg har været oppe 4 gange.

Billede

 

Billede

 

Billede

 


 

Berta - Blandet hoppe 2003. Part søges www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/325043/

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Det er da
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 22:46

dælme et godt billede trådstarter lægger ud med

 

Jeg har pt to ponyer - en Connemarapony på 14:

 

Billede

 

Monty har været min i over 11 år nu - jeg faldt for billedet af ham i salgsannoncen og han er bestemt alt jeg nogensinde kunne drømme om.

 

Monty og jeg rider en del tur og har altid gjort det:

 

Billede

 

Han tager det meste i fuldkommen ophøjet ro - han er generelt trafiksikker og nem at arbejde med. Meget sensitiv og kan rides for små hælpere Vi arbejder også med dressuren - og jeg får undervisning en gang om ugen - det er vi til gengæld knapt så dygtige til

 

Men så er han rigtig dygtig til bare at være hyggepony

 

Billede

Mit højeste mål da jeg købte ham var at jeg kunne gøre som på billedet - sætte mig op på bar ryg og ride tur i grime og tov og det kan vi!

 

Derudover har jeg min søde lille shettemule på 6:

 

Billede

 

Fikfak (Hollevejens Figaro Jr. faktisk ) har jeg haft i efterhånden 4½ år - jeg købte ham af naboen der havde lige rigeligt med heste en overgang

 

Billede

 

Han var i øvrigt en værre bisse - og det er han sådan set stadig - charmerende, fræk og superkælen-hyggelig-nusse-pony- agtig

 

Efter laaaange tilløb er han dog nu kommet i skarp træning:

 

Billede

 

Og selv om han her på billedet på sin første tur stadig er i snor så er han bare så afsindig dygtig til det. Han spadserer som om han aldrig har foretaget sig andet

 

Billede

 

Faktisk er den lille så dygtig at vi allerede søndag efter kun 2 (3 hvis vi når det i morgen ) gange foran vognen skal vi med i skoven til Grøn Tur med hestelauget sammen med Staldmutter som er ponyfører/pædagog på billedet

 


/Trine T =)

 

- Ethvert hestemenneske bør en gang i livet eje en shetlandspony!


What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Velkommen :::
Forfatter: 
Dato:  23-05-2015 10:11

Jeg er heller ikke den flittigste bruger - men det er nu hyggeligt, at kigge forbi engang imellem

Har 2 styk "Dansk Virvar" mor og søn...

 

"Pløks" på 12, som bruges til lidt af det hele...

Billede

 

Billede

 

Billede

 

"Bubs" på 1 år... forhåbentlig det kommende ridedyr

Billede

 

Billede

 

Billede

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 3 stk piger
Forfatter: 
Dato:  23-05-2015 10:58

Jeg kan da også gerne vise mine dejlige damer

 

Mor, som jeg har haft i 6 år; Zalsa efter De Noir - Loudini

Billede

 

Touré 2 år, efter Temptation / De Noir

Billede

 

Og nyeste skud på stammen, Tioté - 5 dage gammel, efter Temptation / De Noir

Billede

 


3
0
Svar på denne tråd
 
 min hyps
Forfatter: 
Dato:  23-05-2015 17:33

Skønne hyppere I viser frem. Min soul-mate er min 9-årige hoppe D'Yquem, som jeg har haft i 6 år. Hun er efter Don Schufro/Weltmeyer. Vi hygger meget, og når vi er seriøse, danser vi rundt i sandkassen.

Her et par snapshots af damen:

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Og med min datter på ryggen....

 


Hilsen Line

R.I.P. Deseado

DMJ D'YQUEM

5
0
Svar på denne tråd
 
 Min Alvaro
Forfatter: 
Dato:  28-05-2015 14:40

Velkommen til, og sikke et dejligt billede!

Min hverdag fyldes af oplevelser sammen med min skønne Alvaro, som er en PRE fra 2010. Da jeg for første gang så hans salgsannoce i december 2012, var jeg solgt med det samme. Midlerne og mulighederne var ikke til det, så jeg indstillede mig langsomt på, at det aldrig skulle blive realitet... I august 2013 tog vi dog alligevel ud og kiggede på ham for 2. gang, og måtte denne dag erkende, at han måtte blive en del af familien. Fredag d. 25 oktober kom altså min drømmeprins på lige knap 3.5 år hjem, fuldstændig rå.

 

Siden den dag har vi blot knyttet stærkere og stærkere bånd, og for hver dag udvikler vi os og oplever verden sammen. En bedre rejsemakker og sjæleven kunne jeg aldrig have drømt om

 

Vi er også at finde på; www.facebook.com/eventyretomalvaro

 

Billede

 

Billede

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Sophie

 

Vi kan korrigere på hesten, men det betyder ikke at den forstår det, hvis vi ikke formår at gøre det forståeligt..

 

Fritidsfotograf: http://www.sophiestudio.dk

Facebookside: www.facebook.com/even ...

5
0
Svar på denne tråd
 
 velkommen til jer
Forfatter: 
Dato:  31-05-2015 12:08

Velkommen til og skønt billede du har lagt op af dig og din hyp.

Her er min lille pige, en rød traver dame på 12 år, har haft hende i syv år, hun er meget meget godmodig og bære ikke specielt stort præg af og være traver. hun har aldrig gået løb. Vi rider lidt allround men hovedsageligligt tur og dressur

Billede

 

Billede

Billede

 

Billede

 


Det gælder ikke om hvor mange dage vi er her.....

Men om indholdet af de dage vi er her....

2
0
Svar på denne tråd
 
 Velkommen til..
Forfatter: 
Dato:  31-05-2015 12:47

Velkommen til dig og din fine hest :)

 

Selvfølgelig vil jeg vise min skønne dreng frem :)

 

Nymarkens Quark, lige fyldt 10 år. Jeg købte ham i august 2014. Ved tidligere ejer gik han som som springhest på konkurrenceplan, men da han ikke trives med det blev han sat til salg.

Jeg blev den heldige ejer af ham <3

 

Billede

 

Hos mig går han som dressurhest - eller vi prøver da hvert fald på det, samt skovture. Vi starter også lidt stævner

 

Billede

 

Billede

 

Quark er en speciel hest. Han elsker opmærksomhed! Han kan til tider være ret nervøs anlagt. Jeg tror ikke altid han haft det nemt. Han er en hest med en kæmpe personlighed.

 

Lige så højt jeg elsker den hest og hans personlighed, lige så frustreret kan han gøre mig :)

 

Billede

 

Det var lidt fra os ...


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

3
0
Svar på denne tråd
 
 Velkommen til :)
Forfatter: 
Dato:  31-05-2015 18:50

Sikke mange flotte fotos af jeres heste, jeg bliver altid så imponeret af alle de fine billeder folk har af deres heste og når de rider osv. Hvordan gør I ??? Mig er der ingen der gider at tage billeder af Jeg er specielt vild med kanin fotoet Det ser bare topprofessionelt ud.

Men lidt har jeg da fået taget i gennem tiden.

1: Ursus eft Urprinz/Jumbo. Født i 1989 har jeg haft i 22 år og er nu på pension. Han har gået LA2-LA4 og sprunget LA-MB på distriksplan og lidt jagt og en masse hyggeture i terrænet.

Billede

2: Miss Magic Popcorn, 2003-2013. Hun var en hest jeg fik forærende og jeg havde forstillet mig at vi skulle ride noget trail og pleasure. Desværre nåede jeg kun at have hende i 2 år.

Billede

 

3: Pondus Gardenia f. 2007, eft Great Challenger US/Barbeque US. Han har gået 9 løb og er bare cool. Har haft ham i 2 år og er ved at uddanne ham til trail og trec.

Billede

 

Billede

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har....
Forfatter: 
Dato:  11-06-2015 14:37

... lige købt en 2 års pintovallak

Han er pt. 1.60 og forventes at blive 1.65+.

Han er super sød, kærlig og tillidsfuld, og jeg elsker ham enormt højt på den korte tid, han har boet hos mig.

Det er min første hest igen efter 10 års pause og den første hest, jeg selv har købt for egne penge - derfor er han noget helt specielt

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider