Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Kommende GP-hest i dressur ?
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 09:24

Jeg er PAVE STOLT af min bette sorte ollebolle blanding Pinot - denne lille lavbenede sorte tromle med kronisk hang til mad :-)

 

Billede

 

Købt som "grim plag på 1 år til selskab" for 8000 kr og 1 pakke smøger.

Billede

Vist sig at være verdens sødeste blødeste legekammerat på fold, uden hang til at dominerer - en rigtig hyggegøj

Billede

 

Billede

 

Tilredet som 4 års, fordi så kunne jeg få ham solgt til et godt hjem som skovturs/-let dressur hest på klubplan, for mere kunne han næppe blive til...

Billede

 

Og viste sig at være den største pleaser og super dejlig at ride. Efter 10 dage i tilridning, så var han gående stabilt i alle tre gangarter. Laver ALDRIG ballade.

Billede

 

Billede

 

Jeg har så trænet ved en og samme berider, siden han blev tilredet, og hun har altid været meget glad for at ride ham. Og sagt at på ham kunne jeg komme til at ride GP - dog uden at have vinderchancer - men kunne ride hele programmet og alle øvelser, fordi han er så tjenstvillig :-)

 

Før sin 7 års fødselsdag gik han sin debut i mb0 på C-plan med min berider på ryggen - og gik til +65% :-) Godt gået af den lille lavbenede hest jeg ville have haft solgt som 4 års til næsten ingen penge :-)

Billede

 

Billede

 

Nu har min berider så valgt at holde vinterpause i 3 måneder pga en eksamensopgave :-(

Og i forbindelse med det har vi på mit træningssted fået fat på endnu en berider, og hvor jeg nu har redet to gange.

Og gæt hvem der fik ros i går ? Min lille sorte Pinot, som den nye berider faktisk synes er rigtig rigtig fin, gode stabile grundgangarter og helt klassisk korrekt uddannet - så han mente at på den ville jeg kunne komme til at ride alle øvelser til........tadaaaaaaaaaaaa......GP Og så sammenlignede han min bette hest med prinsesse natalies Digby :-)

 

Så nu er der 2 beridere, som har set et lille lys i min småtykke, grønt pas hest, uden de store Wauuu gangarter, og med maven lidt tæt på jorden :-)

Og det er hans sind og arbejdsvilje de hele tiden har fokus på.

 

Så hvad vil jeg frem med i dette indlæg - ud over at jeg er pavestolt af min lille hest - det er at man som amatørrytter kan komme rigtig rigtig ( forhåbentlig ) langt på den hest med det rigtige sind, og den rigtige arbejdsvilje. Den som gør det nemt for dig som rytter at ride og træne, som er tilgivende overfor rytterfejl, og som altid forsøger at gøre sit bedste :-)

 

Jeg glæder mig til, at min nye berider skal se min anden unghest Krones Caspian, som desværre står stille med en træls hovbyld for tiden. Caspian er jo en helt anden type end Pinot, langbenet og spinkel, så der skal ligges meget mere fysisk bodybuilder træning i ham, fremfor den lille kvadratiske Pinot. Så spændende hvad han får at kommentarer :-)

Smukke langbenede caspian

Billede

 

Mvh pavestolt Charlotte

44
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddd
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 09:48

Han er super skøn din Pinot. Han er bare så fin, elsker hans flotte sorte farve.

 

Jeg kender godt det med at have en hest - som egentlig ikke er noget særligt. Men har en arbejdsvilje udover det sædvanlige, som er nemt ved at lave sine øvelser og nemt ved at lære de svære ting. God motor bagi, som bare gør det hele uden at tænke over det.

 

Det er så fantastisk at have sådan en pleaser hest. Man kan komme rigtig langt - ikke i placeringsrækkefølgerne på det højere plan, men man kan være med - og det er hvad der også tæller (y)

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

3
0
Svar på denne tråd
 
 Lige præsis.....
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 10:25

Lige præsis Sandra - du har nemlig i din skønne hoppe jo også sådan en "lidt udenfor det gængse" "burde være højbenet høj DV-type" dressurhest, som du jo også får helt fantastiske resultater på :-)

I er jo også forlængst i gang med M-klasserne.

 

ihhh hvor jeg glæder mig til at vejret bliver lidt mere "stævnesæson-agtig" - nænner ikke at kører langt med hestene i trailer, når det er så koldt.

 

Mvh Charlotte

3
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 10:35

Det er så skønne heste du har... Og så lækkert at se at det ikke behøver være alle de fornemme hypper, som gør det godt

 

 

De "mindre gående" og mere "almindelige" heste, de høster måske ikke pointene på en hulens masse "wow effekt"... Men til gengæld smider de heller ikke en masse point væk på at lave store fejl.. Stabilitet og smidighed igennem kroppen og det gode sind er langt bedre end at kaste rundt med benene, og den stabile præstation får ofte mere end den fantastisk stort gående hest - fordi den stort gående hest så nemt laver fejl...

 

 

Glæder mig til at høre mere fra dig og dine skønne heste


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

7
1
Svar på denne tråd
 
 ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 11:35

Nemlig ja :)

 

Udover MB'er vi rider til stævner har hun jo haft enormt nemt ved at lære fx piaffe og serier.

 

Mon ikke din søde Pinot også får nemt ved de svære og samlede øvelser :)

 

Din brune er jo også lidt smart og lækker :D


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Skønne dyr
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 11:38

Lige præcis! De heste som gør det let for os amatør ryttere er dem vi kommer langt på - de kan have nok så meget kapacitet men hvis de ikke er "lette" at ride rundt på kommer man ikke langt.

 

Har selv en springhest, som jeg selv har redet op til MA - hun er helt fantastisk og har da også godt med kapacitet og talent, men det der gør hende fantastisk er netop at hun er let ridelig, er tilgivende for lidt dårlige afstande og i det hele taget gør det til en leg at ride.

 

Har tidligere redet en hest som havde MASSER af kapacitet og som bare kunne, men hun var ikke lige så ridelig og det gjorde alt meget mere besværgeligt.

 

Det er godt nok en skøn historie mht Pinot - der kan man bare se, billige heste behøver ikke at være ringe... :D

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jøpper....
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 12:02

Jøp - han bliver rent faktisk rost og fremhævet for, at han ikke har for store gangarter i trav, så der er plads til at han kan komme ind og træde og sætte sig. Så begge mine berider har nævnt at han har nemt ved at komme ind og sætte sig, hvilket gør piaff og passage lettere at lærer.

 

Til gengæld så har jeg måtte arbejde en del med at ligge ham frem og ned, fordi han har haft svært ved at strække sig. Travøgninger er der nok næppe nogle der vil kalde fantastiske, men som Michael i går sagde til mig, så øger han rent faktisk korrekt bagfra, det er bare ikke alle som kan se det.

 

Utroligt som man får fordele og ulemper i hver deres type hest - jeg ELSKER jo også Caspian, og han gør det jo rigtig godt på C-plan, hvor pinot jo ikke er lige så nem at hente point på. Men der er bare en længere krop, og længere ben, og lidt mere "nem ved at vippe ud af balance". Til gengæld så kan han jo trave så englene synger, og hans sidebevægelser er SÅ flydende og lækre, hvor Pinot's lidt firkantede krop gør det knap så "lækkert".

 

Sjovt at hører at det gode sind til en amatørrytter også betyder noget for en springrytter :-) Men jeg kan også godt forestille mig, at de meget sensitive springheste kan du hurtig komme til at gøre tvære, hvis du laver den mindste rytterfejl.

 

Jeg synes det er godt at have disse tråde om, hvad forskellige slags heste kan - især som inspiration for folk når de skal købe ny hest. Ofte hører man jo, at de skal have nerver og det ekstra gear. Og på nogle rideskoler ses der jo op til de "vilde heste med stor kapacitet", mens jeg mener at de fleste af os hobbyryttere har absolut størst fornøjelse af en god geding mellemklassehest med super sind.

 

Problemet er bare at finde dem :-)

 

mv charlotte

7
0
Svar på denne tråd
 
 dejligt
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 12:27

Sikke en dejlig historie, som bekræfter mig i, at jeg tog det rette valg, da jeg i efteråret skulle ha ny hest. Jeg HAR haft hesten med det ekstra gear, måtte desværre aflive ham. Så den nye er valgt på det gode temperament, som jeg kan føle mig tryg ved, når jeg er nødt til, at skulle håndtere ham, når der ikke er andre mennesker i nærheden, som jeg tør lade min svigedatter ride, mit barnebarn strigle og min mand trække med, så selv om "forholdet" kun er knap 3 mdr. gammelt elsker jeg min Pointer, og min Calle vil altid ha´ en plads i mit hjerte.

 

Hilsen Anne

2
0
Svar på denne tråd
 
 Lækkerness
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 12:40

Synes det er super dejligt at du har 2 forskellige heste og istedet for at savne den enes bedste egenskaber hos den anden istedet sætter pris på dem hver især!


 

Støt Politihestens Venner!

Se www.politihesten.dk

 

Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

3
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 13:00

en hest som har "ja-hatten" på og altid gør sit bedste, er da 100 gange mere værd end en "gangmaskine"

 

ridelighed er nu engang det både hest og rytter lærer mest af, og så gør det ikke så meget, at man har korte ben, hvis man har et stort hjerte.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Nåååååååååå......
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 17:09

Nååååå hvor kært :

Hvad gør det at have korte ben, hvis man har et stort hjerte :-)

 

Ahmen det er jo helt rigtigt :-)

 

Jeg er SÅ heldig, at når jeg tager ud og ride på mine heste, så synes jeg hver gang, at lige præsis den jeg sidder på er verdens bedste ridehest. Og det er skønt at det gælder dem begge to :-) Jeg ville ikke undvære en eneste af dem.

 

Jeg har en veninde, som har valgt også at købe en super ridelig hest, fremfor en yngre gangmaskine - og man er slet ikke i tvivl om, hvor megen glæde han giver hende. Skøn hest, super arbejdsvilje, kan trygt sætte børn op at ride eller strigl, nem at læsse, nem at ride tur på - ukompliceret og skøn. Det er sådan man skal have det med sin hest.

 

Mvh Charlotte

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 17:15

Fantastisk indlæg, fantastiske heste og fantastisk god inspiration til os der snart skal ud at købe den første hest!

Glæder mig til at følge dig og hypperne fremover!


Mvh. Natasha

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 17:45

Dine heste er skønne Charlotte ;-)

 

Tror da både på sort OG brun GP-hest om nogle år ;-)

 

Knus


Spændende føl ventes i 2015; Franziskus/Heslegård's Louis, For Romance/De Noir og Everdale/Stedinger

www.stutterikrone.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig hest
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 18:08

Har fulgt en del af dine tråde, og synes du har nogen dejlige heste. Og måske er han ikke noget særligt den lille Pinot, men han har nu et kønt hoved og udfra dine billeder, ser han osse ud til at være ganske fin at se på i arbejde

 

Som teenager arbejdede jeg et par år i en springstald. Der havde vi et KÆMPE skur af en springhest. Den havde en bygningsfejl i lænden, der gjorde at den ikke kunne løfte det ene bagben uden at læne sig op af væggen, den kunne kun gå pas i skridt, den så halt ud på alle 4 ben i trav og galoperede med samlede bagben... køn var den heller ikke... alt i alt ikke en hest nogen normale mennesker ville købe.

Men Candyman, som han hed, var lidt af en ener og havde bare hjertet med i alt hvad han lavede. Han gik internationale S-klasser i spring og med ganske flotte resultater. Det var der nok ikke nogen der havde set komme, da han i sin tid blev tilredet.

 

Jeg håber du vil fortsætte med at poste billeder af Pinot -han er da sådan en man bliver glad af at se på



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlige heste...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 20:07

du har, begge to.

 

Det er så dejligt med en hest, der giver en god tur hver dag. Det har man rigtig meget glæde af.

 

De skal nok komme langt begge to :-)

 

Mvh.

Rebecca.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlige
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 20:57

Det ER fantastiske heste du har dig :D Og de har så en fantastisk ejer med det du kan lægge i dem og den tilgang til dem jeg læser ud af dine tråde :)

 

Men må jeg komme med en tilståelse? Jeg synes Pinot er gudesmuk og superlækker, mens Caspian stadig er smuk, men for ranglet for MIT øje (i forhold til hvis jeg SKAL pege en af dem ud) :D

 

Så bliver du FOR træt af den kvadratiske sorte, så sender du ham bare denne vej. Jeg har selv en mere muskuløs/kraftig sort ting med et fantastisk sind, som jeg kun smed 5000 for :) Han ville sikkert elske en til at brokke sig med over at de ikke har fri adgang til mad :D


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Skønne Pinot
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 21:52

Jamen du har da alt mulig grund til at være stolt. Pinot er jo ikke blevet god helt af sig selv.

 

Jeg har nu altid haft et godt øje til ham. Det er jo heller ikke for sjov at jeg brugte et halvt år hvor jeg ringede hver dag og forsøgte at få dig til at sælge ham til mig ;O)

 

Men det var godt han blev hos dig for i skal nok nå GP sammen.

Og ellers havde jeg jo heller ikke fået min "perfekte" hest, som på mange måder minder om Pinot: charme, cool og arbejdsom.

 

Caspian er lækker, men Pinot er en ener.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 09:07

Jeg har altid lige siden de første billeder af Pinot, syntes at han var dejlig, og lignede en med potentiale. Jeg vidste at han nok skulle blive til noget.

Det er ikke længden på benene der gør en god hest, men konstruktionen af hele hesten, og jeg har altså altid syntes at han var "skruet godt sammen". Dejligt at få ret

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 09:22

Er ikke den store dressurfan, men har altid syntes at Pinot er en umanerlig lækker herre.

Så på trods af at, jeg aldrig har skrevet i dine tråde før, så skal jeg altså altid lige se dine billedtråde pgr. Af ham

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pinot...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 12:50

Jeg synes altid dine tråde er så inspirerede Morgan. Jeg har også fulgt Pinot siden han var en lille grim plag, og hvor er det bare utrolig flot det i har opnået. Hvor er det dog fantastisk at få bekræftet hvad korrekt ridning kan udrette - selvom man måske er lidt lavstammet :-)

Jeg glæder mig til at følge jer fremover - nå ja og Caspian også. Er sikker på at i nok skal nå de GP drømme :-)


 

Venlig hilsen Nanna

SÆT KULØR PÅ DIN HVERDAG

 

Hedens Ruder Knægt

Monza´s Touché

1
0
Svar på denne tråd
 
 TAKKKKKEEEEE.......
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 14:30

Tak for de mange søde ord om pinot og den brune bisse også - og for ros til mig også :-)

 

I skal nok blive spammet med jævnlige billedtråd af både den brune og den sorte.

 

Jeg lover dog, at pinot ikke sådan lige bliver solgt - i såfald vil Birkegaard nok være den første til at slå mig ihjel over at hun ikke fik lov til at købe ham :-) Men så er det jo bare perfekt at hun har fundet sin "pinot i gul indpakning" :-)

 

Caspian er jeg sikker på også kommer lige så langt som Pinot - det tager måske bare lige et år længere, før han fysisk er med - og så er han noget mere et nysgerrigt legebarn ifht pinot, så modenhed kan nok også gøre noget positivt - host host :-)

 

Men fordelen er, at Pinot kommer til at fungerer som lærerhest for mig og Caspian - og ind til vidrere har det jo fungeret umanerligt godt :-)

 

mvh Charlotte

2
0
Svar på denne tråd
 
 Taktik
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 18:28

Årh, jeg elsker bare at følge med i dine tråde, Charlotte, om dine 2 skønne, men helt forskellige heste :)

 

Dejligt med ros og pæne ord fra din nye underviser - det er altid sundt at få nye øjne på sin ridning!

 

Tak fordi du lige gjorde min fredag aften lidt ekstra god! Jeg købte tilbage i august min dejlige hest, Quark. Jeg burde nok have købt mig en mere dressur præget hest, men jeg faldt for hans charme og hans enorme personlig. På kort til har vi både været helt i kulkælderen og på den lyserøde sky.

Han har lært mig, at tingene ikke altid går i den hastighed man godt kunne tænke sig. Endnu en gang tak for, at du forstærker mit håb om at tid, kræfter, tålmodighed samt at udnytte de styrker vores heste har, kan give alle et skub i den rigtige retning :)


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 10:28

Selvfølgelig kommer i til det!!

 

Elsker simpelthen den læsning du gav mig..

Tænkte sådan på mig og Fabi.

 

Det er ikke gangarter der tæller det er lysten der driver værket <3


 Golden Fabia - Min stjerne

Skovlys Alanta - Min smukke

Fernando - Min bette mand

Golden Destiny 3.3.95-17.11.08 - Elsket og savnet <3

Undervisning tilbydes i Vendsyssel.

Evt på Sindal Rideklub

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takkkk......
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 17:21

Takkkk for de pæne ord om de to bisser :-)

 

Fedt at jeg fx er blevet inspireret af Fabi, og at jeg giver inspiration videre til Randi og Quark.

 

Mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider