Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Fra LA1 til MB3 på 5 måneder
Forfatter: 
Dato:  20-12-2014 21:01

Hejsa kære HN - og glædelig jul :D

 

Tænker jeg vil oprette nok årets sidste tråd...

 

Har nemlig idag været til julafslutning på rideskolen, hvor de havde fået en tidligere B dommer til at komme og dømme dressur programmer..

 

Så jeg valgte at ride en MB0, og så springe ud i en MB3 debut (har redet 4 MB0 og 1 MB1 på C plan i år.. Så sprang lige MB2 over ha ha)...

 

Vi er slet ikke klar som sådan styrkemæssigt til MB3 - og slet ikke i sidebevægelserne.. Men jeg havde lyst til at teste ham (og mig selv) - så jeg tog chancen...

 

Det er først i denne uge vi sådan rigtig har taget fat på serie changementerne - så dem var jeg meget spændt på!!

 

I MB0 red vi 68% og i MB3 red vi 65% :D

 

www.hestegalleri.dk/video/ staevner_og_loeb/344336- mb3_debut___juleafslutning

 

 

Han er simpelthen den dejligste røde basse - og den dag han bliver solgt, der er det en MEGET heldig person som får verdens bedste kammerat i ham :D Han er en rigtig JA HEST

 

Billede

 


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

13
1
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  20-12-2014 21:10

og overskriften kommer jo selvfølgelig af, at jeg i juli måned red LA1 til jysk rideuge Havde da vidst rigelig travlt der ha ha ha

 

www.hestegalleri.dk/video/ staevner_og_loeb/339499- vinder_la1_til_jysk_rideuge


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

1
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  20-12-2014 21:33

Hvem var dommeren, om man må spørge?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 08:21

Har svaret over PB


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jjjjjj
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 10:16

Jeg er da også nysgerrig ang. spørgsmålet om dommer, er dog ligeglad med selve dommeren, mere om Hesten09 spørger fordi vedkommende syntes det er forkert dømt?! Jeg ved ikke hvad der dømmes efter i pågældende klasse, synes det ser pænt ud, dog sidder du lidt uroligt.


Venlig hilsen

Mie Jensen

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Debut..
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 11:10

Smuk hest, og flot ridt. Jeg kan godt forstå du er glad og stolt

1
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 12:53

Hvor er det bare dejligt at det bare kører derud af for jer

 

Jeg synes jo at han er en super dejlig hest, men på denne video synes jeg godt nok der er meget uro fortil - men det skyldes måske at I er lige på vippen af hvad han egentlig er klar til, som du også selv skriver?

 

Men under alle omstændigheder kan du i hvert fald være stolt af hvor langt du er kommet med ham, og jeg håber at du får lov til at beholde ham længe endnu så vi fortsat kan følge med i jeres udvikling


 

... Sofie Støjko

- stud.med.vet og rytter til den dejligste parthest <3

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig hest
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 15:17

Super dejlig hest, dog i mine øjne mangler er lidt energi i mb3, men kan jo være, det skyldes lidt forsigtig ridning, siden det er jeres første mb3 :)



Venlig hilsen Pia






1
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 17:34

Yeps jeg sidder mere uroligt end jeg plejer på ham... MEGET af mit fokus var på programmet (og var faktisk ved at ride forkert 2 gange ha ha)...

 

Plus han havde været noget frisk i opvarmningen til første klasse, og været mere ude i hånden end han plejer, og der har min krop lidt svært ved at acceptere pga min skade.. Så jeg var ved at være TRÆT Ja - ringe undskyldninger i know :P


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

3
0
Svar på denne tråd
 
 Godt gået :-)
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 20:50

Tak for kigget :-) I ser godt ud, og der er tydeligvis blevet noget mere hest .

 


Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

Avler af grandprix hest :-)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Snik snak
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 18:30

sikke dejlig hest, og flot par jeg syns bestemt det er flot af jer begge, pas på dine hænder ikke blir flade / låser men udover det Hvo

2
0
Svar på denne tråd
 
 Glædelig jul
Forfatter: 
Dato:  24-12-2014 14:32

Super lækker hest og hvor klarer i det fint at ride så høj en klasse allerede


 

 

 

Hesteklipning på Bornholm tilbydes. Skriv en Besked.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  24-12-2014 16:13

Mange tusind tak alle sammen :D :D

 

Han er en super dejlig hest, som jeg nyder at få lov til at ride og træne...


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 bgsrhuivgkm
Forfatter: 
Dato:  26-12-2014 08:35
Hejsa.

Jeg har ikke tid til et langt svar, men et kort får du lige med på vejen:-)

Dejlig hest. Kan godt se hvad du mener med en Ja-hest :-D

Hvis du i en periode fokuserede på at dine hænder kom helt op på højkant og med en blød bue i hånd leddet samt en lige linje fra bid til albue, så tror jeg du vil opdage, at han kommer bedre ud med næsen/ud i hånden.
Og så har han lidt tendens til at skride lidt ud med bagparten. Det kunne være et tegn på en smule manglende styrke.

Ellers mange fine aspekter i programmet:-)

Glædelig jul
hilsen Katrine :-)




Løsdrift, enge og ridebane


tæt på skov ved Ringsted, 650,- md.


22584476



Undervisning og træning tilbydes.


www.katrinemogensen.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  26-12-2014 19:36

Yeps han mangler en del styrke :)

 

Han er en rigtig stor/høj hest, så at få ham rundt på en 8 meter volte er en sag i sig selv

 

Jeg er faktisk gået i "hånd træning" her efter stævnet og skruet ned for øvelser (i trav), og har pt. kun træning af start/stop uden brug af tøjlen


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 I er altså.....
Forfatter: 
Dato:  26-12-2014 20:12

I er altså bare gode sammen :-)

 

Jeg kan godt se, at I begge måske lige er presset lidt - men hvis ikke man skal gøre det til et klubstævne, så ved jeg ikke hvornår :-)

 

Jeg håber du får lov til at beholde ham lang tid endnu, fordi I fungerer SÅ flot sammen.

 

mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 11:32

Tænker jeg lige vil vise lidt video fra lidt andre stævner her i vinter:

 

LA kür: Her var vi også lidt pressede - mest fordi jeg kun havde nået at træne programmet til musik en enkelt gang.. Og derfor kom jeg også foran musikken i galoppen... Men pyt - vi havde det sjovt :P

 

Endte på sammenlagt 72% for teknisk og kunstnerisk værdi - og fik en 2 plads (C stævne)

www.youtube.com/watch?v=nHETzH1vfeQ

 

 

Og her en LA4 hvor vi fik 68% og sluttede med en 3 plads :D LA4 har altid været mit hade program på ham - så det var dejligt at arbejdet endelig gav pote og det lykkedes at ride nogenlunde fornuftigt rundt :D

 

www.youtube.com/watch?v=4E5K1K1oppE


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ser også en
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 20:09

Ganske dejlig hest. Dog tror jeg du vil få det væsentlig nemmere hvis i får den gjort kvikkere i bag i både trav og galop. Den kommer til at gå og hænge/ kadancerer lidt i takten. Det er tit rigtig rart at sidde på, men lidt svært at ride program på da de nemt kommer lidt bag schenklen. Selv om den er en stor hest skal den lære at lukke sine haser og vinkle bedre i de store led i bag så den skubber af i bag og ikke bare Bliver langsom.

 

var det min hest / mig som trænede, ville jeg tage alle øvelser væk en periode og give max gas med versade arbejde og tempovekslinger med fokus på den rent faktisk gør sig hurtig i bag og ikke bare kadancerer op i luften og bliver langsom. Du vil også føle at den bliver hurtig stærk når den bliver kvikkere i bag og kommer ordentligt foran schenklen. Hellere kortere trænings sekvenser som er effektive end for lange sekvenser hvor den bliver træt i skroget. Især versade på volte hvor den får suget indvendig skulder ind (altså virkelig har den på udvendig tøjle indvendige schenkel) og ikke skubbet bb ud er super effektive. Du skal tænke på den skal gøre sine skridt mindre og mere eksplosive og ikke stor og svævende. Hele tiden det modsatte af hvad den selv vil.

 

det samme gælder galoppen, versade og tempovekslinger. Evt. Hjælpe fra jorden med en dygtig påskeføre som kan hjælpe dig med at få aktiveret bb. Bedre så den bliver ordenligt i takten i galoppen gennem hjørner og vendinger (der bliver den mom. 4 takten) så bliver det hele meget lettere og dine ch'er bliver større og mere lige.

 

håber du tager det konstruktivt for det er bestemt sådan ment, og så bliver det også meget nemmere at sidde stille og flot, når hesten tager dig med og bliver foran schenklen.

 

Gitte


GB-Dressage APS tilbyder: tilridning, undervisning, komission, opstaldning og salg af dressurheste på alle niveauer. I lækre nye faciliteter.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 22:19

Alt det som du skriver - giver ganske ganske fin mening, og også noget jeg arbejder med noget af det :)

 

DOG vil jeg sige, at hesten ER foran schenklen og vi har trænet rigtig rigtig meget på at få den til at vente, vente vente - da han gerne ville "tage selv".. Og hvis jeg ville runde den for shenklen, så svarede den FREM istedet for at runde sig :)

 

4 takten i galoppen- yeps det kan han finde på når han er lidt "presset".. Men det har været væsentlig værre

 

Han er en lidt "teknisk" hest at ride, og man skal føle sig lidt frem og føle sig ind på ham.. De ting der normalt giver mening at træne - giver ikke nødvendigvis mening på ham altid


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider