Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 unghesten og sadler hjælp tak
Forfatter: 
Dato:  04-06-2011 10:31

ja lyne er jo så småt ved at skulle i gang igen, men nu har jeg jo ingen sadel, men Gitte og Eva har været så søde at låne mig deres så jeg kan ride hende lidt inden hun skal have en ny, men men hvad pokker gjorde i med jeres heste?


Jeg har pga. dyrlægeregningerne ikke råd til at sende hende i træning igen så en evt, træner kunne bygge lidt muskler på hende inden sadelkøb.. Hvad gjorde i købte i en sadel der passer lige nu og her og så en anden om 3 måneder når der er kommet muskler på??? What to do?


Tina



På skabelsens dag, sagde Gud: "Der skal være lys!"

og der blev lys, for da havde vi allerede lagt alle kabler ud.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uha ja..
Forfatter: 
Dato:  04-06-2011 14:51

De sadler kan godt give en masse grå hår! Jeg har så valgt, at de ikke får nogen sadel før de bliver 4 min. og har gået stabilt i et år, simpelhen fordi min vallak lærte mig, at de udvikler sig temmelig meget og sætter en del bredde - ja lige til de er 6-7 år. Så her bliver der brugt en bomløs til jeg syndes at nu ser de ok - færdige ud.

Det kan man selvfølgelig ikke bruge til noget hvis man vil showe i rideklasser men det er så ikke så vigtigt i mit tilfælde..


Min vallak skal nu have sin nr. 4 sadel - han er 9 år og har være meget lang tid om at blive færdig, på den ene og den anden måde rent fysisk.


Gonni (6 år)går med hendes nr. 2 sadel og jeg beder til at hun ikke kræver ny sadel sådan lige med det samme men man kan hurtigt blive overrasket...


Lady (4 år)får ikke nogen sadel før hun er redet i et år da ridningen også er med til at forandre dem. Hun må så bare gå med en bomløs til hun er stabil rent fysisk.


Grunden til at jeg har valgt en bomløs er at de ikke kan gøre så meget skade og nemmere kan tilpasse/passe en del forskellige heste. De skal selfølgelig ligge ordenligt. Ridemæssigt er det et kompromi og klart ikke det samme som at ride i en ægte westernsadel, sådan som vi forstår det ... der er så også lige det, at der er en ret stor prisforskel, som er til at få øje på...





Bedste hilsner
Susanne www.heste-madrassen.dk

Når også din hest skal sove godt!

www.sh-pleasurehorses.dk


HAVE A NICE DAY THE WESTERN WAY !

0
0
Svar på denne tråd
 
 vi har...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2011 16:14

vi har efterhånden et udvalg af forskellige mærker så vi har haft så de passer de nye.. rigtig god jagt og ridning :-)



we do it
the Hippie way !





do the hippie hippie shake

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg købte
Forfatter: 
Dato:  06-06-2011 09:23

en ny til min unghest på 3 år - syntes hun havde sat godt med muskler - men nej - hun passede sadlen i 4 mdr. så måtte jeg have en anden.


Var der så heldig at hun kunne passe den Crates, jeg havde til min varmblod.


så det er en svær en - med sadler til unge heste, man skal nok være forberedt på at de ikke kan passe den så længe.


Anita Andersen

quarter ejer med smukke

Zip Skip Sunshine

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum..
Forfatter: 
Dato:  06-06-2011 10:00

Tjaa det er ikke nemt det med sadler.


Det jeg gjorde var at købe en brugt men fornuftig engelsk sadel, og brugte den til at ride Bob til med. Det var både fordi jeg ikke havde råd til en western sadel på det tidspunkt og jeg viste han nok ville ændre sig en del endnu. Men jeg havde heldigvis mulighed for ind imellem at låne en western sadel. Det var i perioden fra han var 3 år til han var 5 år.


Da han var 5 år mente jeg han var rimelig færdig vokset og jeg havde råd til at købe sadel. Så jeg købte en super lækker reining sadel som jeg var meget glad for.


Men så skete der så det at han jo kom i træning og begyndt at gå løb. Det gjorde så at han slet ikke kunne passe den sadel jeg havde. Så i en alder af 10½ år måtte jeg igang med at lede efter ny sadel.

Jeg fandt, med hjælp fra Conny, den perfekte sadel, faktisk en sadel jeg kendte i forvejen og har redet i en gang for en 12-13 år siden.

Det gode her er at den også kunne ligge på min nye hest.


Men det er lidt for at fortælle at selv om hesten er færdig vokset er det ikke sikkert den bliver ved med at kunne passe den samme sadel resten af livet.


Men god sadel jagt..


Sari


Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010
Og bedste tid, 17 sek på 300m.

www.youtube.com/watch?v=ykJp1S2dCKQ



Nu også med


Zippo Glory Bar AQHA

0
0
Svar på denne tråd
 
 puha altså
Forfatter: 
Dato:  06-06-2011 11:18

mange tak alle sammen jamen så må jeg jo bare bide mulen sammen og så købe mig en om 1½ måneds tid og så se hvor lang tid den passer.. Indtil videre er jeg så heldig at jeg kan låne en, for en af dem jeg havde lånt med hjem passer fint nok.. men tak for oplysningerne :-D.. jeg vil så glemme nogen sinde at blive rig når nu man har en westernhest :-D



På skabelsens dag, sagde Gud: "Der skal være lys!"

og der blev lys, for da havde vi allerede lagt alle kabler ud.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tina.....
Forfatter: 
Dato:  06-06-2011 13:05

Jeg har købt en fantastisk lækker sadel til Spøge.. Den er/var lidt bred til hende i starten. Men nu hvor hun er i ridning, passer den bare helt perfekt. Der er stadig plads til flere rygmuskler, men derudover ligger den som en drøm.


Så jeg regner med, at det er en keeper. :-D


Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider