Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Klipning af man???
Forfatter: 
Dato:  27-05-2011 14:49

Hej folks


Når nu man gerne vil stille trailstævner... Hvilken man-klipning ville du så vælge til din fjordhest?


En flot kort klipning evt. med mønster? Eller skulle han bare have lang man?


Billeder er altid velkomne


Sagde Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kig på hesten
Forfatter: 
Dato:  27-05-2011 18:07

Lige nøjagtigt det som hesten ser pænest ud med... Nogle egner sig ikke super til lang man pga hvirvler mm, andre er rigtig søde med det


-Randi


.
0
0
Svar på denne tråd
 
 bla bla
Forfatter: 
Dato:  29-05-2011 11:33

Jeg tænkte også mere på, om der var nogle regler angående maner?


Sagde Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 der er ingen
Forfatter: 
Dato:  29-05-2011 12:07

regler for hvordan hestens man skal sidde ved stævner, dog er der tradition for at westernheste har lang man (også FH).


Når man så rider klasser som pleasure, horsemanship og trail, er det normalt at sætte elastikker i manen, så den ligger pænt ned ad halsen - det kan både gøres med en lang man eller med en kort klippet eller trukket man. Fletninger ser man mest i hunterklasser og i reining er manen som regel lang og løs.


Hvis du vælger at din FH skal være klippet som de nu har tradition for, gør du bare det, helt som du selv synes - så længe din hest bare ser velsoigneret ud :)


mvh Maria




Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bla bla
Forfatter: 
Dato:  29-05-2011 12:28

Ok, tak for svar Tror jeg vil overveje en flot mønsterklipning. Så ligner han heller ikke de andre


Sagde Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 man trail
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 10:32

Jeg starter også trail på min fjordhest/islænder.


Hendes man er klippet så kun det sorte står tilbage. Selv i en flok fjordheste skiller hun sig ud, så de fleste kan huske hende.


Samtidig er det meget nemt at holde. Jeg tager bare maskinen ogklipper det hvide af på begge sider. Og så skal det sorte ige rettes til.





Opdræt af Tibetansk Spaniel

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider