Hej Mette.
Det var da en meget dårlig situation at komme i.
Jeg går ud fra at der er skrevet en kontrakt på bedækningstidspunktet. Herved skal hingste ejer jo også leve op til det ansvar det er at have en hingst, der kræver det arbejde det er at registrere i et forbund. Du skriver at du har givet fuld pris for bedækningen.
Ellers har du jo givet fuld pris for en hul i hækken bedækning, så har det jo været en dyr fornøjelse da hesten ikke kan registres.
Jeg ved ikke noget om det juridiske i sådanne en sag, men det er et stort tab for en hoppe ejer der ellers kunne have valgt en hingst til sin hoppe, men tingene i orden og dermed også få papirer på det afkom som avler har brugt tid og penge på. Så det er vel en form for kontrakt brud, fra hingste ejers side.
En anden ting er, i de fleste forbund bliver det dyre med tiden at registrere et afkom.
Med hensyn til hvad du kan gøre, er jeg lidt på bar bund, men du kunne måske selv tage kontakt til forbundet og høre hvordan du skal forholde dig. Jeg syntes du har vist god vilje med alt den hjælp du er kommet med til hingst ejer.
Hvis der er skrevet kontrakt, kan du kontakte en advokat og fremlægge sagen og høre hvordan du skal forholde dig.
Håber at du kommer ud af denne knibe, da du sikkert har avlet hesten med et formål og er blevet glad for den.
Hilsen Berit.