Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

længe om registring
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 22:55

puha puha, nu er min tålmodighed snart brugt op....

jeg går og venter på a kunne registrere mit føl, men det kræver ligesom også noget abejde fra hingste ejer.. men hingste ejer har bare valgt a fyre den ene undskyldning a efter den anden, til hvorfor der ik er sket noget.. så er det pga personen ik ejer et kredit kort, så der ik kan betales,(jeg har tidligere tilbudt a bruge mit kort, hvis bare der blev overført penge til det) så er det dna test der ik er lavet,tror snart jeg har hørt ALLE undskyldninger.. hvor svært kan det være.. helt ærligt... der er gået ca 15 mdr fra min hoppe blev bedækket...så det burde bare være iorden nu.. jeg har jo ligesom betalt fuld pris for bedækningen...... føler mig så røvrendt... nogen der kan fortælle mig hva pokker jeg kan gøre??

jeg har enda oz tilbudt hingste ejer a hjælpe med a betale for dna testen, og har selv sendt diverse papir til personen,som skulle bruges til reg i rette forening, så det blev så nemt for personen som muligt... svaret jeg så fik igår var "kan ikke finde ud a de papir fra appy iøvrigt"

så nu er problemet endnu en gang kastet videre til mig, og jeg kan intet gøre, da jeg jo ikke er ejer a hingsten.....

Lady og anton

de dejligste små

hypper...

HAIR EXTENSIONS påsættes meget billigt

tjek min præsentation...

0
0
Svar på denne tråd

0123456789
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 01:15

Hej Mette.

Det var da en meget dårlig situation at komme i.

Jeg går ud fra at der er skrevet en kontrakt på bedækningstidspunktet. Herved skal hingste ejer jo også leve op til det ansvar det er at have en hingst, der kræver det arbejde det er at registrere i et forbund. Du skriver at du har givet fuld pris for bedækningen.

Ellers har du jo givet fuld pris for en hul i hækken bedækning, så har det jo været en dyr fornøjelse da hesten ikke kan registres.

Jeg ved ikke noget om det juridiske i sådanne en sag, men det er et stort tab for en hoppe ejer der ellers kunne have valgt en hingst til sin hoppe, men tingene i orden og dermed også få papirer på det afkom som avler har brugt tid og penge på. Så det er vel en form for kontrakt brud, fra hingste ejers side.

En anden ting er, i de fleste forbund bliver det dyre med tiden at registrere et afkom.

Med hensyn til hvad du kan gøre, er jeg lidt på bar bund, men du kunne måske selv tage kontakt til forbundet og høre hvordan du skal forholde dig. Jeg syntes du har vist god vilje med alt den hjælp du er kommet med til hingst ejer.

Hvis der er skrevet kontrakt, kan du kontakte en advokat og fremlægge sagen og høre hvordan du skal forholde dig.

Håber at du kommer ud af denne knibe, da du sikkert har avlet hesten med et formål og er blevet glad for den.

Hilsen Berit.

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 08:22

ja jeg ved godt a det bliver dyrere a få hingsten registreret.. men det er egentlik ik mit problem... det store problem er a min hoppe er appalooser, og hingsten er quarter, og i vores kontrakt står der a de indberetter til quarter.. der står intet om appalooser reg... men de har heller aldrig bedækket på appy før.. så der har jo ikke været brug for a han blev reg i appy... men der er blevet reklameret med a der bedækkes på alle tre amerikanske racer, så derfor mener jeg, og har fået a vide a hingste ejer har pligt til a reg i de rette foreninger lige så snart der kommer en anden race ind til bedækning...

jeg har alle dage været klar over a mit føl ik kan reg quarter, men ærligt så har jeg ik været klar over hvordan det hele skulle forgå, så jeg spurgte gentagende gange hingste ejer hvordan jeg skulle gøre.. fik så a vide hver gang, a det skulle jeg ik tænke på, da hingste ejer nok skulle sende de papir a sted som skulle sendes... og nu står jeg så her og føler mig godt og grundigt røvrendt, og meget forvirret over det hele... det burde jo havde været iorden for længe siden.. men nej jeg har kun hørt på dårlige undskyldninger i over et år nu......

Lady og anton

de dejligste små

hypper...

HAIR EXTENSIONS påsættes meget billigt

tjek min præsentation...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 10:13

A stallion owner's duty Link Appaloosa Horse Club

Det tager lang tid at oprette et godt renomé, det kan taget under et sekund at ødelægge det!

MVH Poul

0
0
Svar på denne tråd

Hej Mette....
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 10:15

....hvad er nu det med en DNA-test?

Hvorfor det?

Hingsten er jo registreret i AQHA, og så skal han bare oprettes i ApHC.

Det er altså ikke spor svært eller indviklet, men ja, det koster lidt

Mvh DorteCL

0
0
Svar på denne tråd

nvodæjvfopwæf
Forfatter: 
Dato:  20-08-2010 21:20

Hmmm... Det er da en træls situation, men når du har skrevet under på en kontrakt, hvor der står, at hingsteholder kun indberetter til quarterforeningen, så er der vel ikke rigtig grundlag for at brokke sig bagefter.

Ærgeligt at du ikke fik sat dig mere ind i situationen inden bedækningen og ærgeligt, hvis hingsteholder har lovet noget, som han/hun ikke holder, men du har jo selv skrevet under på kontrakten....

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 14:32

HVIS hingsteholder reklamere med bedækning af alle americanske racer, er det en selvfølge afkommet kan reg. Det er jo nærmest en synd at avle rene americanere der ikke kan reg. vi kæmper jo alle os der avler med at lave gode danske heste til western verden, hvor vælger nogen så at spænde ben??

Det giver jo hele dk et uheldigt ry..

0
0
Svar på denne tråd

jvkeopqofiåeq
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 21:39

Jamen jeg er skam helt enig med StormyChimes i, hvad man bør gøre som hingsteholder...

Men altså i denne situation, så har trådstarter jo skrevet under på en kontrakt, hvor der åbenbart står at hingsteejer KUN indberetter til quarterforeningen.

Så må man da vælge en anden hingst, hvis man ikk synes det er okay. Det er ihvertfald svært at komme med krav bagefter...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 13:37

Som jeg har forstået denne triste situation, har hingsteholder jo heller ikke indberettet stallion report, DNA mm til AQHA. Derfor kan man jo godt hæfte sig i, at kontrakten er brudt.

Så hvis man skal holde ved sin kontrakt og den vej igennem måske opnå noget, ja så er det nok på dette område. For hvis der står i den kontrakt, at hingsteholder indberetter til AQHA og så ikke gør det, ja så er kontrakten jo brudt.

Håber virkelig der kommer en løsning på alt dette rod. Et føl skulle jo gerne være en lykkelig gave og en glad tid med glade tanker for fremtiden og et spændende resultat af ens hingstevalg til sin hoppe.

Mvh Helene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider